مشاوره مدیریت و کسب و کار
  
  

فروش تضمینی

مشاوره سرمایه گذاری

چگونگی حمایت از یک کسب‌و‌کار ناموفق

حمایت از یک کسب‌و‌کار ناموفق به چه نحوی است ؟ آیا یک کسب و کار ناموفق چگونه می تواند دوباره از صفر شروع کند ؟ چگونه می توان از یک کسب و کار ناموفق حمایت کرد ؟ آیا کارآفرینان با تجربه هم شکست می خورند ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع می پردازد.

چگونگی حمایت از یک کسب‌و‌کار ناموفق

سال گذشته  لورا مور، کارآفرین اهل سیدنی تمام پس‌انداز زندگی‌اش را از دست داد؛ این اتفاق زمانی افتاد که فرانشیز باشگاه بدنسازی‌اش- که او ۴۰۰ هزار دلار در آن سرمایه‌گذاری کرده بود- از بین رفت. تنها ۸ ماه از فرانشیز پنج ساله او نگذشته بود که لورا آرزوهای خود را نقش بر آب دید.

او به هافینگتون پست می‌گوید «شعله‌های آتش بالا گرفت و به باشگاه بدنسازی کشیده شد و کل ساختمان فروریخت. من ایستاده بودم و فروپاشی سقف ساختمان را نظاره می‌کردم؛ ساختمانی که در نهایت شگفتی در کف خیابان فروریخت.»او تلاش کرد تا کسب‌و‌کارش را از طریق راه‌اندازی یک باشگاه در همان نزدیکی نجات دهد؛ اما خیلی زود دریافت که از نظر مالی امکان‌پذیر نیست و با یک نبرد هفت‌ماهه برای برقراری قرارداد فرانشیز روبه‌رو شد. اما مسائل مالی برای هزینه حادثه‌ای که روی سلامتی او اثر گذاشته بود یک مساله ثانویه بود.

او می‌گوید «وزنم زیاد شده بود و خستگی بسیار زیادی را تجربه می‌کردم و از طرفی دمدمی‌مزاج شده بودم که همه اینها به‌طور جدی بر عملکرد من، هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه‌ای، تاثیر گذاشته بود.»«برای همه این کسب‌و‌کاری معمول بود اما من پشت درهای بسته، دائما نسبت به تیم و مشتریانم و اینکه چگونه می‌توانستم اطمینان یابم که آنها کمترین تاثیر را گرفته‌اند احساس نگرانی می‌کردم و هر روز با سلامتی‌ام درگیر بودم. اکنون دریافته‌ام که بخش بزرگی از من وجود داشت که می‌خواست احساس شکست کند.»

شکست در کسب‌و‌کار به معنای شکست در زندگی نیست

مور می‌گوید که او اکنون از آنچه در آن دوران تاریک آموخته است استفاده می‌کند تا از طریق عملکرد جدید خود و کسب‌و‌کار «مربیگری سلامت» (Uppy) به سایرین کمک کند. او می‌گوید «من آموخته‌ام که چگونه افکار و رفتارها را مدیریت کرده و بر آنها فائق بیایم؛ رفتارهایی که من را به عقب هدایت می‌کردند؛ رفتارهایی مانند کمال‌گرایی، استانداردهای سختگیرانه، ترس از شکست، ترس از به اندازه کافی خوب نبودن، طفره رفتن، بیش از حد کار کردن.» «من همیشه می‌خواستم کسب‌و‌کار خودم را راه بیندازم و این شکست نتوانست این رویا را در من نابود کند.» «آن آتش‌سوزی برای من نوعی برکت بود؛ چرا که به من اجازه داد خیلی زود در حرفه‌ام دیدگاه‌های شگفت‌انگیزی کسب کنم.

بنابراین اکنون نقاط کلیدی که نیاز به بهبود (یا محول کردن آنها) دارم را می‌شناسم تا کسب‌و‌کارهای جدید و آینده خود را به‌طور موثر و موفقیت‌آمیز راه بیندازم.» «از مشاهده افرادی که در جدال با هم هستند خسته شده‌ام، چراکه آنها گمراه شده‌اند یا نمی‌دانند که راه دیگری نیز وجود دارد؛ بنابراین Uppy را خلق کردم چون معتقدم همه افراد حق دانش و پشتیبانی دارند؛ دانشی که بتواند به آنها کمک کند تا بیشتر و بهتر زندگی کنند.» زمانی که در کسب‌و‌کار خود دچار مشکلات سخت می‌شوید، توصیه مور این است که:

• روی چیزهایی تمرکز کنید که می‌توانید آنها را کنترل کنید و چیزهایی را که در کنترل شما نیستند رها کنید: اگر دنبال مسائلی بروید که خارج از کنترل شماست نه‌تنها خودتان را به سوی دیوانگی سوق خواهید داد، بلکه میزان قابل‌توجهی از زمان و انرژی خود را هدر می‌دهید. دو چیزی که عموما تصور می‌کنیم پایان‌ناپذیر هستند.

• همیشه خودتان را در اولویت قرار دهید و مراقب خودتان باشید: وقتی در شرایط چالش‌برانگیز قرار می‌گیرید بیش از هر زمان دیگری به سلامتی خودتان نیاز دارید، چرا که به انرژی و نیروی خود برای اخذ تصمیم و ادامه فعالیت‌تان نیاز دارید.

• اطمینان حاصل کنید که یک شبکه پشتیبانی خوب دارید: داشتن یک خروجی ضروری است تا بتوانید آنچه در ذهن‌تان است را بیرون بریزید. این امر به شما کمک می‌کند تا چشم‌انداز و توانایی بهتری برای مشاهده همه چیز به‌طور منطقی‌تر داشته باشید.

پاول کوبین، کارآفرین سریالی و موسس آژانس تبلیغاتی ZOO Group نیز ۱۲ سال پیش با شکست کسب‌و‌کارش مواجه شد. رستوران او در شهر کانبرا در استرالیا ۱۱ ماه بعد از افتتاح به شدت رونق خود را از دست داد. او به هافینگتون پست می‌گوید «کانبرا یک جای بزرگ نیست و ما این رستوران را در یک سینمای زیرزمینی افتتاح کردیم.» «آنجا جو خوبی داشت و ارزش نوآوری آن بسیار زیاد بود؛ بنابراین برای چند ماه همه چیز خوب پیش رفت؛ همه می‌آمدند و این بسیار موفقیت بزرگی بود. اما بعد از ۱۲ ماه این نوآوری فروکش کرد؛ همه دفعات متعدد در رستوران حضور داشته‌اند و گرچه این رستوران در کانبرا منحصربه‌فرد بود، اما به جمعیت خاصی محدود شده بود و این برای حفظ آن کافی نبود.» کابین می‌گوید که کسب‌و‌کارش برای سه ماه با مشکل مواجه بود و او نتوانست با یک برنامه برای نجات آن دست به‌کار شود. او می‌گوید «مجبور به بستن رستوران شدیم. باید بفهمید که چه چیزی را اشتباه انجام داده‌اید. شما باید بخشی از تقصیر را به‌عهده بگیرید.»

توصیه کوبین در مورد چگونگی حمایت از یک کسب‌و‌کار ناموفق:

• صادق باشید: زمانی که کسب‌و‌کار شما شروع به شکست می‌کند، قبول حجم وسیع لطمات آن به دیگران (و خودتان) می‌تواند بسیار ترسناک باشد. همه کسب‌و‌کارها فراز و نشیب‌های خود را دارند. فرض نکنید که همه چیز به تنهایی بهتر خواهد شد. از تلاش دست برندارید. هر چه زودتر با خودتان صادق باشید، زودتر خواهید توانست همه چیز را تغییر دهید.

• هزینه‌ها را کاهش دهید: کاهش هزینه‌ها زمانی که فکر می‌کنید کسب‌و‌کارتان از از مسیر عادی منحرف شده است، زمان بیشتری برای حل مشکل به شما می‌دهد.

• ترس را کنار بگذارید: زمانی که از پیامدهای بالقوه نهراسید، می‌توانید در مورد راه‌حل‌ها به‌طور خلاقانه فکر کنید.

• درخواست مشاوره کنید: توضیح دهید که فکر می‌کنید چگونه می‌توانید با یک راه‌حل در مسائل کسب‌‌و‌کارتان ظاهر شوید و نظرات آنها را در مورد آن بپرسید. مشورت کردن همیشه کمک می‌کند تا دریابید که این راه حل خوب است یا خیر.

• شفاف باشید: به پرسنل و مشتریان خود نشان دهید که همه تغییرات درست را برای تغییر بهتر کسب‌و‌کارتان اتخاذ می‌کنید. با اطمینان دادن از اینکه محصول یا خدمات شما بهتر از هر زمان دیگری است این مساله را نشان دهید.

ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند  و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.

 

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

منابع:

مترجم: آناهیتا جمشیدنژاد

huffingtonpost

وب سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دلیران دنا

ثبت نام در خبرنامه
برای عضویت در خبرنامه وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا لطفا ایمیل خود را در زیر وارد نمایید. برای عضویت نهایی باید از ایمیل خود روی لینک تایید کلیک نمایید.

خبرنامه دلیران

 

آخرین مقالات