چرا باید روحیه نشاط را در کارکنان تقویت کرد ؟ تقویت روحیه شادی در کارکنان چه مزایایی دارد ؟ آیا باید برای شاد سازی کارکنان سرمایه گذاری کرد ؟ شرکت های بزرگ و موفق در این زمینه چه اقداماتی انجام دادند ؟ در این مقاله به این موضوع می پردازیم. در بخش آموزش وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) مقالات بیشتری در این زمینه موجود است.
تقویت روحیه شادی در کارکنان
امروزه در بسیاری از شرکتهای پیشرو و موفق دنیا، فاکتور شادی کارکنان بهعنوان یک عامل کلیدی و تعیینکننده در تحقق اهداف سازمانی پذیرفته شده است و پست مدیر ارشد شادی یا CHO بهعنوان یکی از پستهای پرطرفدار در سازمانها شناخته میشود بهطوری که اگر به سایت شغلیابی لینکدین سری بزنید، میبینید که بیش از هزار نفر بهعنوان مدیر ارشد شادی در لیست انتظار آن قرار دارند.
با این همه، شرکتها و سازمانهایی که به دنبال استخدام مدیران شادی هستند باید بدانند و به یاد داشته باشند که صرف استخدام یک نیروی کارآمد بهعنوان مدیر شادی نمیتواند تضمینکننده تزریق روحیه شادی در سازمان و در میان کارکنان باشد چرا که این خود کارکنان هستند که بهعنوان عامل اصلی ایجاد و تقویت شادی در محل کار شناخته میشوند و آنها هستند که به مدیر ارشد شادی کمک میکنند تا اهداف و برنامههایش را پیش ببرد.
چرا تقویت شادی در کار یک سرمایهگذاری خوب است؟
ایجاد زیرساختها و تلاش برای شادتر کردن کارکنان در محل کار نه یک هزینه کردن صرف بلکه یک سرمایهگذاری ارزشمند و سازنده است که دلایل زیادی برای آن وجود دارد.
یکی از استدلالهای مربوط به مفید بودن این سرمایهگذاری این است که کارکنان شادتر از بهرهوری و بازدهی کاری فوقالعادهای برخوردار خواهند بود و این افزایش بهرهوری و بازدهی به کسب سود و منفعت بیشتری برای کل شرکت منتهی خواهد شد و این یعنی افزایش ارزش سهام شرکت برای سهامداران و منتفع شدن مدیران از آن.
از سویی دیگر کارکنانی که در یک شرکت یا سازمان احساس شادی میکنند و در نتیجه آن به درجات بالای رضایتمندی میرسند تمایل چندانی به ترک شرکت از خود نشان نمیدهند و این موضوع باعث کاسته شدن از هزینههای سنگین شرکتها برای استخدام و آموزش نیروهای جدید میشود.
روحیه شادی
بنابراین چنانچه شرکتی دست به ابتکاراتی مانند ارائه تغذیه رایگان به کارکنان، فرستادن آنها به مرخصی و مسافرت به خرج شرکت زد نباید به این اقدامات بهعنوان هزینه نگاه کند بلکه اینها سرمایهگذاریهایی هستند برای کاستن از هزینههای آتی در زمینه جذب و آموزش نیروی جدید.
تجربیات موفق شرکتهای مشهوری چون گوگل و مک دونالد در زمینه سرمایهگذاری روی شادتر کردن کارکنان هم از طریق گماردن مدیران توانمند در بخش مدیریت شادی و هم از طریق توجه به عوامل شادکننده کارکنان نشان داده که پول خرج کردن برای شادکاری کارکنان نه یک هزینه بلکه سرمایهگذاری ارزشمند و بلندمدتی است که در آینده جلوی بسیاری از هزینه کردنها را خواهد گرفت.
ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.
شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.
برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.
منابع:
مترجم: سیدحسین علویلنگرودی
Shtterstock.com
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
سلام من یک بازاریاب و فروشنده تازه کار هستم از مطالب شما بسیار استفاده کردم اعتمادبه نفس و حس خوبی بیدا کردم و برای فردا آماده کار با راندمان بالا هستم خیلی متشکرم به امید موفقیت همگانی در ایران عزیز