مشاوره مدیریت و کسب و کار

سرمایه گذاری سودآور

آیا سرمایه گذاری در ایران سودآور است ؟ چگونه می توان در ایران سرمایه گذاری سودآور داشت ؟ مرسوم ترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران کدامند ؟ برای سرمایه‌گذاری کم‌خطر اما پرسود چه روش هایی وجود دارد ؟ راه ­های سرمایه­ گذاری با ریسک پایین و در آمد بالا کدامند ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع بررسی می شود.

سرمایه گذاری

سرمایه گذاری سودآور

آیا سرمایه گذاری در ایران سودآور است؟

یکی از سوالات همیشگی برای افرادی که در بین گزینه‌های متعدد داخلی و خارجی مردد هستند، اطمینان به سرمایه گذاری در داخل ایران است. به صورت دقیق نمی توان گفت که سرمایه گذاری در ایران تا چه اندازه می‌تواند صحیح و دقیق باشد.

اگر بخواهیم به صورت دقیق‌تری بیان کنیم، ریسک سرمایه گذاری در ایران نسبت به بسیاری از کشورها بالاتر است. در نتیجه همانقدر که احتمال موفقیت‌های چشمگیر بر اثر سرمایه گذاری هوشمندانه وجود دارد، ممکن است یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران که همواره پر بازده بوده، در مقطعی باعث شکست سرمایه گذاران مختلف شود.

چطور می‌شود در ایران سرمایه گذاری سودآور داشت؟

سرمایه گذاری در ایران سودآور است؛ به شرطی که هوشمندانه، دقیق و با استفاده از نتایج تحلیل واقعیات اقتصاد و جامعه ایرانی باشد. در غیر این صورت، به دلیل ریسک بالا، حتی بهترین سرمایه گذاری در ایران نیز ممکن است به شکست بیانجامد.

بسیاری از کارشناسان اقتصادی به افرادی که قصد ورود به فعالیت‌های اقتصادی در ایران دارند، پیشنهاد می‌کنند از سرمایه گذاری کوچک شروع کنند. این استراتژی کمک می‌کند تا به مرور با شرایط بازارهای مختلف اقتصادی از بورس گرفته تا مسکن و طلا بیشتر آشنا شوید. تنها در این صورت است که می‌توانید از بین فرصت‌های سرمایه گذاری، بهترین را انتخاب کنید.

تنوع روش‌های سرمایه گذاری در ایران یکی از دلایل جذابیت برای سرمایه گذاران بوده است. این تنوع، کمک می‌کند تا بسیاری از سرمایه گذاران با استفاده از روش‌های تحلیلی مثل تحلیل تکنیکال، بهترین روش‌ها در مقاطع مختلف زمانی را برگزینند. در بسیاری از مواقع نیز ممکن است سرمایه برای سرمایه گذاری در بخش‌های مختلف تقسیم شود. در ادامه درباره‌ی رایج‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری در ایران توضیح می‌دهیم.

مرسوم ترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران کدامند؟

سرمایه گذاری در بورس

یکی از مرسوم‌ترین روش‌های سرمایه گذاری در دنیا، سرمایه گذاری در بورس است. بورس ایران یکی از جذاب ترین بازارها در ایران برای سرمایه گذاری است. فعالان اقتصادی زیادی در بورس تهران و بورس‌های مختلفی که در سال‌های اخیر افتتاح شده، حضور دارند. شرکت‌های معتبر و برندهای شناسنامه‌دار سهام خود را در بورس اوراق بهادار عرضه می‌کنند تا افراد مختلف، سهام‌دار آن شرکت شوند.

-مزایای سرمایه گذاری در بورس

عدم نیاز به سرمایه‌های کلان برای خرید سهام و ورود به بورس، یکی از دلایل جذابیت این بازار برای سرمایه گذاری است. بر خلاف آن‌چه که برخی از افراد جامعه در مورد ریسک بالای سرمایه گذاری در بورس بیان می‌کنند، این روش از کم‌خطرترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران به شمار می‌رود.
یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در بورس نسبت به بسیاری از روش‌های سرمایه گذاری در ایران، قابلیت نقدشوندگی سهام است. شما با خرید سهام بورس نگرانی بابت نقد شدن پول خود نخواهید داشت. تمام آنچه که سرمایه گذاری می‌کنید را در هر زمانی که بخواهید می‌توانید به فروش برسانید.
نکته قابل توجه این است که قابلیت معامله سهام بورس از طریق اینترنت نیز در بسیاری از بورس‌ها امکان پذیر است. در واقع حتی شما نیازی به حضور فیزیکی نیز ندارید و به سادگی می‌توانید سهام مد نظر خود را خریداری کنید و یا سهام خود را به فروش برسانید.

درست است که سرمایه گذاری در بورس یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران است که ریسک پایینی دارد و بودجه زیادی نیز به عنوان سرمایه اولیه نیاز ندارد؛ اما باید با دقت عمل کنید. تحلیل تکنیکال در بورس، یکی از ابزارهای حیاتی است که به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. عدم استفاده از تحلیل تکنیکال در بورس همانند حرکت بدون لامپ در تاریکی شب است. در نتیجه اگر می‌خواهید بهترین سرمایه گذاری در ایران را در بورس تجربه کنید، حتماً تحلیل تکنیکال را جدی بگیرید.

نکته دیگر، سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های مختلف است. برخی گمان می‌کنند که سرمایه گذاری بر روی شرکت‌های بزرگ سودآوری بیشتری دارد. این در حالی است که آمارها نشان از رشد بالای ارزش سهام شرکت‌های کوچک در مدت زمان کوتاه می‌دهند. اگر بتوانید به موقع سهام مناسبی خریداری کنید، با یک سرمایه گذاری کوچک به رشد بالایی از ارزش سهام دست پیدا خواهید کرد. در نتیجه سعی کنید سبد سرمایه گذاری خود را متنوع کرده و شرکت‌های کوچک را نیز در نظر بگیرید.

شرکت‌های سرمایه گذاری زیادی به عنوان راهنمای ورود به بورس و تداوم فعالیت در آن وجود دارند. این شرکت‌ها کمک می‌کنند تا تصمیمات صحیحی در مورد خرید یا فروش سهام داشته باشید. سعی کنید حتماً از مشاوره افراد خبره در زمینه سرمایه گذاری در بورس بهره ببرید.

سرمایه گذاری در بازار طلا

از دیگر روش‌های سرمایه گذاری در ایران که در سال‌های اخیر بازدهی فوق العاده‌ای نیز داشته است، سرمایه گذاری در بازار طلا است. به جرأت می‌توان گفت که در لیست بهترین سرمایه گذاری در سال 97 ، طلا در رده‌های بالایی قرار گرفته است و همین موضوع نشان از جذابیت بالای این بازار برای سرمایه گذاری دارد.

البته جذابیت بازار طلا به عنوان یک بازار سودده در کل دنیا و حتی کشورهای پیشرفته نیز مطرح است؛ اما ایران در طول سال‌های اخیر شرایط خاصی را تجربه کرده است. به همین علت است که بسیاری از فعالان اقتصادی، طلا را یکی از فرصت‌های سرمایه گذاری می‌دانند که نباید مورد غفلت قرار گیرد.

-روش‌های سرمایه گذاری در بازار طلا

انتخاب روش سرمایه گذاری در بازار طلا بسیار حساس است. از بین روش‌های مختلفی که برای سرمایه گذاری در این بازار وجود دارد باید یکی را برگزید. انتخاب از بین طلای ساخته شده یا ساخته نشده یکی از اصلی ترین دغدغه‌های افراد است. البته سرمایه گذاری‌های کلان عموماً بر روی طلای ساخته نشده صورت می‌گیرد.

علاوه بر این، سرمایه گذاری با خرید سکه نیز از روش‌های سرمایه گذاری در ایران است که سود بسیار خوبی هم دارد. همچنین راهکار نسبتاً جدید برای ورود به بازار طلا، صندوق سرمایه گذاری طلا است.

آمارها نشان می‌دهد که یکی از پرسودترین گزینه‌های سرمایه گذاری در بازار طلا، ربع سکه است! جالب است بدانید که نرخ رشد قیمت ربع سکه از دیگر انواع سکه به مراتب بیشتر بوده است. البته سرمایه گذاری بر روی انواع سکه یک مشکل بزرگ دارد و آن نقد کردن دشوار آن به ویژه در شرایط متلاطم بازار است.

صندوق سرمایه گذاری طلا؛ راهکاری نوین برای ورود به بازار

یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران ورود به صندوق‌های سرمایه گذاری است. صندوق‌هایی که با قوانین مشخص و منعطف خود امکان سرمایه گذاری را ساده تر می‌کنند. یکی از جذاب ترین انواع صندوق سرمایه گذاری، نوع طلایی آن است! بخشی از ویژگی‌های صندوق سرمایه گذاری طلا به این صورت هستند:

-سرمایه گذاری با ریسک کمتر
-بدون آسیب به اقتصاد کشور
-با بازدهی فوق العاده زیاد
در واقع شما بدون درگیر شدن برای خرید طلا، از طلای ساخته شده گرفته تا انواع سکه، به صورت دقیق بر روی آن‌ها سرمایه گذاری می‌کنید. با این کار هم به سپرده شما سود تعلق می‌گیرد و هم ارزش سرمایه شما بر اساس قیمت طلا محاسبه می‌شود. این روش، یکی از بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران است.

سرمایه گذاری در بازار ارز

هرچند خرید و فروش ارز یکی از پر سودترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران محسوب می‌شود؛ اما به دلایل زیادی این کار نمی تواند به عنوان یک سرمایه گذاری پایدار شناخته شود. افرادی که در سال‌های اخیر سرمایه ریالی خود را به دلار یا یورو تبدیل کردند، سود فوق العاده‌ای کسب نمودند. البته بسیاری نیز در تلاطم‌های ارز دچار ضرر و زیان فراوانی شدند. با این حال بسیاری از کارشناسان، ارز را در لیست بهترین سرمایه گذاری در سال 97 قرار می‌دهند.

این نوع سرمایه گذاری ریسک نسبتاً زیادی دارد. ممکن است بر اثر اتفاقات و تحولات داخلی و دنیا، قیمت ارز بالا یا پایین رود. در نتیجه انتخاب زمان مناسب برای خرید ارز بسیار مهم است. اصولاً استفاده از ابزارهای تحلیلی نیز نمی‌تواند به صورت دقیق به سرمایه گذاران در این بخش کمک کند.

به طور کلی این روش سرمایه گذاری باید با دقت و وسواس انتخاب شود. همچنین مشکلات و محدودیت‌های قانونی موجود در این زمینه ممکن است مشکلاتی را برای سرمایه گذاران ایجاد کند.

سرمایه گذاری در بازار مسکن

مسکن از گذشته تا امروز، به عنوان یکی از کالاهای سرمایه‌ای شناخته شده است. هرچند این دیدگاه در دنیا نیز وجود دارد؛ اما مردم ایران دیدگاه بسیار دقیقی نسبت به زمین و مسکن دارند. مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای می‌تواند در درجه اول باعث حفظ و سپس باعث افزایش ارزش سرمایه شود. بسیاری از مردم به ویژه افرادی که اصطلاحاً ریش‌سفید هستند، بهترین روش‌های سرمایه گذاری در ایران را خرید مسکن می‌دانند. چراکه مسکن هم کالایی مصرفی است و هم به مرور زمان قیمت آن افزایش پیدا می‌کند.

خرید مسکن به عنوان یک کالای سرمایه گذاری، مشکلاتی نیز در پی دارد. در بسیاری از کشورها خرید و رها کردن یک واحد آپارتمانی، مالیات زیادی برای خریدار به ارمغان می‌آورد. در این کشورها اجاره دادن ملک بهترین راهکار برای کاهش هزینه‌های مالیاتی است. با این حال، در ایران هنوز به صورت دقیق چنین قوانینی وجود ندارد. هرچند زمزمه‌هایی برای تصویب چنین قوانینی نیز به گوش می‌رسد.

مزایا و معایب سرمایه گذاری در بازار مسکن

اطمینان از ثبات سرمایه
ریسک نسبتاً پایین برای حفظ سرمایه
سرمایه‌گذاری بلند مدت
قابلیت استفاده یا درآمدزایی با سکونت یا اجاره
مجموع این مزایا باعث شده که ورود به بازار خرید و فروش مسکن از انواع بهترین سرمایه گذاری در ایران شمرده شود.

هرچند معایب این روش سرمایه گذاری در ایران در شرایط مختلف متفاوت است؛ اما برخی از آن‌ها جامعیت بیشتری دارد:

یکی از معایب اصلی مسکن، قابلیت ضعیف نقد شوندگی سرمایه به پول است. ممکن است شما برای فروش مسکن خود مدت‌ها منتظر بمانید.
عیب دیگر، شرایط رکودی است که در چند دهه گذشته در ایران وجود داشته و بازار مسکن از جمله بازارهای درگیر در رکودهای شدید این سال‌ها بوده است.
مسکن از روش‌های سرمایه گذاری در ایران است که نمی توان به آن به عنوان یک سرمایه گذاری کوچک نگاه کرد. فردی که قصد ورود به این بازار را داشته باشد، نیاز به سرمایه زیادی خواهد داشت.

سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا

یکی از روش‌های سرمایه گذاری در ایران که کمتر به آن پرداخته می‌شود، سرمایه گذرای بر روی استارتاپ‌ها یا همان کسب و کارهای نوپا است. کسب و کارهایی که می‌توانند در آینده‌ای نزدیک پس از شروع، با توجه به رشد سریع خود، سود فراوانی را برای سرمایه گذار به همراه داشته باشند. ویژگی اکثر این کسب و کارها همین رشد سریع است و این یعنی بازدهی سرمایه گذاری بسیار بالا!

البته این همه ماجرا نیست! کسب و کارهای نوپا همانطور که ممکن است بازدهی خوبی داشته باشند، شکست آن‌ها نیز محتمل است. در نتیجه ریسک سرمایه گذاری بسیار زیاد است. در نتیجه اگر به این نوع سرمایه گذاری علاقه مند هستید، بهتر است دقت بیشتری به کار ببندید.

به این منظور طرح و مدل کسب و کار را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. همین‌طور حتماً یک قرارداد شفاف، حقوقی و دقیق تهیه کنید و آن را قبل از پرداخت سرمایه، به امضای مسئولان رده بالا آن کسب و کار نوپا برسانید. به اعتقاد بسیاری از کارشناسان اقتصادی، یکی از انواع بهترین سرمایه گذاری در سال 98، سرمایه گذاری بر روی کسب و کارهای نوپا خواهد بود. استارتاپ‌هایی که با دقت و وسواس انتخاب شده اند تا با رشد خوب، هم برای خود کسب و کار و هم برای سرمایه گذار سودآور باشند.

چند نمونه سرمایه گذاری سودآور و زود بازده

خاصیت ارزشمند بودن پول و سرمایه بسیاری را به افزایش سرمایه خود تشویق می کند. اما گزینه های متعدد برای سرمایه گذاری باعث میشود تا افراد کمی سردرگم شوند.

بخصوص در شرایطی که در کشور شرایط اقتصادی با ثباتی نباشد افراد قبل از سرمایه گذاری کمی دچار تردید می شوند که در کدام حیطه سرمایه گذاری کنند و کدام گزینه را انتخاب کنند.

اگر اهل ریسک باشید و یا اطلاعات اقتصادی موثقی دارید ، و یا به مشاورانی با تجربه که پیشبینی های اقتصادی موثقی را ارائه می دهند دسترسی داشته باشید می توانید بعنوان یک گزینه اصلی به سرمایه گذاری در ارز و طلا نگاه کنید.

این سرمایه گذاری برای بسیاری سودآوری فراتر از حد تصوری داشته و البته نکته مهم این است که برای بسیاری ضررهای جبران ناپذیری را در پی داشته است.

با توجه به ریسک بالای این نوع سرمایه گذاری می توانید گزینه هایی که ریسک پایین تری را داشته باشند را انتخاب کنید:

در ادامه به مواردی از این دست اشاره می کنیم که البته تنها در ایران توجیه اقتصادی دارند:

سرمایه گذاری در بازار خودرو و مسکن:

تحولات اخیر در بازار این محصولات نشان داده که این موارد می تواند یکی از سودآورترین سرمایه گذاری ها در ایران باشد. البته این سرمایه گذاری نیز می تواند تا حدودی پر ریسک باشد.

سرمایه گذاری در بانک:

این گزینه یکی از اصلی ترین گزینه ها برای سرمایه گذاری است که اکثر مردم آن را انتخاب می کنند. سرمایه گذاری در بانک ها با توجه به سود سپرده ای که بانک ها ارائه می دهند یک سرمایه گذاری مطمئن و کم ریسک را به افراد پیشنهاد می دهد. البته باید دقت داشت در شرایطی که میزان تورم بالا باشد ممکن است سرمایه گذاری در بانک توجیه اقتصادی نداشته باشد.

سرمایه گذاری در بورس:

خرید اوراق قرضه و اوراق مشارکت از شرکت های خصوصی و یا دولتی از گذشته یکی از گزینه های اصلی برای سرمایه گذاری بوده است. این نوع از سرمایه گذاری شاید سودی کمتر از سایر موارد داشته باشد اما تقریبا می توان گفت سود آن تضمین شده است و در بسیاری از موارد دولت نیز به نوعی اقدام به پشتیبانی از اشخاص سرمایه گذار می کند.

4 پیشنهاد ساده برای سرمایه‌گذاری کم‌خطر اما پرسود

1- طلا بخرید

سرمایه‌گذاری در طلا همیشه سودآور است؛ بوی‍ژه زمانی که ارزش دلار کاهش می‌یابد. در واقع بین ارزش دلار و بهای طلا یک رابطه معکوس وجود دارد. با این حال، حتی در نوسانات شدید دلار و بحران‌های اقتصادی نیز طلا همواره یک پناهگاه امن برای سرمایه شما به شمار می‌رود. روند رشد بهای طلا در بازار به خوبی این ادعا را برای شما ثابت می‌کند.

2- ارز بخرید

نگهداری پول به صورت نقد همیشه یک انتخاب عاقلانه به شمار می‌رود؛ همانطورکه پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما نیز پول خود را در خانه نگهداری می‌کردند. با این حال، این خطر وجود دارد که بالا رفتن نرخ تورم، ارزش سرمایه نقدی شما را کاهش دهد. اما اگر به جای واحد پولی کشورتان، پولتان را در قالب ارز دیگری نگهداری کنید، این خطر به کمترین حد ممکن کاهش می‌یابد. اگر چنین تصمیمی گرفتید،‌ ارز کشوری را برای سرمایه گذاری خریداری کنید که اقتصاد آن در حال رشد است یا فکر می‌کنید از آینده اقتصادی بهتری نسبت به سایر کشورها برخوردار است.

3- در بانک پس‌انداز کنید

افتتاح حساب در بانک نیز یک را مطمئن و کم‌خطر برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. اگر چنین تصمیمی گرفتید، در جستجوی بانکی باشید که بالاترین نرخ سود را به شما می‌دهد. حسن سرمایه‌گذاری در بانک این است که هم ریسک بسیار کمی سرمایه شما را تهدید می‌کند و هم هر زمان که اراده کنید می‌توانید فورا پول خود را از آن خارج کنید.

4- اوراق قرضه یا اوراق مشارکت بخرید

با خرید این اوراق از دولت یا از شرکت‌های خصوصی شما خود را در یک سرمایه‌گذاری کم‌خطر با سود نسبتا خوب شریک می‌کنید اما در این نوع سرمایه‌گذاری شما در یک دوره زمانی مشخص نمی‌توانید به سرمایه خود دسترسی داشته باشید. در عوض، سود شما از خرید این اوراق تضمین‌شده است و در مورد اوراق قرضه نیز دولت پشتیبان آنهاست.

چگونه سرمایه‌گذاری کنید تا ثروتمند شوید؟

امروزه بازارهای سرمایه‌گذاری درگیر نوسانات زیادی هستند. به گونه‌ای که فرصت‌های بسیاری را برای کسب سود در سرمایه گذاری و یا از دست دادن پول ایجاد کرده‌اند. از طرف دیگر تمام افراد هر روز شاهد تغییر قیمت‌ها در کالاها و خدمات روزانه هستند، به گونه‌ای که کاهش شدید ارزش پول به امری بدیهی تبدیل گشته و قدرت خرید افراد جامعه نسبت به چند سال گذشته کم شده است و تنها راه چاره برای مبارزه با این شرایط سرمایه‌گذاری است. در این مقاله به ۳ نکته مهم که به هنگام سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به ثروتمند شدن شما از سرمایه‌گذاری در آینده گردد اشاره شده است:

۱-سراغ گزینه‌های مطمئن بروید

در ایران فرصت‌های متنوعی برای سرمایه‌گذاری از قبیل مسکن، بورس، طلا، خودرو وجود دارد اما شما باید برای حفظ ارزش پول خود سراغ گزینه‌های مطمئن مانند طلا و مسکن بروید؛ زیرا این دو گزینه با توجه به محدودیتی که در منابع خوددارند همیشه ارزشمند بوده و همواره در طول تاریخ قیمت رو به رشدی را داشته‌اند.

۲-در هنگام سرمایه‌گذاری حرفه‌ای عمل کنید

همان طور که در انجام درست هر کاری اصول و نکات ریزی نهفته است در سرمایه‌گذاری نیز اصول و ریزه‌کاری‌هایی وجود دارد که اگر از آن‌ها اطلاع نداشته باشید ممکن است نه تنها سودی نکنید بلکه متضرر هم شوید. مثلاً به هنگام سرمایه‌گذاری در طلا باید بدانید که چه زمانی بر روی کدام یک از گزینه‌ها از قبیل سکه، طلای آب شده، نماد طلا، طلای زینتی و یا طلای متفرقه سرمایه‌گذاری کنید و در صورتی که بدون توجه به این نکات وارد سرمایه‌گذاری شوید ممکن است ضرر کنید، بنابراین حتماً در این زمینه تحقیق کرده و از یادگیری روش‌های پر سود سرمایه‌گذاری در این بازار به هر طریقی که شده کوتاهی نکنید.

۳-تمام تخم‌مرغ‌های خود را داخل یک سبد نگذارید

سرمایه‌گذاران بزرگ معتقدند که یکی از اصولی که به هنگام سرمایه‌گذاری باید همیشه به آن پایبند باشیم این است که تا حد ممکن ریسک سرمایه‌گذاری خودمان را کم کنیم و یکی از بهترین راهکارهای کاهش ریسک در سرمایه‌گذاری این است که تا حد ممکن همه‌ی پولمان را صرف یک گزینه برای سرمایه‌گذاری نکنیم؛ زیرا اگر آن گزینه دچار کاهش قیمت شود با سودهایی که از افزایش قیمت سایر گزینه‌ها به دست می‌آوریم می‌توانیم مجدداً به روال طبیعی زندگی خودمان ادامه دهیم. همواره این نکته را به یاد داشته باشید که سرمایه‌گذاری امری جذاب و پرسود است اما به شرط آنکه اصولش را بلد باشیم و بتوانیم به هنگام سرمایه‌گذاری مدیریت سرمایه درستی را بر روی پول‌های خودمان انجام دهیم و با درکی عمیق و دیدی باز وارد حوزه‌های مختلف سرمایه‌گذاری شویم تا علاوه بر سرمایه‌گذاری بتوانیم از سودهایی که به دست می‌آوریم به سرعت ثروتمند شویم.

چهار مورد از راه ­های سرمایه­ گذاری با ریسک پایین و در آمد بالا

وام دهی همتا به همتا : وام دهی همتا به همتا یا P2P نوع متفاوتی از سرمایه­گذاری مطمئن است. که البته یک سرمایه­گذاری کوتاه مدت نیز به شمار می­رود. در روش P2p به جای خرید سهام و اوراق قرضه­ی یک شرکت و دریافت سود در آینده شما پول خود را به عنوان وام در اختیار بنگاه­های زود بازده قرار داده و در سود آنها شریک می­شوید.

اگر گیرنده­ی وام خود را به درستی انتخاب نکنید روش p2p می­تواند کاملا خطرناک باشد اما با غربالگری اصولی و انتخاب یک وام گیرنده­ی درست و منطقی می­توانید کاملا به بازگشت سرمایه­ی خود و البته دریافت سود آن مطمئن باشید. این نوع سرمایه­گذاری معمولا به واسطه­ی موسسات به خصوصی انجام می­شود.

باز کردن یک حساب بانکی با نرخ بهره­ی بالا : اگر به دنبال یک روش ریسک ناپذیر برای سرمایه­گذاری مطمئن و بی دردسر هستید به نحوی که بتوانید از پولی که دارید درآمد خوبی داشته باشید قطعا باز کردن یک حساب سپرده بانکی کوتاه مدت با نرخ بهره­ی بالا می­تواند یک پیشنهاد عالی برای شما باشد. با استفاده از این حساب­های بانکی شما ماهیانه یک مقدار مشخصی بهره بابت سپرده گذاری در بانک دریافت می­نمایید. به غیر از باز کردن حساب و سپردن پولتان به بانک این استراتژی تقریبا هیچ زحمت دیگری برای شما ندارد و نیازی به کار و تلاش نیست. فقط دقت داشته باشید هنگام افتتاح یک حساب بانکی به دنبال یک بانک با شهرت خوب در زمینه­ی ارائه خدمات با کیفیت به مشتریان باشید. همچنین دسترسی آسان ، مدیریت آنلاین حساب و سپرده­گذاری آسان نکات دیگری است که هنگام باز کردن یک حساب بانکی با بهره باید به آن توجه کنید. و مهم­تر از همه اینکه پیش از افتتاح حساب کوتاه مدت از نرخ بهره­ی تمامی بانک­ها کسب اطلاع کنید و بانکی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن فاکتورهای ذکر شده بالاترین سود را پرداخت کند.

گواهی سپرده : یکی از راه­های سرمایه­گذاری با ریسک پایین ، گواهی سپرده است. می­توان گفت گواهی سپرده یکی از خسته­کننده­ترین راه­های سرمایه گذاری است و هیچ گونه فعالیت وزحمتی برای شما ندارد. اگر طالب این نوع سرمایه­گذاری با ریسک پایین هستید می­توانید گواهی سپرده را از طریق بانک، موسسات اعتباری و یا حتی دلال­های سرمایه­گذاری دریافت کنید. در روش گواهی سپرده شما پول خود را برای یک دوره­ی مشخص در مقابل دریافت یک گواهی و ضمانت پرداخت سود به بانک، موسسه و یا هر جای دیگری می سپارید. بدون آنکه توجهی به اتفاقاتی که در طی آن دوره رخ می­دهد داشته باشید . در واقع در این روش برای سرمایه­گذار مهم نیست که پولش در چه زمینه­ای صرف می­شود و وی تنها پس از اتمام دوره­ی گواهی اصل و سود سرمایه­ی خود را دریافت می­کند. معمولا سود گواهی سپرده برای دوره­های 1 تا 2 ساله بهتر می­باشد.

منبع:

وب سایت ایران رنتر

وب سایت قسطی کلاب

وب سایت ناب آفرینی

وب سایت مدیر پولساز

وب سایت گروه سرمایه گذاری غدیر ایرانیان

وب سایت دناکو

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت