مشاوره مدیریت و کسب و کار

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات در اینستاگرام: چه نوع تبلیغات اینستاگرامی وجود دارند ؟ هزینه تبلیغات رسمی در اینستاگرام چقدر است ؟ انواع تبلیغات در اینستاگرام کدامند ؟ چگونه قدرت برند خود را در اینستاگرام توسعه دهیم ؟ چگونه با استفاده از اینستاگرام می توان درآمد خود را افزایش داد ؟ تبلیغات در اینستاگرام برای کدام نوع کسب و کارها مناسب است ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع می پردازد.

تبلیغات

تبلیغات در اینستاگرام

تبلیغات اینستاگرام چیست؟

در سال ۲۰۱۳ بعد از آن که فیسبوک اینستاگرام را خرید، اوایل اینستاگرام خدمات تبلیغات خود را به صورت محدود اجرا کرد. ولی در سال ۲۰۱۵ به برند ها اجازه داد تا برنامه های تبلیغاتی شان را در اینستاگرام به صورت گسترده تبلیغ کنند. و به دلیل آن که اینستاگرام با سیستم تبلیغاتی فیسبوک در ارتباط است، تبلیغ کنندگان می توانند از قابلیت و قدرت فیسبوک در دارا بودن اطلاعات تعداد زیاد کاربران استفاده کنند و تبلیغات خود را به جامعه هدف خود نشان دهند. اگر هنوز قانع نشده اید که تبلیغات در اینستاگرام چقدر ارزشمند است این اعداد را حتما ببینید:

۷۵٪ از کاربران اینستاگرام با تبلیغات اینستاگرام تعامل دارند (مثلا خرید محصول یا باز کردن وبسایت)
۳۵٪ از بزرگسالان آمریکا از اینستاگرام استفاده می کنند.

اگر شما از تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده نمی کنید، فرصت کسب درآمد بسیار زیادی را از دست داده اید.

هزینه تبلیغات رسمی اینستاگرام چقدر است؟

اگرچه در نهایت هزینه تبلیغات در اینستاگرام برای شما متفاوت خواهد بود (به خاطر این که همه ی تبلیغات یکسان نیستند)، اما میانگین هزینه هر کلیک تبلیغات اینستاگرام بین ۷۰ تا ۸۰ سنت متفاوت است. این اطلاعات از ۳۰۰ میلیون دلار تبلیغات استخراج شده است. به یاد داشته باشید این فقط میانگین هزینه به ازای هر کلیک است. تبلیغات در اینستاگرام برای شما بسته به عوامل گوناگون، ممکن است کمتر یا بیشتر از این مقدار باشد.

اینستاگرام از نگاه آماری:

بر طبق آمار اینستاگرام به تنهایی بیش از 120 میلیون کاربر فعال در ایالات متحده دارد، تعدادی که انتظار می‌رود بیشتر هم شود.
بیش از 40 میلیارد عکس تاکنون در اینستاگرام پست شده است.
در حدود 59% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 29-18 سال و در حدود 33% از کاربران اینترنت در محدوده سنی 49-30 سال، از اینستاگرام استفاده می‌کنند.
68% از کاربران اینستاگرام زن و 32% آنها مرد هستند. این موضوع برای کسب و کارهایی که اکثریت مشتری هدف آنها زنان هستند اهمیت بسیاری دارد.
اینستاگرام دارای جایگاهی عالی برای کشف محتوای جدید است. مقالات، ویدئوها، عکس دوستان، زندگی روزانه افراد مشهور (سلبریتی‌ها)، پست‌های مربوط به برند و غیره.
تبلیغات اینستاگرام به ما اجازه می‌دهد تا کمپین‌هایی متناسب با هر مرحله از قیف تبدیل را انجام دهیم.
با این اعداد، واضح است که تبلیغات اینستاگرام قدرتی است که باید جهت رسیدن به بازار هدف و بهبود اهداف کسب و کار، فروش و آگاهی از برند، مورد توجه قرار گیرد.

چه نوع تبلیغات اینستاگرامی وجود دارند و در کجا نشان داده می‌شوند؟

گرچه تبلیغات اینستاگرام در شبکه اجتماعی انتشار می‌یابند، اما روش‌های مختلفی برای تبلیغات در اینستاگرام وجود دارد. بنابراین قبل از شروع یک کمپین، ضروری است که در مورد مفاهیم پایه‌ای تبلیغات اینستاگرام مطالبی را فرا گیرید. تبلیغات اینستاگرام در میان دیگر پست‌ها و استوری‌ها برای کاربرانی که انتخاب کرده‌اید تا بخشی از مخاطبان مورد نظر شما باشند، ظاهر می‌‌شود. این پست‌ها به وضوح با عبارت “‌Sponsored” برچسب‌گذاری و مشخص می‌شوند. نمایش یا عدم نمایش یک تبلیغ، بر اساس قیمت و ارتباطات کاربر مشخص می‌شود.

علاوه بر این، مهم است که در مورد انواع مختلف تبلیغات اینستاگرام که در اختیار شما هستند آشنا شوید. بسته به اهداف کسب و کار شما، برخی از تبلیغات ممکن است مفیدتر یا مناسب‌تر از بقیه باشند.

تبلیغات با تصاویر: همان‌طور که از نام این نوع تبلیغ حدس زده می‌شود، این تبلیغات آگهی‌هایی است که شامل عنصر عکس است. جنبه بصری اینستاگرام بسیار مهم است و به لطف رابط کاربری خوب این پلتفرم، هر تصویر را می‌توان با فرمت بسیار جذابی نمایش داد.
تبلیغات با ویدئو: اگر می‌خواهید یک تجربه کاربری کامل را ارائه دهید، تبلیغات مبتنی بر ویدئوی اینستاگرام یک گزینه فوق‌العاده است. بقیه پارامترها به همان نحو باقی می‌مانند، اما همانطور که از نامش حدس زده می‌شود، به جای تصویر یک ویدئو به بازار هدف نشان داده می‌شود.
تبلیغات متوالی: اگر می‌خواهید به مخاطبان هدف خود مجموعه‌ای از تصاویر و عکس‌ها را نشان دهید، این نوع از تبلیغات اینستاگرام بهترین شرایط را دارد.

انواع تبلیغات اینستاگرام بر اساس هدف شما

اگر شما بدانید که چه نوع تبلیغاتی در اینستاگرام وجود دارد و این تبلیغات کجاها نمایش داده می‌شوند، می‌توانید گام بعدی برای ایجاد تبلیغات اینستاگرامی خودتان را شروع کنید. مرحله بعدی فهمیدن این است که بر اساس اهداف کسب و کار خودتان چه نوع کمپینی می‌توانید اجرا کنید.

Awareness (آگاهی) – این نوع کمپین به آگاهی از برند مربوط می‌شود. اگر می‌خواهید اسم برند یا کسب و کارتان توسط افراد بسیاری دیده شود و یا اینکه برای افراد مورد نظرتان به صورت مکرر نمایش داده شود، پیشنهاد می‌شود از این نوع کمپین استفاده کنید. این کمپین برای انتشار محلی نیز مناسب است.

Consideration (توجه) – این کمپین برای دریافت کلیک برای وبسایت خود و همچنین برای اینکه خود را به عنوان یک رقیب ارزشمند در مرکز توجه خریداران قرار دهید، پیشنهاد می‌کنیم. شما همچنین می‌توانید میزان دسترسی و میزان تعامل خود را برای بازار هدف افزایش دهید.

Conversion (تبدیل) – اگر چیزی که شما دنبال آن هستید، تعامل با برنامه، دانلود محتوا، کسب لید و یا افزایش فروش است، این کمپین بدون شک بهترین گزینه است.

علاوه بر انواع کمپین‌های اینستاگرام و تبلیغات مختلف موجود، بسیار مهم است که قبل از ایجاد تبلیغات اینستاگرام، اهداف تجاری و پلتفرم مناسب خود را داشته باشید.

چگونه قدرت برند خود را در اینستاگرام توسعه دهیم؟

هنگامی که شما نحوه کار تبلیغات اینستاگرام را درک کردید، بهتر است که بدانید چطور می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید و کسب و کار خود را به توسعه دهید. اکنون اگر بخواهید از تبلیغات اینستاگرام استفاده کنید، ما برخی مزایای آن را برای شرکت شما توضیح می‌دهیم.

بهبود تاثیر بصری: ساده‌ترین راه در اینستاگرام برای جلب توجه مخاطبان از طریق تبلیغات در میان پست های دیگران در صفحه نخست اپلیکیشن است. – برای افزایش تاثیرگذاری این نوع تبلیغات از تصاویر و ویدیوهای با کیفیت بالا استفاده کنید.

برندسازی: با توجه به اهمیت عناصر بصری در تبلیغات اینستاگرام، کمپین‌های تبلیغاتی می‌توانند کمک شایانی به شرکت شما برای آگاهی از برند برای مخاطبان هدف کنند.

رشد ارتباطات: تبلیغات اینستاگرام می‌توانند به شما در رشد ارتباطات برند کمک کنند. این به معنای افزایش فالورهای اینستاگرام شما است که به نوبه خود می‌تواند فروش را افزایش داده و ارتباط برند را با بازار هدف شما بهبود بخشد.

اقدامات بازاریابی هدفمند: تبلیغات می‌تواند وسیله‌ای برای توسعه استراتژی بازاریابی هدفمند باشند. شما می‌توانید از آن به عنوان وسیله‌ای برای معرفی محصولات جدید، ارائه خدمات ثانویه یا حتی ارسال محصول رایگان برای مشتریان، استفاده کنید.

مسابقات/هدایا: هر شخص یک مسابقه خوب را دوست دارد. گفته می‌شود مسابقات و هدایا برای دریافت لیدها بی‌نظیر هستند. مسابقات می‌تواند برای استراتژی ایمیل مارکتینگ کارآمد باشد. مسابقات و هدایا همچنین می‌توانند آگاهی از برند را افزایش دهند.

چگونه با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام، می توان درآمد خود را افزایش نمود؟

تبلیغات در اینستاگرام به عنوان یکی از پربازده ترین راهکارهای تبلیغات اینترنتی شناخته می شود که صاحبان کسب و کار و همچنین، افرادی که تمایل به دیده شدن دارند می توانند با استفاده از آن به توسعه برند خود کمک نموده و کاربران و بازدید کنندگان بیشماری را به سوی خود جذب نمایند. از آنجاییکه امروزه با توجه به توسعه و نفوذ اینترنت؛ شبکه های اجتماعی همچون اینستاگرام، بیش از هر زمان دیگری در میان کاربران اینترنت محبوب شده و مورد استفاده قرار می گیرند، استفاده صحیح و اصولی از اینستاگرام می تواند به عنوان ابزاری قدرتمند در بازاریابی اینترنتی کسب و کارها، در جهت افزایش درآمد در نظر گرفته شود. اینستاگرام به عنوان یکی از پربازدید ترین شبکه های اجتماعی در دنیا و ایران، بستری مناسب به جهت تبلیغات اینترنتی می باشد که در حال حاضر، تبلیغات در اینستاگرام، انتخابی مناسب و راهکاری مطمئن برای توسعه کسب و کار و برند و همچنین، افزایش فروش می باشد.

تبلیغات

کاربران همیشه آنلاین در اینستاگرام

همانطور که قبلا در قالب مقالات مختلف در این سایت به آن اشاره نمودیم، به واسطه محبوبیت اینستاگرام و آنلاین بودن بیش از ۷۰% کاربران آن، استفاده از تبلیغات در اینستاگرام در جهت معرفی برند و توسعه آن، بیش از هر زمان دیگری به صاحبان کسب و کار توصیه می گردد. کسب و کارهایی که مخاطب آنها عموم مردم می باشند می توانند با راه اندازی یک اکانت تجاری و قرار دادن تصاویر محصولات خود و همچنین، استفاده از پلن های تبلیغاتی در اینستاگرام، همچون تبلیغات اسپانسری اینستاگرام، مخاطبان هدف خود را جذب نموده و به کسب و کار خود رونق دهند.

تبلیغات در اینستاگرام برای کدامیک از کسب و کارها مناسب می باشد؟

همانطور که قسمت قبل به آن اشاره شد، تبلیغات در اینستاگرام بهترین انتخاب برای مشاغلی است که مخاطبین آنها عموم مردم می باشند و کالاهای مشخصی برای فروش دارند. در حال حاضر بیش از ۸۰% برندهای سراسر جهان، بیشترین استفاده را از اینستاگرام داشته و با استفاده از آن، فروش خود را افزایش داده اند. در زیر به دسته بندی مشاغلی اشاره خواهیم نمود که با استفاده از راه اندازی صفحه تجاری در اینستاگرام و بهره گیری از ابزار فوق العاده قدرتمند تبلیغ در اینستاگرام می توانند برندسازی فوق العاده موثری برای کسب و کار خود نموده و افزایش فروش را به همراه داشته باشند.

  • طلا، جواهر و بدلیجات
  • پوشاک
  • خدمات آرایشی و بهداشتی
  • خدمات لاغری
  • خدمات زیبایی
  • املاک
  • دکوراسیون داخلی و معماری
  • باشگاه های ورزشی
  • فروش محصولات ورزشی
  • فروش محصولات خانگی
  • رستوران ها و کافی شاپ ها
  • محصولات آموزشی
  • و غیره
    در حال حاضر در ایران، روش های متنوعی از تبلیغات در اینستاگرام مورد استفاده قرار می گیرد که می توان به روش هایی همچون موارد زیر اشاره نمود.
  • تبلیغات اسپانسر اینستاگرام
  • تبلیغات در اینستاگرام در صفحات پربازدید
  • تبلیغات بصورت کامنت
    شاید در گذشته فقط امکان تبلیغ در صفحات پربازدید صورت می گرفت اما در حال حاضر، اینستاگرام این امکان را برای کاربران میسر نموده است که بتوانند پست های تبلیغاتی خود را تحت عنوان تبلیغات اسپانسری اینستاگرام در معرض دید همه کاربران و مشتریان هدف خود با هزینه ای معقول و مقرون به صرفه تر قرار دهند.

هزینه و قیمت تبلیغات اینستاگرام

برای تبلیغ در اینستاگرام شما می توانید از طریق کمپانی اینستاگرام نیز درخواست بدهید. ولی در ایران به سختی این کار قابل انجام است و باید برای آن هزینه هنگفتی پرداخت کنید. یا می توانید از طریق پیج سلبریتی ها اقدام کنید که مطمئنا باید هزینه بسیاری را بابت این تبلیغات پرداخت کنید.

مطمئنا کسب و کار شما به تازگی آغاز شده است و هزینه ها برایتان حکم حیات دارد، یا ممکن است درآمد خوبی داشته باشید و بخواهید در اینستاگرام نیز تبلیغات انجام دهید تا آمار فروش خود را بالاتر برید.

کمپین اینستاگرام با هر بودجه ای

این روش تبلیغ از طریق پیج ها است برای تبلیغ در پیج های مختلف معمولا باید سراغ پیج های بزرگ بروید.

معمولا صفحات بزرگ اینستاگرام به صفحاتی که فقط فالوور زیاد داشته باشد گفته نمی شود. البته فالوور بالا در صفحات بزرگ جزء ویژگی های اصلی تبلیغات اینستاگرام است، ولی در کنار فالوور زیاد، باید تخصصی هم باشد.

معمولا بعضی از سایت ها برای افزایش فالوور خود از فالوورهای فیک استفاده می کنند که انجام تبلیغات در این پیج ها مطمئنا بازخورد خوبی را نیز به همراه ندارد. برای تشخیص اصل یا تقلبی بودن فالوورهای پیج می توانید از چند روش زیر استفاده کنید.

اولین روش این است که تعداد فالوورهای یک پیج را در 16درصد ضرب کنید. جواب به دست آمده باید با لایک ها برابری کند. این عدد به صورت تقریبی است و بالاتر یا پایین تر از این عدد نیز ممکن است باشد.

ممکن است حتی لایک ها نیز فیک باشد. برای تشخیص لایک های فیک از اصلی می توانید به صفحه فالوورها بروید اگر بیشتر فالوورها عکس نداشتند یعنی فیک هستند.

سومین روش بازدید ویدئوها است. لازم به ذکر است که بازدیدهای فیک نیز وجود دارد، در این صورت باید کامنت ها را با تعداد فالوورها مقایسه کنید.

تبلیغات

بازخورد تبلیغات اینستاگرام

برای تبلیغات اینستاگرام باید در نظر داشته باشید که دوست دارید مطلب شما چند هزارتا لایک بخورد. زیرا تشخیص صفحه اصلی و فیک کار آسانی نیست. ممکن است از 2000 لایکی که یک پست می خورد فقط 1000 نفر آن را دید باشند که در این صورت 1000 فالوور از بین رفته است و نیمی از فالوورها تبلیغ شما را ندیده اند.

مسئله مهم دیگر در انتخاب صفحات بزرگ برای تبلیغات تخصصی بودن صفحه است. هنگامی که شما تبلیغات خود را در صفحه بزرگ مرتبط با کسب و کار خود انجام می دهید مطمئنا فالوورهای شما به صورت هدفمند به صفحه شما می آیند. به طور مثال هنگامی که شما می خواهید ژله را تبلیغ کنید در صفحات بزرگ آشپزی بهتر جواب می دهد تا پیج های متفرقه.

 

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

قبل از آنکه امکان تبلیغ مستقیم در شبکه اجتماعی اینستاگرام برای صاحبان مشاغل و متقاضیان میسر باشد، تبلیغات در اینستاگرام به صورت انتشار پست و استوری در صفحات کاربران و شخصیت های پربازدید صورت می گرفت. اما در حال حاضر، اینستاگرام این امکان را ایجاد نموده است که متقاضیان تنها با پرداخت هزینه ای متعارف و مقرون به صرفه تر به نسبت تبلیغ در پیج های پر بازدید، خدمات و محصولات خود را معرفی و تبلیغ نمایند.

توجه

مطمئناً استفاده از تبلیغات اسپانسر اینستاگرام با توجه به اینکه بر اساس میزان کلیک و لایک، دیده شدن تصویر و یا دیده شدن فایل ویدیویی محاسبه می شود، تاثیر به مراتب بیشتری خواهد داشت. در این روش تبلیغی شما می توانید مشخص کنید که بازار هدفتان، خانم ها هستند یا آقایان، تبلیغ برای چه سنی باید منتشر شود و همچنین چه زبانی و در چه تاریخی منتشر شود. در صورتی که این امکان برای تبلیغ در اینستاگرام با استفاده از شبکه های پربازدید وجود ندارد.

تعرفه و قیمت تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

هزینه تبلیغات در این روش بر اساس کارمز در نظر گرفته می شود. بدین صورت که در ابتدا، میزان بودجه تبلیغات در اینستاگرام متقاضی مشخص می گردد. سپس به آن مبلغ، ۵۰% به عنوان کارمزد اضافه می گردد. هزینه کارمز بابت ست نمودن تبلیغات از طریق پنل تبلیغاتی فیسبوک می باشد که با استفاده از آن، می توان بصورت روزانه هزینه های تبلیغات را بررسی نمود و گزارش آنرا در اختیار کارفرما قرار داد.

 

  • حداقل میزان تبلیغات اسپانسر اینستاگرام، مبلغ ۱ میلیون تومان بصورت تست می باشد
  • گزارش ها بصورت روزانه به متقاضیان ارائه می گردد
  • امکان انتخاب جزئیات بازدیدکنندگان نظیر جنسیت برای تبلیغات اسپانسری اینستاگرام وجود دارد
  • امکان انتخاب نام ایران به عنوان جذب بازدید کننده بر اساس معیار جغرافیایی و کد پیش شماره تلفن همراه
  • امکان انتخاب زبان فارسی جهت جذب بازدیدکنندگان فارسی زبان در ایران و سراسر دنیا
  • بالای ۹۰% نمایش به فارسی زبانان داخل کشور

شکل نمایش تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چگونه می باشد؟

در این روش تبلیغاتی، فایل ها به دو صورت عکس و یا فیلم از ۲ روش “انتشار بصورت فید” و “انتشار در استوری” در معرض دید کاربران گذاشته خواهد شد. در روش فید، پست های تبلیغاتی مابین پست های صفحاتی که کاربران اینستاگرام آنرا دنبال می کنند نمایش داده خواهد شد. اما در روش دوم، فایل آماده شده در میان استوری صفحاتی که کاربر اینستاگرام آنها را دنبال می کند به نمایش درخواهد آمد.

نکات مهم

  • تبلیغات اسپانسر اینستاگرام قابلیت اتصال به هیچ صفحه ای را نخواهد داشت و تنها با منشن نمودن صفحه (به عنوان مثال : @netmarko) در توضیحات، می توانید صفحه خود را در اینستاگرام تبلیغ نمایید.
  • می توانید در زیر پست های خود یکی از کلیدهای Shop، Contact Us و Learn More را اضافه نمایید.
  • بهترین انتخاب جهت نمایش محصولات و خدمات و همچنین، توسعه برند ایرانی در دیگر کشور ها.

تبلیغات

تبلیغات در اینستاگرام در صفحات پربازدید

در این روش تبلیغاتی، با توجه به موضوع متقاضی تبلیغات، پست آگهی تبلیغاتی آماده شده، در صفحات افراد و یا پیج های پربازدید نمایش داده خواهد شد که اینکار باعث دیده شدن پست تبلیغاتی متقاضی برای بازدید کنندگان و فالوورهای آن صفحه پربازدید خواهد شد. هزینه تبلیغات اینستاگرام در این روش، بر اساس صفحات و تعداد فالوورها و همچنین، مشارکت فالوورهای آن صفحه مشخص می گردد. در این روش ابتدا یکی از پکیج های تبلیغاتی در نظر گرفته شده، بر اساس بودجه و هدف کارفرما انتخاب می شود. در قدم بعدی، پس از طراحی یک سناریوی تبلیغاتی، آگهی در صفحات برتر و پربازدید اینستاگرام منتشر خواهد شد.

رسانه‌های مورد استفاده در تبلیغ اینستاگرام

رسانه‌های مورد استفاده در تبلیغ اینستاگرام را می‌توان به سه بخش عمده تقسیم کرد.

-پیج‌های مرتبط به کسب و کار

اولین دسته رسانه‌های مورد استفاده در تبلیغ اینستاگرام پیج‌های مرتبط به کسب و کار می‌باشند. این دسته پیج‌ها مخاطبانی دارند که به صورت اتوماتیک توسط پیج دسته بندی شده‌اند و مشخصا به زمینه‌ی کسب و کار شما علاقه دارند. مزایای این نوع پیج‌ها این است که تمام مخاطبان مشتری بالقوه می‌باشند. نقطه ضعف این نوع پیج‌ها این است که عمدتا دنبال کننده‌های زیادی ندارند و تعدادشان هم زیاد نیست.

-پیج‌های پر مخاطب

دومین دسته رسانه‌ها برای تبلیغ در اینستاگرام پیج‌هایی می‌باشند که مخاطبان زیادی دارند و به صنعت خاصی وابسته نیستند. این دسته پیج‌ها برای افزایش Engagement و Reach مناسب می‌باشند اما نمی‌توان گفت که تمام مخاطبان مشتری بالقوه هستند. تعداد و تنوع این پیج‌ها بالا است اما امکان تقلبی(Fake) بودن آمار وجود دارد. شرکت دیجیتال مارکتینگ راز با استفاده از نکات دیجیتال مارکتینگ، مناسب‌ترین پیج‌ها برای تبلیغ در اینستاگرام را پیدا کرده و هم اکنون با صدها پیج معتبر همکاری می‌کند.

-اینفلوئنسرها

سومین دسته رسانه‌های مناسب تبلیغ در اینستاگرام اینفلوئنسرهایی هستند که به موضوعات خاصی مانند مد و فشن، کافه‌گردی، اتومبیل، بانوان و… می‌پردازند و دنبال کننده‌های زیادی دارند. اینفلوئنسر به آن دسته از کاربران اینستاگرام گفته می‌شود که دنبال کنندگان زیادی داشته و بین گروهی از جامعه محبوبیت دارند.کار با این دسته کاربران مزایای محبوبیت برند و افزایش آگاهی در دسته‌بندی خاص را برای برند به همراه دارد اما هزینه‌ی بالای اینفلوئنسر مارکتینگ این کار را برای برندها تبدیل به ریسک کرده است. ولی باید بدانیم که ممکن است این هزینه در زمانی کوتاه بازگردد و امروزه با حضور یک رابط مناسب بین اینفلوئنسر و برند می‌توان بهترین بهره‌وری را از اینفلوئنسر مارکتینگ داشت. حضور رابط بر این اساس یک نیاز محسوب می‌شود که اینفلوئنسرها نیاز به دانش مارکتینگ یک متخصص دارند و به تنهایی ممکن است محتوای مورد نظر برند را تولید نکنند یا حتی انتشار محتوایی را بر عهده بگیرند که به نوع مخاطبان پیجشان ربطی ندارد.

انواع تبلیغات اینستاگرام

اینستاگرام ۵ نوع تبلیغات ارائه می دهد:

تبلیغات در استوری
تبلیغات تصویری
تبلیغات ویدئویی
تبلیغات کروسل
تبلیغات کالکشن
اینستاگرام همچنین انواع مختلفی call-to-action را ارائه می دهد که در توضیحات انواع مختلف هر تبلیغ توضیح داده خواهد شد. حال وقت توضیح در مورد هر کدام از انواع تبلیغات است.

تبلیغات در استوری ها

دکمه های call-to-action

  • Apply Now
  • Book Now
  • Contact Us
  • (Call Now (video only
  • Download
    تبلیغات استوری اینستاگرام تصاویری تمام صفحه هستند که در استوری های اینستاگرام کاربران نمایش داده می شوند. با وجود بیش از ۵۰۰ میلیون بازدید روزانه از استوری های اینستاگرام، پتانسیل دیده شدن در بین تعداد زیادی مخاطب را خواهید داشت. با کمک تبلیغات استوری، می‌توانید مخاطبانتان را هدف قرار دهید و انتخاب کنید که هر چند وقت تبلیغات شما را ببینند. به دلیل این که استوری ها بعد از ۲۴ ساعت منقضی می شوند، این تبلیغات برای پیشنهادات و پروموشن های زماندار مناسب هستند. برندها می توانند از تمامی قابلیت های استوری اینستاگرام، مانند فیلترها، افکت های ویدئو و متن ها استفاده کنند تا بتوانند تبلیغات مناسبی را منتشر کنند. این امکانات به شما اجازه می دهد تا تبلیغات استوری شما مانند استوری های عادی به نظر برسد که یک تجربه خوبی را برای کاربران به همراه خواهد داشت. مانند call-to-action هایی که هنگام بالا کشیدن استوری ها وجود دارد و کاربران را به سایت شما هدایت می کند.

تبلیغات

تبلیغات تصویری

دکمه های Call-to-action

  • Apply Now
  • Book Now
  • Call Now
  • Contact Us
  • Get Directions
  • Learn More
  • Get Showtimes
  • Download
    تبلیغات تصویری به برندها اجازه می دهد که محصولات و خدماتشان را از طریق تصاویر، جذاب نشان دهند. اما در میان انبوه تبلیغات تصویری در صفحه هوم کاربر، چطور باید احتمال دیده شدن تبلیغات مان را افزایش دهیم؟ برای اطمینان از دیده شدن تبلیغات تصویری تان و پیشگیری از رد شدن کاربر از پست های شما ، می توانید مقاله ” ۱۱ نکته برای شروع برند سازی در اینستاگرام ” را مطالعه کنید. اگر در حال حاضر تصاویر جذابی در اینستاگرام خود منتشر می کنید، تبلیغات تصویری اینستاگرام به شما کمک می کند تا تصاویرتان را به تعداد بیشتری مخاطب نشان دهید. یکی از مثال های خوب این زمینه Parachute Home است، یک تجارت لوازم خواب خانگی. وقتی در تبلیغات تصویری اینستاگرامشان از دکمه ی Shop Now استفاده کردند، موفقیت چشمگیری را مشاهده کردند. تصاویر اینستاگرام Parachute Home ظاهر و نگاه متفاوتی دارند که اغلب این محصولات را در اتاق های زیبا به نمایش گذاشته است — تبلیغات اینستاگرامشان نیز هم با همین استایل بوده است. این تبلیغات مردان و زنان بین سنین ۱۸ تا ۵۴ سال را هدف قرار داده است، با پروفایل مخاطبانی مشابه مخاطبان اصلی اینستاگرامشان. https://www.instagram.com/p/BZmSnEdHlsp/?utm_source=ig_embed نتیجه‌ی تبلیغات چه شد؟ بازگشت ۳.۷ برابری هزینه و نرخ کلیکی با ۲ برابر نتیجه ای که از کمپین های دیگر تبلیغات داشته اند. کسب و کار ها می توانند از استراتژی Parachute Home’s استفاده کنند تا مخاطبان هدفی شخصی سازی شده توسط مدیریت تبلیغات فیسبوک برای خودشان استفاده کنند.

تبلیغات ویدئویی

دکمه های Call-to-Action

  • Apply Now
  • Book Now
  • Call Now
  • Contact Us
  • Download
    کاربران اینستاگرام عاشق ویدئو هستند. در حقیقت، زمانی که کاربران صرف تماشای ویدئو در سال ۲۰۱۷ کرده اند ۸۰٪ بیشتر از سال ۲۰۱۶ شده است. اینستاگرام هم متوجه این موضوع شده است. به همین خاطر است که استفاده از تبلیغات ویدئوی برای تبلیغ کنندگان بیش از گذشته شده است. یکی از مثال های کمپین های ویدئویی موفق، کمپین شرکت Lionsgate انگلستان برای فیلم “La La Land ” است.

برای تبلیغ یکی از بزرگترین فیلم های سال، Lionsgate انگلستان میدانست که باید یک مخاطب جوانتر (بین ۱۸ تا ۲۴ سال) را هدف قرار دهد. ولی مخاطبان جوانتر کمتر با فیلم های موزیکال هالیود آشنا هستند. خوشبختانه تیم آن ها میدانستند که کاربران اینستاگرام به سمت فیلم های رومانتیک، سفر و فشن بیشتر علاقه نشان می دهند. آن ها از این نوع فیلم ها برای ساخت ۱۰ ویدئوی کوتاه استفاده کردند. پس از آن دقیقا همان کاربران را هدف قرار دادند. نتیجه های تبلیغات جالب بود:

  • ۲۴ نمره افزایش یادآوری تبلیغ
  • ۸ نمره افزایش آگاهی از برند
  • ۴ نمره افزایش علاقه به تماشای فیلم
  • ۱۲ نمره افزایش علاقه به دیدن فیلم در خانم ها

تبلیغات کروسل (Carousel ads)

دکمه های call-to-action

  • Apply Now
  • Book Now
  • Contact Us
  • Call Now
  • Download
    تبلیغات کروسل اینستاگرام به کاربران اجازه می دهد میان چندین ویدئو یا عکس سوئیپ کنند (مثل چرخ و فلک) با یک دگمه ی call-to-action که آنها را مستقیم به وبسایت شما متصل می کند. آن ها چند مورد جالب انجام می دهند:
  • چند محصول را برجسته می کنند
  • استوری های چند قسمتی را به اشتراک می گذارند
  • در مورد یک سرویس می توان حداکثر تا ۱۰ عکس یا ویدئو را نمایش داn

Kayla Itsines، بنیانگذار یک مجموعه ورزشی، از تبلیغات کروسل اینستاگرام استفاده کرد تا در مورد اپلیکیشن خودش آگاهی ( و نصب) ایجاد کند. فرمت کروسل به او اجازه داد تا به کاربران نشان دهد که چطور می توانند با استفاده از اپلیکیشن در هرجا که باشند، تمرین کنند. کمپین او زنان بین ۱۸ تا ۴۲ سال سن را هدف قرار داده بود، که ۶.۴ میلیون نمایش داشت و نمره ۲۱ در افزایش آگاهی از برند را برای وی به همراه داشت. تبلیغات کروسلی برای برندهایی که میخواهند تطبیق پذیری محتوایشان را نشان دهند مناسب است، همچنین این نوع تبلیغات برای برندهایی با دارایی های متفاوت مثلا غذا و یا فشن نیز مناسب است.

تبلیغات کالکشن

دگمه های call-to-action

  • Learn more
  • Purchase

تبلیغات کالکشن اینستاگرام نوعی جدیدی از تبلیغات در اینستاگرام است که در ابتدای سال ۲۰۱۸ معرفی شده است. نحوه کار آن ساده است: وقتی که مخاطبان تبلیغات کالکشن را می بینند، می توانند مستقیما محصول را از طریق همان تبلیغ بخرند. اینستاگرام از قدرت تصاویر، ویدئو ها و بازاریابی پاسخ های مستقیم در این نوع تبلیغات بهره گرفته است. یکی از برندهایی که از این نوع تبلیغات به طور موفق استفاده کرده است، Zattini یک فروشگاه اینترنتی پوشاک بوده است.

با استفاده از کالکشن ها، آن ها برای افزایش فروش، محصولات خود و همچنین تخفیف هایشان را به نمایش کاربران گذاشتند. نتیجه آن افزایش ۶.۳٪ در نرخ تبدیل بوده است. علاوه بر این موضوع، تبلیغات کالکشن ها ۴۱.۹٪ هزینه کمتری نسبت به انواع دیگر تبلیغات برای آن ها داشته است.

کاربرد اینستاگرام در کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ

کاربران شبکه‌های اجتماعی عمدتا به خرید آنلاین علاقه‌مند هستند. این علاقه‌ی کاربران، به کسب و کارها کمک می‌کند تا با در نظر گرفتن سود مشتری، ‍پیشنهادات جذابی را به او ارائه دهند. انواع مختلفی از کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ را می‌توان در اینستاگرام پیاده سازی کرد که هرکدام تاکتیک‌ها و اهداف خاص خود را دارند. در ادامه به بررسی برخی از آن‌ها می‌پردازیم.

-کمپین افزایش آگاهی(AWARENESS CAMPAIGN)

طی یک کمپین افزایش آگاهی شما باید تلاش کنید تا برند، محصول و خدمات خود را تا حد امکان به مخاطبان بیشتری نمایش دهید. روش تبلیغ گسترده و اسپانسر اد مناسب این گونه کمپین می‌باشد. کمپین افزایش آگاهی برای برندهایی که نیاز به مخاطبان جدید دارند طراحی می‌شود و به طور دقیق به نقاط قوت و نام برند اشاره می‌کند. از آنجایی که 80 درصد مخاطبان اینستاگرام حداقل یک برند را دنبال می‌کنند، این شبکه اجتماعی مناسب کمپین افزایش آگاهی می‌باشد.

-کمپین مسئولیت اجتماعی

مخاطبان امروزی، به چیزی بیش از محصول یک برند اهمیت قائل هستند. برای آن‌ها اصول اخلاقی و مسئولیت‌پذیری اجتماعی برندها مهم است. کمپین مسئولیت اجتماعی راهی است برای افزایش ارزش‌های برند. برای مثال، می‌توانید یکی از مناسبت‌های ماه جاری را انتخاب کنید، به افزایش آگاهی جامعه یا کمک به قشری از جامعه که به آن مناسبت مرتبط هستند بپردازید و ویدئو یا تصویری تهیه کنید و آن را در صفحه اینستاگرام خود نشر دهید. این نوع کمپین‌ها معمولا با حمایت مخاطبان مواجه خواهند شد. همچنین، یک کمپین مسئولیت اجتماعی به افزایش اعتماد و وفاداری مشتریان می‌افزاید.

-فروش

اقدام به فروش با استفاده از اینستاگرام به یکی از انواع کمپین‌های محبوب نزد برندها تبدیل شده است. تعطیلات مخصوص که طی آن‌ها خرید بیشتر جریان دارد مانند نوروز و اواخر شهریور، مناسب‌ترین زمان‌ها برای اجرای کمپین فروش می‌باشند. برای مثال، می‌توانید برای مخاطبان اینستاگرام کد تخفیف در نظر بگیرید و با نشر آن در صفحات مختلف فروش خود را افزایش دهید.

-مسابقات اینستاگرامی

مسابقات و چالش‌ها در اینستاگرام اثرگذاری بالایی دارند و می‌توانند تبادلات صفحه‌ی کسب و کار شما را بالا ببرند. می‌توانید قوانینی برای ورود به مسابقه تعیین کنید که در نهایت به اهداف کمپین شما منجر شوند. برای مثال، از دنبال کنندگان خود بخواهید که دوستان خود را زیر یکی از پست‌های شما تگ کنند تا بین آن‌ها قرعه کشی کنید و هدایایی برایشان در نظر بگیرید. همچنین، می‌توانید کاربران اینستاگرام را دعوت به پر کردن فرم کنید، این کار باعث رشد لیست ایمیل‌ کسب و کارتان نیز می‌شود و به ایمیل مارکتینگ شما کمک خواهد کرد. مسابقات اینستاگرامی زیادی هم اکنون در حال برگزاری هستند اما برای موفقیت در این زمینه نیاز به خلاقیت بسیاری دارید. اگر نسبت به موفقیت خود مردد هستید متخصصین شرکت دیجیتال مارکتینگ راز می‌توانند شما را در این راه یاری کنند.

-رونمایی محصول

اگر شما قصد رونمایی از محصول جدید خود را دارید، می‌توانید روی اینستاگرام حساب کنید. با رونمایی از محصول جدید در اینستاگرام و انجام تبلیغ گسترده و تک، می‌توانید شاهد پیش‌بینی‌ها و هیجانات مخاطبان برای رونمایی‌تان باشید و این کار باعث می‌شود راحت‌تر ویژگی‌های محصول جدید خود را معرفی کنید.

-تولید محتوا توسط مخاطب(USER-GENERATED CONTENT)

در کمپین‌های UGC، شما مخاطب را تشویق می‌کنید که با محصولات شما محتوا تولید کند و در صفحه‌ی خود به اشتراک بگذارد. این گونه کمپین‌ها بهتر است یک هشتگ واحد داشته باشند تا محتوای یک کمپین یکپارچه باشد. کمپین UGC تنها در صفحه‌ی شرکت کنندگان باقی نمی‌ماند، بلکه باید محتوای منتخب را در صفحه‌ی خود به اشتراک بگذارید. تعداد زیادی از کاربران با امیدواری به اشتراک محتوایشان در صفحه‌ی برند در کمپین شرکت می‌کنند. این کمپین‌ها همه اهداف و متدهای متفاوتی دارند اما تمرکز اصلی آن‌ها روی مجاب کردن مخاطب به انجام عمل خاص در زمانی محدود می‌باشد.

کمپین‌های افزایش آگاهی و UGC می‌توانند زمان پایان خاصی نداشته باشند. هرچقدر این کمپین‌ها مدت زمان بیشتری طول بکشند نتایج بهتری خواهند داشت. همچنین، می‌توانید این دو نوع کمپین را با هم ترکیب کنید.

نکات مهم برای موفقیت در تبلیغات اینستاگرامی

۱- تعامل با دیگران

سعی کنید با دیگر کاربران در صفحه شخصی خود در تعامل باشید و ارتباط موثر برقرار کنید. جواب کامنت ها و سوالات آن ها را بدهید و سعی کنید به آن ها این احساس را منتقل کنید که کاربران برای شما اهمیت زیادی دارند. این کار باعث می شود بتوانید اعتماد آن ها را بیشتر جلب کنید. علاوه بر این شما میتوانید به صفحات پربازدید بروید و در بحث های آنها نیز شرکت کنید.

۲- به روز باشید
سعی کنید به حوادثی که به صورت روزانه اتفاق می افتد با انتشار یک مطلب و پست واکنش نشان بدهید. شما با این کارمیتوانید مخاطبان بیشتری جمع کرده و با آنها رابطه بهتر برقرار کنید.

۳- ایجاد انگیزه و رقابت
برای رسیدن به هدف خود که همان جذب مخاطبان بیشتر در اینستاگرام است میتوانید در صفحه خود رقابت ها و مسابقاتی را ایجاد کنید. شما با این کار مخاطبان را ترغیب می کنید که صفحه شما را دنبال کنند و همچنین صفحه شما با سرعت بیشتری به دیگر کاربران معرفی خواهد شد. با افزایش فالوئر ها شانس موفقیت شما در تبلیغات اینستاگرامی افزیش خواهد یافت.

 

۴- کیفیت بالای تصاویر
در اینستاگرام همیشه به دنبال انتشار تصاویر با کیفیت بالا باشید چرا که اینستاگرام یک رسانه اجتماعی تصویر محور است. به عبارت دیگر میتوان گفت در اینستاگرام این تصاویر هستند که حرف اول را میزنند و اگر میخواهید به اهداف خود در این زمینه برسید باید به دنبال معرفی کسب و کار خود با استفاده از تصاویر با کیفیت باشید.

۵- انتشار ویدئو و یک فرصت طلایی

گاهی وقتا چند دقیقه فیلم میتواند بهتر از چند صفحه متن کسب و کار شما را به دیگر کاربران معرفی کند. از این قابلیتی که اینستاگرام در اختیار شما قرار داده است برای معرفی بهتر کسب و کار خود استفاده کنید. شما با انتشار یک ویدئو کوتاه در اینستاگرام علاوه بر معرفی کسب و کار خود میتوانید به فالوئرهای خود این پیام را انتقال بدهید که پروفایل اینستاگرام شما زنده است. همچنین قابلیت دیگری در اینستاگرام به نام استوری وجود دارد که موجب میشود تصاویر و ویدئو ها بهتر دیده شوند. با استفاده از این قابلیت نیز میتوانید صفحه خود را بهتر به دیگر کاربران معرفی نمایید.

۶- قدردانی خود را نشان دهید
اینستاگرام مانند یک جاده دو طرفه است. زمانی که دیگران پیام های شما را لایک می کنند و برای شما نظر میگذراند شما نیز برای نشان دادن قدردانی خود باید چنین کاری را برای آن ها انجام دهید. این کار باعث افزایش فالوورهای شما و همچنین افزایش لایک پست های شما خواهد شد.

 

۷- بهترین زمان برای قرار دادن پست در اینستاگرام
پستهایی که شما در اینستاگرام قرار می دهید با توجه به ماهیتی که دارند باید در ساعات و روزهای خاصی در هفته منتشر شوند. برای مثال بهتر است در روزهای پایانی هفته از پست های سرگرم کننده بیشتر استفاده کنید. شما باید تلاش کنید که روحیات و سلایق مخاطبان خود را در اینستاگرام بشناسید و متناسب با انها پست های خود را منتشر کنید. شما باید به این نکته توجه کنید که محتوای منتشر شده از طرف شما برای چه سن و قشری جذاب هستند و این افراد بیشتر در چه ساعاتی به اینستاگرام خود سر میزنند.
هیچگاه چند پست را به صورت پشت سر هم در اینستاگرام منتشر نکنید چرا که ممکن است باعث شود که مخاطبان به شکل مزاحم به پست های شما نگاه کنند. اگر قصد قرار دادن چند پست را در یک روز دارید بهتر است فاصله زمانی را بین انتشار پست ها در نظر بگیرید برای مثال میتوانید هر چهار ساعت یکبار یکی از پستهای خود را منتشر کنید.

 

تبلیغات اینستاگرام همه چیز نیست!

تبلیغات در اینستاگرام معجزه نمی‌کند. اگر شما نتوانید محتوای باکیفتی برای اکانت خود ایجاد کنید، تبلیغات اینستاگرام چندان نتیجه بخش نخواهد بود؛ حتی اگر بودجه زیادی به تبلیغات اختصاص دهید. بنابراین حتما به تولید محتوای مناسب برای اینستاگرام توجه خاصی داشته باشید. همانطور که گفتیم تبلیغات در اینستاگرام بیشتر به افزایش آگاهی از برندتان کمک می‌کند. برای افزایش فروش و افزایش تماس‌های تلفنی می‌توانید از تبلیغات در گوگل استفاده کنید.

منبع:

netmarko

goldfollower

g-ads

daroonapp

raaz

motions

denako.ir

خدمات مشاوره مدیریت و ایده پردازی

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت