مشاوره مدیریت و کسب و کار

طراحی سایت بدون برنامه نویسی

منظور از طراحی سایت بدون برنامه نویسی چیست ؟ برای طراحی سایت بدون کد نویسی نیاز به چه ابزاری داریم ؟ ساخت سایت بدون کد نویسی دارای چه مراحلی است ؟ کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس چگونه ممکن است ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع پرداخته می شود.

طراحی سایت بدون برنامه نویسی

چرا به وب سایت احتیاج داریم؟

حتما تا این لحظه بسیار برایتان پیش آمده که بخواهید در مورد چیزی بدانید و چون کسی در دسترستان نبوده یا تمایلی به پرسش از فردی را نداشته اید به سراغ گوگل آمده و سوال خود را از این موتور جستجوی عزیز پرسیده اید و با لینک وب سايت هایی که در صفحه نتایج گوگل فهرست شده اند (SERPs)، حداقل کمی از پاسخ خود را دریافت نموده اید.

اگر قبول کنیم که در عصر دیجیتال قرار داریم و هر روز در کامپیوتر، لپ تاپ، موبایل و حتی تلویزیون هوشمند خانه خود به شیوه های مختلف با اینترنت و سايت سر و کار داریم؛ تایید می کنیم که هر روز برای یادگیری، دانستنی های جدید، اخبار روز و یا برای ارتباطات و شبکه های اجتماعی، از زمان ارزشمندمان مایه می گذاریم.

در دورانی قرار داریم که می توانیم تمام خرید خود، حتی نان، میوه یا خصوصی ترین کالاهای مورد نیاز خود را از طریق یک سایت سفارش دهیم. با یک جستجوی ساده، کالا یا خدماتی را که نمی دانیم از کجا باید فراهم نماییم را در محل خود دریافت می کنیم. اگر در حال خواندن این مطلب هستید؛ احتمالا در پی یادگیری طراحي سايت هستید یا یک کسب و کار سنتی دارید و هر روز از تعداد مشتریان شما در حال کاسته شدن است و یا اینکه وب سايت هم دارید ولی بازدیدکننده و مشتریان بالقوه کمی دارید و یا تمایل دارید مشتریان خود را افزایش دهید.

« وب سايت » پایه و اساس بازاریابی دیجیتال است. چرا که حتی وقتی از تبلیغات محیطی، رادیو و تلویزیون استفاده می کنیم یا علاوه بر بازاریابی سنتی، از شبکه های اجتماعی و موبایلی به منظور بازاریابی دیجیتال استفاده می کنیم، می توانیم اطلاعات تکمیلی از کالا یا خدمات خود را در وب سایت خود به مخاطب ارائه کنیم، از نیازها، نظرات و پیشنهادات وی استفاده کنیم، تاثیرگذارترین شیوه بازاریابی را انتخاب نموده و بهبود بخشیم و نرخ تبدیل مخاطب به مشتری را افزایش دهیم.

 

منظور از طراحی سایت بدون کد نویسی چیست؟

قبل از شروع مسایل تخصصی‌تر، لازم است است دیدی نسبت به طراحی سایت داشته باشیم. طراحی سایت امروزه در اینترنت برای دو کار استفاده می‌شود که تقریبا با هم متفاوت هستند.

در اولین تعریف رایج آن، طراحی سایت به این معنی است که شما یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) را به‌صورت اختصاصی با برنامه‌نویسی برای مثال PHP طراحی کنید. یعنی در اصل بخش‌های فنی سایت را برنامه‌نویسی و طراحی کنید.

در تعریف دیگر طراحی سایت، تنها با قالب سر و کار داریم. یعنی طراحی سایت به‌نوعی، مدل خلاصه‌شده، طراحی قالب سایت است. یعنی طراح با استفاده از دانش کد نویسی html و css قالبی را برای یک سایت طراحی می‌کند که شکل و طرح مخصوص خود همان طراح را دارد.

برای طراحی سایت بدون کد نویسی نیاز به چه ابزاری داریم؟

پس از اینکه هاست و دامنه مورد نظر خود را برای راه‌اندازی سایت خریداری کردید، کافی است که سیستم مدیریت محتوا را بر روی آن نصب کنید.

پس از وردپرس، عملا شما یک وب‌سایت آماده با یک قالب و طرحی بسیار ساده دارید. برای اینکه بتوانید قالب آن را برای خود شخصی‌سازی کنید. نیاز به قالب حرفه‌ای وردپرس دارید.

خوشبختانه امروزه سرویس‌ها و فروشگاه‌های زیادی برای فروش قالب‌های حرفه‌ای وردپرس راه‌اندازی شده‌اند. در واقع بعد از هاست و دامنه، این دومین خرجی است که باید بکنید. هزینه قالب‌های حرفه‌ای وردپرس بسیار مناسب است و تقریبا همه آن‌ها کمتر از ۹۰ هزار تومان قیمت دارند.

شاید بپرسید اگر از قالب آماده بخواهیم استفاده کنیم، که سایت‌مان مشابه بقیه سایت‌ها می‌شود و امکان شخصی‌سازی وجود ندارد. در خصوص قالب‌های آماده درست است، اما در این قسمت عبارت کامل قالب حرفه‌ای مطرح شد. قالب‌های حرفه‌ای وردپرس که امروزه بسیار از آن‌ها ترجمه شده و یا حتی به‌صورت کامل توسط کدنویسان ایرانی طراحی شده‌ است، امکان ویژه‌ای دارند که پیش‌تر در قالب‌های آماده وجود نداشت.

این امکان ویژه در اصل دو چیز است. اول پنل مدیریت قالب است که در وردپرس با عبارت «تنظیمات پوسته» هم شناخته می‌شود. قالب‌های حرفه‌ای در اولین قدم باید دارای بخش مدیریت باشند. شما با استفاده از این بخش می‌توانید، به‌احتی بخش‌های اصلی سایت مانند هدر را تغییر دهید. برای مثال، نام، لوگو، آدرس رسانه‌های اجتماعی و.. را می‌توانید از این بخش به‌آسانی ویرایش کنید.

دومین امکانی که قالب‌های حرفه‌ای دارند، پشتیبانی از صفحه‌ساز (Page Builder) است. همان‌طور که گفته شد در بخش پنل مدیریت قالب، شما تنها می‌توانید بخش‌های اصلی قالب را ویرایش کنید و در اصل چیزی که بین هدر (بخش بالایی سایت) و فوتر (بخش انتهایی هر سایت) نمایش داده می‌شود را نمی‌توانید تغییر دهید.

اگر قالب شما از صفحه‌سازها پشتیبانی کند، که امروزه تقریبا همه قالب‌ها حرفه‌ای پشتیبانی می‌کنند، می‌توانید صفحه مدنظر خود را طراحی کنید. یکی از معروف و حرفه‌ای‌ترین صفحه‌سازهای وردپرس ویژوال کامپوزر نام دارد.

آموزش گام به گام ساخت سایت بدون کد نویسی

گام اول: انتخاب و خرید دامنه

خب قبل از هر چیز شما می بایست یک دامنه معنی دار و متناسب با کسب و کار خود ایجاد نمایید. همانطور که می دانید نام دامنه همان آدرس وبسایت تان است. برای خرید دامنه هم می توانید از کارگزارهای رسمی و واسطی که موجود هستند اقدام کنید. شرکت های زیادی در ایران وجود دارند که به راحتی می توانید آدرس دامنه وب سایت تان را از طریق آن ها به ثبت برسانید. فرقی نمی کند دامین بین المللی مثل com و org یا net می خواهید یا دامین ملی ir با توجه به نیاز خودتان می توانید انتخاب خود را انجام دهید و از طریق شرکت های واسط مثل میهن وب هاست دامنه خود را تهیه کنید و به ثبت جهانی برسانید.

گام دوم: انتخاب و خرید هاست

بعد از خرید دامین نوبت به انتخاب یک هاست برای راه اندازی سایتتان می رسد. برای خرید هاست شرکت های زیادی در ایران وجود دارند. که شما از طریق آن ها قادر به خرید هاست هستید.

هاست ها به دو دسته تقسیم می شوند:

دسته اول که هاست لینوکسی می باشد که هاست مورد استفاده ما نیز همین نوع هاست است، چون ما به به احتمال زیاد با سایت ساز هایی همانند وردپرس سر و کار خواهیم داشت که از css ، html و php پشتیبانی می کنند. هاست ویندوز به آن صورت کاربردی ندارد! چون سایت هایی که بر پایه asp باشند کم هستند و از این به بعد هم اکثر سایت ها با زبان php نوشته می شوند که فقط روی هاست های لینوکس قابل راه اندازی هستند.

طراحی و ساخت سایت

1. استفاده از سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس که به سادگی و بدون هیچ هزینه ای می توانید وب سایت خودتان را راه اندازی و طراحی کنید.

2. استفاده از شرکت های طراحی سایت که با پرداخت هزینه معینی می توانید سفارش دهید و در زمان مقرر وب سایتتان را تحویل بگیرید

3.استفاده از سایت ساز های ایرانی که با پرداخت هزینه کمی می توانید وب سایتتان را به سلایق شخصی خودتان بسازید.

ساخت و طراحی سایت با استفاده از سیستم مدیریت محتوای رایگان

به لطف سیستم های مدیریت محتوای رایگان مثل وردپرس و جوملا سایت ساختن خیلی آسوده و راحت شده است و مشکل عدم آشنایی و چیره بودن بر برنامه نویسی را را بر طرف کرده است.

چرا طراحی سایت با وردپرس ؟

البته برای طراحی و راه اندازی سایت CMS های زیادی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. اما در بین تمام CMS ها یا سیستم های مدیریت محتوا، وردپرس بهترین و محبوب ترین سایت ساز و سیستم مدیریت محتوا است. به چند دلیل پیشنهاد می کنم برای طراحی سایت تان از وردپرس استفاده کنید. اول اینکه وردپرس یکی از بهترین سایت ساز ها و سیستم مدیریت محتوا در جهان و حتی ایران است که بزرگترین سایت ها در جهان و حتی ایران با استفاده از این سایت ساز طراحی و راه اندازی شده اند.

یکی دیگر از دلایلی که پیشنهاد می کنم حتماً از وردپرس استفاده کنید این است که وردپرس زبان فارسی را پشتیبانی می کند و هیچ مشکلی با زبان فارسی ندارد. منابع زیادی مثل یوتیوب، آپارات و… برای یادگیری وردپرس وجود دارد. که می توانید از این منابع استفاده کنید.

یکی دیگر از مواردی که پیشنهاد کنم حتماً برای طراحی سایت تان از وردپرس استفاده کنید این است که امنیت وردپرس بسیار بالا است و با بروز رسانی های افزونه وردپرس و هسته وردپرس مدام انجام میشود.

مورد بعدی هم منابع رایگان و پولی افزونه ها و قالب های وردپرس است. منابع رایگان و پولی زیادی برای وردپرس وجود دارد که می توانید از آن ها افزونه ها و قالب های مورد نظر سایت تان را تهیه کنید. منابع رایگان وردپرس مثل wordpress.org و سایت های ایرانی. منابع پولی وردپرس مثل codecanyon و themeforest.

البته به قیمت بالای دلار اصلا نیازی نیست از منابع خارجی برای تهیه افزونه ها و قالب های وردپرس استفاده کنید. در دوره آموزش طراحی سایتی که برای شما آماده کرده ایم می توانید از اصلی ترین و مهمترین پلاگین ها و قالب وردپرس که با قیمت بسیار بالایی در سایت های خارجی به فروش میرسد را کاملا رایگان و کاملا فارسی سازی شده از ما دریافت کنید.

البته فراموش نکنید که علاوه بر وردپرس می توانید از سیستم ها و سایت ساز های دیگر مثل جوملا، دروپال، مجنتو، wix،پرستاشاپ، اپن کارت استفاده کنید. البته این سایت ها بیشتر مناسب راه اندازی سایت های فروشگاهی هستند. ولی خوب شما با طراحی سایت با وردپرس هم می توانید برای خودتان یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید.

یعنی وردپرس این امکان را به شما می دهد که با استفاده از آن می توانید در کمتر از چند دقیقه سایتتان را به یک فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. شاید تصور کنید که تبدیل سایتتان به فروشگاه اینترنتی ممکن است کار سخت و دشواری باشد. اما اصلاً اینطور نیست. شما با استفاده از افزونه و پلاگین ووکامرس که کاملا رایگان هم هست می توانید سایت وردپرسی تان را به فروشگاه اینترنتی تبدیل کنید. برای تبدیل سایتتان به فروشگاه اینترنتی کافیست افزونه و پلاگین ووکامرس را نصب و فعال کنید که این کار نهایتا یک دقیقه زمان بر است.

کسب درآمد از طراحی سایت با وردپرس

یادگیری وردپرس و یادگیری طراحی سایت با وردپرس یک موقعیت پولساز برای شماست. شما علاوه بر اینکه سایت تان را طراحی می کنید می توانید از طریق طراحی سایت با وردپرس کسب درآمد داشته باشید. اکثر شرکت های طراحی سایت با وردپرس برای مشتریانشان سایت طراحی می کنند و بابت هر طراحی سایت هزینه سنگینی را دریافت می کنند. شما هم اگر کار با وردپرس را کامل یاد بگیرید و بتوانید سایت طراحی کنید می توانید از طریق طراحی سایت برای دیگران هم درآمدزایی داشته باشید.

طراحی سایت یکی از پردرآمدترین مشاغل در جهان است که می توانید در خانه هم از طریق طراحی سایت با وردپرس برای دیگران کسب درآمد کنید. البته در مورد طراحی سایت برای دیگران در دوره و محصول آموزش راه اندازی سایت بدون کدنویسی کامل صحبت کردن به شما خواهند گفت که چطور می‌توانید درآمد های زیادی را با طراحی سایت برای دیگران کسب کنید.

اما این را بدانید که یادگیری وردپرس یک موقعیت پولساز و عالی برای شماست تا بتوانید با طراحی سایت برای دیگران درآمدهای کسب کنید.

ساخت سایت با استفاده از شرکت های طراحی سایت

یکی دیگر از راه های طراحی سایت این است که به سراغ شرکت های طراحی سایت بروید. شما می توانید با انتخاب قالب های پیش فرضی که در سایت موجود است سفارش بدهید همیچنین شما قادر به سفارش ساخت سایت به صورت سفارشی و اختصاصی برای خودتان هستید تا به بهترین صورت و شکل سایت مورد نظر خود را تحویل بگیرید که همچنین داری پشتیبانی هستند. شما می توانید برای دریافت این خدمات و پشتیبانی واقعی به سایت ساز و فروشگاه ساز زرسایت مراجعه نمایید.

ساخت سایت توسط سایت سازهای ایرانی

سایت ساز دقیقا مانند سیستم های مدیریت محتوای رایگان است اما امکانات بیشتری را نسب به آن ها دارند. سایت ساز سرویسی برای راه اندازی و طراحی وب سایت است که شما را قادر می سازد تا با کمترین هزینه و بدون هیچ تخصصی در زمینه راه اندازی سایت، وب سایت مورد نظر خود را طراحی و راه اندازی کنید. البته سایت ساز های ایرانی را می توان ترجمه شده ی سایت ساز های خارجی دانست و هنوز در ایران سایت سازی بومی نداریم بلکه ترجمه شده نسخه های خارجی می باشند.

 

منبع:

وب سایت فوربو

وب سایت زرسایت

وب سایت آکادمی سبز

وب سایت سئو

وب سایت دناکو

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت