مشاوره مدیریت و کسب و کار
  
  

فروش تضمینی

سرمایه گذاری دلیران دنا

ارتقای مهارت های تماس تلفنی

مهارت های تماس تلفنی : آیا شبکه های اجتماعی می توانند جای فروش تلفنی را بگیرند ؟ ضرورت ارتقای مهارت‌های تماس تلفنی در چیست ؟ چه روش هایی برای ارتقای مهارت های تماس تلفنی وجود دارد ؟  برای داشتن اعتماد به نفس در مکالمات تلفنی چه نکاتی را باید رعایت کرد ؟ تکنیک های لازم برای یک فروش موفق تلفنی کدامند ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع را بررسی می کند.

تجارت الکترونیک

ارتقای مهارت های تماس تلفنی

اتکای کامل به شبکه‌های اجتماعی و به فراموشی سپردن تماس تلفنی تنها پاک کردن صورت مساله است. راه‌حل این است که به دنبال ارتقای مهارت‌های تماس تلفنی خود باشیم تا با اعتماد به نفس بیشتر گوشی تلفن را برداریم و مکالمه‌ای هدفمند با مشتری داشته باشیم. اعتماد به نفس در مکالمات تلفنی با مشتری به عوامل زیادی بستگی دارد که از میان آنها می‌توان به اطلاعات عمومی، دانش محصول، سطح راحتی، مهارت‌های ارتباطی، شکست‌ها و موفقیت‌های قبلی، تکنیک‌های فروش تلفنی و… اشاره کرد. برای اینکه از برداشتن گوشی تلفن ترسی نداشته باشید، پیشنهادهای زیر را به‌کار ببندید:

۱) دانش محصول: شاید داشتن دانش و اطلاعات درباره محصولی که قصد فروش آن را داریم، ابتدایی‌ترین چیز به نظر برسد، اما تعداد زیادی از فروشندگان همین پیش‌شرط خیلی ابتدایی را رعایت نمی‌کنند. متاسفانه اطلاعات فروشنده فقط به چند جمله محدود می‌شود و زمانی که مشتری حرفه‌ای چند سوال از او می‌پرسد، به راحتی به این نتیجه می‌رسد که این فروشنده اصلا مسلط نیست. چرا باید به شرکتی اعتماد و از آن خرید کرد که نتوانسته‌ ابتدایی‌ترین آموزش را به فروشنده‌اش بدهد؟

۲) هدف از تماس: حتی در مکالمات روزمره نیز بدون هدف با کسی تماس نمی‌گیریم: یا می‌خواهیم حال فرد را بپرسیم یا چیزی به او بدهیم یا اطلاعاتی بگیریم. بالاخره هر تماس هدفی را دنبال می‌کند. حالا که بحث فروش و رد و بدل شدن پول در میان است، چطور ممکن است بتوانیم مشتری را متقاعد کنیم، درحالی‌که قادر نیستیم هدف خود را ساده و روشن بیان کنیم؟! در برخی موارد فروشنده خجالت می‌کشد هدف خود را از تماس عنوان کند و به هزار راه متوسل می‌شود تا از گفتن کلمه «فروش» خودداری کند. این‌گونه نمی‌توان فروخت. پس از ارائه تمام توضیحات و پاسخ به سوالات، بالاخره چرخه به جایی می‌رسد که باید درخواست فروش را مستقیم و شفاف مطرح کرد.

۳) نحوه سوال پرسیدن: سوالات خود را به ‌گونه‌ای مطرح کنید که شفاف باشند و مشتری را خسته نکنند. یادتان باشد سوالاتی که با «چرا» شروع می‌شوند بخش مهمی از این فرآیند هستند. برای آنکه اعتماد به نفس بیشتری در سوال پرسیدن داشته باشید، حتما قبل از تماس با مشتری، صدای خود را ضبط کنید و به آن گوش دهید.۴) سکوت حرفه‌ای: در مکالمات تلفنی که به قصد فروش انجام می‌شوند، سکوت نیز به اندازه صحبت کردن دارای اهمیت است. وقتی سوالی را می‌پرسید، فقط سکوت کنید تا مشتری صحبت کند. زمانی که مشتری در حال صحبت کردن است، حتما از صحبت‌های او یادداشت‌برداری کنید تا بتوانید به تمام دغدغه‌های او پاسخ دهید.

۵) استفاده از هدفون: پیشنهاد کارشناسان این است که هنگام برقراری تماس تلفنی با مشتری حتما از هدفون استفاده کنیم. استفاده از هدفون باعث می‌شود که دست‌های فروشنده آزاد باشد تا بتواند به راحتی یادداشت‌برداری مورد نظر خود را انجام دهد. شنیدن صدای محیط اطراف می‌تواند باعث اختلال در توجه و تمرکز فروشنده شود. به خاطر داشته باشید که اگر مشتری برای یک لحظه حس کند که به حرف‌های او گوش نمی‌دهیم، فروش از دست رفته است. به همین دلیل است که به فروشندگان توصیه می‌شود از خوردن، آشامیدن، سیگار کشیدن، مطالعه کردن و هر کاری که تمرکز آنها را هنگام صحبت با مشتری از بین می‌برد، اکیدا خودداری کنند.

با استفاده از منوی آموزش وب سایت دناکو (دلیران دنا) می توانید به بانک مقالات آموزشی با هزاران مقاله رایگان در زمینه مدیریت ، کسب و کار ، فروش ، موفقیت ، کارآفرینی و  سایر زمینه های کسب و کار دسترسی داشته باشید. مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت ، مشاوره سرمایه گزاری ، تحقیق و توسعه ، طرح کسب و کار و کارآفرینی را می توانید در دناکو دنبال نمایید. ما در دلیران دنا این امکان را برای شما فراهم کردیم تا به کامل ترین علوم روز در زمینه کسب و کار خودتان به آسانی و کاملا رایگان دسترسی داشته باشید.

حرکت خود و شرکتتان را به سمت موفقیت و بزرگی  آغاز کنید. با دلیران همراه شوید .

  • بزرگترین پایگاه مقالات مدیریت و کسب و کار در دلیران دنا
  • بزرگترین شبکه مشاوره کسب و کار و فروش در دلیران دنا
  • سامانه های تخصصی فروش و توسعه تجارت در دلیران دنا

انتشار مجدد مقالات وب سایت دلیران دنا برای گسترش علم مدیریت  و کسب و کار با ذکر منبع (توسعه تجارت دلیران دنا) مجاز است. فروش این مقالات به هر طریقی اکیدا ممنوع است و صرفا انتشار رایگان مقالات دلیران دنا مجاز است.

 

منابع این مقاله :

نیما محمودی

ماهنامه بازاریاب بازارساز

وب سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت