آینده تجارت شما را متحول می کنیم
  
  

100 پند کارآفرینی : بهترین توصیه های بهترین کارآفرینان

100 پند کارآفرینی : بهترین کارآفرینان جهان را می شناسید ؟ آیا به نظر شما توصیه های آنها می تواند برای کسب و کار کارآفرینی و زندگی شخصی شما مفید باشد ؟  100 حمله از 100 کارآفرین به عنوان 100 پند در این مقاله برای شما آماده شده است. با خواندن این متون و به کار بستن آنها می توانید کسب و کارتان را متحول نمایید. مقالات دیگر وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا را از دست ندهید.

100 پند کارآفرینی : بهترین کارآفرینان جهان 4

100 پند کارآفرینی : بهترین کارآفرینان جهان

بی فوت وقت و بدون هیچ مقدمه ای به سراغ ۱۰۰ تن از کارآفرینان مطرح جهان و نظریات آنها میرویم. تجاربی گران که حالا بدون صرف ریالی هزینه در اختیار شما قرار دارد.  اگر علاقمند به مطالعه در مورد جنبه های مختلف کارآفرینی و ایجاد کار و کسب جدید هستید مطالعه یادداشت فعلی می‌تواند برای شما مفید باشد.

اما قبل از هر چیز، با خودتان صادق باشید و بدانید که به چه دلیلی میخواهید کار و کسب شخصی برای خودتان راه بیندازید. این که فکر می‌کنم مدیرم من را درک نمیکند و دلایلی مثل ما میکاریم و زحمت میکشیم و دیگران میخورند و امثالهم، حتی به فرض درست بودن، دلیل منطقی برای کارآفرین شدن نیست.  راه اندازی کار و کسب باید اصولی و به دور از هیجانات مخرب باشد. اگر قصد راه اندازی کار و کسب خود را دارید این مطلب را از دست ندهید.

100 پند کارآفرینی : بهترین کارآفرینان جهان 2

100 پند کارآفرینی

1.    آرزو داشتم میدانستم که اوضاع چقدر میتواند در هر لحظه غیرقابل پیش بینی باشد. قبل از آنکه کار و کاسبی خودم را راه بیندازم در مورد شرایط غیرقطعی در محیط تجارت و امکان بروز حوادث غیرمترقبه، چیزهایی در کتابها مطالعه کرده بودم. اما مادامی که در وادی تجارت وارد نشده بودم نمیتوانستم درک کنم که شرایط کار و کسب تاچه میزان میتواند آشوبناک و غیرمنتظره باشد. شما به واقع نیاز دارید که یاد بگیرید که چگونه هر لحظه خود را با شرایطی که پیش بینی نمیکردید وفق دهید. – اسکات فاین اوت

2.    پیش از آنکه بخواهم کار و کسبم را راه اندازی کنم دوست داشتم متوجه اهمیت داشتن یک هیئت مشاورین باشم. داشتن یک مربی و مشاور اصلح و دلسوز بجای خود، اما بهره مندی از گروهی از مشاورانی که نه تنها در شاخه های مختلف تجارت کارشناس هستند بلکه میتوانند در نقش مربی و راهبر شما ایفای نقش کنند اهمیتی دوچندان دارد.- کلی ال. پوزی
3.    ای کاش ارزش سادگی را زودتر میدانستم. جوان و سرخوش و با دریایی از انرژی و ایده های ناب کار خود را آغاز کردم. اما اگر از همان اول تمرکز خود را روی آن میگذاشتم که چه چیزی میفروشد، چرا و با چه قیمتی. و اگر روی این فلسفه کاری ثابت قدم بودم، بطور حتم دیگر خبری از سردردها و استرسهای بیهوده نبود. وانگهی زمان و هزینه زیادی را نیز صرفه جویی میکردم و در مقابل سود خود را نیز افزایش میدادم. – دبورا اوزگود

4.     قبل از آنکه کاری راه بیندازید، به فکر یادگیری حداکثری باشید. یادگیری باید مستمر باشد و  مباحثی نظیر توسعه فردی، و یادگیری الفبای تجارت گرفته تا یادگیری پیرامون شبکه های اجتماعی راشامل شود. باید بیاموزید که چگونه عمل کنید، چطور به نمایش بگذارید، چطور معامله را خاتمه دهید، چطور تماس خود را  با مخاطبانتان حفظ کنید، چطور مشتری یابی کنید، و چطور مشتریانتان را حفظ کنید. – میشل مورتون

5.    به اندازه ای که روی محصول و یا خدمت خود متمرکز میشوید، به خودتان نیز توجه داشته باشید. یک آشپز به اندازه و بلکه بیشتر از مواد تشکیل دهنده غذایی که میخواهد درست کند و همچنین دستور تهیه آن اهمیت دارد – مجتبی نقوی
6.    بودجه کار و کسب نوپایتان هر میزانی که هست، آن را حداقل سه برابرکنید – آلیا جیوا

7.    مهمترین و گران ترین درسی که در این مدت آموختم آن بود  که برای رشد در یک اقتصاد خوب و یا بقا در یک اقتصاد خراب لازم است بدانید که یک نفر به تنهایی نمیتواند کار را پیش ببرد. بلکه اثربخشی اقدامات به تلاش تیم وابسته است (تیم فروش، حسابداری، توسعه بازار، تولید، توزیع، مدیریت و غیره). خیلی از کارآفرینان جوان از جمله خود من فکر میکردیم که همه فن حریف هستیم و میتوانیم به تنهایی از عهده کار برآییم. این یک اشتباه بزرگ است. – تام کولوسن

8.    به لحاظ مالی یاد گرفتم که باید یک حسابدار حرفه ای داشته باشید که بخصوص درزمینه امور مالیاتی کار و کسبهای کوچک سرررشته داشته باشد. هم چنین به تجربه دریافتم  که موفقیت آسان تر حاصل میشود اگراز افرادی بیاموزید که از خودتان بالاتر و بهتر هستند. – ادی سالامون

9.     ای کاش میدانستم که سخت ترین بخش در اداره کار و کسب خودم، درآمدزایی ماهانه نیست. کاش در همان ابتدا یک متخصص تمام وقت فناوری اطلاعات و یک مدیرفروش برای اداره و هدایت تیم فروش سازمانم جذب میکردم – بردلی اسمیت
10.    اگر زمان به عقب بازگردد دوست داشتم مهارتهای اجتماعی را در خود بیشتر تقویت میکردم تا زمان بیشتری را صرف ایجاد روابط سازنده میکردم. شبکه سازی کلید رونق کار و کسب و دریافت سفارشات بیشتر است و من باید بیشتر روی این مهارت اجتماعی کار میکردم، آن گاه کار و کسبم نیز زودتر پا میگرفت.

11.    بهترین کاری که کردم این بود که برخی امور میدانی مهم نظیر تحقیقات بازاریابی را برون سپاری کردم. حالا زمان بیشتری برای تمرکز بر امور مهم د ر اختیار دارم – گاگان

12.    منطقه فعالیت، منطقه فعالیت، منطقه فعالیت… واقعا این که در کجا کار و کسب خود را دایر کنید و این کار بر اساس تحقیق و بررسی بوده باشد وقعا اهمیت دارد – تانیا پلیا

13.    رهبری  و مدیریت یک کار و کسب به عنوان و صندلی نیست، به نمونه‌ی عمل است.   –  دنیل آدنتوجی
14.    اگرچه جهان به سرعت در حال تغییر است اما قدم هایی که برای راه اندازی کار و کسب خود لازم هستند، تغییر نکرده اند. زمانی که ما فروشگاه و سپس شرکت ویرجین را تاسیس کردیم از 5 قانون ساده پیروی کردیم،

قوانینی که همچنان همانقدر مفید هستند:
–    اگر از آن لذت نمی برید، انجامش ندهید. شما باید عاشق کاری باشید که می کنید.
–    خلاق و نوآور باشید. چیزی را خلق کنید که کار شما را برجسته سازد.
–    کارمندان شایسته شما دارایی شما هستند. کارمند شاد باعث شاد شدن مشتری ها می شوند.
–    به دیگران گوش دهید و به طور مرتب بازخوردهای مشتریان و کارمندان را مورد توجه قرار دهید.
–    مرئی باشید یعنی خودتان را به عنوان فرد ارشد شرکت در معرض دید دیگران قرار دهید. – ریچارد برنسون.

15.    وقتی من هفده سالم بود یک نقل قولی خواندم که شبیه این بود: «گر هر روز جوری زندگی کنید که تصور کنید آن روز آخرین روز زندگی تان باشد، یک روز این تصور به حقیقت تبدیل می شود.» این جمله روی من تأثیر گذاشت و از آن موقع به مدت سی و سه سال هر روز وقتی که من توی آینه نگاه می‌کنم از خودم می‌پرسم: «اگر امروز آخرین روز زندگی من باشد آیا باز هم کارهایی را که امروز می خواهم انجام بدهم، انجام می‌دهم یا نه؟» هر موقع جواب این سوال برای چند روز پیاپی نه باشد می‌فهمم در زندگی ام به یک سری تغییرات احتیاج دارم. – استیو جابز

16.    اگر تایید مشتری را از همان ابتدا داشته باشید اهمیت بسیاری دارد. شما میتوانید بهترین تکنولوژی، یا بهترین وبسایت و یا حتی برترین خدمات را داشته باشید، اما تمامی آنها اگر مهر تایید مشتری زیر آن نباشد بی معنا خواهد بود. چرا که این مشتری است که قرار است پول خرج کند.-  آدام رادنیتزکی

17.    شراکتهای تجاری مثل ازدواج هستند و باید با همان دقت و احتیاط وارد آنها شد.درست مثل ازدواج، تصورات و فرضیات بسیاری در مورد اینکه شراکت چه چیزی هست و چه چیزی نیست مطرح است و نوع نگاه ما به آن میتواند موفقیتمان را رقم بزند – جی کیم رایت

18.    نگویید زمان کافی ندارید. شما دقیقاً همان مقدار زمان در روز را دارید که به هلن کلر، پاستور، میکل آنژ، مادر ترزا، لئوناردو داوینچی، توماس جفرسون و آلبرت انیشتین داده شده بود. –  اچ جکسون براون

19.    صاحبان تجارتهای کوچک باید دقیقا بدانند که چگونه از طریق تمام پیوندهای ارتباطی موجود خود و نیز امکاناتی که شبکه جهانی در اختیار قرار داده یک منبع غنی از مشتریان ارجاعی ایجاد کنند.‌ واضح است مشتریانی که به احتمال زیاد به سفارش دوستان و خانواده شان نزد ما می آیند یک انگیزه به مثابه یک پاداش برای ما هستند.  – جین وینبرگ

20.    کاش میدانستم که تکیه نکردن به دیگران و اتکا به نفس تا چه میزان اهمیت دارد. کار و کسب من زمانی اوج گرفت که مسئولیت تمام جنبه های آن را به شخصه عهده دار شدم و خود ناظر بر فعالیتهای آن بودم. بویژه در بخش فروش و بازاریابی – راب فرانکل

100 پند کارآفرینی : بهترین توصیه های بهترین کارآفرینان
21.    نمیدانستم که تبدیل شدن به یک کارآفرین بخصوص یک کارآفرین موفق نیازمند فداکاری و از خودگذشتگی است. هر لحظه ای که صرف کارآفرینی میکنید به منزله پس اندازی ارزشمند است که ممکن است اهمیت آن را هیچ کس منجمله اطرافیانتان درک نکند.– امبر شاوب

۲۲. کاش میدانستم فرصت برای انجام کارهای ضروری به منظور تولید و کسب ثروت وقت تا چه میزان محدود است. اطمینان یابید که بهترین زمان در اختیارتان را صرف امور مرتبط با تولید درآمد میکنید. حتی در صورت لزوم برای دریافت کمک نیز پول خرج کنید. –  فرانکز گیلبرت

۲۳. مدیریتِ مجموعه ای متفاوت از کارکنان با نگرشها و پیشینه مختلف و دریافت کمک شایسته از ایشان فرآیندی دشوار است- جمی پاتومخول

۲۴. شما با دنبال کردن قواعد، راه رفتن را یاد نمی گیرید. با انجام دادن و شکست خوردن، یاد می گیرید.- ریچارد برانسون

۲۵. یک فروش وقتی به حساب می آید که شما پولش را هم دریافت کنید.- نرم برادسکی

۲۶. چه فکر کنید می‌توانید و چه فکر کنید نمی‌توانید، در هر دو صورت حق با شماست. – هنری فورد

۲۷. ای کاش میدانستم که مدرک MBA از من یک کارآفرین نمیسازد. – جنیس رابینسون

28. بدانید که اداره یک کار و کسب گران تمام میشود، پرداخت حقوق کارکنان، مالیات، هزینه های مرتبط با بیمه… همه و همه را از قبل در نظر بگیرید و واقعا افرادی را بکار بگیرید که ارزش این سرمایه گذاری را داشته باشند – ماریان گوردون

29. برترین و داناترین افراد را بیابید و آنها را نه با وعده حقوقهای نجومی بلکه با مشوقهای معنوی جذب کنید. هرچه کارکنانتان بهتر باشند، کار هم بهتر پیش خواهد رفت – ریک مورگان

30. پس از سالها که از شروع اولین تجارتم میگذرد حالا بیش از گذشته میدانم که بهترین منبع و سرچشمه الهام گیری و مشورت و حمایت، کارآفرینانی هستند که در این مسیر استخوان خرد کرده اند و حالا در قامت یک مشاور میتوانند راه و چاه را نشان تان دهند، بویژه کسانی که از مرزهای رویاهای در ذهن شما عبور کرده و قله های رفیع تر را فتح کرده اند – چارلز مک کیب

۳۱. ای کاش ارزش سرمایه گذاری روی استعدادهای طراز اول را زودتر درک میکردم. هرچند یک کار و کسب نوپا ممکن است از استخدام یک فرد مستعد و مجرب به دلیل درخواست حقوق بالا واهمه داشته باشد و به همین دلیل دست به استخدام کسانی بزند که تجربه ای به مراتب کمتر داشته و به همین دلیل دریافتی به نسبت پایین تر ی هم دارند، اما این قبیل کارکنان عموما چیزی به سرمایه های فکری سازمان و شم تجاری آن که کاتالیزور رشد و توسعه محسوب میشود اضافه نمیکنند – سوزان ویلسون سولویک

۳۲. شروع یک تجارت مثل ازدواج کردن است. پیش از آنکه وارد زندگی مشترک شوید فکر میکنید همه چیز را میدانید و به مرور مهارتهایتان بالاتر هم خواهد رفت، اما به مجرد آنکه پا به زندگی زناشویی گذاشتید متوجه دشواریها، مسئولیتها و اتفاقات غیرمنظره ای که انتظارتان را میکشند خواهید شد – سامر بلسا

33. سریع‌ترین راه برای تغییر خودتان این است که با افرادی که می‌خواهید شبیه به آنها شوید بیشتر معاشرت داشته باشید. شما شبیه به افرادی خواهید شد که با آنها معاشرت دارید – رید هافمن

34. وارد بازی‌ای که درکش نمی‌کنید نشوید حتی اگر می‌بینید که آدم‌های زیادی از آن طریق پول به‌دست‌می‌آورند – تونی هسیه

۳۵. بزرگترین نکته ای که طی این سالها آموختم و آرزو داشتم از قبل آن را میدانستم، تفاوت میان فروش و بازاریابی بود. به نظر خیلیها این دو تفاوتی نمیکنند و کاملا مشابه هستند. اما اینطور نیست – اسکات ماشوندا

۳۶. ای کاش اهمیت بکارگیری یک برنامه کار و کسب، استراتژی بازاریابی واستراتژی خروج را زودتر میدانستم. برنامه ریزی راهبردی بویژه در ۲ سال اول فعالیت اهمیت بسیاری دارد. – بن والاس

۳۷. دوست داشتم قبل از آنکه وارد بازار کار شوم بدانم که مصرف کنندگان چگونه از طریق اینترنت خرید میکنند. من سالها یک توسعه دهنده وب بوده و اطلاعات جامعی در خصوص فناوری دارم اما کمترین دانش را درخصوص بازاریابی و هنر نفوذ به ذهن مشتری دارم – سارا مورگان

100 پند کارآفرینی : بهترین توصیه های بهترین کارآفرینان 3

۳۸. نمیتوانید به بهانه اداره کردن یک تجارت زندگی خود را متوقف کنید. من بابت مواقعی که دورهمی های خانوادگی و همنشینی های دوستانه، سفرها، و تعطیلاتی که به بهانه حجم کاری از دست دادم تاسف میخورم. میان کار و زندگی خود توازن برقرار کنید – پاملا پی کاک

۳۹. قبل از آنکه بخواهم کار و کسب خودم را راه بیندازم میدانستم که باید منعطف و در عین حال صبور باشم. تمام کتابهای خوب این توصیه را به شما میکنند اما کسی نیست که به شما گوشزد کند که انتظار چقدر میتواند به لحاظ احساسی شما را تخلیه و ویران کند – دیزایری وارگاس

۴۰. بدون تردید و بی هیچ چون و چرایی، بازاریابی اثربخش مهم ترین وجه یک تجارت سودآفرین و پربازده است. اینکه چقدر محصول و یا خدمات فوق العاده ای دارید مادامی که مشتریان از آن مطلع نشوند و این ویژگیها به ایشان شناسانده نشود ارزش چندانی نخواهد دا شت. – لیان هوگلند اسمیت

۴۱. به یاد داشته باشید عقاید نو همیشه مورد تردید قرار دارند، و اغلب بدون هیچ دلیلی و فقط چون که پیش از این متداول نبوده اند، با آن ها مخالفت می شود – جان لاک

42. خوش بین، بدبین و واقع گرای عزیز، در حالیکه شما بر سر جدال درباره نوشیدنی هستید، من آن را مینوشم! با احترام، فرصت طلب – لوری گرینر

43. ای کاش میدانستم که وقتی کسی نمیتواند بفروشد، مشکل از محصول نیست؛ بلکه مشکل از خود او است. – استی لودر

44. به نظرم می رسد هر چه سخت تر کار می کنم، شانس بیشتری هم به سراغم می آید.-  توماس جفرسون

45. بدانید  که مردم کالا و خدمات شما را نمیخرند، آنها روابط، داستانها و جادوی شما را میخرند. – ست گودین

46. ای کاش اهمیت اولویت بندی وظایف و اهداف را میدانستم. یکی از مهمترین درسهایی که به تجربه آموختم اولویت قائل شدن برای امور مهم به نسبت ارزش آفرینی نسبی آنها است. انجام کارهای کوچکی که در شما ایجاد وجد و شعف میکنند آسان است؛ اما آنچه باید تمام توجهتان را به آن صرف کنید امور بزرگ و مهم هستند حتی اگر این توجه به قیمت از دست رفتن آسایشتان باشد – اوان اوربانیا

47. ساده انگاری است که تصور کنیم اگر محصول مناسبی بسازیم که گره ای مشکلات مردم باز کند و در عین حال قیمت پایینی داشته باشد، فروش آن نیز بالا خواهد بود. فروش نیازمند تلاش مضاعف است – کریس سورلز

48. ممکن است همه چیز از همان ابتدا مطابق برنامه های شما پیش نرود و اصلا هم قرار نیست این چنین باشد. کار و کسبهای نوپا بصورت طبیعی ممکن است از جاده منحرف شوند اما آنها در این مسیر میتوانند با واقعیاتی که در برنامه های از پیش اندیشیده خود به آن فکر نکرده بودند مواجه شوند. کارآفرینان هوشمند به بازخوردها گوش میکنند و خود را با شرایط وفق میدهند – مت للی

49. داشتن یک دستیار اجرایی مناسب بی نهایت ارزشمند است. کسی که بتواند زمان را برایتان بخرد و در واقع دست مکمل و یاریگرتان باشد – بری ماهر

50. ای کاش برای پیشبرد کار و کسب خود از مهارتهای بازاریابی بیشتری بهره مند بودم. در این زمینه به ناچار باید از مشورت متخصصان بهره برداری کنم – دب بیلی

100 پند کارآفرینی : بهترین کارآفرینان جهان

100 پند کارآفرینی : بهترین توصیه های بهترین کارآفرینان

51. یاد گرفتم که نمیتوانم هرچیز را  صرف نظر از میل درونی خود بصورت ذره بینی مدیریت کنم. گاهی مجبورید برخی وظایف خاص را به اشخاص خاص تفویض کنید. این کار نه تنها به خودتان کمک میکند بلکه انسجام ساختار تیمی سازمانتان را نیز حفظ میکند – لو اکستر

52. ای کاش کسی پیدا میشد که تفاوت بازاریابی و فروش را به من گوشزد کند – تام پرایور

53. به یاد داشته باشید مشتریان شما باید برای خدمات شما ارزش قائل باشند. – جف بزوس

54. متوجه اهمیت درون نگری و ژرفای فرآیند تفکر در شروع کار و کسب خود باشید. افکار شما بیش از هر چیزی روی کار و کسبتان اثرگذار خواهند بود – جنیفر بورز

55. اهمیت جریان نقدینگی را درک کنید. به تجربه دریافتم مادامی که جریان نقدینگی در کار و کسبم فعال باشد روند رشد اوج میگیرد. نقدینگی پادشاه است، پس همواره بیش از پیش بینیهای خود نقدینگی داشته باشید. – رایان کوهنن

56. چیزی که من نمیدانستم، اهمیت بی نظیر شبکه سازی بود. داشتن دوست و اشنا در حلقه های مختلف و اثرگذار اجتماعی، سیاسی و تجاری و شرکت در مجامع مربوطه و در نظر داشتن اهمیت فلسفه حضور میتواند بهترین منبع شما برای توسعه داد و ستدتان باشد – ملیسا استیونز

57. قبل از آنکه وارد تجارتی شوید نقاط قوتتان  و نحوه بکارگیری آنها را بشناسید  – جیسون ریمر

58. رقابت همیشه باعث پیشرفت تو می شود، حتی اگر رقیبت پیروز شود.- کارلوس اسلیم

59. کسی که تا ساعت 10 صبح نیمی از کارهای روزانه اش را انجام نداده، احتمال زیادی دارد که نیم دیگر را انجام نشده باقی بگذارد – امیلی برونته

60.  آموخته ام که در دنیایی که خیلی سریع تغییر می کند، تنها استراتژی که شکست خوردن آن تضمین شده است ریسک نکردن است. – مارک زوکربرگ

61. قوانین حقوقی تجارت را بدانید و بعد دست به اقدام بزنید. ما پس از سه ماه از شروع به کارمان مجبور شدیم کلیت برند خود را به دلیل عدم رعایت قوانین کپی رایت و ضوابط حقوقی تغییر دهیم – سارا کوک

62. بدانید که 20 سال طول می کشد تا برای خود شهرتی دست و پا کنی و پنج دقیقه طول می کشد تا آن را نابود کنی. اگر در موردش فکر کنی، کارها را به شیوه ای متفاوت انجام خواهی داد – وارن بافت

63. باید اصول تجارت و شیوه سرمایه گذاری روی فرصتهای کوچکی که می یابیم و تبدیل آنها به ماجراهای موفقیت امیز و بزرگ زندگی را بیاموزم – دارن ماگارو

64. پخته تر و باتجربه تر که شدم ارزش یادگیری از دانسته های کهنه کاران صنعت و نقش آن در توسعه کار و کسب خودم را درک کردم – جیم جانوسیک

65. باید خیلی جدی تر در مورد برندسازی و افزایش طول عمر آن کار میکردم. به گذشته که نگاه میکنم در می یابم که باید بیشتر در این خصوص که چه عواملی قرار است شرکت ما را تعریف کند و چه عواملی به بودن و ماندن ما در صنعت کمک خواهد کرد و تصویری که دوست داریم مشتری از ما در ذهن خود داشته باشد فکر میکردم. – کتی وب

66. اگر با بررسی و تحقیق کافی در مورد قیمت، خدمات و شکل تحویل محصول خود به نتیجه رسیده اید، به محض درخواست یک مشتری درصدد تغییر فوری این موارد نباشید. – جونی دنیلز

67. کاش میدانستم که نباید به انتظار افتادن اتفاقهای خوب دست روی دست گذاشت.  ما اغلب منتظر شانس و فرصت بودیم و خودمان در پی فرصت سازی نبودیم. آموختم که قرار نیست چرخ فلک؛ خواسته های ما را دو دستی در سینی نقره تقدیم مان کند، بلکه باید خود به دنبال یافتن آن باشیم – بن لرر

68. در زمان تاسیس کار و کسب خود  تمرکزم روی بقا بود و به فکر استراتژی خروج نبودم – لارنس استایبل

69. فرصت های تجاری مثل اتوبوس می مانند. همیشه یکی دیگر در راه است – ریچارد برنسون

70. فراموش  نکنید فرصت همیشه جایی است که شما هستید. – جان سی مکسول

71. به یاد داشته باشید هر برندی به دشمن و رقیب احتیاج دارد. این یکی از اصول بازاریابی و بلکه تجارت است. – آل ریس

72. برای شروع آنچه وجود مقادیر فراوان آن ضروری است، نه پول بلکه وجود افراد شایسته است. کندی کین

73. یکی از اشتباهاتی که در آغاز کار و کاسبی خود مرتکب شدم انتخاب بدون برنامه و غلط محل فعالیت مان بود. به همین دلیل مجبور بودم چندین برابر هزینه بیشتری را صرف امور بازاریابی کنم تا بتوانم در گود رقابت بمانم. حال آنکه میتوانستم بخشی از این هزینه را صرف انتخاب محلی مناسب تر برای فعالیت تجاری خود کنم – اس زرگری

74. موفقیت در مدیریت نیازمند یادگیری با سرعتی است که دنیا تغییر می کند.- وارن بنیس

75. یک مربی بگیرید. کسی که بتواند شما را از اعماق جاده های پرپیچ و خم به مدال طلا برساند. وقتی دیگران پیش تر مسیری که شما قصد رفتن آن را دارید پیموده اند، آنگاه چه دلیلی برای بال و پر زدن کورکورانه وجود دارد؟ شروع یک تجارت بدون مشاور و مربی اصلح مثل سوار شدن به ماشین و رانندگی در میان جاده های ناشناخته به مقصدی نادیده است. قطعا شما میتوانید حرکت کنید اما بهره گیری از یک نقشه، راهکار هوشمندانه تری است. – ریچادرد اتکینز

76. اهمیت فروشندگان خاموش (چاشنی های فروش) را درک کنید – جکوئی راسهندر

77. اگر هیچ مزیت رقابتی نداری، پس رقابت نکن – جک ولش

78. کسی که تبلیغات را متوقف می کند تا در پول صرفه جویی کند، مثل کسی می ماند که ساعتی را از کار می اندازد تا در وقت صرفه جویی کند – هنری فورد

79. راه اندازی یک کار و کسب هم شادمانی به دنبال دارد هم دغدغه و نگرانی بیشتر. شاید از سختی های آن شنیده باشید اما صاحب یک تجارت بودن فراز و فرودهای بسیاری خواهد داشت که مافوق تصور شماست – شی اولیویرا

80. همه از کارآفرینی شما و پیشرفتتان در این زمینه خوشحال نخواهند شد و از شما حمایت نخواهند کرد، و این امری عادی است. چرا که شما نه به تایید آنها نه رای اعتمادشان و نه حتی تحسین و تمجید آنها نیازی ندارید. همه اینها درون خودتان است.

81. در محل کار پارتی بازی و فامیل بازی نکنید. این کار علاوه بر تخریب کار و کاسبی تان به امورات خانوادگی شما نیز لطمه وارد خواهد کرد.

82. بازاریابی رابطه مند را جدی بگیرید. من خیلی دیر متوجه اهمیت حفظ ارتباط با مشتریان گذشته و تقویت ارتباطات با مشتریان فعلی خودمان شدم. زندگی شخصی، زندگی معنوی و زندگی حرفه ای شما کاملا وابسته به روابط تان است.- سندی گلس

83. اهمیت برخورداری از یک گروه هسته ای و اصلی از مشتریان هدف را در نظر داشته باشید. گروهی از مشتریان متناسب را یافته و میان خود و ایشان اعتمادسازی کنید. محصولات و خدمات مختلف خود را روی آنها بیازمایید و از تجربه آنها در راستای  توسعه و بهینه سازی مدل کار و کسب خود بهره ببرید.  – دین شودا

84. اگر جوان هستید و اگر بویژه یک خانم هستید، ممکن است حاضر شوید محصول یا خدمت خود را به زیر قیمت بفروشید و یا بدتر، آن را به رایگان و در ازای هیچ واگذار کنید تا در گود رقابت باقی بمانید.  هرگز دست به چنین کاری نزنید. در عوض یک ساختار قیمتی متوازن با برنامه کار و کسب خود طراحی کنید که امکان توسعه تجارت تان را فراهم کند – روت دنیلسون

85. مستندسازی فرآیندها و سیستمهای تجاری یک ضرورت است. این کار میتواند بقای شما را تضمین کند و بعلاوه محیط کاری تان را توسعه دهد. چرا که به این ترتیب هر کس در شرکت از وظایف خود و انتظارات سازمان آگاه خواهد بود و میتواند از فرآیندهای موجود الهام بگیرد و گامهای خود را آسان تر و محکم تر بردارد. – ادم سیلر

86. بسیاری از ما با قلبی سرشار از هیجان و خوش بینی نسبت به موفقیت خود قدم به عرصه کار و کسب میگذاریم. در حالی که معدودی از ما شیوه واقعی اداره یک تجارت را میداند. و این ضرورت بهره مندی از یک مشاور عالی را ایجاب میکند. – کلی اسمال

87. ایجاد جریانی مستمر و قدرتمند از مشتریان و ایجاد ارتباطی قوی با مشتریان و موزعین و عاملین پخش، فرآیندی زمان بر است – الکسیس اویلا

88. نمی توانم فرمول موفقیت را برای شما بیان کنم؛ اما اگر فرمول شکست را می خواهید آن است که بکوشید همه را راضی نگه دارید. اسوپ

89. درست آن زمانی که تصمیم می گیرید که از ادامه راه منصرف شوید، از آنچه تصور می کنید به مقصد نزدیکترید- باب پارسنز

90. فراموش نکنید راه موفقیت، همیشه در حال ساخت  است؛ موفقیت پیش رفتن  است، نه به نقطه پایان رسیدن- آنتونی رابینز

91. نقش بی بدیل خانواده خود در تحقق اهدافتان را در نظر بگیرید. آنها میتوانند رویای شما را پر و بال دهند و به تحقق آرزوهایتان کمک شایانی کنند.

92. به این فکر کنید که در سه چهار سال اول فعالیت خود چه میزان درآمد کسب خواهید کرد. به نظر میرسد در بهترین حالت درآمد شما با هزینه هایتان یر به یر خواهد بود. بنابراین بهتر است در سالهای ابتدایی فعالیت خود یک کار ثابت دارای درآمد نیز داشته باشید – مارک آندرسون

93. کار کردن در حوزه ای که به آن علاقه دارید و از آن سررشته دارید کمک می کند کار و کسبتان رشد چشمگیری پیدا کند. اگر واقعاً دوست داشته باشید به دیگران کمک کنید و در رشد صنعت خود مشارکت داشته باشید، این علاقه و دانش قبلی کاتالیزور فروش آینده تان خواهد بود- جیمز بارنز

94. هر دگرگونی، با خود فرصتى به همراه مى آورد. بنابراین سازمانها باید به جاى رخوت، از دگرگونى‌ها نیرو بگیرند- جک ولش

95. افرادی كه به بالاترین سطح در یك حرفه می رسند حداقل 10 هزار ساعت زمان برای تمركز و کار بر روی آن می گذرانند.- ملکوم گلدول

96. به نظر من موفقیت بیش از آنکه به ایده وابسته باشد، مرهون اجرا است. منتظر رسیدن به ایده های بزرگ و یا اصلاح کامل برنامه ها نمانید، آسیتیها را بالا بزنید و اجرا کنید. – بن هتن

97. به حرف کسانی که ایده های خوبی دارند ولی تا بحال خودشان کار و کسبی را راه اندازی یا اداره نکرده اند گوش نکنید. هرچند نیت آنها خیر است، اما واقعیت دنیای تجارت متفاوت از تصورات آنها است. – الیزابت پیت

98. ای کاش کسی پیدا میشد که یادم میداد مدیریت بازی اعداد و ارقام نیست بلکه محوریت آن را مهارتهای افر اد شکل میدهد. – استیو ریچارد

99. به شهود  و ندای درون خود اعتماد کنید، حتی اگر شواهد علمی بخشی از آن را تایید نکند. – جن بنز

100. بیش از آنکه پول خود را صرف تبلیغات پولی و مستقیم کنید به اقدامات روابط عمومی و ایجاد روابط با خبرنگاران، افراد مرجع اجتماعی، و تهیه کنندگان رسانه ها روی بیاورید – فیلیپ فارینا

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت ddicted2success.com

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات