آینده تجارت شما را متحول می کنیم
  
  

روش های افزایش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار

روش های افزایش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار کدامند ؟ چگونه می توانید با استفاده از روش های مطرح شده در این مقاله به افزایش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار کمک نمایید. در بخش آموزش خلاقیت و نوآوری وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا می توانید مقالات کامل در این زمینه را بخوانید. در ادامه روش های افزایش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار را مطالعه نمایید.

روش های افزایش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار

روش های افزایش خلاقیت و نوآوری در کسب و کار

آغاز سال نو زمان مناسبی برای شروع یک کسب‌وکار است. اما اول باید در نظر داشته باشید که برگ برنده شما چیست. استفن کی، یکی از بنیان گذاران سایت inventright.com ویکی از نویسندگان «یک ایده ساده برای شروع و پیشگامی در کارآفرین» است.او فردی است که در ۲۵ سال گذشته مجوز تولید بیست محصول را گرفته و می‌گوید که برای آفرینش ایده‌های جدید مدیون نگاه‌های متفاوتی است که از نظر وی می‌گذشت، از راه رفتن در راهروهای فروشگاه گرفته تا دغدغه‌های ذهنی در رابطه با کمبودهای مراکز فروش.

جرقه‌ای برای خلاقیت

در اینجا هفت روش از استفن کی و دیگر متخصصان آمده که می‌تواند جرقه‌ای برای خلاقیت شما باشد:

۱. از خود بپرسید، «گام بعدی چیست؟»

سرجیو مونسالو از سهام داران شرکای سرمایه گذاری نوروست می‌گوید: کسب‌وکارهای موفق اغلب از زمان خود جلوترند. به فناوری و گرایش‌هایی که آینده به آن سمت خواهد رفت، فکر کنید. او می‌گوید: مثلا به نوآوری‌هایی در رابطه باسرگرمی در داخل خانه توجه کنید. فکر کنید «چه راه‌هایی وجود دارد که در خانه باشیم و بتوانیم سرگرمی هم داشته باشیم؟»

۲.چیزهایی که شما را آزار می‌دهند، تغییر دهید.

وقتی کولین بارسلوک در دانشکده مشغول به تحصیل بود، دریافت که کتاب‌های درسی هزینه بسیار بالایی دارند. در سال ۲۰۰۷ یعنی دو سال پس از فراغت وی از تحصیل، او تصمیم به انجام کاری گرفت. در این هنگام او سایت

Bookrenter.com را به راه انداخت که در آن کتب درسی با ۶۰ درصد کاهش قیمت اجاره داده می‌شد. کاری که برای کاهش دغدغه‌های فکری یک فرد آغاز شد هم اکنون ۲۰۰ کارمند و یک و نیم میلیون کاربر دارد. او می‌گوید: «فقط کافی است به کاری که ذهنت را مشغول کرده فکر کنی. کسب‌وکار خود را دقیقا در همان خواهی یافت.»

۳. دنبال کمبود‌ها یا نیازهای جدید باشید.

کی می‌گوید: ‌ایده شما نباید اختراع دوباره چرخ باشد. با یک نگاه ژرف به صنعتگران بزرگ شکاف‌های موجود در آن را بیابید و به این بیندیشید که چگونه می‌توانید این جاهای خالی را پر کنید. به طور مثال در سال ۲۰۰۳، او شرکت

هات پیکس را راه‌اندازی کرد. او دریافته بود که شرکت‌های بزرگ صنعت ساخت مضراب برای گیتار، نمی توانند ایده خوبی برای ساخت مضراب خلاقانه ارائه دهند. وی پس از ساخت مضرابی به شکل قلب توانست جای خالی موجود در ساخت مضراب‌ها را پر کرده و محصول خود را در ۱۰۰۰ فروشگاه مانند وال مارت به عرصه فروش بگذارد. به گفته او: «افراد بزرگ موقعیت‌های بزرگی را از خود به جای می‌گذارند.»

۴. مهارت‌های خود را در زمینه‌های کاملا جدید به کار ببندید.

بیل فیشر،‌ استاد نوآوری مدیریت در IMD بهترین مدرسه کسب‌وکار در سوئیس، پیشنهاد می‌کند که در مهارت‌های خود دقیق شده و دریابید که آیا می‌توان از آنها در زمینه‌های دیگر هم استفاده کرد. مثلا شرکت JMC Soundboard سوئیسی را که سازنده گران‌ترین بلندگوها است، تصور کنید. جین مایکل کپت، توانست با بهره‌گیری از تجربه‌اش در ساخت گیتار به عنوان سازنده سازهای سیمی، با استفاده از همان خاصیت تشدید صدا یا رزونانس در صنوبر، بلندگوهایی با کیفیت بالا را که شبیه به صفحه‌های پشمی براق هستند، تولید کند.

۵.دنبال مواردی باشید که اخیرا در آنها نوآوری رخ نداده است.

وقتی صحبت از ایده‌های نو است، اغلب افراد به دنبال زمینه‌هایی هستند که به تازگی نوآوری جدیدی در آن وجود نداشته است.برای این منظور جمع‌آوری اطلاعات و بررسی بازارهای مختلف می‌تواند کمک بسیار بزرگی در دستیابی به ایده‌های جدید باشد.

۶. مدل ارزان‌تری از محصول موجود را عرضه کنید.

شرکت‌ها اغلب کارشان را با عرضه محصولی ارزان‌تر از نمونه موجود آغاز می‌کنند. واربی پارکر، یک شرکت عینک سازی است که کارش را در سال ۲۰۱۰ شروع کرد. چهار همکلاسی در یک موسسه کسب‌وکار، این کار را با تجهیزات ساده در نیو یورک راه‌اندازی کردند. در این کارگاه، عینک‌های تجویز شده که معمولا قیمتی معادل ۳۰۰ دلار داشت با ۹۵ دلار فروخته می‌شد. تعداد کارمندان این موسسه از زمان آغاز به کار آن تا کنون به ۱۰۰ نفر رسیده است.

۷. صحبت با خریداران

برای یافتن اینکه آیا ایده موردنظر کارآیی لازم را دارد یا خیر بهترین کار صحبت با خریداران است. مثلا اگر علاقه مند به کار در زمینه دوچرخه کوهستان هستید، باید مستقیما به بازار وسایل ورزشی و بخش فروش دوچرخه رفته و از خریداران بپرسید که دوست دارند چه ویژگی‌هایی در محصولی که می‌خواهند خریداری کنند، یافت شود. اگر علاقه‌مند به تبلیغات الکترونیکی هستید با ارسال خدمات آنلاین به مشتریان می‌توانید با علایق و احتیاجات آنها آشنا شوید.

۸. ایده‌های خود را ترکیب کنید.

شما می‌توانید‌ در بازارهای مختلف چون داروفروشی،

سخت‌افزار و حتی عروسک فروشی قدم بزنید و هر دو محصولی را که می‌بینید با هم ترکیب کنید. این کار باعث ایجاد جرقه‌هایی در ذهن شما می‌شود. البته باید خود را برای این موضوع که نتیجه اغلب این ایده‌ها بد است، آماده کنید. به گفته کی: «شما خود را در میان بسیاری از ایده‌های مخوف خواهید دید؛ اما ممکن است در یک لحظه ایده‌ای بسیار ناب در این ایده‌ها یافت شود.»

 

ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند  و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.

 

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

 

منابع :

  •  میثاق شمشیری
  • وب سایت دنیای اقتصاد
  • وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات