بیا یه فردای بهتر بسازیم !
  
  

اجزای طرح کسب و کار business plan

اجزای طرح کسب و کار business plan کدامند ؟ اگر قصد دارید یک تجارت را شروع نمایید و کار آفرین کسب و کار خودتان باشید داشتن یک طرح کسب و کار خوب بسیار ضروری است و در این مقاله اجزای لازم و ضروری یک طرح کسب و کار برای شما توضیح داده است. مقالات بیشتر در زمینه کارآفرینی و طرح کسب و کار در بخش آموزش وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا موجود است.

اجزای طرح کسب و کار business plan

اجزای طرح کسب و کار business plan

۱- خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی، اولین بخش از یک طرح توجیهی کسب و کار است که به طور معمول در پایان کار (اخر از همه) نوشته می شود. در این بخش شما خلاصه یا چکیده ای از سایر بخش های طرح کسب و کار خود را بیان می کنید، به علاوه اینکه اطلاعات پایه در مورد کسب و کارتان مانند نام و محل کسب و کارتان، شرح کارتان، محصولات/ یا خدماتتان، تیم مدیریت شما و بیانیه ماموریتتان را شامل می شود.

۲- توصیف شرکت

بخش توصیف شرکت در طرح توجیهی کسب و کار شما، معمولا بخش دوم است که بعد از خلاصه اجرائی می آید. در این بخش،جزئیات حیاتی در مورد شرکت شما از قبیل این که شرکت شما در کجا قرار گرفته است، بزرگی شرکت شما، در حال حاضر چه کاری انجام می دهید و به دنبال دستیابی به چه چیزی هستید بایستی بیان گردد.

این بخش همچنین چشم انداز و مسیر شرکت شرح داده می شود، بنابراین وام دهندگان بالقوه و شرکا می توانند درک دقیقی از اینکه شما چه کسی هستید و چه کاری انجام می دهید، پیدا کنند.

۳- محصولات یا خدمات

بخش محصولات یا خدمات طرح کسب و کار شما باید به وضوح محصولات/ خدماتی که به فروش می رسانید را با تأکید بر ارزشی که به مشتریان ارائه می دهد، توضیح دهد. این بخش همچنین شامل اطلاعات قیمت گذاری، مقایسه محصول با محصولات یا خدمات مشابه در بازار و طرح های پیشنهادی آینده خواهد بود

۴- تحلیل بازار

بخش تجزیه و تحلیل بازار طرح کسب و کار شما پس از بخش محصولات و خدمات می آید. این بخش بایستی یک نمای کلی از اطلاعات صنعت مورد نظر شما که تمایل دارید در آن، محصول یا خدمات خود را بفروشید، ارائه دهد. از جمله آمار برای حمایت از ادعاهای خود. این بخش همچنین شامل اطلاعات مربوط به صنعت، بازار هدف و رقابت است.

۵- استراتژی بازاریابی

بخش استراتژی بازاریابی طرح کسب و کار شما مبتنی بر بخش تحلیل بازار است. این بخش بازار کسب و کار شما را تعریف خواهد کرد. شما باید در این بخش نحوه قیمت، تبلیغ و فروش محصول یا خدمات خود را مشخص کنید.

۶- خلاصه مدیریت

بخش خلاصه مدیریت طرح کسب و کار شما توصیف می کند که چگونه کسب و کار شما شکل گرفته (ساختار شرکت) است. این بخش معرفی می کند که شرکت شامل چه کسانی است، منابع خارجی را شرح داده و نحوه مدیریت کسب و کار را توضیح می دهد.

۷- تحلیل مالی

بخش تجزیه و تحلیل مالی طرح کسب و کار شما می بایست شامل جزئیات مالی کسب و کار شما در حال حاضر، نیازهای مالی برای رشد آینده و همچنین برآورد هزینه های عملیاتی آتی شما باشد.

۸- ضمیمه ها و اطلاعات پشتیبانی

ضمیمه طرح کسب و کار شما حاوی اطلاعاتی است که از بیانیه ها، مفروضات و استدلال های شما در قسمت های دیگر طرح پشتیبانی می کند. این بخش ممکن است شامل نمودار، آمار، عکس، مواد بازاریابی، تحقیق و سایر اطلاعات مربوطه باشد.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت آکادمی فروش ایران salesdemy.ir

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بنر تلگرام دلیران دنا

دلیران دنا

دلیران دنا

ثبت نام در خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا لطفا ایمیل خود را در زیر وارد نمایید. برای عضویت نهایی باید از ایمیل خود روی لینک تایید کلیک نمایید.

خبرنامه دلیران

 

آخرین مقالات