مشاوره مدیریت و کسب و کار

افزایش فروش اینترنتی

چه راهکارهایی برای افزایش فروش اینترنتی وجود دارد ؟ چگونه فروش اینترنتی موفق و خوبی داشته باشیم ؟ چگونه برای کسب و کار اینترنتی مشتری جلب کنیم ؟ راهکار های افزایش فروش اینترنتی در سایت های فروشگاهی چیست ؟ افزایش فروش اینترنتی از طریق استراتژی های قیمت گذاری مناسب چگونه ممکن است ؟ معیارهای سنجش افزایش فروش اینترنتی کدامند ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع را مورد بررسی قرار می دهد.

پرسش‌های هدفمند فروش

افزایش فروش اینترنتی

چگونه فروش اینترنتی موفق و خوبی داشته باشیم؟

فروش اینترنتی موفق را می توان به عنوان هدف اصلی از راه اندازی کسب و کار های اینترنتی دانست. کسب و کار هایی که این روز ها رونق فراوانی یافته و طرفداران زیادی پیدا کرده اند. فراموش نکنید که همین امر موجب شده تا فروش اینترنتی تبدیل به کاری پر چالش و پر رقابت گردد. برای داشتن فروش اینترنتی موفق لازم است به نکات مهمی توجه نمایید. این نکات شاید در نگاه اول بسیار ساده به نظر بیایند اما هنگامی که با نتایج مثبت آن ها رو به رو شوید متوجه اهمیت بالای آن ها خواهید شد. اولین و مهم ترین ابزار کار شما در فروش اینترنتی داشتن سایت اینترنتی و یا صفحات موجود در شبکه های اجتماعی است.

اگرچه نحوه عملکرد در هر یک از این دو سیستم با هم تفاوت های اساسی دارند اما برخی از مواردی که در ادامه قصد داریم به آن ها اشاره نماییم می تواند در هر دو سیستم فروش اینترنتی از طریق سایت یا شبکه های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرد.

در تمام مراحل فروش اینترنتی باید این نکته را در خاطر داشته باشید که سایت شما ویترین کار شماست و هر چه که در توان دارید باید برای بهتر دیده شدن آن به کار بگیرید. برخی از مواردی که درباره آن صحبت خواهیم نمود رابطه مستقیم با ویترین کار شما دارد.

فروش اینترنتی موفق

  • اولین گام برای فروش اینترنتی موفق این است که در صفحه اصلی وب سایت تمرکز خود را بر نمایش یک یا دو محصول یا خدمات اصلی سایت قرار دهید. هنگامی که در صفحه اصلی سایت تعداد کالا ها و خدمات زیاد باشد افراد را دچار سردرگمی می کند و همین امر موجب می شود سایت را ترک کرده و نتوانید آن ها برای خرید تشویق نمایید.
  • مطلب بعدی این است که سعی کنید افراد را جذب کنید در سایت شما ثبت نام کرده و اطلاعات تماس خودشان را در اختیارتان قرار دهند. فراموش نکنید این کار باید با رضایت خود افراد صورت بگیرد در غیر این صورت ممکن است دیدگاه منفی نسبت به سایت شما پیدا کنند.
  • عضویت در خبر نامه ها بهترین فرصت برای شماست که بتوانید شرایط را برای فروش اینترنتی موفق فراهم کنید. بدون شک یکی از راه های فروش اینترنتی موفق این است که تبلیغات گسترده و مناسبی را در برنامه بازاریابی خود قرار دهید. می توانید از سایت ها معتبر برای نمایش و معرفی کالا و خدمات و وب سایت خودتان استفاده نمایید.

چگونه برای کسب و کار اینترنتی مشتری جلب کنیم؟

یک راه بسیار موثر در جلب توجه مشتریان احتمالی و درگیر کردن فکر آنان با محصول و یا خدمات شما تصویر سازی ذهنی و القای یک تصویر جذاب به مخاطبان است.
هیچ چیز نمیتواند کسالت بارتر و غمگین تر از خواندن یه مشت اعداد و ارقام و شنیدن فهرست وار ویژگی یک محصول باشد . یک بازاریاب حرفه ای همیشه سعی بر این دارد که تمام ویژگی ها و آمار و ارقام محصول خود را در لفافه یک داستان بیان کند تا اینکه خیلی رک و بی آلایش سریع به دادن قیمت و اعدادهایی باشد که همیشه مشتری از اعداد و ارقام فرار میکند .
بعضی از مشتریان هستند که اصلاً حوصله عدد و ارقام را ندارند و فقط منتظر حساب و کتاب هستند برای پرداخت .
و بعضی دیگر هستند که قیمت براشون در اول خیلی مهم است ، واینجاست که یک فروشنده واقعی باید بتواند به این مشتری محصول خود را بفروشد، هیچ چیز مثل یک فروش جذاب نمیتواند باشد . هنر این است که مشتری احتمالی را به مشتری دائمی خود تبدیل کنی ، نه اینکه فقط نقش یک ماشین قیمت را در یک فروشگاه داشته باشید همان کاری که بعضی از دستگاه ها برای بارکد اجناس انجام میدهند. داستان ها به طرز شگفت انگیز میتواند در ذهن و قلب یک خریدار رسوخ کند . داستان میتواند آستانه تحمل یک خریدار بی صبر و تحمل را به طرز عجیبی بالا ببرد تا جایی که میگویند در ۳۰ ثانیه اول شما میتوانید نظر خریدار را جذب کنید در غیر این صورت خریدار از مغازه شما بیرون خواهد رفت . در نتیجه اگر بتوانیم با داستان گویی نظر مشتری را جلب کنیم در واقع توانسته ایم آستانه صبر و تحمل را تا ۳۰ دقیقه بالا ببریم تا جایی که مشتری در همان حین در حال تصویرسازی از محصولات فروشگاه میباشد . و این لذت بخش ترین بخش فروش است . شاید بتوان استیو جابز را بارزترین قصه گویی تاریخ کسب و کار دانست طوری که چنان در رونمایی آی پد به طوری شگفت انگیزی داستان سرایی کرد و تصویری زیبا را در ذهن شنوندگانش ایجاد کرد که توانست همه را به وجد بیاورد . برای محصولات اینترنتی خود داستان سرایی کنید طوری که شما را از دیگر فروشندگان متمایز کند و چهره به یاد ماندنی ای در ذهن مشتری ایجاد کنید از محصولات فروشگاه اتان . یک فروشنده حرفه ای باید بتواند با یک تاکتیک های خاصی ذهن خریدار را در راستای محصولاتش قلقلک دهد و حس خیالپردازی مشتری را به جوشش درآورد.
فقط قیمت ندهید! فقط اعداد و ارقام نیاورید! فقط از آمار و ارقام صحبت نکنید! فقط نگویید آنجا هستید، این ارتباطی خشک و بی روح است، روح و هیجان بدهید به کارتان، به مخاطبین تان بگویید، واقعاً این را بگویید که اینجائید برای اینکه به آنها کمک کنید. با دلایلی مثبت و قوی به آنها این را نشان دهید. نشان دهید که چرا کالا و خدمات شما می تواند به آنها کمک کند، کمک کند تا مشکلاتشان واقعاً برطرف شود برای این کار باید حقیقتاً هم به کارتان علاقمند باشید و باید حقیقتاً به کالا یا خدماتتان اطمینان داشته باشید. آیا به کارتان علاقه دارید؟ آیا به کالا و خدماتی که ارائه می دهید آنقدر ایمان و اطمینان دارید؟ اگر پاسخ تان مثبت است، پس می توانید خیلی راحت این احساس اطمینان قلبی خودتان را به مشتریانتان انتقال دهید. بگذارید همین جا یک مثال خیلی روشن و واضح برایتان بیاورم. ببینید من چطور با شور و هیجان دارم این مقالات و مطالب را می نویسم من به کارم علاقه دارم و به این خدمات مشاوره ای که ارائه می دهم اطمینان دارم و آنها را باور دارم، با این نوشته ها آیا توانسته ام این احساس را به شما منتقل کنم؟ پس این اعتماد در مشتری یا مخاطب احتمالی ما ایجاد می شود اگر اول در خود ما این احساس ایجاد شده باشد یقیناً به مخاطب هم منتقل شده است .این را بدانید که شما هرگز شانسی دومی برای ایجاد اثر گذاری، نخواهید داشت، پس فرصت را در فروشندگی باید به قیمت طلا فروخت ، چرا که تا ۳۰ ثانیه اول باید رأی مشتری را برای محصول خود عوض کنید . باید طوری عمل کرد که تمام آنچه که مشتری در اولین بار از محصول شما برای ذهن خودش میسازد بسیار جذاب و ماندگار باشد . در غیر این صورت اگر این تصویر ناقص و یا اشتباه باشد، به شدت در اولین نقدهایی که از آن محصول در جراید و رسانه ها منتشر می شود، تاثیر منفی خواهد داشت و تغییر و اصلاح آن تصویر نادرست، بسیار دشوار، زمانبر و هزینه بر خواهد بود.

راهکار های افزایش فروش اینترنتی در سایت های فروشگاهی

با وجود افزایش تعداد سایت هایی که در زمینه فروش محصولات مختلف فعالیت دارند، شاهد هستیم کاربران ترجیح می دهند خرید های خود را به صورت حضوری انجام داده و از خرید اینترنتی از برخی سایت ها پرهیز نمایند. در واقع شرایط به گونه ای است که فقط سایت هایی که چند سال از فعالیت آن ها گذشته و نامشان بر سر زبان ها افتاده، فروش خوبی دارند و بقیه سایت ها از این ویژگی بی نصیب اند. این عامل ممکن است صاحبین مشاغل را از طراحی سایت فروشگاهی دلسرد کند. ما برای جلوگیری از بروز همچین اتفاقی و همچنین برای افزایش فروش اینترنتی در سایت های شما پیشنهاد هایی داریم که با بیان آن ها سعی می کنیم شما را در مسیر بهبود تجارت یاری نماییم. با اینتن همراه باشید.

طراحی زیبای قالب با جذب مشتری موجب افزایش فروش اینترنتی می شود
قالب سایت باید به گونه ای باشد که مشتری را ترغیب به ماندن و بازدید از نقاط مختلف سایت نماید. طراحی قالب سایت باید از جانب بصری بسیار زیبا و شکیل و مرتبط با محصولات قابل فروش سایت بوده باشد. استفاده از عکس های زیبا و با کیفیت می توانید همچین اتفاقی را رقم بزند. اما باید توجه داشت که حجم عکس ها نباید در سرعت load سایت تأثیری بگذارد. به عبارت دیگر عکس هایی که در طراحی قالب مورد استفاده قرار می گیرند باید با کیفیت بالا و حجم پایین باشند. با توجه به تاثیر مثبت استفاده از تصاویر در طراحی سایت، نمی شود از قرار دادن تصاویر چشم پوشی کرد. پس باید اصول بهینه سازی در طراحی قالب پیاده شده باشد تا مشتری را هم از جانب ظاهری و هم از جانب سرعت بارگزاری راضی نگه دارد. آمار نشان داده ۵۷ درصد کاربران اینترنتی سایت هایی را که بیش از ۳ ثانیه لود آن ها طول می کشد، می بندند و از بازدید آن ها صرفنظر می کنند. این آمار نشان دهنده اهمیت سرعت سایت در بالا رفتن تعداد بازدید کنندگان و همچنین افزایش فروش اینترنتی سایت های فروشگاهی است.

-ترغیب بازدید کنندگان به بازدید مجدد از سایت شما

به طور معمول، کاربران اینترنتی پس از آن که اعتماد کاملی نسبت به سایت پیدا کنند نسبت به خرید اینترنتی از آن سایت اقدام می کنند. این اعتماد چیزی نیست که با تعداد دفعات بازدید کم بدست آید. اگر قصد جلب اعتماد مشتری را دارید باید سایت خود را به گونه ای طراحی کنید که کاربر دلیلی برای بازدید دوباره از سایت شما داشته باشد. به طور مثال می توانید با به روز رسانی روزانه مطالب سایت علاقه بازدید کنندگان سایت خود را به مطالعه مطالبتان بدست آورید.

-معرفی کامل فروشگاه و شیوه کسب و کار

بازدید کنندگان قبل از خرید از سایت شما حق دارند با فروشگاه شما و همچنین کسب و کارتان آشنا شوند. بنابراین برای افزایش فروش اینترنتی ابتدا باید خود و فروشگاه خود را در صفحه ای مجزا به طور کامل معرفی نمایید و از تجارت و کسب و کارتان برای بازدید کنندگان پرده بردارید. بالطبع شناخت کاربران سایت موجب افزایش فروش اینترنتی شما خواهد شد.

-توضیح کامل درباره روند انجام معامله

برای افزایش فروش اینترنتی باید به کاربر اطمینان خاطر بدهید که انجام این معامله به بهترین و امن ترین شکل ممکن انجام می گیرد. به طور مثال از شیوه خرید و راه های مختلف پرداخت برایشان توضیح دهید و همچنین نحوه ارسال کالا را در شرایط مختلف مشخص نمایید.

-امکان پرداخت به روش های مختلف احتمال افزایش فروش اینترنتی را بالا می برد

برقراری امکان تسویه صورت حساب به روش های مختلف می تواند موجب افزایش فروش اینترنتی شود. فرض کنید کاربری که قصد خرید از سایت شما را دارد، روش پرداخت صورت حساب از طریق درگاه های اینترنتی را ایمن ندانسته و به فکر انتخاب روشی دیگری باشد. شما با قرار دادن روش های دیگر پیش روی مشتری می توانید اعتبار خود را نزد ایشان بالا ببرید. به طور مثال امکان پرداخت وجه هنگام تحویل کالا روشی مطمئن بوده که اطمینان کاربران و خریداران را بهمراه خواهد داشت.

-افزایش فروش اینترنتی با انتخاب متن تبلیغاتی مناسب

در صفحه مربوط به معرفی هر محصول سعی کنید متن مناسبی را برای تبلیغ محصول و کاربرد های آن ارائه دهید. قرار دادن نظرات مشتریان نیز می تواند خود تبلیغی برای محصول باشد. بی تردید افرادی که قصد خرید دارند، قبل از خرید خود نظرات دیگران را در مورد محصول جویا می شوند که نظرات مثبت تأثیرات بسیار مثبتی دارد.

-مشتریان خود را بشناسید و مطابق میل آن ها سایت خود را پیش ببرید

فرض کنید شما قصد فروش محصولات الکترونیکی مانند موبایل را دارید. مشتریان شما اغلب به دنبال مطالبی در مورد اخبار دنیای تکنولوژی هستند. اگر مطالب شما خارج از این چارچوب باشند ممکن است به مذاق آن ها خوش نیامده و کاهش آمار بازدید را در پی داشته باشد. بنابراین برای افزایش فروش اینترنتی باید سایت را مطابق نیاز مشتریان هدف خود توسعه دهید.

-ترغیب بازدید کنندگان به خرید فوری

یکی از روش های تأثیر گذار در افزایش فروش اینترنتی ترغیب بازدید کنندگان سایت به خرید محصولات در اسرع وقت است. برای مثال محصول را برای مدت کوتاهی در پیشنهاد ویژه قرار دهید و با بیان اینکه تا مدت زمان اندکی فرصت دارید این محصول را با این قیمت بخرید، آن ها را مجاب کنید هرچه سریع تر این محصول را خریداری نمایند.

افزایش فروش اینترنتی از طریق استراتژی های قیمت گذاری مناسب

ممکن است فروشگاه اینترنتی شما از محصولات مرغوب و محتوای خوبی برخوردار باشد، اما فروش آن کم باشد. علت آن چه می تواند باشد؟ علاوه بر طراحی فروشگاه اینترنتی جذاب ، عامل‌های دیگری بر افزایش فروش اینترنتی وب سایت شما تاثیرگذارند که با کسب و کار شما و محصولات شما ارتباطی ندارند.

۱- پوشش بازه قیمت متنوع

کاربران مختلف با اهداف و هزینه های متفاوتی وارد وب سایت شما می شوند. بنابراین مهم است که شما همه محدوده قیمت ها را در وب سایت خود داشته باشید تا همه انواع مشتریان را بتوانید پوشش دهی کنید.

بیشتر فروش آنلاین محصولات شما از محصولات ارزان تا محصولات با قیمت متوسط می باشد. محصولات گران قیمت شما مشتریان کمتری خواهند داشت. اگر می خواهید که محصولات دردسر ساز خود را زودتر بفروش رسانید، اگر قیمت این نوع محصول را برابر با قیمت محصولات مشابه آن بگذارید، موجب افزایش فروش اینترنتی محصول دردسرساز نخواهد شد. لذا قیمت آن را باید کمتر از قیمت محصولات مشابه آن بگذارید تا مشتریان با مقایسه ویژگی های این محصولات، پی ببرند که محصول دردسرساز شما مشابه محصولات همان رده و با قیمت کمتر است، لذا موجب افزایش فروش اینترنتی آن محصول خواهد شد.

اطمینان حاصل کنید که سود شما از فروش محصولات، حداکثر مقدار ممکن باشد. قیمت محصولات خود را بی هدف کم نکنید و فقط به تعداد مشتریان بیشتر توجه نکنید. همواره قبل از تولید محصولات خود شرایط فروش آن را در نظر داشته باشید. سعی کنید که تولیدات شما بیشتر از تعداد معمول نباشد تا فروش این محصولات برای شما دردسرساز نشود.

۲- معرفی یک محصول ارزان برای جذب کاربران بیشتر

کاربرانی که برای خرید این محصول ارزان به وب سایت شما جذب می شوند، ممکن است علاوه بر آن محصول ارزان، محصولات دیگری را نیز در این بین خریداری کنند.

هدف استراتژی این نوع قیمت گذاری، در این است که با یک محصول ارزان قیمت، مشتری را به وب سایت خود جذب کنیم و او را ترغیب کنیم تا هزینه های اضافی اش را صرف خریداری محصولات دیگر کند و سود کسب و کاری ما افزایش یابد.

۳- ارسال رایگان در ازای مقدار خرید معین

پس از مدتی که کسب و کار شما شکل گرفت، شما می توانید میزان متوسط قیمت خرید مشتریان خود را محاسبه

کنید. برای افزایش این مقدار متوسط، می توانید مشتریان را ترغیب به خرید بیشتر کنید و در ازای آن محصولات کوچک رایگان و یا ارسال رایگان به آنها هدیه دهید. بسیاری از مشتریان این فرصت را غنیمت دانسته و سعی می کنند که حتما از هدیه رایگان فروشگاه آنلاین شما بهره برند و از شما بیشتر خرید کنند. البته این مقدار معین باید مناسب باشد. ممکن است شما مقداری را انتخاب کنید که اصلا در میزان فروش شما تفاوتی ایجاد نکند. شما می توانید ۱۱۵ الی ۱۲۰ درصد مقدار متوسط را محاسبه کرده و ملاک قرار دهید. با این استراتژی، اغلب مشتریانی ک قصد خرید هم ندارند، ترغیب به خرید به اندازه مقدار معین می شوند تا از این فرصت بهره کافی را ببرند.

۴ -نمایش محصولات مشابه

اکثر مشتریان، وقت کافی برای مشاهده تمامی محصولات شما را ندارند. به همین دلیل شما می توانید از این استراتژی استفاده کنید که محصولات مشابه و یا مورد پسند بیشتر کاربر را برای او فهرست کرده و نمایش دهید تا کاربر در کنار خرید محصولات مورد نظر خود، ترغیب شود که از این محصولات مشابه پیشنهادی نیز خریداری کند. شما می توانید تخفیفات هوشمندانه برای این محصولات مشابه درنظر بگیرید تا احتمال خرید کاربران افزایش یابد. الگوریتم این استراتژی بسیار ساده است. کافیست در حین تعریف هر محصول، محصولات مشابه آن را نیز تعریف کنید تا وقتی کاربر وارد وب سایت شما می شود، این محصولات برای او فهرست شده و به کاربر نمایش داده شوند.

۵- استفاده از کوپن تخفیف زمان دار برای افزایش فروش اینترنتی

این کوپن ها، کاربران را ترغیب می کنند که برای بهره مندی از این تخفیف ها تا زمان معین شده، برای خرید از محصولات شما برنامه ریزی کنند. شما باید زمان های معین این کوپن ها را طوری تنظیم کنید که بیشترین سود ممکن از این استراتژی نصیب کسب و کار آنلاین شما شود. هم چنین مدیران تجاری می توانند استراتژی قیمت گذاری خود را در این زمان های معین تغییر دهند. برای مثال قیمت محصولات دردسرساز خود را در این بازه کم کنند و قیمت محصولات مرغوب خود را بیشتر کنند تا سود تجاری آنها از هر جهت افزایش یابد. شما می توانید آگهی های کوپن های تخیف دار را از طریق پست الکترونیکی به اطلاع کاربران خود برسانید.

روش هایی برای افزایش فروش در فروشگاه های اینترنتی

فرقی نمیکند که فروشگاه اینترنتی خود را تازه ساخته باشید یا سالهاست روی آن کار کرده باشید ، مهم این است که بتوانید فروش خود را افزایش دهید و سوددهی فروشگاه خود را زیاد کنید .

متاسفانه تجارت آنلاین فراز و نشیب های زیادی دارد اما هیچگونه جای دلسردی برای کسب و کار آنلاین شما وجود ندارد .

اگر شما هم در جلب مشتری های جدید یا کسب درآمد بیشتر از طریق کسب و کار اینترنتی دچار مشکل هستید ، در این مقاله نکات مفیدی برای شما داریم .

روش های قدیمی شما ممکن است دیگر کاربردی نباشد چون استراتژی های قدیمی ممکن است دیگر مورد توجه نباشند .

ضروری است که کسب و کار خود را بطور مداوم با روند های جدید کسب و کار ها بروز نگهدارید .

عادت های مشتری ها به ویژه در زمینه ی تجارت آنلاین تغییر کرده است .

ما تمام این موارد را تجزیه و تحلیل کرده ایم و لیستی از راهنمایی هایی که واقعا کار میکند برای شما آماده کرده ایم .

در اینجا یازده راه برتر برای تولید فروش بیشتر در فروشگاه های اینترنتی شما نوشته شده است که در ادامه آنها را میخوانید .

۱ – مشتریان فعلی خود را هدف قرار دهید .

وقتی یک کسب و کار اینترنتی با مشکل فروش مواجه میشود سریعا فکر میکنیم به اندازه ی کافی مشتری نداریم .

این یک تصور اشتباه است ، پس این نتیجه گیری برای فروشگاه اینترنتی شما اشتباه است .

بجای تمرکز کردن روی جلب مشتری های جدید ، شما باید استراتژی خوبی برای نگهداری و حفظ مشتری های موجود پیاده سازی کنید .

آموزش فروش و فروشندگی

۲ – نمایش علامت های اعتماد سازی به فروشگاه :

هیچکس دلش نمیخواهد از فروشگاه اینترنتی خرید کند که جعلی ، غیر اعتماد یا کلاهبردار باشد .

یکی از مواردی که ابتدا باید از آن مطمئن شوید این است که وب سایت شما ایمن میباشد .

امروزه نگرانی عمده ی خریداران امنیت سایبری است و برای اینکه اطلاعات فروشگاه شما ایمن باشد ( یا حداقل توسط مشتری ها اینطور تصور شود ) از یک SSL کمک بگیرید .

در ۵ سال گذشته در کشور ایالات متحده ی آمریکا ، ۴۶% خریداران اینترنتی قربانی دزدی اطلاعات کارت های بانکی شده اند .

برای بیشتر خریداران اینترنتی امنیت اطلاعات مهم ترین اولویت است .

اما چه کاری میتوانید انجام دهید تا اینکه وب سایت شما قابل اعتماد باشد ؟

نشان های امنیتی و مورد اعتماد را در وب سایت خود به نمایش بگذارید .

در کشور های خارجی استفاده از لوگو برنامه های امنیتی مورد استقبال است اما در سایت های ایرانی چندان استقبالی ندارد.

 

در کشور ایران اعتماد سازی برای وب سایت ها و فروشگاه های اینترنتی از طریق قراردادن لوگوهای مختلفی ممکن میشود .

در زیر نماد های اعتماد و لوگو های مورد استفاده ی محبوب را لیست کرده ایم

یکی از آنها نماد اعتماد الکترونیکی است که توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران به فروشگاه های اینترنتی اهدا میگردد . که هویت فیزیکی صاحب کسب و کار را تائید میکند و با دریافت مدارک هویتی از صاحب کسب و کار اهدا میگردد.

دیگری لوگوی ستاد ساماندهی است که بصورت نقره ای و طلائی اهدا میکردد و نشان دهنده ی هویت صاحب دامنه و کسب و کار است.

لوگو بانکی که از درگاه پرداخت آن استفاده میکنید میتواند اعتماد کاربر را جلب کند زیرا بانک بعد از احراز هویت صاحب کسب و کار درگاه پرداخت را اهدا میکند و موجب اعتماد میشود.

لوگو و لوح تقدیر و افتخارات کسب شده در وب سایت قرار بگیرد زیرا باعث افزایش اعتماد کاربر و حذف برخی استرس ها برای خرید میشود .

 

۳ – از ویدیو استفاده کنید .

خریداران ویدیو را دوست دارند .

در حقیقت، بیش از نیمی از کارشناسان بازاریابی در سراسر جهان می گویند که فیلم نسبت به سایر تکنیک های بازاریابی موثرتر است .

بطور میانگین ، کاربران اینترنت ، ۸۸% بیشتر در وب سایت هایی که ویدیو دارند وقت میگذرانند .

علاوه بر این ، ویدیو یکی از بهترین راه های تبلیغاتی اینترنتی است که ثابت شده است تعریف و نمایش محصول توسط ویدیو باعث افزایش فروش آن خواهد شد .

ویدیو باعث افزایش درگیری و همچنین علاقه ی بیشتر مشتری نسبت به آنچه میشود که شما قصد دارید به فروش برسانید .

ویدیو با مشتری ها درگیر میشود و با خواندن یک متن از یک محصول ، تفاوت زیادی دارد و مشتری به خوبی محصول را میشناسد و درک میکند و علاقه دارد بخرد .

 

۴ – در توصیه نامه از تصاویر اشخاص استفاده کنید .

بررسی و توصیه ی مشتریان قبلی ، یکی از قویترین راه ها برای اثبات کاربرد محصول است . اما اگر تجربه یا توصیه نامه ای که مینویسید از طرف شخصی مبهم و نامعلوم باشد برای مشتریان شما قانع کننده نخواهد بود .

در نوشتن نظرات مشتریان سابق باید قدم دیگری بردارید . اطلاعات شخص را بصورت واضح به همراه تصویر او و شغل او ( اگر به محصول شما ربط دارد ) بنویسید .

۵ – از اپلیکیشن موبایلی غافل نشوید .

اگر شما صاحب یک کسب و کار آنلاین هستید تصور نکنید که تمام مشتریان شما بوسیله ی کامپیوتر خود از سایت شما بازدید و خرید میکنند .

در حالیکه آنها از موبایل و تبلت خود نیز برای خرید انلاین استفاده میکنند .

تحقیقات نشان میدهد ۴۰% از کاربران موبایل ، از طریق موبایل خود خرید انلاین داشته اند .

علاوه بر این ۶۳% از افراد نسل هزاره ، از طریق موبایل خود خرید میکنند .

این تعداد افراد را نمیشود نادیده گرفت ، پس حتما اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما برای موبایل بهینه شده است .

اگر فروشگاه انلاین شما ریسپانسیو نباشد به طرز چشم گیری مشتریان خود را از دست خواهید داد ، پس اگر فروش شما کم است احتمالا یکی از دلایل آن ، بهینه نبودن سایت شما برای موبایل است .

بسیار عالی میشود که واکنش گرا کردن قالب فروشگاه خود را در اولویت قرار دهید .

راه کار دیگر ساختن یک اپلیکیشن قابل نصب روی موبایل است که این مشکل را حل میکند.

در کل بهینه سازی وب سایت برای موبایل یا استفاده از اپلیکیشن موبایل باید ویژگی های زیر را داشته باشد تا فروش اتفاق بیوفتد :

  • کار کردن با آن راحت باشد
  • سرعت بالایی داشته باشد
  • تنظیمات یا موارد دلخواه کاربر ذخیره شود
  • مزایا و پاداش درونش باشد
  • قابل شخصی سازی باشد
  • قسمتی سرگرم کننده داشته باشد
  • اگر وب سایت شما بصورت ریسپانسیو یا اپلیکیشن موبایل سایت شما این ویژگی ها را داشته باشد مطمئنا فروش موفقی خواهید داشت .

۶ – تخفیفات زیادی قرار دهید .

این تکنیک برای فروش بیشتر به نظر ساده میرسد ولی خیلی از فروشگاه های اینترنتی آنرا نادیده میگیرند .

اگر سود شما کاهش می یابد نگران نباشید کمترین مقدار در حد توان را در نظر بگیرید ولی در عوض تخفیف قرار دهید . این راه کار خیلی سادست در عوض فروش شما و اعتبار شما بیشتر میشود .

۷ – محصولات پرفروش خود را نمایش دهید .

به مشتریان خود مسیر انتخاب دهید ، به آنها محصولاتی را که بیشتر از همه به فروش رفته است را نمایش دهید . بهتر است دسته بندی پروفروش ها را به صفحه ی اصلی فروشگاه خود اضافه کنید .

اگر شما محصولات زیادی را میفروشید برای کاربران ممکن است گیج کننده باشد مخصوصا کاربران جدید وب سایت .

وقتی یک شخصی به سایت شما مراجعه میکند مجذوب محصولات پرفروش نیز میشود و ممکن است خرید اتفاق بیوفتد .

شما میتوانید در این بخش برخی محصولات را که احساس میکنید کاربران علاقه به خرید انها دارند در این لیست قرار دهید ( البته هیچکس نباید از این حقه مطلع شود ) .

۸ – مناسبت ها را از دست ندهید .

مناسبت های خاص مانند عید و … روزهایی هستند که مردم دنبال خرید هستنند و نسبت به روزهای عادی بیشتر خرید میکنند .

به همین خاطر است که باید در مناسبت های مختلف پیشنهادات ، تخفیفات و تبلیغات های متناسب را بصورت فعالانه ارائه دهید .

شما یک فرصت کوچک ولی فروش خیلی زیاد را در این زمان ها میتوانید به دست بیاورید .

 

به مشتریان خود کمپین تبلیغاتی راه اندازی کنید ، ایمیل ها و پیامک های تبلیغاتی شامل متن تبریک مناسبت و کد تخفیف ارسال کنید .

به یاد داشته باشید در این مناسبت ها مردم دوست دارند برای خودشان ، خانواده و سایر بستگانشان هدایا خرید کنند .

۹ – استراتژی به نام FOMO یا ایجاد ترس از دست دادن در مشتری :

FOMO مخفف fear of missing out می باشد که به معنی ایجاد یک ترس در مشتری برای از دست دادن کالا است . شما باید یک عجله در مشتری ایجاد کنید که احساس کند به محصول شما فورا نیاز دارد و اگر آنرا الان تهیه نکند از دستش میرود .

این کار مشتری باعث میشود مشتری خرید خود را به آینده ای موکول نکند که ممکن است هرگز آن آینده از راه نرسد . یعنی مشتری سریعا تصمیم به خرید بگیرد و اگر مشتری خرید را به روز بعد موکول کند ممکن است دیگر خرید را انجام ندهد .

مثلا کاری که میتوانید بکنید این است که به مشتری بگوئید تعداد اقلام موجود کم است و در حال اتمام است ( حتی اگر اینطور نباشد ) .

خطوط هوایی مرتبا این کار را انجام میدهند تا فروش بیشتری داشته باشند .

 

۱۰ – روش های مختلف پرداخت را ایجاد کنید .

شما باید روش های مختلف پرداخت را برای محصولات و خدمات خود در وب سایت ارائه دهید . اگر شما فقط یک گزینه ی پرداخت را استفاده کنید ممکن است کاربرانی باشند که از آن شیوه نتوانند پرداخت انجام دهند پس آن مشتری ها از دست شما میروند .

در کشور ایران شما میتوانید از متدهای زیر برای انجام پرداخت استفاده کنید :

1.درگاه پرداخت مستقیم از بانک ها
2.درگاه پرداخت غیرمستقیم از شرکت های واسط پرداختی
3.پرداخت از طریق کد ussd
4.پرداخت درب منزل
5.پرداخت از طریق واریز به حساب یا شماره کارت و ارائه فیش واریزی
برخی از بانک ها گاهی با اختلال مواجه میشود و ممکن است درگاه پرداخت انلاین شما موقتا قطع باشد و اینجاست که اهمیت وجود یک درگاه بانکی توسط یک بانک دیگر نمایان میشود و کاربر بجای ترک کردن سایت دوباره از طریق بانک دیگری امتحان میکند

مثلا اگر از بانک ملت درگاه دریافت کرده اید از بانک صادرات یا دیگر بانک ها نیز درگاه تهیه کنید

اگر از درگاه های واسط استفاده میکنید از چندین گزینه استفاده کنید چون درگاه های واسط در ایران قانون درست و حسابی و پایداری خوبی ندارند و ممکن است بدون اینکه شما مطلع باشید ساعاتی را قطع باشند . ( مثل قطع شدن های زرین پال )

پرداخت درب منزل مناسب افرادی است که یا اعتقادی به پرداخت اینترنتی ندارند یا توانایی آن را به هر دلیلی ندارند . این افراد دوست دارند بعد از اینکه پیک یا پست محصول را درب منزل آنها تحویل داد مبلغ را نقدا پرداخت کنند که این مورد نیز با بستن یک قرارداد با پست برای شما فراهم میشود .

واریز به حساب هم مخصوص افرادی است که رمز دوم یا رمز خرید اینترنتی ندارند ولی میتوانند به حساب شما وجه را منتقل کنند .

۱۱ – بر روی ارزش های محصول ارائه شده تمرکز کنید .

به مشتریان خود بگوئید که محصول شما چه ویژگی ها و قوت ها را داراست که محصولات دیگر مشابه ندارند .

جزئیات محصول باید با یک نگاه تمام ویژگی های محصول را به مشتری منتقل کند ، و این یک عملکرد برای جذب مشتری است .

سپس یک توضیح مختصر میتواند مفید باشد ، باید به ویژگی های اصلی محصول و نقاط قوت آن تاکید شود .

معیارهای سنجش افزایش فروش اینترنتی

۱- Average Order Value:

مجموع کل درآمد بر تعداد کل سفارشات را AOV یا میانگین قیمت کل سفارشات می‌گویند. این پارامتر کمک می‌کند تا متوجه شوید که مشتریانتان برای هر سفارش چقدر هزینه می‌کنند. هر چه مشتریان شما سفارشات گرانتری بدهند این شاخص افزایش می یابد. بنابراین توجه به جلب مشتریان با خرید گران‌تر لازمه رشد فروش است.

۲- Average Basket Value:

میانگین قیمت سبد کالا نیز مانند AOV است. اما هنگامی که AOV هزینه مشتریان را در هر خرید نشان می‌دهد، ABV تعداد اقلام خریداری شده توسط مشتری را محاسبه کنید.

۳- Customer Lifetime Value:

ارزش طول عمر مشتری یا CLV یکی از شاخص های مهم برای سنجیدن میزان موفقیت دیجیتال مارکتینگ شماست. با استفاده از این شاخص می‌توانید ارزش مشتریان را تا زمانی که با سایت شما در ارتباط هستند بسنجید.

این پارامترها برای بررسی بازاریابی اینترنتی بسیار ضروری و مفیداند، زیرا با استفاده از اینها در کسب و کار اینترنتی خود به راحتی از وضعیت خرید و اعتبار مشتریان مطلع می‌شوید و می‌توانید برای ارتقاء محصولات خود در جهت افزایش فروش، هوشمندانه تر عمل کنید.

 استراتژی های افزایش فروش اینترنتی

۱- محصولات پیشنهادی

هنگامی که مشتریان از سایت شما بازدید می‌کنند، در نگاه اول راجع به آنچه می‌خواهند از شما خریداری کنند فکر می کنند. یکی از راهکارهایی که در این موارد برای افزایش فروش اینرنتی بسیار مفید واقع می‌شود این است که لیستی از کالاهای پیشنهادی خود به مشتریان ارائه کنید. این محصولات می‌توانند جزو با ارزش ترین‌ها و یا مرغوب‌ترین محصولات شما باشند. این کار مشتریان را تشویق می‌کند تا به جستجو در سایت شما ادامه دهند، بدین‌گونه افزایش فروش و هم چنین افزایش درآمد کلی شما تضمین می‌شود.

۲- استراتژی‌های Upselling و Cross-selling

Upselling: زمانی که می‌خواهید برای محصولات خود نسخه جدیدتر و یا گران تر عرضه کنید، می‌توانید با استفاده از توصیف و بازاریابی خوب، مشتریان را برای محصول upgrade شده خود مجاب کنید تا بدون تردید وجه مورد نظر شما را پرداخت کنند.

Cross-selling: این راه یکی از رایج ترین روش ها برای افزایش AOV در دیجیتال مارکتینگ است. هنگامی‌که مشتریان شما در حال خرید یک محصول خاص هستند با نمایش دادن محصولات مکمل، آن ها را به خرید محصولاتی که قصد خرید آن ها را در آینده داشتند مجاب کنید. با این ۲ استراتژی می‌توانید با افزایش فروش خود دیجیتال مارکتینگ خود را توسعه دهید.

۳- وفادارسازی مشتریان

اگر با محصولات پرمصرف سروکار دارید این استراتژی برای مشتریانی که به طور دائم خریدار محصولات شما هستند بسیار مناسب خواهد بود. زیرا این فرایند بازاریابی اینترنتی شماست که به وفاداری مشتریان برای پابرجا ماندن نیاز دارد. بنابراین با انجام اقدامات وفادارسازی مشتریان دائمی، مانند ایجاد اشتراک، پیشنهاد تخفیفات قابل توجه، ایجاد اولویت یا خدمات ویژه، آن ها را هیجان زده کنید تا شاهد افزایش فروش روزافزون خود باشید.

 

منبع:

allforkidsbook

asanweb

وب سایت اینتن

وب سایت متاوب

وب سایت آواسام

وب سایت رهسو

وب سایت دناکو

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت