چک لیست سئو SEO : روش بهینه سازی سایت برای موتور های جست و جو را سئو می نامیم و در این مقاله روش های ضروری سئو برای وب سایت ها را توضیح می دهیم. سئو لازمه نمایش وب سایت در نتایج جست و جوی گوگل و یاهو و …. است . مقالات بیشتر درباره سئو و بهینه سازی را در بخش آموزش های وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.
چک لیست سئو SEO : روش بهینه سازی سایت
۱) کلیدواژه خوبی را برای متمرکز شدن بر آن انتخاب کنید
اولین گام انتخاب کلیدواژه یا عبارت جستجویی است که می خواهید پستتان برای آن نمایش داده شود. اگر در حال نوشتن درباره اسباب بازی برای سگ های کوچک هستم، می خواهم بدانم مردم واقعا چه چیزی را جستجو می کنند.
ساده ترین راه برای این کار استفاده از Google Keyword Planner است، ابزاری رایگان که به شما برآوردی برای هر عبارت جستجو نشان می دهد. (اگرچه برنامه ریز کلیدواژه رایگان است، شما باید حساب AdWords را برای دسترسی به آن ایجاد کنید).
۲) جستجوی کلیدواژه
حال که یک کلیدواژه دارید که می خواهید برای آن رتبه بیابید، باید یکسری بازسازی ها انجام دهید! به سراغ حالت جستجوی خصوصی در مرورگر وب خود بروید ( Incognito در کروم، Private در سافاری و فایرفاکس، InPrivate در اینترنت اکسپلورر) و وارد Google.com شوید. نگاهی به تمامی محتواهایی که در صفحه اول گوگل آمده است بیاندازید، نتایج تبلیغاتی در بالای صفحه را نادیده بگیرید. ۱۰ نتیجه اول رقبای شما هستند! آن ها چه چیزی را ندارند؟ آیا می توانید بهتر از ان ها باشید؟
۳) بهترین محتوا را بنویسید
حال که می دانید رقابت شما چه شکلی است، زمان آن است که محتوایی خلق کنید که رقبای شما را از بین ببرد. این کار دشوارترین بخش و در عین حال مهم ترین بخش است. باید محتوایی فوق العاده داشته باشید. مهم نیست اگر پست وبلاگ، صفحه فروشگاه تجارت الکترونیک یا صفحه ورود فروش را خلق می کنید. باید بهتر از دیگران باشد. در غیر این صورت نه گوگل و نه مخاطبانتان هرگز متوجه شما نخواهند شد.
۴) کلیدواژه را در عنوان صفحه خود وارد کنید
این موضوع عجیبی نیست، اما به هر حال مطرحش می کنم: عنوان صفحه شما باید دربرگیرنده کلیدواژه باشد، اما به این معنا نیست که دقیقا همان باشد. علاوه بر این، عنوان باید آن قدر جالب باشد که افراد واقعا بخواهند بر روی آن کلیک کنند.
۵) کلیدواژه را در سرتیتر خود وارد کنید
می توانید صفحات وب را با داشتن عنوانی بزرگ در بالا سازماندهی کنید، و در ادامه آن چندین سرتیتر فرعی در طول صفحه می آید همانند تیترهای فرعی در همین متن.
این سازماندهی نه تنها برای افرادی که مقاله های وبلاگ را بررسی می کنند مفید است، بلکه برای نشان دادن به گوگل که پست وبلاگ شما دقیقا درباره چه چیزی است نیز سودمند خواهد بود. بنابراین مطمئن شوید دقیقا از عبارت کلیدواژه حداقل یک بار در تیترهای فرعی خود استفاده می کنید.
۶) کلیدواژه را در نام و alt-tag تصویر خود وارد کنید
اگر پست وبلاگتان دارای تصاویر است، می توانید از این تصاویر برای تثبیت اینکه موضوع پستتان درباره چیست برای گوگل استفاده کنید. دو راه برای انجام این کار وجود دارد:
۱- نام تصویر
۲- alt-tag تصویر
برای تغییر نام تصویر، کافی است نام تصویر را در رایانه خود پیش از آپلود تغییر دهید. به جای آنکه فایلی با عنوان ۲۸۳۴۷.jpg داشته باشید می توانید آن را مجددا نامگذاری کنید به چیزی شبیه به SEO.jpg
Alt tag چیزی است که شما پس از آپلود عکس در وب سایت وارد می کنید. alt tag همان چیزی است که مرورگر وب در صورت عدم بارگذاری تصویرتان به هر دلیلی نشان خواهد داد.
۷) از کلیدواژه در URL و در پست استفاده کنید
راه دیگری که گوگل قادر است تعیی کند پست وبلاگ شما درباره چه چیزی است URL است. به عبارت دیگر ما درباره آنچه پس از .com در url شما می آید صحبت می کنیم (یا .net، .org یا هر چیزی که استفاده می کنید).
۸) لینک های درونی وارد کنید
اگر درباره بهترین محتوا صحبت نمی کنید، چرا باید کسی اهمیت دهد؟ به همین دلیل، مهم است که بهترین محتوای شما به طور درونی با سایر صفحات وب سایت شما لینک شود.
بله، این یعنی شما باید به عقب برگردید و برخی از پست های قدیمی خود را ویرایش کنید تا لینک ها به محتوای جدید را در بر بگیرند.
۹) مهم ترین نکته SEO: لینک های بیرونی بگیرید
لینک های بیرونی از طرف وب سایت هایی به غیر از وب سایت خودتان به شما ارجاع داده می شود. گوگل به شدت بر لینک های بیرونی متکی است تا تعیین کند تا چه حد یک پست خوب است. این امر منطقی است، مگر نه؟ شما می توانید درباره خودتان و مهارت هایتان تمام روز صحبت کنید، اما هیچ کس شما را باور نخواهد کرد. اما به محض اینکه دیگران شروع به صحبت درباره شما کنند، مردم متوجه شما می شوند.
در حالی که ایجاد محتوای عالی می تواند لینک هایی برای شما فراهم سازد، حقیقت این است که، شما باید لینک سازی انجام دهید.
نه نکته چک لیست بالا ممکن است دربرگیرنده همه چیزهایی که فرد باید درباره SEO بداند نباشد، اما با پیروی از این چک لیست، شما چندین پله جلوتر از رقبای خود قرار خواهید گرفت و احتمالا پست شما ترافیک سئو قابل توجهی دریافت خواهد کرد.
روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.
در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.
سایر مقالات وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا در زمینه سئو و بهینه سازی سایت را می توانید از بخش زیر دنبال نمایید.
- دوره آموزش سئو
- آموزش گام به گام سئو و بهینه سازی سایت
- تولید محتوا شخصی سازی شده برای مشتریان خاص
- سئوی داخلی و سئوی خارجی
- چک لیست سئو SEO : روش بهینه سازی سایت
- آموزش سئو SEO برای مبتدیان
- آموزش کامل سئو SEO
- 23 راهکار بهبود بازاریابی محتوا
- خدمات وب سایت توسعه تجارت دلیران
- 1o تکنیک جدید بازاریابی محتوا : موثرترین روش ها
- الگو های بازاریابی محتوا : رویکرد های مختلف
- استراتژی بازاریابی محتوا : روند ترفیع محصول
- بازاریابی محتوا برای برندینگ : چگونه محتوای برند تولید کنیم
- منافع بازاریابی محتوا برای کسب و کار های کوچک
- 14 روش رهبری افکار : مدیریت محتوا و مطالب
منابع :
وب سایت آکادمی فروش ایران salesdemy.ir
پاسخ دهید