آینده تجارت شما را متحول می کنیم
  
  

موانع کارآفرینی

موانع کارآفرینی جه هستند و چگونه می توان بر موانع کار آفرینی برای موفقیت در بازار ایران غلبه کرد ؟ راه کار های موفقیت در کارآفرینی چیست ؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. مقالات بیشتر در زمینه موفقیت در کارآفرینی ، طرح های توجیهی ، یازاریابی و فروش شرکت های نوپا را می توانید در بخش آموزش های وب سایت دلیران دنا (دناکو) مطالعه کنید.

موانع کارآفرینی

موانع کارآفرینی

با نگاهی به روزهای اول کسب و کار، بسیاری از کسب و کارها از مشکلات فراوان پیش روی خود سخن می گویند. برخی در یافتن جامعه هدف خریدار کالا مشکل داشتند. برخی نیز نمی توانستند با مشتری خود ارتباط بر قرار کنند (این مشکل به ویژه در مورد کسب و کارهایی که مشتریان محدود و خص دارند صادق است). برخی در معرفی ویژگی های شاخص محصول خود مشکل داشتند و دیگران نیز نمی توانستند به خوبی از مشتریان اطلاعات کسب کنند و از این داده ها بهره ببرند.

معرفی محصول

بسیاری از مشتریان مورد نظر شما در مورد قابلیت کالایی که شما معرفی می کنید تردید دارند. گاهی اوقات نشان دادن نتایج تست های آزمایشی مفید است اما همیشه این امر موثر نیست و برای بسیاری از کسب و کارها نیز این کار ممکن نیست. در این موارد عرضه نمونه رایگان کالا و یا دوره استفاده رایگان از سرویس می تواند موثر واقع شود.

اعتبار شرکت

بسیاری از مشتریان در مواجهه با یک شرکت که آنرا نمی شناسند از اسم رسم بنیان گذاران و مدیران آن جویا میشوند و در صورت تجربه کم مدیران و نام آشنا نبودن آنها از کار با شرکت خودداری می کنند. در این مواقع استفاده از مدیرانی که در زمینه کاری شما سابقه زیادی دارند و اعتبار بالایی دارند به شما کمک خواهد کرد تا با استفاده از اعتبار آنها کار خود را رونق دهید.

قیمت گذاری

بسیاری از کارآفرینان بیان کرده اند که به خاطر کوچک بودن و تازه کار بودن استارتاپ شان مشتریان سعی زیادی در کاهش قیکت داشته اند زیرا امید داشتند که اشتیاق سازمان برای به دست آوردن فروش در سالهای اول کار باعث کاهش قیکت پیشنهادی می شود. گاهی اوقات نیز نارضایتی مشتریان از قیمت به خاطر قیمت گذاری اشتباه و تحلیل نادرست از هزینه و درآمد توسط شرکت است. انتخاب نقطه سربه سر به صورت اشتباه و در نظر گرفتن حاشیه سود بالا باعث اتخاذ سیاست قیمتی نادرست می شود.

هزینه تغییر برای مشتریان

تغییر یک سرویس یا کالا گاهی اوقات نیازمند این است که هزینه های جانبی توسط خریدار پرداخت شود، به طور مثال اصلاح و ارتقای سخت افزار برای بهره مندی از یک سرویس نرم افزاری جدید هزینه جانبی بهره مندی از یک نرم افزار به روز است. بسیاری از مشتریان این هزینه ها را عنوان نمی کنند اما این هزینه ها در زمینه انتخاب شان تاثیر گذار است. در این مورد فروشنده باید با تاکید بر صرفه جویی ها و منافعی که این سرویس یا محصول تازه برای شرکت خریدار به همراه دارد، خریدار را مجاب کند که هزینه های جانبی ظرف مدت کوتاهی برخواهد گشت. شما باید بتوانید خریدار خود را مجاب کنید هزینه ای که برای خرید محصول شما انجام می دهد یک سرمایه گذاری است و اتلاف منابع سازمان نیست.

 

 

توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) در زمینه خدمات بازاریابی و فروش ، آموزش و پژوهشی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره مدیریت و تحقیقات بازار ، ایده پردازی برای خدمات و محصولات جدید و مدیریت تکنولوژی به شرکت های ایرانی خدمات ارائه می کند. شما می توانید از بخش آموزش های رایگان وب سایت دلیران دنا (دناکو) به مقالاتبازاریابی و فروش ، خلاقیت و نوآوری ، مشاوره مدیریت ، تحقیق و توسعه ، تجارت الکترونیک و طراحی سایت دسترسی پیدا کنید.

 

منابع :

آکادمی یادگیری مجازی (VLA)

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات