آینده تجارت شما را متحول می کنیم
  
  

پیام های تبلیغاتی کم اثر

پیام های تبلیغاتی کم اثر و پر کاربرد کدامند ؟ پیام های تبلیغاتی که برای توسعه بازار استفاده می شود باید برای مخاطب جذابیت داشته باشد و استفاده از پیام های تبلیغاتی تکراری و پر کاربرد که به قولی خز شده اند شاید جذابیت چندانی برای مخاطب نداشته باشد. مقالات بیشتر در این زمینه را در بخش اموزش های وب سایت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.

پیام های تبلیغاتی کم اثر

پیام های تبلیغاتی کم اثر

۱. ما بالاترین کیفیت را داریم

ماست هیچ ماست‌بندی ترش نیست، البته این تصور شخصی ماست‌بند محترم است. به همین ترتیب تمام شرکتها و سازمانها ادعا میکنند که بالاترین کیفیت را ارایه می‌دهند، اما مشتریان می‌دانند که در ۹۹٪ موارد، این عبارت صرفا در حد یک ادعا بوده و ضمانت اجرایی چندانی ندارد. چرا مشتری باید به ادعای شما باور پیدا کند و محصول شما را در زمره آن 1 درصد با کیفیت ممتاز بداند؟  بعلاوه منظور دقیق از “بالاترین کیفیت” چیست؟ و این کیفیت در مقایسه با چه محصولی و بر اساس چه استاندارد و معیاری تعیین شده است.

۲. ما بهترین خدمات را ارائه می‌کنیم

مانند مثال قبل در این مورد نیز تقریبا تمام شرکت‌ها، ادعای ارایه‌ی بهترین خدمات را دارند و باز تمام مشتریان هم می‌دانند که این ادعا در مورد تمام آن‌ها صادق نیست و برخی لاف به گزاف می‌زنند. ضمن آنکه تجربه نیز ثابت کرده که شرکتهایی که چنین ادعایی دارند و بر آن پافشاری می‌کنند، عموما در عمل توفیقی در این زمینه نیافته و خدمات قابل قبولی هم ارایه نمی‌دهند. از این پدیده با عنوان قاعده‌ی معکوس یاد می‌شود: “هرچقدر برای انجام کاری برنامه نداشته باشیم و باری به هرجهت حرکت کنیم، بیشتر تمایل داریم درخصوص آن و دستاوردهایش صحبت کنیم”

۳. ما در این عرصه پیشرو هستیم

این عبارات آنقدر به گوش من و شما آشنا هستند که اثر خود را از دست داده‌ و به‌نوعی خسته کننده شده اتد. علاوه بر این، اساسا مفهوم “پیشرو صنعت” چیست؟ آیا به این معنا است که شما بهتر از هر شرکت دیگری کار خود را انجام می‌دهید؟ و یا شاید مقصود از آن این است که رقبا از وجود بی‌نظیر و مثال زدنی شما شگفت‌زده شده‌اند؟ پرواضح است که این دست عبارات نیز جز ادعایی پوچ، فاقد مفهوم و کارکرد دیگری هستند.

۴. ما مشتر‌ی‌مدار هستیم

آیا منظورتان از این جمله آن است که دیگر شرکتها مشتریان خود را از سر راه پیدا کرده و اصول مشتری‌مداری را رعایت نمی‌کنند؟ به هر صورت اگر تمرکز اصلی‌تان بر مشتری‌مداری باشد، آیا این بدان معناست که تمرکز چندانی روی محصول، سرمایه‌گذاران و یا کارکنان خود ندارید؟ چرا یک مشتری باید به چنین شرکت بی‌هدف و  بی‌سر‌و سامانی اعتماد کند؟

۵. محصول ما مطابق با آخرین پیشرفتها است

مفهوم ضمنی این جمله آن است که”ما نهادی کاملا معمولی هستیم.” چرا که زمانی که فناوری به سطح معینی از پیشرفت دست می‌یابد آن گاه تقریبا همه به آن تکنولوژی دسترسی خواهند داشت. بطور مثال فناوری امروزی گوشی‌های همراه رقیب را با یکدیگر مقایسه کنید، آیا تفاوت چندانی میان فناوری بکار رفته در انها وجود دارد؟ احتمالا خیر. اما آخرین باری که شرکتی توانست محصولی کاملا فراتر از فناوری موجود در بازار ارایه کند را به خاطر دارید؛ شاید محصول آیفون از شرکت اپل که سر و گردنی از دیگر رقبای نه چندان مطرح بالاتر بود نمونه خوبی در این زمینه باشد که به لحاظ کیفیت ساخت و فناوریهای یکار رفته منحصر بفرد بود. اما این قضیه برای 10 سال گذشته بود و امروزه ادعای فناوری پیشرفته نمیتواند نظر مخاطبان را مانند گذشته جلب کند.

۶. محصول ما نسل آینده  محصولات این حوزه است

ایراد مورد قبلی در این مورد نیز صادق است. طبیعی است زمانی که فناوری حرکتی رو به جلو دارد، بعید است شرکتها بخواهند در موقعیت قبلی خود و در نقطه‌ای ثابت درجا بزنند و آنها نیز دیر یا زود خود را به این قافله خواهند رساند. روی کار آمدن “نسل جدید” به این معنا است که دیگران نیز این محصولات نسل جدید را در آینده در اختیار خواهند داشت.پس چه لزومی برای طرح این قبیل مدعیات وجود دارد؟

۷. ما رهبر فکری بازار در این زمینه هستیم

چه کسی چنین لقبی را به شما اعطا کرده است؟ آیا کسی وجود دارد که بتواند افکار دیگران را خوانده و اندیشه های پیشرو و تاثیرگذار را در میان آنها شناسایی کند؟  حتی در مثبت‌ترین حالت، ممکن است ایده اولیه متعلق به شما باشد ولی در نهایت دیگران از همین ایده مشابه تقلید خواهند کرد. پس امتیازی در این امر وجود ندارد  و “رهبر فکری” یک جریان بودن مفهوم قابل قبول و اتکاپذیری را منتقل نمی‌کند.

۸. تیم کاری ما متشکل از اعضای مجرب و حرفه ای است

استفاده از عبارت متضاد یک پیام تبلیغاتی، یکی از روشهای تشخیص پوچی و ناکارآمدی آن پیام است. برای مثال در مورد این پیام می‌توان گفت: “تیم کاری ما از مشتی افراد آماتور و بی‌تجربه تشکیل شده است.” البته این قبیل پیامها در زمانی‌که پاسخی متقابل به پیام رقیب باشند کاربرد دارند، اما در غیر این صورت ادعایی خسته‌کننده و بی‌معنا هستند.

9. خود گویم و خود خندم ، من مرد هنرمندم: شما از همکاری با ما مشعوف خواهید شد

زندگی سنتی ما شعارش این بود كه مشك آن است كه خود ببوید نه آن‌كه عطار بگوید، اما گویا مدرنیته اصرار دارد كه بوی مشك اصالتی ندارد مگر آن‌كه عطار بلاغت گفتار و هوشمندی جذب مخاطب را در معرفی مشك خود داشته باشد. اما تجربه و علم ثابت کرده که عقیده پیشینیان ما صحیح‌تر بوده است. در واقع، فرایند شناساندن بهتر است نه از طریق تبلیغات، بلکه با حضور مستمر در بازار و شناسایی مشتریان اتفاق بیفتد.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

www.inc.com

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات