مشاوره مدیریت و کسب و کار
  
  

فروش تضمینی

سرمایه گذاری دلیران دنا

تکنیک های افزایش مشتریان

تکنیک های افزایش مشتریان کدامند ؟ برای افزایش فروش چه کار هایی میتوان انجام داد ؟ در این مقاله از سلسله مقاله های آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا به بررسی این موضوع می پردازیم و در هر شرایطی افزایش تعداد مشتریان موضوع دلچسبی است . مشتریان برای کسب و کار ما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. اکثر افراد در کسب و کارهای مختلف تلاش می کنند که هم مشتریان خود را حفظ کنند و هم مشتریان جدید به دست بیاورند.

تکنیک های افزایش مشتریان

تکنیک های افزایش مشتریان

  • اولین چیزی که برای جذب مشتری بیشتر مورد استفاده اغلب کسب و کارها قرار می گیرد تبلیغات است.
  • مورد دوم: شناخت مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.
  • سومین مورد: خریداران بیشتر به دنبال محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند.
  • چهارمین مورد ارتباط خوب با مشتری و داشتن فن بیان مناسب برای جذب مشتریان بیشتر لازم است.
  • مورد پنجم: قرار دادن خود به جای مشتری و خریدار برای جذب بیشتر مشتری است.
  • ششمین مورد، بازاریابی نیز یکی از روش های مهم و متداول در شناساندن محصولات به مصرف کنندگان است.

 

تکنیک های افزایش مشتریان

تغییر و تحول در نوع کالاهای مصرفی و بروز کردن آنها با حفظ کیفیت به افزایش تعداد مشتریان و افزایش رضایت آنها از محصولات می انجامد. برای جذب مشتریان بیشتر بهتر است از راهکارهایی استفاده کنیم که معمولاً متداول تر هستند و با استفاده از خلاقیت و نوآوری که در این راهکارها وجود دارد مشتریان جدیدتری را جذب کنیم.

اولین چیزی که برای جذب مشتری بیشتر مورد استفاده اغلب کسب و کارها قرار می گیرد تبلیغات است.

تبلیغات یکی از راهکارهایی است که باعث می شود حجم بیشتری از مخاطبان با محصولات و کالاهای شما آشنا شوند بنابراین مصرف کنندگان بیشتری می توانند محصولات یک برند را بشناسند و از آن استفاده کنند. اما برای داشتن تبلیغات خوب ابتدا باید مصرف کنندگان را بشناسیم و از خلاقیت بیشتری برای تبلیغات استفاده کنیم. هر چقدر که تبلیغات نوآوری بیشتری داشته باشد جذاب تر خواهد بود.

مورد دوم: شناخت مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر یک برند به‌ اندازه کافی مصرف کنندگان خود را بشناسد بهتر می تواند کالاهایی را تولید و عرضه کند که هم مورد نیاز مصرف کنندگان باشد و هم به اندازه کافی برای مخاطبان جذابیت داشته باشد و به نوعی خلاقیت در کار است یابد قطعاً زمانی که یک محصول متفاوت تولید می شود مشتریان زیادی از آن استفاده می کنند تا میزان کیفیت و مرغوبیت آن را بسنجند و در این زمان است که محصول با کیفیت می تواند سریع در بازار روز موقعیت خود را به دست بیاورد اما امان از اینکه محصول از کیفیت خوبی برخوردار نباشد.

سومین مورد: خریداران بیشتر به دنبال محصولی با کیفیت بالا و قیمت مناسب هستند.

هر محصولی قیمت مشخصی دارد اغلب یک قیمت مناسب و متوسط برای یک محصول با کیفیت به فروش بیشتر آن کمک می کند موضوعی که در حال حاضر مهم است این است که ما بتوانیم محصولی به بازار عرضه کنیم که دارای کیفیت خوب و قیمت مناسب باشد
البته منظور این نیست که محصولات با کیفیت لوکس باید ارزان باشد بلکه اینجا هدف قیمت اصولی مناسب برای هر نوع کالاست.

چهارمین مورد ارتباط خوب با مشتری و داشتن فن بیان مناسب برای جذب مشتریان بیشتر لازم است.

زمانی که مشتری برای خرید مراجعه می کند یک ارتباط خوب و توضیح کامل در مورد کالاهای مورد نیاز می تواند او را تشویق به خرید بیشتر کند. بی توجهی به مشتریان و سوالاتی که در مورد کالاها می پرسند و جواب مناسب دریافت نمی کنند، باعث می شود تا آنها کمتر میل به خرید داشته باشند.

مورد پنجم: قرار دادن خود به جای مشتری و خریدار برای جذب بیشتر مشتری است.

هرگاه ما بتوانیم خودمان را جای مشتریان بگذاریم و از دید آن‌ها به محصول نگاه کنیم می‌توانیم محصولاتی را که مناسب مشتریانمان باشد تولید و یا عرضه نماییم اما ای‌دل‌غافل ما در فروش همیشه از دید خودمان به موضوع نگاه می‌کنیم دیدگاه مشتریان برای ما شاید خیلی مهم نباشد اما در اینجا لازم است که ما خودمان را به جای طرف مقابل بگذاریم مانند آنها به موضوع نگاه کنیم همچنین احساس کنیم که آیا ویژگی و کیفیت کالای ما می تواند نیاز مشتریان مان را برآورده کند و همچنین آیا خریدار از فروش ما راضی و خرسند خواهد بود و یا نه.

ششمین مورد، بازاریابی نیز یکی از روش های مهم و متداول در شناساندن محصولات به مصرف کنندگان است.

بیان نقاط مثبت و مزیت های یک کالا از راه هایی است که می تواند تعداد مشتریان را بیشتر کرد. گاهی ممکن است کسب و کارهای دیگر از مصرف کنندگان محصولات شما باشند بنابراین هر چقدر که بازاریابی وسیع تر باشد و حجم بیشتری از مصرف کنندگان را در بر بگیرد نتیجه بهتری هم خواهد داشت.

 

مشتریان ناراضی و شیوه برخورد با آنان یکی از چالش های پیش روی فروشندگان است. در این مقاله به بررسی شیوه برخورد ب افراد و مشتریان ناراضی می پردازیم. با رعایت این نکاتمی توانید اغتراضات مشتریان را به درستی هندل کنید و سطح رضاپت آنان را افزایش دهید. مقاله های دیگر آموزشی توسعه تجارت دلیران دنا را مطالعه بفرمایید.

مشتریان ناراضی و شیوه برخورد با آنان

یکی از موضوعات مهم در هر کسب و کاری یادگیری رفتار صحیح با مشتریان ناراضی است. که ما بدانیم چگونه با این افراد برخورد نماییم که همین مشتری ناراضی را به مشتری وفادار تبدیل نماییم، شاید به نظر خیلی از دوستان این کار نشدنی یا خیلی سخت باشد اما باید شما بتوانید به صورت صحیح این موضوع را مدیریت نمایید و از آن به درستی استفاده کنید. گاهی وقتها ممکن است مشتریان شما گستاخ، ناامید، گیج یا خیلی خشمگین هم باشند در اینجا لازم نیست که با برخوردهای کوچک به یک جنگ تمام عیار برویم.

 

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

وب سایت احسان نصیری

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت