مشاوره مدیریت و کسب و کار
  
  

فروش تضمینی

سرمایه گذاری دلیران دنا

هفت عامل موثر در ایجاد تغییرات فرهنگی

ایجاد تغییرات فرهنگی : هفت عامل موثر در ایجاد تغییرات فرهنگی کدامند ؟ ایجاد تغییرات فرهنگی به چه مقدماتی نیاز دارد ؟ مدیران چگونه می توانند سازمان را برای ایجاد تغییرات فرهنگی آماده کند ؟ اولویت  سازمان های موفق در ارتباط با مشتری چیست ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به این موضوع پرداخته می شود.

منابع انسانی

هفت عامل موثر در ایجاد تغییرات فرهنگی

۱.بپذیرید که پاسخ تمامی سوالات را نمی‌دانید

هر آنچه امروز مدیران و تیم مربوطه درباره بازار می‌دانند امکان دارد در آینده دستخوش تغییرات شود. ادعا نکنید که پاسخ تمام سوالات را می‌دانید. فرهنگ گفت‌وگوی مداوم را با مشتریان ترویج دهید و همواره سعی کنید در کارها شخصیت رقابتی و علاقه‌مند داشته باشید.

۲.بگذارید تا تیم شکست را تجربه کند

در واقع بهترین معلم افراد برای یادگیری در زمینه‌های مختلف کسب تجربه است اما تجربیات غالبا با شکست مواجه می‌شوند. اگر در فرهنگ شرکت شما شکست علامت عدم موفقیت و ضعف باشد در نتیجه تیم‌ها دیگر حاضر به خطر کردن نیستند و در نتیجه کسب‌و‌کار دچار عقب‌ماندگی و عدم پیشرفت خواهد شد. مواردی که موجب موفقیت و شکست می‌شود را به‌طور دقیق مورد بررسی قرار دهید.

۳.رواج دادن استقلال

اگر به‌عنوان مدیر، ماموریت خاصی به عهده دارید و اهداف سازمان در راستای اهداف شما قرار دارد، استقلال شکل می‌گیرد و می‌توانید راه حل‌های عالی ارائه دهید. اعضا تیم خود را مسوول کیفیت، خلاقیت، همکاری و یادگیری می‌دانند و مدیران فقط لازم است با فراهم کردن محیطی مناسب از موفقیت‌های افراد گروه حمایت کنند.

۴.ترویج صداقت

هرگز از دست افرادی که مجبور هستند اخبار ناخوشایند را به‌رغم میل شما بازگو کنند، عصبانی نشوید. طوری رفتار نکنید که گویی مقصر هستند آنها فقط مامور هستند و معذور. در ضمن فراموش نکنید پیش از دادن هر گونه پاسخ و پیش‌داوری، به دقت به صحبت‌هایشان گوش دهید. با کنترل احساسات، سوالات گوناگونی را مطرح کنید و همیشه بر راه حل‌های مثبت یا احتمالی تمرکز داشته باشید. هرگز نمی‌توان از عدم ارتباط یا ارائه اطلاعات نادرست، مطالب جدید آموخت.

۵.تمرین کنید تا رفتاری عملگرایانه داشته باشید

در بازار پررونق و رقابتی، بحث‌های مداوم، نظریه‌پردازی و تجزیه و تحلیل مکرر اطلاعات، به سود سازمان نخواهد بود و سدی برای فعالیت به شمار می‌آید. در دنیای پر تحرک امروز ضمن اینکه تصمیمات کوچک می‌گیرید، در جست‌وجوی بازخوردها هم باشید و نتایج را ارزیابی کنید و همیشه رو به جلو حرکت کنید و در حال پیشرفت و ترقی باشید.

۶.تعریف ارزش مشتری به‌عنوان تنها مسیر دستیابی به ارزش کسب‌و‌کار

امروزه همدلی با مشتری لازمه حفظ موقعیت یک بازار قوی در مواجهه با رقابت جهانی است. هر فردی از مدیر عامل گرفته تا منشی‌هایی که پاسخگوی تماس‌های تلفنی هستند، باید متوجه باشند مشتریان درصدد به دست آوردن چه چیزهایی هستند همچنین موانعی را که باعث بروز مشکلات می‌شود شناسایی کرده ضمنا درصدد یافتن راه‌های کمک به مشتریان باشید.

۷.ایجاد فرهنگ همکاری، تنوع و اعتماد در تیم

تیم‌های موفق، گروه‌هایی کوچک‌تر با انعطاف بیشتر هستند در حال حاضر، به افراد با دیدگاه‌های متفاوت نیاز دارید اما به دلیل روابط اجتماعی برای همکاری چابک و ایجاد نتایج مثبت باید به یکدیگر اعتماد داشته باشید. با این عناصر فرهنگی، سازمان‌ها بر اساس بهبود ظرفیت به وجود می‌آیند و پیشرفت می‌کنند تا زمانی که متوجه شوند فورا باید به رفتارهای مشتریان و کارمندان پاسخ دهند.

برای مثال «ایست من کداک» شرکت چندملیتی سازنده تجهیزات، مواد خام و خدمات عکاسی بود که در سال ۲۰۱۲ اعلام ورشکستگی کرد زیرا دیگر نتوانست با تحولات بنیادین دنیای عکاسی در پی ورود دوربین‌های دیجیتالی کنار بیاید یا شرکت «بلاک باستر» یکی از شرکت‌های بزرگ کرایه و بازی‌های ویدئویی بود که به کلی کسب‌و‌کار خود را تغییر داد و در حال حاضر ویدئو‌هایی را از طریق شرکت نت فلیکس ارائه‌دهنده خدمات آنلاین رسانه‌ای در قالب اجاره و فروش فیلم و سریال روی اینترنت به نمایش می‌گذارد.

از مثال‌های موفق دیگر می‌توان به شبکه اجتماعی فیس بوک اشاره کرد. این شبکه با وجود اینکه از سوی توییتر، اینستاگرام و دیگر شبکه‌های به روز مورد حمله قرار گرفت اما به تغییرات خود در جهت مثبت ادامه داد، تسلا موتورز هم هنوز بازار خودروهای الکتریکی را به‌رغم تلاش‌های مکرری که از سوی کارخانه‌های اصلی خودرو‌سازی و دیگر کسب‌و‌کارهای نوپا برای کنارزدن این شرکت شده است، در دست دارد.

این شرکت‌های موفق و تقریبا هر کسب‌و‌کار نوپای جدیدی که نتوانسته است در حوزه کسب‌و‌کار خود حرفی برای زدن داشته باشد به طرز موفقیت‌آمیزی فرهنگ یادگیری را در تیم‌های خود رواج داده‌اند و این رویکردی است که مورد استقبال مشتریان و کارکنان هم قرار گرفته است و از آن قدردانی می‌کنند.

در آخر باید به خاطر داشت برای ایجاد تغییرات حتی اگر کارمندان و مشتریان آمادگی لازم را هم داشته باشند، تغییرات فرهنگی به‌طور پیش‌فرض اتفاق نمی‌افتند مگر اینکه به‌طور صحیحی مدیریت شوند.

ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند  و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.

 

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

منابع:

 

هوتسا عسکری‌نسب

 Entrepreneur

وب سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت