مشاوره مدیریت و کسب و کار
  
  

فروش تضمینی

سرمایه گذاری دلیران دنا

بازاریابی طراحی سایت

ضرورت بازاریابی طراحی سایت در چیست ؟ چرا طراحی وب به بازاریابی نیاز دارد ؟ تکنیک های بازاریابی طراحی وب کدامند ؟ چرا شرکت ها به یک طراحی وب سایت حرفه ای نیازمند هستند ؟ چگونه می توان بازاریابی طراحی سایت را به بهترین حالت انجام داد ؟ 5 گام مهم در طراحی وب سایت برای بازاریابی بهتر کدامند ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع می پردازد.

طراحی سایت

بازاریابی طراحی سایت

چرا طراحی وب نیاز به بازاریابی دارد؟

هر نوع مبادله ای که در راستای رسیدن به اهداف و نیاز های انسانی باشد بازاریابی میگویند.در طراحی وب نیز وقتی ما قراری با مشتری خود میگذاریم تا در ازای طراحی سایت مبلغی را پرداخت کند در اصل در حال بازاریابی هستیم اما…اما مفهوم اصلی بازاریابی به این برمیگردد که این فرایند را ادامه دار کنیم.یعنی مشتری های همیشگی،آمد و رفت مشتری ها و به طور خلاصه مشتری های زیاد.برای رسیدن به این اهداف باید بدانیم که چه کار ها و روش هایی ما را به این هدف نزدیک میکند و چه کار هایی مضر و دور کننده از هدف هستند.

تکنیک های بازاریابی طراحی وب

تکنیک اول: کارهای متفاوت انجام دهید

اصولا طراحان سایت به دو دسته تقسیم میشوند.طراحان کپی کار و طراحان خلاق.منظور از کپی کار این نیست که همه کد ها و اجزاء سایت ساخته دست خود طراح باشد و از هیچ جا کمک نگیرد.نه.استفاده از منابع مختلف خیلی خوب است اما به شرطی که همان را عینا کپی نکنیم.به این طریق هم حق صاحب اصلی طرح را پایمال کرده ایم و هم خود ما ضرر میکنیم.چه ضرری؟بزرگترین ضرر برای یک طراح وقتی است که آنقدر از کار های دیگران کپی کرده که خلاقیت خود را از دست داده است.طراح خلاق کسی است که بعد از ایده گرفتن از کار های دیگران خو مولد یک ایده نو باشد.این چنین طراحی خیلی زود به محبوبیت میرسد و با نشان داده شدن تعدادی از کارهایش خیلی ها مشتاق میشوند تا سایتشان را چنین فردی طراحی کند.روش بازاریابی از این بهتر؟

تکنیک دوم: از سئو بهره ببرید

برای داشتن مشتری های بیشتر به چه چیزی نیاز دارید؟دیده شدن.و این دیده شدن از چه راه هایی ممکن است؟ راه های زیادی وجود دارد.تبلیغات و غیره.یکی از این راه ها هم معرفی خدمات از طریق سایت خودتان است.شما به عنوان یک تیم طراحی سایت باید یک وبسایت شکیل و مناسب برای خود داشته باشید.زیرا نشان گر نحوه عملکرد شماست.ولی حتی اگر یک سایت شما هم حرفه ای باشد باز هم یک چیز کم است انگار.سایت شما باید در دسترس عموم مردم باشد تا آن را ببینند.برای مثال اگر برای سفارش طراحی سایت این کلید واژه را در گوگل جستجو کردند نیاز است که سایت شما جزو یکی از اولین نتایج دیده شود تا مردم بتوانند از آن برای ثبت سفارش و غیره استفاده کنند.تا وقتی سایت شما جزو نتایج اولیه گوگل نباشد دیده نمیشود.برای این کار باید سایت خود را سئو کنید.همه این ها را گفتیم تا به نقش سئو در بازاریابی طراحی سایت اشاره کنیم.با استفاده از سئو شما خیلی بهتر از قبل میتوانید از طریق سایت خود بازاریابی کنید.

8 دلیل که شرکت ها به یک طراحی وب سایت حرفه ای نیازمند هستند:

1- حرفهٔ نه‌چندان بزرگ شما اعتبار کسب خواهد کرد
امروزه بیشتر مشتریان کالاها و خدمات مورد نیاز را از طریق جستجو در اینترنت پیدا می‌کنند. حرفهٔ کوچک شما با داشتن وب‌سایت اعتبار کسب می‌کند. بدون سایت مشتریان بالقوه به سمت رقبای شما که این قابلیت را دارند می‌روند.
اگر شما در حال حاضر وب‌سایت دارید ولی پیشرفته نیست، آن را بازسازی و دوباره طراحی کنید تا کار شما را با تصویری حرفه‌ای نشان بدهد و اعتماد بیشتری کسب کند. برای کسب‌وکارهای خانگی، مخصوصاً مفید است چون شما ویترین که محصولات و خدمات خود را نشان بدهید ندارید.

2- وب‌سایت پول برای شما ذخیره می‌کند
به‌عنوان مالک کسب‌وکار کوچک ممکن است فکر کنید از عهدهٔ داشتن یک سایت حرفه‌ای بر نخواهید آمد، ولی شما از عهدهٔ این کار بر می‌آیید. اگرچه هزینهٔ طراحی سایت متفاوت است ولی طراحی و راه‌اندازی سایت برای یک حرفه کوچک کلاً زیر 100$ در ماه و در برخی مواقع حتی 20$ است. در مقایسه با هزینهٔ تبلیغ در روزنامه با در نظر گرفتن بازاری که از طریق سایت به دست می‌آید، این یک هزینهٔ مؤثر برای ارتقای کار است.

3 – سایت، باعث می‌شود شما مشتریان خود را آگاه نگه‌دارید
فکر کنید وب‌سایت شما یک کاتالوگ آنلاین است. این خیلی ساده‌تر و سریع‌تر از این است که شما اطلاعات مربوط به محصولات و سرویس‌های خود را در سایت به‌روزرسانی کنید تا اینکه روی کاغذ چاپ کنید. اجازه دهید مشتریان شما راجع به تولیدات جدید شما و رخدادهایی که تازه روی داده‌اند و قابلیت‌های مخصوص و سرویس‌هایی که شما پیشنهاد می‌دهید بدانند. متأسفانه تبلیغات کاغذی سریع از رده خارج می‌شوند ولی سایت شما می‌تواند اطلاعات و اخبار به روز داشته باشد.

4 – سایت، همیشه در دسترس است
سایت هم برای مشتریان بالفعل و هم برای مشتریان بالقوه قابل‌دسترسی است. راحتی دسترسی را برای مشتریان فراهم کنید حتی برای وقتی که مغازه یا دفتر شما بسته است. با این زندگی‌های شلوغ امروزه، این یک راه فروش عالی است وقتی در حال تصمیم‌گیری برای خرید کردن هستید.

5 – سایت، زمینهٔ بازار گسترده را فراهم می‌کند
وقتی شما کالاها یا خدماتی را فراهم می‌کنید، سایت شما موقعیت‌های دیگری برای فروش آنها فراهم می‌کند. به‌عنوان خرده‌فروش، یک وب‌سایت (تجارت الکترونیک) یک جای عالی برای فروش کالاهای شما در بازار گسترده است، حتی سرویس‌ها می‌توانند در سطح جهانی مطرح شوند. آیا فکر نمی‌کنید شما قادر خواهید بود تا محصولات و خدمات خود را آنلاین ارائه دهید؟ فراموش نکنید، حتی ماشین و خانه هم می‌تواند آنلاین به فرو بروند!

6 – داشتن سایت این امکان را فراهم می‌کند که کار شما در یک ویترین به نمایش دربیاید
مهم نیست که شما در چه زمینهٔ کاری هستید، سایت بهترین راه برای نشان دادن حرفه شماست. با داشتن portfolio یا گالری تصاویر به‌عنوان شواهدی برای کار شما، شما می‌توانید ثابت کنید چه چیزی حرفهٔ شما را منحصربه‌فرد کرده است.

7 – سایت، در وقت شما صرفه‌جویی می‌کند
فراهم کردن اطلاعات برای مشتریان زمان زیادی می‌برد، چه تلفنی باشد یا رو در رو یا توسط بروشور یا ایمیل. با استفاده از کاتالوگ آنلاین شما می‌توانید اطلاعات راجع به محصولات و خدمات خود فراهم کنید. وقتی سایت شما راه‌اندازی شده است مشتریان شما می‌توانند مطلع شوند و این باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود؛ و زمان چه است؟ زمان یعنی پول.

8 – سایت، سرویس‌دهی به مشتری را بهبود می‌بخشد
شاید شما محصولات را محلی بفروشید یا ممکن است دوست داشته باشید نحوهٔ بازیافت را اطلاع دیگران برسانید یا شاید شما یک حسابدار هستید و می‌خواهید به کاربران خود پیشنهاد‌هایی بدهید تا چگونه به‌راحتی بتوانند کارهای خود را ساماندهی کنند. با داشتن صفحات FAQ می‌توانید مقاله اضافه کنید اخبار آپلود کنید و به همه‌ی سؤالات مشتریان خود پاسخ بدهید. شما می‌توانید مشتریان خود را به روز نگه‌دارید. چه چیزی بهتر از فراهم کردن بهترین سرویس‌دهی به مشتریان از طریق در دسترس قرار دادن اطلاعات مورد نیاز در سایتتان.

طراحی سایت 2

چگونه می توان بازاریابی طراحی سایت را به بهترین حالت انجام داد ؟

۱- طراحی سایت براساس استاندارد های جهانی طراحی وب سایت : با طراحی وب سایت با استاندارد های طراحی سایت می توانید کاربران ورودی به وب سایتتان را افزایش دهید و کاربران ورودی را در وب سایتتان نگه دارید . از استاندارد های مهم طراحی سایت می توان به طراحی سایت ریسپانسیو اشاره کرد ، در طراحی ریسپانسیو وب سایت کاربران ورودی با موبایل می توانند براحتی وب سایت شما را مشاهده نمایند .

۲- داشتن وب سایتی با گرافیک متناسب با کسب و کار شما : داشتن گرافیک اختصاصی در وب سایت طراحی شده می تواند اثر بسیار مثبتی در کاربران ورودی به وب سایت شما بگذارد ، از این رو در طراحی بخش گرافیکی وب سایتتان همیشه به این موضوع توجه ویژه ای داشته باشید .

۳- تولید محتوای حرفه ای : تولید محتوای حرفه ای پس از اتمام طراحی سایت یکی از موضوعات بسیار مهم در بازاریابی طراحی سایت به شمار می رود. تولید محتوا برای جذب مشتری یکی از تخصص های بسیار مهم در جذب مخاطب در دنیای اینترنت به شمار می رود اگر توجه ای به پیشینه وب سایت های بزرگی همچون دیجی کالا داشته باشید ، خواهید دید یکی از مهم ترین ابزار هایی که دیجی کالا را به نقطه اوج خود نزدیک کرد تولید محتوای کاربردی و مفید برای کاربران اینترنتی بود . از این رو پیشنهاد میکنم در تولید محتوا برای وب سایتتان توجه ویژه ای داشته باشید . حتی در این حوزه می توانید بازاریابی محتوا هم انجام دهید .برای آشنایی با بازاریابی محتوا می توانید مقاله “بازاریابی محتوا” را مطالعه نمایید .

۴- سئو وب سایت : یکی دیگر از موضوعاتی که در دنیای تجارت الکترونیک اهمیت بسیار بالایی دارد ، سئو سایت است . با استفاده از سئو سایت شما می توانید بازدید کننده های ارگانیکی از موتور های جستجو را به سمت وب سایت خودتان جذب نمایید . وب سایتی که دارای بازدید ارگانیک است مطمئنا ۹۰ درصد از راه خود برای موفقیت در بازاریابی طراحی وب سایت را رفته است .

ایجاد استراتژی مناسب برای بازاریابی وب سایت

اهدافتان را مشخص کنید

تنها داشتن هدف برای بازاریابی وب سایتتان کافی نیست. بلکه این اهداف باید هوشمند هم باشند. و این هوشمندی یعنی مشخص بودن، قابل دسنرس بودن، مرتبط بودن و زمان دار بودن.
• خاص بودن : چه کاری می خواهیم انجام دهیم؟ دلیل انجام آن چیست؟ به چه کسانی برای انجام آن احتیاج داریم؟ چه زمانی آن را انجام خواهیم داد؟
• قابل دسترس بودن : هدفی انتخاب کنید که می دانید توانایی رسیدن به آن را دارید. در واقع بلندپروازی نکیند.
• مرتبط بودن : آیا هدفی که انتخاب کرده اید در راستای اهداف کلی شرکت و مرتبط با آن ها میباشد؟
• زمان دار بودن : یک محدوده زمانی برای خود مشخص کنید مثلاً افزایش ترافیک سایت تا آخر سال.
اهدافتان را با تیم کاری خود به اشتراک بگذارید تا همه هدف مشخصی را داشته باشند و آن را دنبال کنند. همچنین وجود افراد دیگر باعث میشود تا اگر شما متوجه اشتباهی در روند رسیدن به هدفتان نشدید آن ها متوجه شده و به شما متذکر شوند.

تحقیق کنید

قبل از شروع بازاریابی وب سایتتان باید تحقیقاتی را در زمینه های زیر انجام دهید :
• مخاطبان شما چه کسانی هستند؟
• این افراد بیشتر وقتشان در چه وب سایت هایی می گذرانند؟
• از چه کلمات کلیدی باید در محتوای سایتتان استفاده کنید ؟
• مخاطبانتان بیشتر چه مطالبی را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارند و چه نوع سؤالاتی را مطرح میکنند؟

محتوای خود را ایجاد نمایید

محتوا یک اصطلاح بسیار کلی و جامع است. و میتواند شامل پست های وبلاگ، اینفوگرافی ها، ویدئو، اسلایدشو، سمینارهای آنلاین (وبینار) و غیره باشد.
بنابراین شما گزینه های زیادی برای اشتراک گذاری در سایت خود دارید که میتواند یک پست جدید در وبلاگ یا امکان دانلود یک کتاب باشد. بخشی از استراتژی بازاریابی شما بستگی به شخصی دارد که محتوا را تولید میکند. این شخص میتواند یک فرد باشد یا یک شرکت بازاریابی.
هر کسی که انتخاب میکنید باید اطلاعات کاملی راجع به وب سایت و شاخه کاری شما داشته باشد تا بتواند نوع مخاطبین شما و نیازهایشان را تشخیص داده و به بهترین شکل پیام شما را به آن ها برساند.

افزایش مشتری وب سایت

محتوای خود را ترویج دهید

اکنون محتوای خود را تولید کرده اید محتوایی که به مخاطبینتان میگوید که چه تفاوت ها و تمایزهایی دارید و چگونه میتوانید آن ها را کمک کنید. حال زمان آن است که این محتوا را به دست افراد مناسب برسانید.
حداقل کاری که باید بکنید این است که هر محتوا و مطلبی که تولید میکنید را در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، لینکدین و گوگل پلاس به اشتراک بگذارید و همچنین سعی کنید ویدئوهای خود را در یوتیوب و عکس هایتان را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید.

5 گام مهم در طراحی وب سایت برای بازاریابی بهتر

  1. درک نیاز های مشتریان

درک آنچه مشتریان شما در اینترنت به دنبال آن هستند، راه حل موثر برای بازاریابی اینترنتی وب سایت می باشد. در میان خیل کثیری از وب سایت هایی که موضوع آنها نیز مشترک می باشد. معمولاً مشتریان تمایل به حضور در وب سایتی را دارند که دقیقاً بر روی نیاز فردی آنها تمرکز کرده و به وب سایتی مراجعه می کنند که اقدام به ارائهء همان چیزی را می کنند که دنبالش هستند. به طور مثال اگر مشتری به دنبال وب سایتی است که مطالب آن در مورد طب جایگزین می باشد؛ آن وب سایت باید دقیقاً بر روی داروهای جایگزین مختلف تمرکز نموده و نباید مطالب در همهء موارد تعمیم داده شود.

2. طراحی وب سایت مناسب و محتوای مرتبط

یک طراحی وب سایت مناسب قادر به جلب نگاه افراد و توجه آنها میباشد. طراحی وب سایت شما نه تنها باید دارای گرافیک زیبا باشد بلکه حرکت در صفحات آن نیز باید به راحتی انجام پذیرد. تعداد زیاد فلش که همزمان در حال چشمک زدن هستند و یا استفاده از رنگهای بسیار روشن در تمامی صفحات، بعلاوه pop up ها برای یک وب سایت نگران کننده می باشد.
قرار دادن شاخه های مختلف از اطلاعات در صفحهء اصلی وب سایت ممکن است بازدیدکننده را بی جواب بگذارد. در عین حال اطلاعات ناقص و بسیار کم نیز موجب نا امیدی بازدیدکنندگان در وب سایت می شود. وب سایت برای ایجاد بازاریابی اینترنتی بهتر، باید دارای توازن صحیحی از اطلاعات در صفحات خود باشد.
هنگامی که بخش طراحی وب سایت شما انجام می شود، به بخش مهمتری به نام محتوا می رسیم. مطالب وب سایت شما همیشه باید واضح و شفاف باشد. همچنین این اطلاعات باید دقیق بوده و سریع الانتقال باشد( عاری از گزافه گویی) همچنین محتوای وب سایت باید منطقی، روان و گویا باشد.
به خاطر داشته باشید نوع زبان مخاطب خود را نیز هنگام طراحی وب سایت در نظر بگیرید. کیفیت مطالب و محتوای وب سایت شما منعکس کنندهء نگرش حرفه ای شما می باشد.

3. طراحی وب سایت کاربر پسند

هنگامی که افراد در وب سایت شما بتوانند اطلاعات مهم مانند انواع محصولات و خدمات، دسترسی به تصاویر و همچنین قابلیت دسترسی به لیست قیمت های محصولات و خدمات را داشته باشند، مورد پسند آنها خواهد بود. بعلاوه طراحی وب سایت شما باید به گونه ای باشد که روند سفارش آنلاین و خرید کالا و خدمات در آن کاملاً آسان باشد.
اطلاعات لازم مانند شماره های تماس دفتر اصلی و یا نمایندگان فروش شرکت شما و نیز امکان دسترسی به رزومه کاری و خدمات پس از فروش برای بازدیدکنندگان وب سایت شما باید فراهم باشد. همانطور که انتخاب مشتری و تمایلات آنها همیشه مشخص و متفاوت می باشد و تمامی آنها مسلماً نمی تواند در وب سایت جا داده شود؛ ارائه وایجاد تماس مستقیم در طراحی وب سایت یا بخش خدمات مشتریان به منظور پاسخ به نیازهای آنها ضروری می باشد. در صورتی که از ایمیل برای ارتباط با مشتریان خود استفاده می نمایید، باید حتماً پاسخ آنها را به سرعت بدهید.

4. شیپور خود را به صدا در آورید!!

هنگامی که شما طراحی وب سایت خود را انجام دادید، حالا زمان این است که به پشت بام بروید و به همه مردم بگویید که شما هم هستید! فکر می کنید مورد استفادهء زیبایی در طراحی وب سایت و گرافیک مناسب در طراحی وب سایت برای وب سایتی که تعداد افراد کمی از وجود آن باخبر هستند و یا به سختی قادر به جلب توجه افراد می باشد چیست؟
بله، طراحی وب سایت هم مانند فواید دیگر رسانه های تبلیغی، سمینارها، مقالات، تلوزیون، روزنامه ها و غیره… برای گسترش جذب مشتری و دسترسی به هر گونه مصرف کننده می باشد. برای گسترش و شناخته شدن و بازاریابی اینترنتی وب سایت خود از تبلیغات رسانه های اینترنتی استفاده نمایید. یک کمپین خوب برای جذب ترافیک اولیه وب سایت و ارتقای آن به جهت بازاریابی اینترنتی بهتر، بسیار ضروری می باشد.
بهره برداری و کاربرد اینترنت امروزه به حد کمال خود رسیده است. برای بازاریابی اینترنتی محصولات و خدمات وب سایت خود، وبلاگ نویسی را شروع کنید و تا حد امکان لینک خود را به وب سایت های دیگر به جهت ایجاد بک لینک ارسال نمایید. از وب سایت های شبکه اجتماعی نیز لینک دریافت نمایید. به عبارت ساده تر برای بازاریابی آنلاین وب سایت خود دائم بحث، بحث و بحث نمایید.

5. حمایت از فعالیت های وب سایت خود

نوع خدمات و محصولاتی که شما در وب سایت خود ارائه می نمایید و همچنین فعالیت های وب سایت شما باید توسط تیم کارآمدی بررسی شود. زیرا مشتری شما باید احساس کند بابت زمانی که صرف کرده و پولی که پرداخته است، خدمات و یا محصول با کیفیتی دریافت می نماید.
با این کار به شهرت کسب و کار خود کمک کرده و برای خود نام تجاری ایجاد می نمایید. بازاریابی اینترنتی وب سایت تنها در صورتی موثر خواهد بود که به وعده های خود جامهء عمل بپوشاند. و کلام آخر؛ به کار به روز رسانی وب سایت خود ادامه داده و با هر گونه تحولات جدید و انجام فعالیت های مستمر از وب سایت خود حمایت نمایید.

منبع:

وب سایت وب وان

وب سایت اینتن

وب سایت پافکو

وب سایت همیار سئو

وب سایت کاسپید

دناکو

خدمات مشاوره مدیریت و ایده پردازی

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت