مشاوره مدیریت و کسب و کار

هزینه های شاد نبودن در محیط کار

هزینه های شاد نبودن : آیا فقط مدیران و مسئولان مسئول تقویت احساس شادی هستند ؟ کارکنان چه نقشی در این زمینه دارند ؟ چگونه می توانند به همکاران خود کمک کنند تا احساس شادی کنند ؟ شادکاری چگونه به افزایش بهره وری و کارایی سازمان منجر می شود ؟ چرا باید یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمانی حول محوریت راه‌های جدید تقویت فاکتور شادی در کار متمرکز شود ؟ هزینه های شادنبودن در محیط کار کدامند ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به این موضوع پرداخته می شود.

محیط کار

هزینه های شادنبودن در محیط کار

باید دانست که تمام بار ایجاد و تقویت احساس شادی برای کارکنان فقط بر دوش مدیران و سیاست‌گذاران سازمان نیست بلکه خود کارکنان نیز در این مسیر نقش فعالی باید داشته باشند و آنها نیز باید بتوانند شادی خود و همکارانشان را در محیط کارشان افزایش دهند. کمک کردن به همکاران، مراقبه کردن به مدت ۲ دقیقه در طول روز و یادآوری سه کار مثبتی که طی هر روز کاری توسط فرد انجام شده از جمله راهکارهایی است که می‌تواند به خودشادکاری حداکثری کارکنان کمک کند.

به عبارت بهتر این روابط مطلوب و ذهنیت مثبت نسبت به کار است که بیش از هر چیز دیگری به افزایش علاقه‌مندی فرد به کار و افزایش بهره‌وری او کمک می‌کند. فیل استون و تال بین شاهار از محققان دانشگاه هاروارد در تحقیقاتشان دریافته‌اند که دانش‌آموزانی با روحیه حمایتگری بیشتر چه در خانه و چه در مدرسه، هم احساس بهتر و شادتری نسبت به درس خواندن دارند و هم می‌توانند با استرس‌ها به نحو بهتری مقابله کنند.

این دانش‌آموزان پس از فارغ‌التحصیلی و ورود به بازار کار از توانایی‌ها و مهارت‌های بالایی برای داشتن احساس شادی در کار برخوردارند. به‌طور کلی کارکنانی با روابط اجتماعی قوی‌تر و ارتباط‌های بهتر با همکاران‌شان از عملکرد بسیار بهتری نسبت به کارکنانی که تحت‌فشار و استرس و بدون احساس شادی کار می‌کنند، برخوردارند.

متاسفانه اغلب کارکنان در سراسر جهان کم‌و‌بیش از کار کردن و حضور داشتن در محل کار لذت نمی‌برند و در نتیجه از سطح پایین احساس شادی در کار برخوردارند. همین امر باعث می‌شود خسارات و هزینه‌های سنگینی بر سازمان‌ها و شرکت‌ها به واسطه فقدان شادکاری تحمیل شود. به همین دلیل هم هست که یکی از مهم‌ترین اولویت‌های سازمانی باید حول محوریت راه‌های جدید تقویت فاکتور شادی در کار متمرکز شود.

تحقیق جدید موسسه گالوپ نشان داده که تنها ۱۳ درصد کارکنان شرکت‌کننده در نظرسنجی گالوپ در کارشان مشارکت فعال و دلسوزانه دارند و بقیه فاقد چنین احساسی نسبت به کارشان هستند و در نتیجه از کاری که می‌کنند لذت نمی‌برند.

تحقیقات نهادهای نظارتی در ایالات‌متحده آمریکا نیز نشان داده که فقدان شادکاری در شرکت‌ها و سازمان‌های آمریکایی و شاد نبودن کارکنان و مدیران آمریکایی در هر سال بین ۴۵۰ تا ۵۵۰ میلیارد دلار خسارت و هزینه به بار می‌آورد و برای جبران این خسارت عظیم راهی غیر از ارتقای شادکاری سازمانی وجود ندارد، چرا که شاه‌کلید دستیابی به بهره‌وری بیشتر کارکنان و مدیران در محل کار، شادکاری و با شادی کار کردن است.

با این همه سوالات و ابهامات بسیاری در ارتباط با راه‌های افزایش احساس شادی در کار برای کارکنانی با سوابق، توانایی‌ها و علایق متفاوت که در محیط‌های کاری کاملا متفاوت و با فرهنگ خاص کار می‌کنند، وجود دارد. پاسخگویی به این سوالات و ابهامات نیازمند انجام تحقیقاتی گسترده و دقیق ازسوی محققان است تا از شادکاری به‌عنوان نسخه‌ای فوق‌العاده و تاثیرگذار برای افزایش بهره‌وری استفاده شود.

ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند  و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.

 

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

منابع:

 

نویسنده: جوانا رویسنکیو

مترجم: سیدحسین علوی‌لنگرودی

 مجله Happy Work

وب سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت