مشاوره مدیریت و کسب و کار
  
  

فروش تضمینی

سرمایه گذاری دلیران دنا

بازاریابی فست فود

اصول مهم در بازاریابی فست فود کدامند ؟ چه روش هایی برای جذب مشتری جدید در فست فود ها وجود دارد ؟ ضرورت به کارگیری اصول علمی در بازاریابی فست فود چیست ؟ عناصر اصلی استراتژی آمیزه بازاریابی حسی در فست فودها کدامند ؟ چگونه می توان برای یک رستوران بازاریابی انجام داد ؟ راهکارهای جدید برای  فروش فست فودهای فعال در یک فود کورت کدامند ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع بررسی می شود.

بازاریابی درونگرا

بازاریابی فست فود

ضروت به کارگیری اصول علمی بازاریابی در فست فود

در دنیای امروز که محصولات به صورت فزاینده ای همگن شده اند، کیفیت خدمات از مهمترین منابع ایجاد تمایز و منحصر به فرد بودن گردیده است.

این مسئله پذیرفته شده است که در یک دنیای رقابتی به طور روز افزون، کیفیت و خدمات برجسته، از لازمه های ادامه حیات و موفقیت هستند.

در بلند مدت، در برابر تهدیدهای بیرونی، فقط در صورتی می توان مقاومت نمود که فست فود برای مشتری به صورت بهترین انتخاب درآید و وفاداری مشتری کسب گردد.

دغدغه مشتری را داشتن، مهمترین فاکتور موفقیت در فست فود است.

اولویت اصلی در هر فست فود باید جلب رضایت و حفظ مشتری باشد. ناکامی در تحقق بخشیدن به این مسئله، به معنای کسب سود نکردن، رشد نکردن یا رشد منفی داشتن و سرانجام این ادامه این روش بعث، از دست دادن کسب و کار می شود. باتوجه به تجربیات و جستوجوهای علمی که توسط بخش بازاریابی گروه IRANHFC در حوزه بازاریابی فست فودها انجام شده است.

در دنیای رقابتی که امروزه بین فست فودها حاکم است موفقیت از آن کسانی است که تشخیض دهند:

1. مشتری فست فود بزرگترین سرمایه فست فود است.
2.مشتریان هر فست فود، همه حقوق و دست مزد و سایر مزایای دریافتی کارکنان در فست فود را می پردازند.
3.مشتریان به فست فودی می روند که به بهترین وجه ممکن به خواسته های آنان توجه شود.
4.در بین تمامی فست فودها، فست فود شما باید نخستین انتخاب مشتریان باشد.

تحقیقات بازاریابی نشان می دهد که حفظ مشتری برای کسب و کارها چقدر حیاتی است و کیفیت خدمات ارائه شده فاکتوری است که به احتمال زیاد بر میزان نگهداری مشتری تاثیر می گذارد، افزایش حفظ مشتری حتی به میزان ۵ درصد، قابلیت این را دارد که سود در فست فودها را به میزان ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش دهد و فست فودی که بتواند میزان از دست دادن مشتریان خود را ۵ درصد کاهش دهد می تواند ارزش خالص و نهایی هر مشتری را ۷۵ درصد برای فست فود افزایش دهد.

آمیخته بازاریابی حسی در فست فود

توجه جدی به مدیریت و بازاریابی در فست فودها می تواند سرآغاز تحول و جهت گیری جدیدی را در فست فودها به وجود آورد.

برخی از ناراحتی و نارضایتی ها به وجود آمده در فست فودها حاصل ناآگاهی و سهل انگاری پرسنل فست فودها در مدیریت فست فود، درک نیاز و خواسته مشتریان می باشد

در مدیریت و بازاریابی فست فودها باید به عوامل آمیخته بازاریابی حسی توجه ویژه ای گردد.

آمیخته بازاریابی حسی مجموعه ای از ابزارهای بازاریابی است که فست فودها با استفاده از این روش می توانند به اهداف خود در بازار هدف دست یابند.

بازاریابی حسی در یک کلام به تجربه زنده توسط مشتری گفته می شود.

تجربه ای که مستلزم تعامل دو جانبه بنگاه اقتصادی(فست فود) با مشتری است.

چنانچه این تجربه به شکل گیری احساسی مثبت و خوشایند در فرد بیانجامد، علاوه بر اینکه وی به مشتری وفادار محصولات و خدمات بنگاه اقتصادی(فست فود) تبدیل می شود، بلکه به توصیه کننده برند شرکت (فست فود) نیز تبدیل خواهد شد و شخصا برند مورد علاقه خود را به دیگران نیز سفارش می کند و نهایتا مهمترین فعالیت بازاریابی را از جانب شرکت(فست فود) به اجرا در می آورد.

بازاریابی حسی برای اولین بار توسط اشمیت در سال ۱۹۹۹ مورد استفاده قرار گرفت.

وی بازاریابی را به شیوه ای جدید و متفاوت از شکل سنتی اش، قاعده بندی کرد.

اشمیت معتقد بود این روش می تواند از طریق تجربه احساسی مرتبط با برند، بین شرکت(فست فود) و مصرف کننده ارتباط دائمی برقرار کند.

بازاریابی حسی نسبت به سایر ابزارهای ارتباطات تبلیغات، ابزاری مهم و جدید محسوب می شود.

حواس پنج گانه ی انسان نقش بسیار مهمی را در زندگی بشر بازی می کند و امروزه با افزایش روزافزون محصولات و خدمات ارائه شده در زمینه فست فودها با برندهای مختلف، بکارگیری حواس بیشتر در ایجاد برند فست فود اهمیت زیادی یافته است.

کلید موفقیت در بازار فست فود امروز، متخصص شدن به زبان احساسات و عقاید مردم است. برندهایی در بازار فست فود امروز برنده می شوند که به طور احساسی و عاطفی مردم (مشتریان فعلی و بالقوه) را جذب می نمایند.

یکی از اعضاء شرکت تحقیقاتی Lingdian Investigation Comoany به نام یوان یو بیان می دارد که در بازاریابی حسی رفتار هیجانی هر فرد شامل چهار عنصر است: دیدن، شنیدن، استفاده کردن و مشارکت کردن، می باشد.

اشمیت مبدع بازاریابی حسی معتقد است که بازاریابی سنتی دارای چهار ویژگی است: تمرکز بر ویژگی های محصول نظیر عملکرد و کارآئی؛ تعریف مختصری از طبقه محصول و شرایط رقابتی آن؛ مشتریان تصمیم گیرندگان منطقی )شناختی( هستند؛ و روش های بازاریابی تحلیلی، کمّی و گفتاری است. در حالیکه چهار مشخصۀ اصلی بازاریابی حسی عبارت است از: تمرکز بر تجربه مشتری، به آزمون گزاردن شرایط و موقعیت مصرف و بکارگیری، تصمیم گیری مشتریان با ذهن شناختی و ذهن هیجانی، و قابل استفاده بودن روش ها و منابع متنوع تحقیقاتی[۱] با مقایسه آراء و نظرات این اندیشمندان در مورد تعریف و تحلیل ویژگی های اصلی بازاریابی حسی، می توانیم راجع به تفاوت بین بازاریابی حسی و بازاریابی سنتی بشرح زیر نتیجه گیری کنیم و علت اصرار در بکارگیری بازاریابی حسی را در فست فودها را درک نمائیم.

عناصر اصلی استراتژی آمیزه بازاریابی حسی در فست فودها

تجربه : تجربه، اصلی ترین عنصر آمیزه بازاریابی حسی در فست فودها می باشد. مطابق با نظر ،اشمیت (۱۹۹۹)، پنج نوع تجربه وجود دارد: احساس، هیجان، تفکر، عمل، و رابطه. با اینحال تجربۀ مشتریان در فست فود را نمی توان به روشنی به این پنج شکل تقسیم بندی کرد بلکه این تجربه است که در ترکیبی از این پنج حالت توصیفی قابل مشاهده است. بنابراین فست فودها بایستی ترکیبی از تجربه را برای بهبود نتایج و پیشبرد کار و ایجاد یک تجربۀ جامع از جمله احساس، هیجان، تفکر، عمل و رابطه، مورد توجه قرار دهند. بنابراین تجربه به عنوان یک عنصر از آمیزه بازاریابی حسی در فست فودها می تواند یک ابزار و شیوه متمایز بازاریابی بوده و نقش خود را از طریق هر عنصر آمیزه بازاریابی حسی ایفا کند. با اینحال، مهمترین مطلب این است که تجربه بایستی وظیفه اصلی خود یعنی ارضاء نیاز و سلیقه مشتریان (در فست فودها) و شناسائی ارزش قابل انتقال به مشتریان را به اجرا درآورد.

قیمت: قیمت به مشتریان فست فودها این امکان را می دهد تا بابت تجربه شان که شاخص اصلی تمایز از بازاریابی سنتی می باشد، به مبادله بپردازند. در بازاریابی حسی، “تجربه” به عنوان بخش پیشنهاد اقتصادی به حساب می آید. بخش قابل توجه این موضوع می باشد که قیمت گذاری تجربه، محدود به هزینه های تهیه و تدارکات آن نیست بلکه مبتنی بر ارزشمندی آن برای مشتریان فست فودها می باشد. در چنین شرایطی قیمت گذاری قابل انعطاف است. ایدۀ اصلی استراتژی قیمت گذاری در بازاریابی حسی در فست فودها، همان ارزش ناشی از افزایش آگاهی مشتریان فست فودها از محصولات و خدماتی است که توسط یک فست فود ارائه می شود تا افزایش اثربخشی هزینه ای را بدنبال خود داشته باشد.

چیدمان : چیدمان همان ترتیباتی است که مشتریان در آن به تجربه محصول و خدمات موجود در فست فود می پردازند. طراحی مناسب و راه اندازی فست فود به گونه ای موفق می تواند یک جایگاه و چیدمان بهبود یافته را ارائه نماید. گروه فوق تخصصی IRANHFC با برنامه ریزی منسجم و هدف جهت راه اندازی بهینه فست فودها کسب و کار شما را به درستی در این مسیر هدایت خواهد نمود. فست فودها با این چیدمان می توانند ابداعات و ابتکارات فراوانی را برای تعامل، شادی و سرگرمی، ایجاد یک محیط تفاهم آمیز و مملوّ از احترام ، و حتی یک فضای زنده و فرهنگی برای افزایش علاقۀ مشتریان و ارتباط اثربخش فست فود با مشتریان بکار بگیرند. در چیدمان نه تنها می توان یک تجربه منحصر به فرد و بیاد ماندنی برای مشتریان فست فود فراهم نمود، بلکه برانگیختن یک نیاز بالقوه و اشتیاق برای خرید از فست فود را هم می توان بوجود آورد، یکی از راهکارهای مناسب در این حوزه را می توان بکارگیری تجهیزات و دکور مناسب برای فست فودها مطرح کرد.

تعامل: تعامل یک عنصر اساسی در بازاریابی حسی است و به ارتباط دو سویه بین فست فود و مشتریان اشاره می نماید. هدف از تعامل، ایجاد یک ارتباط مبتنی بر همکاری دو جانبه، شناسائی تقاضا و نیاز از طریق ارتباط و مراوده برای اجرای بازاریابی حسی در فست فود می باشد.

تبلیغات دهان به دهان: توصیه های شخصی و تبلیغات دهان به دهان یک بخش غیرقابل حذف از آمیزۀ بازاریابی حسی می باشد. فرآیند تجربه در یک کمپین بازاریابی حسی به نوعی تأثیر گذاری بر مشتری و ایجاد احساس در وی منجر می گردد. هدف از استراتژی تبلیغات دهان به دهان در آمیزه بازاریابی حسی، ایجاد مشوق های لازم برای تعریف و تمجید از فست فود و انتقال احساس مثبتی می باشد که در مشتریان ایجاد شده تا بدینوسیله انتقال این تجربه مفرح و اطلاعات مربوط به محصول و خدمات به مشتریان بیشتری از زبان همتایان خودشان، فراهم گردد. این روند غالبا واقعی تر و اثربخش تر از رسانه های جمعی سنتی می باشد.

5 نکته بازاریابی برای رستوران و فست فود ها

1) نظرات مشتریان را در وب سایت ها بررسی کنید. پس از بازدید مشتریان از رستوران ، ما باید از آنها بخواهیم تا تجربه خود را در وب سایت ها به اشتراک بگذارند. برخی از محبوب ترین وب سایت های نظر خواهی عبارتند از TripAdvisor، Zagat، Facebook، Google+. همچنین می تواند برای پیدا کردن آنچه که مردم در مورد رقبا می گویند استفاده شود. پاسخ سریع به این بررسی ها می تواند یک مزیت رقابتی قوی ایجاد کند، به مشتریان نشان می دهد که رستوران همیشه آماده پاسخگویی به نیازهایش است. شما همچنین باید روشی پیشگیرانه برای بازخورد منفی به وجود اورید تا نشان دهد که شمابه دنبال جلب رضایت مشتریان هستید .

2) مشتریان خود را بررسی کنید وقتی به رستوران شما می آیند، از آنها درباره تاریخ تولد، فارغ التحصیلی، و سالگرد آنها سوال کنید و به آنها بگویید چگونه رستوران شما به آنها کمک می کند تا آن ها را جشن بگیرند. اگر می توانید ایمیل ان هارا دریافت کنید و آنها را در روز خاص خود به رستوران خود دعوت کنید . یک استراتژی نوآورانه که توسط رستوران پاننکا در مادرید برگزار شد، به مناسبت افتتاح آن قرار بود دو صفحه نمایش داده شود که تعاملات را در زمان واقعی در شبکه های اجتماعی نشان می داد و مشتریان در پاسخ به ان بعد از 90 روز بیش از یک میلیون پست در توییتر ایجاد کرده اند.

3) از بسته بندی های جالب و خاص استفاده کنید. استفاده از لیوان کاغذی با چاپ اختصاصی و مناسب نوشیدنی گرم می تواند در جذب مشتری موثر باشد. بسته بندی بیرون بر رستوران خود را از بهترین متریال انتخاب کنید تا غذا ها گرم و با کیفیت عالی به دست مشتری برسند.

4) ارائه دسترسی رایگان Wi-Fi در داخل رستوران، درخواست ثبت نام مشتری از طریق ایمیل یا مشخصات شخصی در فیس بوک.

5) امکان این که مشتری در خانه غذا را تحویل بگیرد .ارائه سرویس های آنلاین برای سفارش دادن باعث میشود روند سفارش اسان تر شود.

چگونگی راه اندازی یک استراتژی جدید بازاریابی محصولات فست

بررسی و تحقیق

دریک بازاریابی محصولات فست فود خوب برای غذاها، غذاهایی هستند که مردم با خوشحالی خریداری میکنند. شرکت های بزرگ فست فود یک محصول جدید را به طور بداهه تولید می کنند و سپس راهی برای فروش آن پیدا می کنند.

آنها تحقیقات گسترده ای را در بازار انجام می دهند تا دریابند که چه محصولات جدید را باید تولید کنند.برای تولید محصولات خود تجهیزات آشپزخانه صنعتی و تجهیزات فست فود بسیار مناسب را باید تهیه کنید.

غذاهایی که شانس فروش بسیاری را با خطر ریسک کم دارند. شما باید تحقیقات بازار خود را انجام دهید یا می توانید یک شرکت تخصصی را برای این کار استخدام کنید. پیدا کردن آنکه چه غذایی فروش میکند یا خیر، آنچه مردم می خواهند خرید کنند، اما کسی برای فروش ندارد، و آنچه غذاها در نظر دارند ارزش خوبی دارند.

در مقایسه با غذاهایی که بیشترین کیفیت آنها را می بینند. این نوع اطلاعات می تواند به شما در ارائه محصولات بهتر محصول کمک کند و بدانید که چه غذایی نقش عمده ای در فروش شما را خواهد داشت.

مخاطب را هدف قرار دهید

هنگامی که شما می دانید در بازاریابی محصولات فست فود که چه محصولی بهتر فروش میرود، وقت آن است که مخاطبان خود را هدف قرار دهید. این به این معنی است که شما انتخاب مجموعه ای از گروه های از مشتریان خود که احتمالا محصول شما را خریداری می کنند و به طور خلاصه، انتخاب کنید.

به دنبا ل بهترین گروه های خدماتی در صحنه های تبلیغاتی محلی باشید. تحقیقات بازار در زمینه شغل شما به شمادر این امر کمک خواهد کرد. به عنوان مثال، تصور کنید که در یک شهر زندگی میکنید که اکثرا برگر دوست دارندو شما یک فروشگاه همبر گری را راه اندازی کنید.

سپس تصور کنید که 65 درصد از کسانی که دوستداران برگرنوجوانان هستند ، در حالی که تنها 10 درصد افراد مسن تر و بزرگسالان هستند. تحقیقات بازار شما به شما می گوید که تقریبا تمام آگهی های تلویزیونی در تلویزیون به گروه جوانان می پردازند. این می تواند یک فرصت برای شما باشد تا با استفاده از تبلیغاتی به گروه نوجوانان ارتقا پیدا کنید

ایجاد آگهی و تبلیغات

هنگامی که شما می دانید که چه محصولی را بهتر میفروشید و چه کسانی مخاطب غذای شما هستند.

وقت آن است که تبلیغات را توسعه دهید.

این فرآیند یک نوع جدیدی یک چالش خلاقانه در بازاریابی محصولات فست فود است.

خرید تجهیزات فست فود و تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب از آریا استیل نوین پیشنهاد عالی.

حتی بزرگترین شرکتها بعضی اوقات میلیونها نفر را در کمپینهای تبلیغاتی شکست خورده دفن میکنند.

این یک کار دشوار است که یک گروه از مردم را مخاطب خود قرار دهید .

حتی زمانی که شما در مورد آنها زیاد می دانید.

اغلب تبلیغات اغلب خنک، خنده دار و یا مرتبط هستند، معمولا بدون بحث و یا منفی.

تحقیقات بازار شما می تواند به شما کمک کند.

اما شما می توانید با توجه به رسانه های اجتماعی(اینستاگرام,وب سایت,تلگرام) تمرکز کنید.

با توجه به آنچه که مخاطبان مورد نظر شما در سایت های رسانه های اجتماعی به آن نفوذ می کنند.

می توانید بینش خاصی را در مورد آنچه دوست دارید به دست آورید.

با درک این موضوع که مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی به دنبال چه موضوعی هستندبازاریابی محصولات فست فود

میتوانید دامنه این تبلیغات را گسترده تر و بهتر انجام دهید.

مثلا میبینید که مخاطبان شما در شبکه های اجتماعی به کدام یک از غذاهای شما علاقه بیشتر (لایک بیشتر)نشان داده اند.

سپس بر آن محصول تمرکز کرده و فروش خود را بهتر میکنید خیلی ساده…

توزیع آگهی

وقتی که بحث توزیع آگهی به میان می آید شما به سراغ بسیاری از راهها خواهید رفت.

همیشه راه گرانتر بهترین راه در انجام آگهی نیست.

. تبلیغات تلویزیونی محلی، رادیو، روزنامه ها و مجلات، یک پلت فرم بازاریابی قوی و معتبر است که هنوز به خوبی کار می کند .

اما هزینه زیادی را در بر دارد و باعث کسری بودجه شما میشود.

. تبلیغات در وب سایت ها و رسانه های اجتماعی بسیار ارزان تر است، و ممکن است به همان اندازه که شما می خواهیددر اول کار بازده نداشته باشد.

اما در بازه زمانی معین میتواند کار ساز باشد.باید در این راه صبوری زیادی را داشته باشید.برای بهتر نتیجه گرفتن باید صبر کرد در هر زمینه ای.

.. در نهایت می توانید با استفاده از وبلاگ نویسی یا نگهداری حساب های اجتماعی خود که عمدتا برای ایجاد علاقه به نام تجاری خود استفاده می کنید.

به صورت آنلاین با هزینه کمتری تبلیغ کنید.

تبلیغات موثر در زمان معین باعث ایجاد یک بازار خوب برای شما خواهند شد.

خرید تجهیزات فست فود و تجهیزات آشپزخانه صنعتی مناسب از آریا استیل نوین پیشنهاد عالی.

مشارکت و گوش دادن

هنگامی که تبلیغات خود را برای مخاطبان خود قرار میدهید، بازاریابی هنوز انجام نشده است.

حالا شما باید مخاطب خود را با درخواست بازخورد به اشتراک بگذارید.

سوالات خود را با احترام و به موقع پاسخ دهید. به انتقادات و پیشنهادات خود گوش کنید به ایده های خوب پاسخ دهید و بر اساس آن تغییرات ایجاد کنید. این نوع از مشاغل چیزی نیست که شرکتهای بزرگ فست فود به طور کلی به خوبی انجام دهند، و شما می توانید با برقراری ارتباط بین خود و مشتری به بهترین بازده بازاریابی محصولات فست فود خود برسید.

چطور برای یک رستوران بازاریابی انجام دهیم؟

عکس های غذایی

مسلما بهترین راه برای تبلیغ آنلاین رستوران این است که عکس های با کیفیت از غذاهایتان بگذارید. محتوای تصویری در دنیای مجازی کولاک می کند ، و یک غذایی که ظاهرش خوشمزه به نظر بیاید چه در وب سایت چه در سایر برنامه های مجازی باعث می شود هوس در مشتریان ایجاد کند

داشتن برنامه

اگر با نرم افزارهای غذایی و برنامه های غذایی همراه بشوید ، در بازاریابی رستوران تان بسیار تاثیر گذاراست . می توانید برای مشتریان استفاده از تخفیفات داشته باشید یا مثلا بعد از چند بار خرید یک خرید رایگان به آن ها پیشنهاد دهید.تا می توانید اطلاعات بدهید در کنار عکس ها ، ساعت کاری ، موقعیت مکانی ، منو ، لیست قیمت ، پارکینگ و وای فای و ..

اکانت گوگل پلاس درست کنید

ساخت یک اکانت گوگل پلاس خیلی اهمیت دارد چرا که وقتی شما نام جایی را سرچ می کنید در گوشه صفحه روی نقشه موقعیت آن را نشان می دهد ، با ساخت اکانت گوگل پلاس این شانس را دارید که در گوگل دیده بشوید

تبلیغات جغرافیایی

خیلی از افراد دوست دارند که جایی که غذا می خورند نزدیک محل زندگیشان باشد ، پس از تبلیغات محیطی غافل نشوید

در اینستاگرام فعال باشید

حضور فعال شما در اینستاگرام یکی از نکات مهم برای بازاریابی رستوران است. با نمای مغازه یتان پز بدهید ، غذاهای تاپ منو را بگذارید ، می توانید در هنگام پخت آن غذا از آشپزان نیز عکس بگیرید. استفاده از هشتگ ها فراموشتان نشود

خبرنامه ایمیل کنید

خبرنامه رستوران باید هفتگی باشد – مثلا اقلام جدید اضافه شده به منویتان ، یا جشن گرفتن موفقیت هایتان را اطلاع رسانی کنید.

از مشارکت مشتریان استفاده کنید

محتوایی که مشتری می دهد ، یک راه موثر برای بازاریابی رستوران است .مثلا از مشتریان بخواهید که عکس غذای مورد علاقه ای که در رستوران شما خورده اند رابرایتان ارسال کنند و برای بهترین عکس جایزه در نظر بگیرید مثلا دسر رایگان .

از کارکنانتان عکس بگذارید

مثلا عکسی از اینکه کارکنان رضایت شغلی دارند و لبخند دارند ، می تواند شهرت رستوران شما را بالا ببرد

در رسانه های اجتماعی حضور داشته باشید

درست کردن یک حساب کاربری در رسانه ها ساده است ولی اینکه در آن حضورمداوم داشته باشید و محتوا بگذارید خیلی مهم است

وبلاگ بسازید

چیزهایی که فکر می کنید برای مشتری جالب است مثل طرز تهیه غذاها را بنویسید

اطلاعات رستوران شما در فضای مجازی را کنترل کنید
در حقیقت 89 درصد مردم قبل از غذاخوردن آنلاین همه چیز را چک می کنند پس این اطلاعات باید به روز باشد

یک منوی آنلاین خوب طراحی کنید

یک منو با ظاهری ساده و قابل فهم که اطلاعاتش به روز باشد .سایت open menu یک سایت خوب است که می تواندکمک کند ظاهر منویتان را طراحی کنید .

با سایت های تحویل غذایی همکاری کنید

یکسری سایتها هستند که خدمات غذایی ارائه می دهند و شما با انتخاب ادرس و نوع غذایتان آن را درب منزل تحویل می گیرید

کوپن و تخفیفات ارائه بدهید

مثلا برای کسانی که به تازگی دررسانه های اجتماعی شماپیوسته اند غذای رایگان در نظربگیرید یاکوپن تخفیف به آنها ارائه بدهید

اجازه رزرو آنلاین به مشتریان بدهید

 

برندسازی فست فود ها با دیجیتال مارکتینگ:

برندسازی فرایندی بسیار زمان بر است و نیاز به مداوت و ارائه خدمات بسیار عالی و خوب از نظر قیمت و کیفیت از یکسو و برندسازی دیجیتال از سوی دیگر دارد.بسیاری از رستورانها و فست فودهایی که امروزه در سطح شهر شما برند هستند فقط از کیفیت خوبی برخوردار نیستند وحتی قیمت رقابتی نیز کافی نیست بلکه مداوت بر ارائه خدمات با کیفیت و نوآوری در فروش محصولات برای ایجاد موجهای جدید تبلیغات موجب ایجاد یک برند میشود.

رقابت در حوزه فست فود بسیار سنگین است و هر کس در فضای مجازی بخش بیشتری از تبلیغات و جذب مشتری را بعهده بگیرد در این تجارت موفقتر خواهد بود.طراحی سایت رستوران قدرتمند و مدیریت سایت و بروزرسانی موثر و قوی برای هر فست فود امری حیاتی است. در بازاریابی مدرن فروشگاه ها باید مشتریان ثابت داشته باشند و مشتریان غیر ثابت را به مشتریان ثابت تبدیل کنند و سعی در افزایش این دامنه مشتریان کنند.

بدون مدیریت مدرن و دیجیتال مارکتینگ این کار غیر ممکن است. فست فودها باید از اصول بهداشتی و سلامت بهداشت غذا برای مشتریان خود اطمینان حاصل کنند و غذا ها را نه با استاندارد ملی بلکه با استانداردهای جهانی و با ارائه طیف وسیعتری از فست فودها خارجی و ایرانی سعی در جذب دائمی و پایدار مشتری کنند.طعم غذا، سلامت غذا و کیفیت مواد اولیه و ارائه خدمات ویژه غیر منتظره و مناسبتی به افراد موجب تثبیت مشتریان میشود.تبلیغات در فضای مجازی و اینترنت مارکتینگ باید بطور پایدار انجام شود.

تبدیل غذاهای سنتی به فست فود از جمله روشهای جدید برای موفقیت در ارائه غذاهایی سالم و سریع به مشتریان است.غذاهایی مانند انواع کوبیده، جوجه، انواع فراورده های گوشتی با کیفیت بسیار بالا، استفاده از فراورده های گوشتی خارجی با کیفیت بالا، میتواند تاثیر خوبی داشته باشد.زیاده روی در مصرف فست فودهایی که در آنها از فراورده های گوشتی استفاده میشود و یا دارای مقادیر زیادی کالری بصورت چربی هستند توصیه نمیشود.

استفاده بصورت کبابی و دارای چربی تا حد امکان کم برای کودکان و بزرگسالان همواره گزینه بهتری از انواع غذاهای سرخ کردنی با ادویه و چاشنی فراوان است. بهتر است استفاده از فست فود جایگزین غذاهای سنتی نباشد ولی ویژگیهای برتر فست فود همیشه آن را گزینه ای مناسب برا صرف غذا و تفرح و تنوع میگرداند.

این مزایا به شرح زیر است:۱-تنوع زیاد غذاهای فست فود مخصوصا در ایران

۲-قیمت مناسب

۳-در دسترس بودن در بسیاری از نقاط شهر

۴-ارزش کالری بالا

 

روش های جذب مشتری جدید در فست فود

برنامه ریزی : شما با برنامه ریزی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت می توانید جریان جذب مشتری جدید را همواره داشته باشید. باید بپذیریم که ریزش مشتریان در کسب و کار فست فود و رستوران امری بسیار بدیهی و اجتناب ناپذیر است. تنها کاری که ما می توانیم در این حوزه انجام دهیم کاهش نرخ رشد ریزش مشتریان و جذب مشتریان جدید بیشتر است. هر چقدر این برآیند به نفع جذب مشتریان جدید برای فست فود ما باشد ما موفق تر هستیم.

شما برای جذب مشتریان جدید می بایست اقداماتی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشید. که هر یک از این برنامه ها و اقدامات لازم و ضروری است. به طور مثال برای داشتن مشتریان در در برنامه های بلند مدت باید سراغ افزایش کیفیت رقابتی و خدمات منحصر به فرد و توجه بیش از حد به بخشی از بازار را داشته باشید. در برنامه های میان مدت شما می توانید سیستم اشتراک گیری را فعال نموده و در برنامه های کوتاه مدت تبلیغات می تواند اثر بخش ترین اقدام باشد.

تغییر دکوراسیون: انسان عاشق تنوع و زیبایی است. مشتریان از یک مکان حتی با دکور بسیار زیبا خسته می شوند. بنابرین شما به عنوان مالک کسب و کار ممکن است روزی یک فست فود بسیار زیبا را راه اندازی نموده باشید، ولی بعد از گذشت زمان و تغییر سلایق مشتریان و گاها خسته شدن آنها از دکور شما، می بایست به نحوی این مشکل را بر طرف کنید. در اینجا هدف ما توضیح در مورد چگونگی این تغییر نیست بلکه گوشزد کردن اهمیت آن است.

تغییر و ارتقا منو: منو یکی از مهمترین فاکتورها در جذب مشتریان جدید برای فست فود ها می باشد. گاها برخی از فست فود ها سالیان سال به استفاده از یک منو تکراری بدون کوچکترین تغییری می پردازند. شما برای جذب مشتریان جدید باید همگام با ذائقه همیشه در حال تغییر مشتریانتان باشید. و این نکته را هرگز نباید فراموش کنید که ما برای خودمان فست فود راه اندازی نمینماییم ، بلکه هر فست فود برای مشتریان راه اندازی می شود. این مشتریان فقط برای صرف غذا پیش شما نمی آیند بلکه آنها همیشه در حال رصد کردن بازار غذا هستند. بهتر است برای موفق شدن شما نیز بازار غذا را رصد کنید و تغییرات مثبتی که در بازار فست فود اتفاق می افتد استفاده نمایید و منوی خود را قدرتمند تر از سابق کنید.

خلاقیت: خلاقیت مهمترین فاکتور در راه جذب مشتریان جدید است. این خلاقیت است که خوش فکر ها را از تنبلها در فست فود جدا نموده است. همیشه به فکر راهکارهای خلاقانه در فست فود خود باشید.

راهکارهای جدید برای  فروش فست فودهای فعال در یک فود کورت

-برای موفقیت فست فود خود روابط اجتماعی خود را تقویت کنید

منظور از این کار این است که به هویت فست فود خود همانند هویت یک انسان نگاه کنید. بسیاری از فست فودها از وسایل ارتباط جمعی با روشی سنتی استفاده میکنند. تعدادی که میخواهند بهتر عمل کنند از شعارهایی چون «الان خرید کنید» و «به این غذا نگاهی بیندازید» استفاده میکنند. این کارها تأثیر بسیار کمی در بالا بردن فروش فست فود میتواند داشته باشد. فست فودها باید این سوال را زا خود بپرسند که «اگر شخصیت اجتماعی فست فودشان یک انسان بود، آیا کسی با او دوست میشد؟ در اکثر مواقع جواب منفی است.

فست فودها باید مانند یک انسان در میان اجتماع رفتار کنند تا بتوانند مشتری را جذب نمایند. با مشتری خود در ارتباط و تعامل باشید. برای مشتری مطالبی غیر از تبلیغات فست فود خود در فود کورت ارسال کنید. مطالب جالب را با آنان به اشتراک بگذارید. و بالاخره به یاد داشته باشید که در هنگام ارسال یک پست و گزارش، نظرات مخالف و موافق را منتشر کنید و این گونه است که میتوانید رابطه‌ای دوستانه با متشری خود داشته باشید.

-با دادن جایزه های مختلف به مشتریها، وفاداری آنان را به فست فود خود افزایش دهید.

روزهایی که کارت جایزه برای خرید به مشتریها ارائه میشد، گذشته است. اما هنوز میتوان از این ایده در راستای افزایش و نگهداری آن استفاده کرد. مردم همیشه دوست دارند بخاطر وفادار بودن به یک محصول پاداش دریافت کنند. پس به مشتریهای خود همان جایی پاداش بدهید که آنان بشیترین وقت خود را صرف میکنند. بله! گوشی تلفن همراه آنها.

تمامی اپلیکیشن ها و فست فودها از ویژگی سفارش آنلاین بهره میبرند. ولی این تنها چیزی نیست که مشتریها در پی آن هستند. چیزی که شما میتوانید به آنها بدهید، روشی برای جمع‌آوری امتیاز در جهت سفارش غذا از فست فود شماست.

-در فودکورت ها بهتر است غذا را برای مشتری بیاورید

در این مورد هم توجه به نیاز مشتری فرصتی برای بدست آوردن سود برای شما و فست فود شما فراهم می‌آورد. درست است که مردم به مراکز خرید می‌آیند و به فود کورت می‌روند که غذا بخورند، اما ممکن است اوقاتی نیز باشد که آنها در خانه هستند و مایلند از غذاهای آماده استفاده کند. پیش از این پیتزا بیشترین میزان موفقیت را در اینگونه مواقع داشت، اما امروزه فست فودهای دیگر نیز در این زمینه به رقابت میپردازند.

فست فودهای موجود در فود کورت، به بهترین شکل میتوانند در این زمینه به جذب مشتری بپردازند. با داشتن چند نمونه محصول و یا ترکیب محصولات، یک فست فود میتواند این روش جذب مشتری را نیز امتحان کند تا کسب و کار خود را خارج از فود کورت هم گسترش دهد. با استفاده بهینه از تکنولوژی و توجه به نیاز مشتری فست فودهای فودکورت میتوانند به روشی برای پیشرفت در فضای فود کورت دست پیدا کنند.

منبع:

وب سایت تاپ پک

https://www.iranhfc.org/

وب سایت ویرگول

وب سایت سرآشپزان برتر

وب سایت کانون تبلیغاتی کروشه

وب سایت آی فودکورت

وب سایت دناکو

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت