بیا یه فردای بهتر بسازیم !
  
  

فروش تضمینی

مشاوره سرمایه گذاری

رشد شغلی،حرفه‌ای و فردی؛ یک مسیر سه گانه

چرا رشد شغلی،حرفه‌ای و فردی را یک مسیر سه گانه در نظر می گیرند ؟ رشد شغلی، حرفه ای و فردی هر کدام چه مفهومی دارند ؟ آیا ارتباطی با هم دارند ؟ موفقیت هر کدام بر دیگری تاثیر دارد ؟ عوامل موثر در رضایت شعلی کدامند ؟ مربیان چگونه می توانند به رشد شغلی افراد کمک کنند ؟  در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.

رشد شغلی،حرفه‌ای و فردی؛ یک مسیر سه گانه

رشد شغلی، رشد حرفه‌ای و رشد فردی

به منظور پیشروی در مسیر سه گانه اما هم راستای رشد فردی، حرفه‌ای و شغلی، به افراد حمایتگر و آگاهی‌های خاصی نیاز است. کلید رشد شغلی درآگاهی از کسب و کار، کلید رشد حرفه‌ای در آگاهی از روند سازمانی و کلید رشد شخصی در خودآگاهی نهفته است.

روش‌های ساده‌ای وجود دارد که با استفاده و تمرکز بر آنها می‌توانید به عواملی بیندیشید که به رضایت شغلی کلی منتهی می‌شوند،برای این منظور باید دسته‌بندی‌های مشخص برای تمرکز بیشتر داشته باشید:

کاری که انجام می‌دهید- صنعت، شرکت، سازمان، مدیر و شغل

کسی که با او کار می‌کنید- همکاران، شرکا، مشتریان و مربیان

نحوه‌ای که کار می‌کنید- فناوری، فرآیند، خرد، فرهنگ سازمانی

دانش، نگرش، مهارت‌ها و عادات

این مدل در بردارنده مفاهیم زیر است:

دانش- چیزی که می‌دانید

نگرش- نگرش شما همراه با به کارگیری ارزش‌ها و باورها

مهارت ها- قابلیت‌های شما

عادات- کاری که عملا انجام می‌دهید

این مدل روشی برای اجرای مربیگری و همچنین مدل ساده‌ای است که می‌توان به کمک آن فاصله میان دانستن و انجام دادن و مشکل «انتقال به مرحله تمرین» را از میان برداشت. افراد می‌دانند باید چه کاری انجام دهند، اما آن را انجام نمی‌دهند یا نمی‌خواهند انجام دهند. بسیاری از افراد به خاطر «مهارت‌ها» و «دانش»‌شان استخدام می‌شوند اما به دلیل «نگرش» و «عادات» خود از کار اخراج می‌شوند. به عبارت دیگر، تمرکز بر دانش و مهارت‌ها آسان است اما اغلب این نگرش و عادات افراد است که آنها را محدود می‌کند.

مربیان، راه میانبر هستند

مربی مناسب می‌تواند به شما کمک کند از سرازیری‌ها اجتناب کنید و به شکل موثرتری از نردبان‌های پیشرفت بالا بروید. برای استفاده هر چه بهتر و بیشتر از مربی خود، بهتر است موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

بدانید از رابطه با مربی خود چه می‌خواهید.

از قبل آماده باشید- شما باید جلسات ملاقات تان با مربی را هدایت کنید و سوالات درستی را بپرسید.

در مورد اینکه این شخص چه کسی می‌تواند باشد هوشیار باشید.

به کسانی فکر کنید که در گذشته مربی شما بوده‌اند.

می توانید بیشتر از یک مربی داشته باشید.

مربی‌ها به درستی همان راه میانبر هستند؛ به‌طوری که اگر کسی را پیدا کنید که قبلا در موقعیت شما بوده یا کاری را که شما در حال انجامش هستید انجام داده، مانند این است که یک راهنمای مخصوص برای سفر خود دارید. نقشه راهی که مربی‌ها از روی تجربه برنامه ریزی می‌کنند می‌تواند شما را از زمان‌های هدر رفته نجات دهد، از بروز موانع جلوگیری کند و مسیرهای کوتاه تری برای رسیدن به مقصدتان پیدا کند.

یک مربی همچنین می‌تواند به شما در پیدا کردن نقاط کور کمک کند و در مورد نگرش‌ها و عادتی که ممکن است شما را محدود کنند، بازخوردهای موثری ارائه دهد. به این منظور، باید مربی‌هایی را جست‌وجو کنید که به موفقیت شما متعهد هستند و شما نیز به بازخوردها و دیدگاه هایشان اعتماد دارید. معمولا گذشته امکان مناسبی برای جست‌وجوی یک مربی مناسب است، به گونه‌ای که می‌توانید از میان کسانی که قبلا به شما کمک کرده‌اند، یک نفر را به‌عنوان مربی پیدا کنید.

همچنین، در نظر داشته باشید که برای رشد کردن، می‌توانید چندین مربی در حیطه‌های مختلف داشته باشید و حتی خود متقابلا به‌عنوان مربی برای سایر کسانی که در مسیر هستند عمل کنید تا رشدشان را به حداکثر برسانند. برای رسیدن به موقعیت شغلی مورد نظرتان، باید از قبل به سوالاتی از این دست پاسخ دهید: می‌دانی چه چیزی را می‌خواهی؟ مسیر از قبل مشخص شده‌ای برای این شغل وجود دارد؟ چه تجارب و مهارت‌هایی را باید داشته باشی تا به آن جا برسی؟ این سوالات به افراد و شبکه حمایتی آنها، یعنی مربی‌ها کمک می‌کند تا از قبل، مدل‌ذهنی را برای مسیر شغلی دلخواه‌شان ترسیم کنند که مقصد مشخصی دارد.

برای خلاصه کردن مواردی که از ابتدا در مورد آنها صحبت شد، یک نقشه راه ساده و کلی طرح ریزی کنید:

۱.بدانید چه می‌خواهید.۲.مربی پیدا کنید. ۳.نقشه تان را طراحی کنید.۴.در جست‌وجوی حمایت برآیید.

هر روز می‌توانید شخص، فرد حرفه‌ای یا مدیر بهتری شوید که می‌خواهید باشید. از فرآیند رشد و پیشرفت کردن لذت ببرید و به خودتان یادآوری کنید که این تنها یک مسیر، و نه مقصدی معین است. در ضمن، حواس تان باشد که هر چند وقت یک بار مسیری را که طی می‌کنید بررسی کنید و از درستی آن مطمئن شوید.

ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند  و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.

 

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

منابع:

مترجم: صدف عباسی

sourcesofinsight.com

وب سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیران دنا

ثبت نام در خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا لطفا ایمیل خود را در زیر وارد نمایید. برای عضویت نهایی باید از ایمیل خود روی لینک تایید کلیک نمایید.

خبرنامه دلیران

 

آخرین مقالات