آینده تجارت شما را متحول می کنیم
  
  

طراحی محیط بازاریابی تلفنی

محیط کار بر بازاریابی تلفنی تاثیر گذار است و در نظر گرفتن عوامل و نکاتی در این زمنیه می تواند به افزایش بهره وری فرآیند بازاریابی تلفنی کمک کند. طراحی محیط بازاریابی تلفنی باید به هم در بر گیرنده نظم و زیبایی و هم شرایط مناسب برای افزایش طراوت و کارایی بازاریاب باشد. در این مقاله از سلسله مقالات آموزش بازاریابی و فروش توسعه تجارت دلیران به این موضوع می پردازیم.

طراحی محیط بازاریابی تلفنی

بکار گیری بازاریابی تلفنی امروزه به دلایل مزایایی که دارد روز به روز در حال گسترش است.با استفاده از  اصول و روش های ساده می توان موفقیت در بازاریابی تلفنی را به طور چشم گیری افزایش داد.از جمله این اصول محیط بازاریابی تلفنی است.در این مقاله به این موضوع می پردازیم:

طراحی محیط بازاریابی تلفنی

۱) محیط بازاریابی تلفنی باید مرتب و منظم باشد.

نامرتبی و آشفتگی محیط بیرونی باعث آشفتگی محیط درون (فرد) می شود.محیط اطراف خود را  بهبود ببخشید و به آن روح بدهید.می توانید از یک گلدان زیبا استفاده کنید.میز خود را همواره مرتب و منظم نگاه دارید.پرونده های روی میز خود را نظم ببخشید.آن ها را دسته بندی کنید.شلوغی میز ناخود آگاه باعث آشفتگی ذهن شما می شود و قدرت مذاکره شما را پایین می آورد.هر روز بعد از انتهای ساعت کاری میز خود را برای روز بعد مرتب کنید.این کار را به صورت یک عادت و قانون برای خود در آورید.

هر روز بعد از انتهای ساعت کاری میز خود را برای روز بعد مرتب کنید.

۲)پوشش مناسبی داشته باشید.

یکی از نکاتی که در بازاریابی و فروش تلفنی مورد غفلت واقع می شود پوشش فروشنده و بازاریاب می باشد.او با خود می گوید مشتری که من را نمی بیند و از  لباس و پوشش نامناسب و غیر آراسته استفاده می کند.در فروش تلفنی یک واقعیت مهمی وجود دارد: پوشش شما از پشت تلفن دیده می شود! پوشش و آراستگی شما ناخودآگاه بر روی لحن کلام شما تاثیر می گذارد و مشتری آن را متوجه می شود!!! لحن کلام کسی که پشت تلفن کت شلوار به تن دارد با کسی که لباس راحت پوشیده فرق دارد و مشتری این را متوجه می شود.

پوشش شما از پشت تلفن دیده می شود.

۳) محیط بازاریابی تلفنی باید ساکت و خلوت باشد.

شلوغی و رفت و آمد باعث حواس پرتی فروشنده تلفنی می شود.از سوی دیگر این سر و صدا ممکن است به آن سوی خط تلفن به مشتری انتقال پیدا کند که اصلا جنبه خوبی ندارد.سعی کنید برای بازاریابی تلفنی محیط آرام فراهم سازید .این محیط نباید محل رفت و آمد باشد ،نباید پاتوق و محل رفع خستگی همکاران باشد.

۴) ابزار کار حرفه ایی داشته باشید.

_ کم رنگ ترین جوهر ها از قوی ترین حافظه ها ماندگار تر است.همواره یک دفترچه یادداشت و قلم و خودکار بر روی میز خود داشته باشید و از آن برای یادداشت برداری نکات مهم استفاده کنید.به جای دفترچه یادداشت می توانید از سررسید استفاده کنید تا قرار های آینده خود را در روز مشخص آن یادداشت کنید.دقت داشته  باشید برای پیدا کردن کاغذ یادداشت و قلم و خودکار هرگز نباید مشتری را منتظر بگذارید.

_ کاتالوگ و نمونه محصول (در صورت کوچک بودن) روی میز خود بگذارید.خیلی اوقات باید موردی را از روی کاتالوگ برای مشتری بیان کنید .این کار سرعت عمل شما را بالا می برد.از این مزیت که مشتری شما را نمی بیند استفاده کنید و آمار و ارقام را در دسترس قرار دهید تا در صورت لزوم از آن استفاده کنید.

_ از یک تلفن خوب استفاده کنید.اگر صدای تلفن ضعیف است،اگر مجبورید به مشتری بگویید بلند تر صحبت کند،اگر صدای شما به خوبی به مشتری نمی رسد و یا تلفن شما نویز دارد همه این ها نشانه این است کع تلفن خود را باید عوض کنید.یادتان باشد که تلفن اصلی ترین ابزار شما برای بازاریابی تلفنی است.می توانید از یک هندز فری استفاده کنید.

_ از صندلی مناسبی استفاده کنید.یادتان باشد شما در تمام طول روز باید  روی صندلی بنشینید.پس از صندلی ارگونومیک متناسب با ابعاد بدن خود استفاده کنید تا در طول روز احساس خستگی نکنید.

 

خواندن مقاله زیر در زمینه بازاریابی تلفنی به شما توصیه می شود.

 

اصول بازاريابي تلفني

اصول بازاريابي تلفني

تاثیر اصول بازاریابی بر فروش
يكي از تاكتيك هاي مهم متقاعد كردن مشتريان آگاه امروزي كه حق انتخاب آنان به علت گسترش رقابت، پيوسته روبه افزايش است، ترويج (PROMOTION) است كه خود از پنج ابزار تبليغات، پيشبرد فروش، روابط عمومي، فروش شخصي و بازاريابي مستقيم تشكيل مي شود. ازطرفي، باتوجه به بالارفتن ارزش وقت و لزوم مديريت زمان براي نيل به اهداف بنگاههاي اقتصادي و همچنين اثربخشي بيشتر شيوه هاي ارتباطي دوطرفه (نظير فروش شخصي و بازاريابي مستقيم) در اين مقاله، به يكي از كانال هاي بازاريابي مستقيم يعني بازاريابي تلفني پرداخته شده است.

روش بازاريابي تلفني

اگر بدون وقت قبلي به محل استقرار مشتري مراجعه كنيد، زمان زيادي را در راه صرف مي كنيد و امكان دارد طرف در محل حاضر نباشد و يا اينكه ممكن است مدتي را در انتظار باشيد ولي بازهم شما را نپذيرد. پس بهتر است ملاقاتهاي حضوري حتي الامكان با وقت قبلي باشد. تلفن را دست كم نگيريد. از تلفن استفاده كنيد. اين وسيله سرعت كار شما را افزايش مي دهد و اگر هم مشتري نبود زمان اندكي را از دست داده ايد. بدانيد كه تلفن براي شروع ارتباط بسيار مناسب است (مگر براي مشتريان قديمي كه با تلفن سفارش مي دهند).

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

وب سایت احسان نصیری

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات