مشاوره مدیریت و کسب و کار

چک لیست سئو

سئو چیست ؟ چک لیست سئو چه مفهومی دارد ؟ ابزار های کاربردی در چک لیست سئو سایت کدامند ؟ چگونه می توان یک چک لیست سئو تهیه کرد ؟ نقش گوگل آنالیتیکس در چک لیست سئو چیست ؟ چه مواردی باید در چک لیست سئو مدنظر قرار بگیرند ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع می پردازد.

آموزش کامل سئو SEO 3

چک لیست سئو

سئو چیست؟

سئو در مفهوم اشاره به عبارت بهینه سازی موتور جست و جو دارد. در واقع سئو کردن تلاشی است برای بهبود بخشیدن به رتبه و موقعیت سایت در موتور های جست و جو و افزایش بازدید سایت است. برای اینکه سایت و محتوا از سطح سئو مطلوبی برخوردار باشند، می بایست نکات ریزی را رعایت نمود. علاوه بر این نکات استفاده از ابزار هایی شما را در بهبود سئو بسیار یاری خواهد نمود. یکی از راه های بهبود سئو سایت افزایش بازدید سایت می باشد. برای داشتن یک سایت پر ترافیک می بایست یک محتوای سئو شده داشته باشید. تا کاربر جذب محتوای ارائه شده شود و تبدیل به یک کاربر دائمی سایت گردد.

چک لیست سئو چیست؟

چک لیست سئو لیستی از تمامی اعمالی است که یک سئو کار می بایست به خاطر بسپارد. در این لیست ابزار های مفیدی که می تواند برای تحقق هدفش به او یاری رساند نیز ذکر شده است. استفاده از مواردی که در چک لیست سئو عنوان شده است می تواند یک محتوای بهینه شده برای کاربر و موتور های جست و جو به ارمغان آورد.

ابزار های کاربردی در چک لیست سئو سایت

تعداد بیشماری افزونه و ابزار در دسترس سئو کاران قرار دارد که با استفاده از آن ها می توان به راحتی به یک نوشته و سایت سئو شده دست یافت. حال ما مهم ترین های این ابزار ها را برای شما آورده ایم. این موارد عبارت اند از:

افزونه ی Yoast SEO

افزونه ی یاست سئو یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین افزونه های مورد استفاده در وردپرس می باشد. افزونه Yoast Seo قادر است تمامی نکاتی را که در زمینه ی سئو فراموش کردید به شما یادآور شود و به نوعی دستیار سئو شما شناخته می شود. این افزونه شما را در تهیه ی یک محتوای بهینه شده یاری می کند.

خود این ابزار شامل گزینه هایی است که خود چک لیست کاملی از سئو میباشد. گزینه های ابزار یاست سئو:

-تکرار کلمه کلیدی در متن
-استفاده از کلمه کلیدی در عنوان
-تعریف توضیحات متا و استفاده کلمه کلیدی در آن
-استفاده از عکس در محتوا
-انتخاب متن جاگزین برای عکس ها
-تیتر بندی محتوا

نقش گوگل آنالیتیکس در چک لیست سئو

یکی دیگر از ابزار های کاربردی در چک لیست سئو، گوگل آنالیتیکس می باشد. این ابزار قادر است برای شما میزان دقیق بازدید کاربران از سایت را به نمایش بگذارد. هم چنین توسط نمودار هایی روی محور های عمودی و افقی مختصات به شما نشان می دهد که کدام یک از صفحات سایت شما در بین کاربران محبوبیت بیشتری دارد. گوگل آنالیتیکس این امکان را برای شما فراهم می آورد که زمان بازدید و مدت زمانی که کاربر برای مطالعه ی مطالب در سایت شما می ماند چه مقدار است. یکی دیگر از کاربرد های این ابزار چک لیست سئو نشان دهنده ی سیر نزولی ویا صعودی سایت شما می باشد.

استفاده از گوگل وبمستر تولز( کنسول سرچ گوگل)

یکی از امکانات تحت وبی که گوگل برای استفاده و راحتی کار وبمستران طراحی کرده است، کنسول سرچ گوگل یا همان گوگل وبمستر تولز (google webmaster tools) می باشد. این ابزار تمامی جست و جو های محبوب در گوگل را برای شما به نمایش در می آورد. همچنین قادر است کلمات کلیدی که سبب افزایش بازدید از سایت شما می شود را به نمایش بگذارد. گوگل وبمستر تولز که از مهم ترین ابزار های چک لیست سئو به شمار می آید، شما را در آگاهی بخشی از مشکلات سایتتان یاری می کند. انجام این عمل سبب می شود که به سرعت از مسائل سایت خود مطلع شوید و درصدد رفع آن ها گام بردارید.

گوگل وبمستر تولز راهنمایی هایی جهت رفع سریعتر آن مشکلات برای شما ارائه می دهد. با استفاده از این روش ها می توان به سرعت مشکلات را رفع کرد و سئو سایت را تا حد مطلوب و رضایت بخش ارتقا داد. یکی دیگر از مزایای نصب این ابزار از چک لیست سئو، امکان بررسی سایت شما توسط تیم هایی از موتور جست و جوی گوگل فراهم می شود. سرانجام این عمل، دریافت اخطارها و تذکراتی جهت رفع مسائل و بهبود سئو از سمت تیم های گوگل می باشد.

 

چک لیست سئو محتوای سایت

ابزار ها و افزونه هایی که در بالا به آن ها اشاره شد، برای دستیابی به سئوی مطلوب سایت بسیار راه گشا هستند. حال به بررسی چک لیست سئو برای سئو کردن محتوا ی سایت می پردازیم. این موارد عبارت اند از:

استفاده از پیشنهادات گوگل برای انتخاب کلمه کلیدی

یکی از راه های پیدا کردن کلمات کلیدی محبوب و مورد توجه کاربران، استفاده از پیشنهادات گوگل است. برای این کار تنها کافی است که یک کلمه در قسمت سرچ گوگل وارد نمایید، سپس موتور جست و جوی گوگل به صورت خودکار پیشنهاداتی به شما ارائه می دهد. این پیشنهادات حاکی از این امر اند که کدام عبارات در بین کاربران محبوبیت و کاربرد بیشتری دارند. در نتیجه با قرار دادن این عبارت به عنوان کلمه ی کلیدی می توان سئوی محتوای سایت خود را تا حد مطلوبی ارتقا بخشید.

روش دیگری که می توانید برای انتخاب کلمه ی کلیدی از آن استفاده کنید، به کارگیری ابزارgoogle keyword planer می باشد. این ابزار می تواند درصد محبوبیت کلمه ی کلیدی مدنظر شما را به نمایش بگذارد.

قرار دادن کلمات کلیدی در URL

یکی دیگر از مواردی که رعایت آن در چک لیست سئو آمده است، قرار دادن کلمه ی کلیدی محتوا در آدرس صفحه می باشد. انجام این عمل پیدا کردن محتوا توسط موتور جست و جو را راحت تر می کند. سعی کنید در آدرس صفحه از معادل انگلیسی کلمات کلیدی کمک بگیرید. شما می بایست بین هر کدام از این عبارت مورد نظر خط فاصله قرار دهید. سعی نمایید که تا حد امکان URL کوتاه تری داشته باشید. چراکه آمار های گوگل حاکی از این امر اند که هرچه آدرس صفحه کوتاه تر باشد، رتبه و رنک سایت در گوگل بهتر است.

استفاده از کلمات کلیدی در تیتر بندی ها

هر نوشته بسته به تعداد کلماتی که دارد، می بایست با تیتر ها و عناوین مناسب و مرتبط دسته بندی شوند. بهتر است در نوشتن این تیتر ها از کلمات کلیدی حتما استفاده نمایید. چرا که استفاده از کلمات کلیدی در تیتر های H1,H2,H3 و …. در بهتر دیده شدن متن کمک می کند. سعی کنید عناوین مهم تر در تیتر های ابتدایی تر قرار گیرند. متنی که در زیر هر یک از تیتر ها قرار می گیرند، بهتر است از دو سه پاراگراف بیشترنشوند.

بهینه سازی تصاویر سایت

هر نوشته و محتوایی برای اینکه جذاب تر باشد و بهتر دیده شود، نیاز به چندین عکس و تصویر دارد. این تصاویر می بایست با انجام اعمالی بهینه شوند. در غیر این صورت کمکی به سئوی محتوای شما نمی کنند. یکی از مواردی که در چک لیست سئو آمده است، استفاده از عکس های با کیفیت و در عین حال کم حجم می باشد. برای تحقق این امر می توانید از سایت ها و ابزار های بهینه سازی عکس و تصویر استفاده نمایید. یکی دیگر از مواردی که برای بهینه کردن تصاویر انجام آن الزامی است؛ نوشتن متنی در کادر مخصوص به “متن جایگزین تصویر” می باشد. انجام این عمل سبب می شود که موتور جست و جوی گوگل از محتوای عکس شما اطلاع یابد. همچنین در صورتی که سایت دیر لود شود این نوشته ها مفهوم عکس را به مخاطب القا می کنند.

چک لیست سئو

1 – تکرار کلمه کلیدی 3% در متن
به دلیل اینکه یکی از سیگنال های رتبه بندی و مرتبط بودن متون با خود صفحه تکرار کلمه کلیدی میباشد. در هر متن 100 کلمه ای شما میتوانید 2 الی 3 بار عین کلمه کلیدی را تکرار کنید. به طور مثال اگر من همین صفحه را با کلمه کلیدی ” چک لیست سئو داخلی ” بخواهم سئو کنم و این کلمه در واقع کلمه کلیدی اصلی من باشد بایستی عین کلمه ی چک لیست سئو داخلی را در هر 1000 کلمه 20 الی 30 بار تکرار کنید.

2- استفاده از کلمات هم معنی
یکی از موارد تاثیر گذار در سئو امروزه استفاده از کلمات هم معنی میباشد که ما در این چک لیستی که برای سئو داخلی وب سایت آماده کرده ایم به آن اشاره می کنیم ، گوگل باید درک کند شما در مورد چه موضوعی بحث میکنید و زمانی که این موضوع را متوجه شود آن صفحه از سایت شما در دسته بندی مشخص قرار خواهد گرفت و رتبه آن نیز مشخص خواهد بود.

برای اینکا شما حتماً بایستی از کلمات هم معنی با کلمه کلیدی اصلی در متن استفاده کنید. این میزان 2 درصد میباشد یعنی اگر 1000 کلمه متن نوشته اید میتوانید تا حداکثر 20 بار از کلمه همه معنی کلمه کلیدی در آن صفحه استفاده کنید.

3- یکبار کلمه کلیدی را با رنگ قرمز مشخص کنید
درون متن بایستی یکبار رنگ کلمه کلیدی خود را به رنگ قرمز یا هر رنگ دیگری که متفاوت با رنگ پیش فرض متن باشد تغییر دهید و این یعنی به کلمه در صفحه خودتان تاکید کرده اید تا مردم ببینند به همین دلیل با رنگ دیگری مشخص کرده اید دقیقاً همانند چک لیست سئو داخلی که من هم اکنون آن را تغییر رنگ داده ام

4- یکبار کلمه هم معنی و یکبار کلمه کلیدی Bold شود
این مرحله از چک لیست های داخلی برای وب سایت بدین صورت است که درون متن خود بایستی برای رعایت هرچه بهتر سئو داخلی یکبار کلمه کلیدی و یکبار کلمه هم معنی را Bold یا همان پر رنگ کنید. دقیقاً زمانی که من بخواهم کلمه کلیدی چک لیست سئو را Bold نمایم بدین صورت خواهد بود : چک لیست سئو داخلی سایت

5- زیر هم معنی کلمه کلیدی خط بکشید
زمانی که در یک صفحه از سایت، زیر یکی از هم معنی های کلمه کلیدی خط بکشید در واقع شما آن کلمه را از بقیه مجزا دانسته اید و درجه اهمیتی به آن کلمه میدهید. در همین مطلب که مطالعه میکنید بدین صورت خواهد بود که اگر من بر روی چک لیست سئو کار میکنم میتوان زیر کلمه کلیدی چک لیست برای سئو سایت خط بکشم

6- یکبار کلمه کلیدی را با اندازه فونت دیگری بنویسید
همانطور که در بالا نیز گفته شد شما بایستی یکبار در متن خود کلمه کلیدی را با یک اندازه فونت بزرگتری بنویسید. مثالا در همین پست ما باید کلمه چک لیست سئو را به همین شکل با اندازه فونت بزرگتری بنویسیم

7- کلمه کلیدی در 100 کلمه اول لینک شود :
برای اینکه یک لینک داخلی در مطلب داشته باشید و از آنجا که 100 کلمه اول در مطلب شما بسیار مهم است پس شما میتوانید از این امکان استفاده کنید و یک لینک داخلی ایجاد کنید. در 100 کلمه اول یک لینک با کلمه کلیدی به همان صفحه ایجاد کنید. توجه داشته باشید لینکی که میخواهید ایجاد کنید اولین کلمه کلیدی را لینک نکنید. سعی کنید لینک شما در خط دوم یا سوم باشد.

8- هر پاراگراف متن نهایتاً 150 کلمه باشد :
به طور معمول بر اساس تحقیقات انجام شده برترین متن های تبلیغاتی کمتر از 20 کلمه بوده اند که نهایت تاثیر گذاری را داشته اند ، اما متون مقالات نهایتاً 150 کلمه که باشد میتواند نهایت تاثیر گذاری را داشته باشد. در واقع هر پاراگراف متن شما بایستی کمتر از 150 کلمه باشد.

9 – هر 300 کلمه که تمام شد یک H بدهید :
شما بایستی بتوانید مبحث کلی را به بخش های کوچکتر تقسیم بندی کنید تا کاربر بهتر درک کند به همین منظور هر 300 کلمه یک هدینگ بایستی قرار دهید که عبارتند از H1.H2.H3.H4.H5.H6 ، این هدینگ ها در واقع بخش بندی سرفصل ها یا همان عنوان ها را بر عهده دارند و اگر بدرستی از آنها استفاده کنید بدون شک بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

10 – تایتل صفحه با H1 و H2 یکسان نباشد :
سعی کنید هیچگاه تایتل صفحه اصلی و H1 و H2 را یکسان قرار دهید زیرا بدین صورت صفحه شما قصد فریب گوگل را دارد پس صفحه بایستی از عنوان ها متفاوت اما هم معنی برخوردار باشد. به طور مثال : اگر من میخواهم این صفحه از سایت من در چک لیست سئو داخلی سئو شود میتوانم تایتل اصلی صفحه را کاملترین و جامع ترین چک لیست برای سئو داخلی برنم و H1 را میتوانم چک لیست برای سئو داخلی بزنم و در نهایت H2 را نیز میتوانم چک لیست سئو داخلی وارد کنم.

از آنجایی که این سه در سئو بسیار اهمیت ویژه ای دارند ما توصیه میکنیم هیچگاه این سه را یکسان وارد نکنید چراکه در دراز مدت موجب به وجود آمدن مشکلاتی خواهد شد.

11- در H2 بخشی از عنوان اصلی وجود داشته باشد :
از آنجایی که H2 در وب سایت یکی از المان های تاثیر گذار در سئو میباشد شما بایستی حتماً به این مورد توجه کنید بدین صورت که اگر عنوان اصلی صفحه ” چک لیست سئو داخلی ” باشد بهتر این است که عین عنوان اصلی صفحه در چک دو نیز باشد مثلاً ” توضیحاتی در مورد چک لیست سئو داخلی سایت ” مشاهده کردید که عنوان اصلی چزوی از H2 میباشد. اما در کل توصیه میشود H2 اندکی بلند تر باشد نسبت به عنوان اصلی سایت…

چک لیست سئو خارجی
در این بخش نیز به چک لیست سئو خارجی پرداخته ایم.

شما عزیزان میتوانید با رعایت کردن این چک لیست بهترین و با کیفیت ترین سئو خارجی را برای سایت خودتان رقم بزنید. شاید رعایت کردن تمامی این موارد در سئو خارجی کار آسانی نباشد اما باید این کار را انجام دهید. اگر بتوانید تمامی این موارد را در سئو خارجی سایت خودتان رعایت کنید بدون شک بهترین یکی از بهترین وب سایت ها را در اختیار خواهید داشت.

سئوی داخلی و سئوی خارجی

موارد ذکر شده در چک لیست سئو

در زمانی طراحی سایت و بارگذاری آن باید مواردی را کنترل نمود تا پس از بارگذاری مشکلی رخ ندهد. در این قسمت به برخی از مهمترین موارد اشاره خواهیم کرد:

۱- انتخاب چند رنگ اصلی مناسب در طراحی سایت. توجه داشته باشید که رنگ های زیاد تاثیر منفی روی سایت دارد.

۲- منوی سایت را براساس اصو سئو طراحی کرده باشید.

۳- به روزرسانی آخرین ورژن وردپرس و تمام پلاگین ها در طول چرخه توسعه

۴- بک آپ گرفتن از سایت به منظور در اختیار داشتن نسخه اصلی تا در صورت بروز مشکل بتوانید مجددا سایت را بارگذاری کنید.

۵- فعال کردن گزینه ” تحت تنظیمات پیش فرض باشد” به جای گزینه “از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند”

۶- استفاده از Robots.txt به منظور جلوگیری از ایندکس زود هنگام و همچنین به منظور اجازه دسترسی و خزش در برخی مسیرها برای روبات های موتورهای جستجو

۷- قرار دادن نام دامنه های سایت بر روی تمدید خودکار

۸- استفاده از URL کوتاه برای لینک های سایت به منظور دسترس بهتر و سریع تر کاربر به صفحات سایت

۹- دریافت گواهینامه SSL به منظور اعتبار بخشیدن به سایت

۱۰- کنترل سرعت سایت به کمک ابزار Page Speed Tools Insights Google

۱۱- استفاده از متا تگ های مورد نیاز در سایت همانند متا تگ عنوان و…

۱۲- نصب کنسول گوگل (گوگل وبمستر) و بینگ وبمستر

۱۳- نصب گوگل آنالیتیک به منظور تجزیه تحلیلی وضعیت سایت

۱۴- طراحی نقشه سایت ‌ XML با استفاده از XML Sitemap Generator به منظور معرفی صفحات سایت به گوگل

۱۵- ثبت نقشه سایت در Google Webmaster Tools

۱۶- استفاده از ابزارهای سئو داخلی به منظور چک کردن وضعیت صفحات داخلی سایت

۱۷- استفاده از متدهای معرفی شده Schemaدر تولید محتوا که ار جمله استاندارهای گوگل است.

۱۸- ساختن شبکه های اجتماعی و حضور در آن ها

۱۹- تولید محتوا براساس کلمات کلیدی معرفی شده در بازه زمانی مشخص

۲۰- و…

۱۲ نکته مهم چک لیست و اصول اولیه سئو

اگر در ابتدای راه سئو و بهینه سازی سایت هستید، اگر هنوز به دنبال آموزشی در زمینه سئو سایت هستید مقاله ی ۱۲ نکته مهم در چک لیست سئو را تا آخر بخوانید.

قطعا همه کسانی که در زمینه سئو فعالیت می کنند یک هدف نهایی را دنبال می کنند و آن غلبه برغول گوگل و پارتنرهای گوگل و تبدیل شدن به یک سئو کار حرفه ای می باشد.

دنیای دیجیتال؛ طراحی سایت؛ کدنویسی و برنامه نویسی؛ ساخت اپلیکیشن؛ سئو و بهینه سازی سایت دنیایی است که همیشه نیازمند یادگیری، آموزش و استفاده از تجربیات بزرگان این حرفه است.

برای این کار فهرست وار، مواردی را که به شما در طی این مسیر کمک می کند را می گویم.

گام اول: بررسی سئو

۱-همیشه یک دفترچه و خودکار همراه داشته باشید. ممکن است در ماشین یا حتی تختخواب خود به هنگامی که با گوشی موبایل مشغول مطالعه در زمینه سئو (seo) هستید یک نکته به چشم شما بخورد که لازم باشد سریع یادداشت کنید. مسائل در ابتدای راه فرار است. پس هرگز از نوشتن و نکته برداری غافل نشوید.

۲- سایت های مختلف را ببینید. و به موارد زیر توجه کنید:

URL و نامک
meta description
عنوان نوشته ها
محتوای مطالب و مقالات
نوع ادبیات استفاده شده در محتوا
عکس های بکار رفته در مقالات
۳- اگر در سایتی ایرادی به چشم شما خورد حتما آن را یادداشت کنید. و به عنوان نکته ای که هرگز نباید تکرار کنید به یاد داشته باشید.

۴- هر چند وقت یکبار دفترچه یادداشت خود را مرور کنید. به نکاتی که یادداشت کرده اید بازنگری داشته باشید.

گام دوم: یادگیری سئو

با اصطلاحات seo آشنا شوید. معانی آنها را بدانید
در خصوص seo و تکنیک های seo بسیار مطالعه کنید. البته توجه داشته باشید که اطلاعات غلط می تواند آسیب جبران ناپذیری به کار شما وارد کند.
سعی کنید از فیلم های آموزشی بیشتر استفاده کنید. زیرا آموزش بصری تاثیر بیشتری دارد.
در نوشتن محتوا دقت کافی داشته باشید. از غلط املایی بپرهیزید که از چشم خواننده به دور نخواهد ماند.
در سایت های آموزشی ثبت نام کنید. مقالات ارسال شده به ایمیل تان را مطالعه کنید.
کلمات کلیدی محبوب را بشناسید و در تولید محتوا تمرین کافی داشته باشید.
شبکه های مجازی موثر در سئو سایت را بشناسید، در مورد تولید محتوا در هر کدام از شبکه های اجتماعی آموزش ببینید.
با ابزارهایی که در seo استفاده می شود و به کار می آید آشنا شوید. از آن جمله:
-google trends
-google search console
-google Analytics
-google tag manager
-google keyword planer
-gtmetrix
بدون شک راهی که در آن قدم گذاشته اید دریای بی پایانی است که هیچوقت نمی توان گفت به اقیانوسی رسیده اید. همیشه در آموزش تکنیک های seo سایت، دانشجو باشید.
رعایت الویت های کار سئو (seo) امری اجتناب ناپذیر است.

با آگاهی از اهمیت سئو و برای داشتن یک چک لیست در خصوص سئو سایت نوشته بعدی را بخوانید.

چطور چک لیست سئو را تهیه کنیم؟

داشتن یک چک لیست از اقدامات و کارهایی که در زمینه سئو سایت باید بر روی سایت مشتری انجام شود، می تواند راه گشا باشد.و کسانی را که در ابتدای راه بهینه سازی سایت هستند، از سردرگمی و اتلاف وقت نجات دهد.

اگر یک قرارداد seo سایت بسته اید حتی یک ساعت را نباید از دست بدهید. زمان و سئو از هم جدایی ناپذیرند. سردرگمی و عدم رعایت الویت ها در اجرای تکنیک های seo می تواند شما را از رسیدن به نتیجه مطلوب دور کند یا به تاخیر بیاندازد.

آموزش کامل سئو SEO 5

چک لیست سئو داخلی

۱٫ قبل از هر چیزی بررسی فعال بودن google search console و google analytics الزامی است.در صورتی که فعال نبود یک اکانت در هر دوی آنها ایجاد کنید.

۲٫ google search console را بررسی کنید. ایرادات اولیه سایت را ببینید و نسبت به رفع آنها اقدام کنید.

۳٫ از اولین صفحه سایت تمامی نوشته ها، برگه ها، portfolio ها را ببینید. URL، نامک، کلمات کلیدی و متا دیسکریپشن ها را بررسی کنید. اگر نیاز به اصلاح باشد، آنها را اصلاح کنید.

۴٫ وضعیت لینک های داخلی سایت را بررسی کنید. لینک های بی ارزش و نامربوط را حذف کنید. دقت داشته باشید که در صورت وجود آیکن لینک، لینک سازی به درستی انجام شده باشد.

۵٫ اگر سایت دارای محتوا می باشد آنها را مطالعه و بهینه کنید. از کلمات کلیدی هم خانواده و هم ریشه استفاده کنید. از ابزار ترند بهره ببرید.

۶٫ مسیر site:example.com را در گوگل برررسی کنید. در این صورت لینک ها و نوشته هایی از سایت که درگوگل index شده اند را می بینید. لینک هایی که نباید ایندکس می شد را از طریق google search console از حافظه گوگل حذف کنید .

۷٫ محتوا تکراری سایت را حذف کنید. یا از تگ canonical استفاده کنید.

چک لیست سئو محتوا

۸٫ اگر در قرارداد شما شامل تولید محتوا نیز می باشد، به موارد زیر توجه کنید:

ابتدا چارچوب آن را بسازید.
برگه یا portfolio مربوطه را بسازید.
URL آن را کامل کنید.
نامک را برای صفحه خود بنویسید.
meta description آن را بنویسید.
اصول نگارشی را رعایت کنید
عنوان مناسب و جذاب انتخاب کنید
تگ ها را بررسی و بهینه کنید.
استفاده از دسته بندی مناسب.
این باعث می شود که بدون اتلاف وقت پس از رفع تمامی ایرادات در لینک ها و صفحات، site map آن را بسازید و به گوگل معرفی کنید. تا در تولید محتوا، وقت کشی نکرده باشید و لینک ها در گوگل index شود.

۹٫ عکس های به کار رفته در نوشته ها را بررسی کنید. عکس ها باید دارای Alt باشند.

۱۰٫ پس از اینکه مطمئن شدید لینک ها به درستی انجام شده و منوی سایت شما بدون اشکال است، Site map سایت خود را بسازید.
– سایت خود را به فهرست ها معرفی کنید.

۱۱٫ با gtmetrix سرعت سایت را بررسی کنید. خطاهای موجود را حل کنید.

۱۲٫ وضعیت سایت را روزانه در google search console و google Analytics بررسی کنید.

4 مرحله بهینه سازی سایت

مرحله اول: تجزیه و تحلیل بازار هدف کسب و کار

تجزیه و تحلیل وب سایت: تجزیه و تحلیل مجموعه متا ها و کلمات کلیدی، محتوا و رتبه بندی سایت، به عنوان مثال نسبت متن به کد در یک صفحه از وب سایت شما چقدر است؟

تحلیل رقابتی: بررسی کلمات کلیدی محتوا و رتبه بندی سایت رقبا برای تعیین یک استراتژی موفق، برای این منظور 5 نتیجه برتر موتور های جست و جو را برای هدف گذاری انتخاب میکنیم برای این منظور از ابزار های مختلفی میتوان استفاده نمود.

تعیین کلمات کلیدی اولیه: کلماتی که مشتریان هدف شما بیشترین سرچ را در آن زمینه دارند را بیابید و سپس سعی کنید سایت خود را در این کلمات در رتبه بهتری قرار دهید.

مرحله دوم : پیدا کردن کلید واژه اصلی و گسترش آنها

پس از تعیین کلمات اولیه یک لیست هدفمند از کلمات کلیدی و عبارات را برای خود تهیه کنید. کلماتی را برای خود مشخص کنید و میزان سرچ شدن آنها توسط کاربران و همچنین میزان رقابتی که در بر سر به دست آوردن بهترین رتبه در این کلمات هست را بیابید کلمات را اولیت بندی کنید و آنها را گسترس دهید و از املای غلط هم در آنها استفاده کنید به این دلیل که کاربران گاها در سرچ های خود از غلط های املایی نیز استفاده میکنند .

شما باید ارزیابی از رتبه ای که مایل به تصاحب آن هستید داشته باشید: با ایجاد یک فایل اکسل این روند بسیار آسان خواهد بود بررسی های خود را شروع کنید و همزمان که بر روی کلمات خود کار می کنید میزان رشد سایت خود را نیز به صورت روزانه در اکسل وارد کنید پس از 30 الی 45 روز شاهد تغییراتی در رتبه وب سایت خود خواهید بود. برخی از کسانی که در این زمینه مشغول به فعالیت هستند می گویند که رتبه بندی تاثیری در جذب کاربر ندارد شاید این امر درست باشد ولی باید در نظر داشته باشید که در حال حاضر بیشترین ورودی های تمامی وب سایت ها از طریق جست و جوی موتور های جستوگر می باشد و چنانچه شما بالاترین رتبه را در بین وب سایت ها کسب کرده باشید شانس این را دارید که بیشترین تعداد بازدید کننده را نیز از آن خود کنید.

اهداف خود را مشخص کنید: زمانی که اهداف خود را مشخص کنید میزان موفقیت شما در رسیدن به آن هدف کاملا مشخص خواهد شد. به طور مثال هدف شما افزایش بازدید سایت خود از روزی 100 نفر به 200 نفر است در مدت یک ماه است و یا ممکن است درصد کلیک به ازای نمایش خود را از 1 درصد به 2 درصد ارتقا دهید.

مرحله سوم: بهینه سازی محتوا و ارسال مقاله

انتخاب عنوان درست برای صفحه: بهتر است در عنوان های طراحی سایت خود از کلمات کلیدی مد نظر استفاده نمایید.

استفاده درست از متا تگ ها: برچسب ها و توضیحات متا در طراحی سایت میتواند به تاثیر گذاری بیشتر بر روی جست و جو کننده کمک نماید تا بر روی لینک شما کلیک نماید ولی این امر در رتبه بندی وب سایت شما تاثیری نخواهد گذاشت.

استفاده درست از کلمات کلیدی در متن: کلمات کلیدی که در سایت خود از آنها استفاده می کنید در کد نویسی و محتوای سایت شما به خوبی به کار برده شوند. به یاد داشته باشید که در هر صفحه از محتوای شما باید بین 1 تا 3 کلمه کلیدی قید شده باشد. دقت داشته باشید که کلمات کلیدی خود را طوری در متن محتوا به کار ببرید که طبیعی به نظر برسند. در گذشته مناسب ترین محتوا، محتوایی بود که بین 100 تا 300 کلمه در آن به کار رفته شده بود امروزه بهترین محتوا، محتوایی است که بین 400 تا 800 کلمه در آن به کار رفته باشد.

نقشه سایت خود را برای گوگل مشخص کنید: این نقشه را برای صفحه اصلی طراحی سایت خود ترسیم نمایید. ابتدا کد نویسی html سایت خود را کامل نمایید سپس نقشه سایت خود را که با فرمت xml است را از طریق وب مستر سایت خود برای گوگل ارسال نمایید.

سایت خود را در دایرکتوری ها ثبت کنید ( استفاده محدود ): بهتر است برای اینکه گوگل سایت شما را بهتر و سریع تر شناسایی کند شما خود اقدام به ثبت دستی آن در دایرکتوری ها نمایید به همین منظور شما باید لینک سایت خود را به یاهو( دارای هزینه) بیزنس( دارای هزینه) و دی موز( رایگان) ارسال کنید. برخی از افراد از قابلیت گوگل ادسنس استفاده میکنند. مجموع این کار ها به شما کمک میکند تا صفحات سایت شما سریعتر توسط موتور های جست و جو دیده و شناسایی شوند.

مرحله چهارم: تست مداوم و اندازه گیری

بهتر است برای اینکه به اثر بخشی استراتژی که در پیش گرفته اید پی ببرید به طور مداوم پیشرفت خود را در لیست پیشنهاد شده ی موتور های جست و جو چک نمایید. شما میتوانید به عنوان مثال عملکرد کلید واژه های خود را ارزیابی کنید و تغییرات آنرا در اکسل ثبت نمایید.

نگهداری: چنانچه در حین اجرایی کردن استراتژی خود به آن توجه کافی نداشته باشید ممکن است پیشرفت شما متوقف و یا کاهش یابد. شما همچنین باید به لینک های ورودی و خروجی خود توجه داشته باشید و مطمئن باشید که آنها در زمینه فعالیت سایت شما هستند. شما میتوانید با طراحی سایت تمامی مراحل گفته شده در بالا را شروع نمایید شرکت طراحی سایت مبنا در این راه پشتیبان شما خواهد بود.

 

 

منبع:

وب سایت تاپ ادورت

وب سایت سئو هاب

وب سایت پایگاه سئو

وب سایت آرتا رسانه

وب سایت سایت دیزاین

وب سایت دناکو

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت