مشاوره مدیریت و کسب و کار

کارآفرینی با سرمایه کم

آیا کارآفرینی با سرمایه کم امکان پذیر است ؟ قبل از شروع یک کسب و کار چه نکاتی را باید در نظر گرفت ؟ چگونه می توان ایده های کارآفرینی را عملی کرد ؟ روش های کارافرینی در منزل کدامند ؟ کارافرینی اینترنتی شامل چه مواردی می شود ؟ چه ایده هایی برای کسب و کار با سرمایه کم وجود دارد ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع بررسی می شود.

کار آفرینی

کارآفرینی با سرمایه کم

برای بسیار از افراد، کارآفرینی هدف اول زندگی شغلی است، اینکه فرد خودش رئیس باشد، خودش دستور بدهد که بقیه چه کنند و هر روز برای رسیدن به اهدافی جذاب تلاش کند. کارآفرینی با سرمایه کم هرگز نشدنی نیست. سرمایه ایده شماست.

اما به همان اندازه که داشتن کسب و کار خودتان فوق العاده به نظر می‌رسد، همان‌قدر کار سختیست. چقدر سخت؟ اینقدر که حدود ۷۵ درصد از کسب‌و‌کارهای نوپا یا همان استارتاپ ها شکست می‌خورند.

همچنین کارآفرینان بیشتر از سایر افراد دچار اضطراب می‌شوند و روزانه استرس بیشتری را تجربه می‌کنند. بدتر از همه اینکه شما مسئول هر خطایی هستید.

با همه این مشکلات، خبر خوب اینجاست که شروع یک کسب‌‌و‌کار می‌تواند یکی از پردرامد‌ترین، هیجان‌انگیزترین و جالب‌ترین فرصت‌هایی باشد که تا به حال داشته‌اید.

کارآفرینی چیست؟

کارآفرینی در واقع واژه نزدیک به نوآوری وخلاقیت است یعنی فرد با نبوغ و استعداد خود به ایجاد یک کسب و کار می پردازد. کارآفرین فردی است دارای ایده و فکر جدید که از طریق ایجاد یک کسب و کار با بهره گیری منابع که همراه با مخاطره مالی، اجتماعی و حیثیتی است محصول یا خدمت جدید به بازار ارائه می دهد.

کارآفرین با صرف زمان و انرژی لازم، منابع، نیروی کار، مواد اولیه و سایر دارایی‌ها، به خلق محصولاتی می پردازد که مورد نیاز جامعه است و با عرضه آن در بازار، به سود و منفعت می رسد.

کارآفرینان خیلی مایل هستند که خیلی زود نتیجه کار خود را بدانند تا بتوانند نواقص را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنند تا به منفعت مورد نظر دست یابند.

آنان معمولا دارای انرژی زیاد هستند و همین انرژی باعث رونق کارآفرینی آنان می شود و چنان در کار و فعالیت خود علاقه نشان می دهند که زمان برای آنان به سرعت می گذرد و ساعات طولانی کار نیز آنان را خسته نمی کند.

این فعالیت همچنین حوزه ای از کار است که نگاه به آینده دارد و کارآفرین همه برنامه های خود را براساس آن تنظیم می کند. آنان خلاف مردم، در انجام کار کمتر مشکلات و غیرممکن ها را می بینند بلکه پتانسیل را می بینند و همین موفقیت های آنان را افزون تر می کند.

کارآفرینی برای کسب سود؟

کارآفرینان خلاف تصورات دیگران، تنها برای پول و کسب درآمد بیشتر و سود فعالیت نمی کنند بلکه برای آنان ارزش موفقیت بیش از پول مورد نظر است.

با اینحال تعهد بالا، تحمل ابهام و انعطاف پذیری از ویژگی های کارآفرینان است. حوزه کارآفرینی نیازمند تطابق با نیازهای متغیر مشتریان و کسب و کارشان است و خیلی از موفقیت های آنان به رعایت این موارد وابسته است.

این حوزه فعالیتی وابسته به سن، سابقه، جنسیت و واژه های از قبیل نیست، بلکه مهارتی است که اغلب مردم می توانند در این حوزه بدست آورند. کارآفرینی فرصتی برای کارآفرینان بوجود می آورد که به نوآوری و خلاقیت در حرفه خود بپردازند.

حداقل نکاتی که قبل از ایجاد یک کسب و کار می بایست در نظر گرفت شامل موارد زیر است :

  • نیاز جامعه

پیش از این که به سراغ کارآفرینی با سرمایه کم بروید باید بتوانید به چند سوال درباره ی آن پاسخ دهید. برای نمونه باید بدانید که شغل مورد نظر شما نیاز روز جامعه هست؟ باید دیدگاهی نسبت به آینده ی شغل و بازار آن داشته باشید. بدانید تا چند سال آینده تقاضا برای محصول یا خدمات شما وجود دارد؟ آیا امکان اشباع بازار هست؟ آیا امکان به روز رسانی محصول یا خدمت شما متناسب با پیشرفت نیازهای جامعه وجود دارد؟ این ها سوالاتی است که به شما کمک می کند تا بفهمید شغل انتخابی شما چقدر و تا چه زمانی برای شما سود آور خواهد بود. با مقایسه ی شغل های متنوع می توانید شغلی را انتخاب کنید تقاضای آن زیاد و نیاز روز جامعه است.

  • برنامه ریزی

اگر شغل مورد نظرتان را پیدا نکردید، ناامیدی آخرین گزینه ی شماست. به دنبال ایجاد شغل با سرمایه کم باشید. برای این کار برنامه ریزی کنید و تمام جنبه های کار را در نظر بگیرید؛ میزان درآمد، مدت زمان مورد نیاز برای سود دهی، مشکلات احتمالی شغل و… . سعی کنید در برنامه ریزی خود، به یکباره گامهای بزرگ بر ندارید و ابتدا برنامه ریزی کوتاه مدت و سپس یک برنامه ریزی بلند مدت داشته باشید. سعی کنید برای شروع تمرکز خود را بر روی برنامه کوتاه مدت گذاشته و برنامه بلند مدت را کم کم بروز نمایید.

برنامه ریزی، باعث می شود یک پلن کلی برای مسیر خود داشته باشید و این یک برگ برنده برای شماست.

  • قیمت گذاری متناسب

اگر به یک مغازه مراجعه کنید که اجناس را با قیمت بالا به فروش می رساند، آیا خرید خود را انجام می دهید؟ آیا باز هم به آنجا باز می گردید؟ اگر یک مغازه اجناس خود را ارزان بفروشد، نه تنها میزان سود خود را کاهش داده است بلکه باعث از دست رفتن مشتری های هم صنف های خود نیز می شود. سعی کنید محصول یا خدمات خود را با قیمتی ارائه دهید که بتوانید توضیح منطقی راجع به آن به مشتری خود ارائه کنید.

  • توجه به مشتری

این مورد بسیار گسترده است و در واقع به روش های متنوعی می تواند پول در جیب شما کند. سعی کنید اعتماد مشتری را جلب کنید

اصول برقراری ارتباط با مشتری را یاد بگیرید. مشتری های راضی می توانند بهترین تبلیغ برای کسب و کار شما باشند و افزایش مشتری یک راه کارآفرینی با سرمایه کم است، چرا که آن ها ممکن است با تعداد زیادی از افراد سر و کار داشته باشند که ممکن است به محصول شما نیاز داشته و تنها با یک جمله از طرف مشتری راضی به شما مراجعه کنند.

 

 

ایده های کارآفرینی

کارآفرینی مملو از ایده است یعنی فرد هرگز بدون داشتن ایده نمی تواند این فعالیت را ادامه دهد یا در آن موفق باشد.

ایده های این فعالیت در نتیجه پژوهش و تحقیق سیستماتیک حاصل می شود و هیچ کارآفرینی بدون تحقیقات گسترده و کاربردی نمی تواند به چنین ایده هایی برسد.

برای خلق ایده های خوب و درخور، کارآفرین باید با مطالعه و تحقیقات فراوان، به جمع آوری ایده های مختلف بپردازد.
ایده ها از راه ها و روش های مختلف حاصل می شود که تحقیق و توسعه یکی از آن ها است. با تحقیق درباره یک محصول، یک نیاز و یک فناوری می توان به ایده های جدیدی رسید.

نظرخواهی از افراد مطلع راه دیگری برای حصول به یک ایده جدید است، در این روش افراد با تجربه در زمینه های طراحی، تولید، بازاریابی، فروش و تحقیقات بازار می توانند کمک موثری به کارآفرین ارائه دهند.

صحبت با مشتریان راه دیگری برای کشف یک ایده جدید است، هرگز مشتریانتان را فراموش نکنید آنان دریایی از ایده هستند چون از این طریق می توان خواسته ها و تقاضای آنان را بدانیم. محصول کارآفرینان در نهایت در معرض فروش گذاشته خواهد شد و چنانچه این محصول مطابق نظر و سلیقه مشتری نباشد کارآفرین نمی تواند به راحتی فعالیت خود را ادامه دهد.

شرکت های موفق نیز می توانند کمک زیادی به کارآفرین در آفرینش ایده های کارآفرینی بکنند. این شرکت ها به طور قطع برای شروع کار و ادامه فعالیت خود همه راه های موفقیت را طی کرده اند از این رو با تجزیه و تحلیل رفتار این شرکت ها می توان به ایده های این فعالیت خوب رسید.

فروشندگان و واسطه ها به خاطر حضور مستقیم در بازار اطلاعات خوبی دارند بنابراین بهره گیری از تجربه های این افراد می تواند کارآفرین را به انواع ایده های کارآفرینی نزدیک کند.

تحلیل فناوری های موجود و همچنین منابع اطلاعات بازار شامل مجلات بازرگانی، نمایشگاه ها، موسسات پژوهشی، آزمایشگاه ها و آژانس های تبلیغاتی می تواند اطلاعات مفیدی در اختیار کارآفرین بگذارد تا به ایده های این کار برسد.

اینترنت نیز به عنوان یک منبع اطلاعاتی می تواند کارآفرین را در رسیدن به ایده های کارآفرینی مناسب و خوب یاری رساند. در اینترنت می توان به همه اطلاعات دسترسی داشت و هرچه این منابع متنوع تر باشد ایده ها نیز بیشتر و متنوع تر خواهد بود.

با اینحال همه ایده ها نمی تواند از نظر اهمیت به یک اندازه باشد از این رو باید این ایده ها را غربال کرد و در نهایت ایده های این فعالیت درخور را انتخاب کرد.

کارآفرینی در منزل

کارآفرینی در منزل مزایای مختلفی برای فرد یا افراد خانواده دارد. کار در خانه دستکم این حسن را دارد که دستکم اجاره آن را نمی دهید هر چند شما در یک خانه استیجاری باشید.

در میان همه مزایای این کار در منزل، مزیت رسیدگی به خانه و فرزندان خانواده در عین کسب درآمد در منزل به طور قطع برای خیلی از خانواده ها مهم است.

کاردر منزل برخلاف جاهای دیگر به کارآفرین این فرصت را می دهد که به امور خانه و تربیت و رسیدگی به امور منزل غافل نشود. امروزه خیلی از تولیدات جامعه از طریق کارآفرینی در منزل حاصل می شود.

این کار در منزل نه تنها در ارتقای معیشت خانواده و اشتغال بیشتر جامعه، تاثیر دارد بلکه تولیدات آن می تواند به تثبیت قیمت ها و تعادل بین عرضه و تقاضا منجر شود.

صنایع دستی یکی از اشکال این نوع فعالیت در منزل است، خیلی از مناطق کشور دارای صنایع دستی فاخر و ارزشمند است اما به دلیل نبود آگاهی، افراد کمتر آن را به عنوان یک فعالیت درآمدزا درمنزل انتخاب می کنند.

خیلی از مشکلات بیکاری و ایجاد این کار به همین نبود اطلاعات و آگاهی بر می گردد. برای مثال اگر افراد بدانند که می توانند در منزل چنین کاری انجام دهند هرگز در انجام آن غفلت نمی کنند.

البته افراد خود باید درصدد کسب آگاهی واطلاعات باشند اما خیلی از افراد با اینکه بیکار هستند اما هرگز درصدد کسب چنین آگاهی هایی نیستند. چنین مطالبی که چگونه فعالیت کارآفرینی در منزل داشته باشیم در لابلای مطالب رسانه وجود دارد و حتی کتاب های زیادی در این زمینه منتشر شده است.

در خصوص کارآفرینی اینترنت یکی مراجعی است که می توان به آن استناد کرد و نسبت به شیوه کارآفرینی در منزل اطلاعات جمع آوری کرد. اما این فعالیت فقط جمع آوری اطلاعات نیست بلکه برای خلق یک کار در منزل باید مشارکت همه اعضا یا حتی برخی از آنان را جلب کرد تا کارها خیلی بهتر و راحت تر انجام شود.

در برخی از منازل، کارو فعالیت حتی به شکل تولید قطعات خودرو نیز وجود دارد. برخی شرکت ها دستگاه های قطعه ساز را دراختیار کارآفرینان قرار می دهند و آنان با استفاده از این دستگاه ها روزانه چند صد قطعه از لوازم خودرو برای مشتریان خود و فروشگاه های سطح شهر تولید می کنند.

البته برای ورود به این فعالیت ها باید مراقبت بود و آموزش های مورد نیاز را گذراند تا تولیدات کیفی تر شود و فروش آن نیز بدون مشکل انجام گیرد.

کارآفرینی نیاز به آموزش، یادگیری و هوش اقتصادی دارد و بدون آشنایی با این موضوعات نمی توان انتظار موفقیت این نوع کسب و کارها را داشت.

اما کار در منزل به یک یا چند مورد بسنده نمی شود بلکه دریایی از شغل و حرفه در منزل وجود دارد که هر یک از افراد باتوجه به توانمندی خود و مهارت هایی که دارند می توانند آن ها را انتخاب کنند و سپس به فعالیت بپردازند.

آشپزی در منزل

آشپزی یکی دیگر از اشکال این نوع کار در منزل است که ممکن است خیلی از خانم ها و حتی آقایان آن را انجام دهند. افرادی که مهارت کامل این حرفه را دارند می توانند یک کار خانگی در منزل داشته باشند.

امروزه خیلی از افراد نمی توانند غذای روزمره خود را آماده و پخت کنند و از طرف دیگر می خواهند ارزان تر و خانگی تر آن را تهیه کنند و همه اینها در غذایی که شما درست می کنید وجود دارد یعنی هم ارزان تر از رستوران ها است و هم یک غذای خانگی است.

همین حالا خیلی از پایتخت نشینان، از شهرها و مناطق دیگر به این شهر آمده اند و شاید مدت ها طعم غذای محلی شان را نچشیده باشند شما می توانید این غذاها را برای آنان آماده کنید و با یک تبلیغات ساده، مشتریان زیادی برای خود دست و پا کنید.

غذاهای شما می تواند شامل صبحانه، نهار و شام باشد که همه این غذاها مشتریان خاص خود را دارد و شما می توانید آن را برای مشتریان خود تهیه کنید.

از این نوع کارآفرینی در منزل خیلی زیاد است و فقط باید کمی به اطرافتان نگاه کنید و با شناسایی منطقه و نیازهای آنان، به چنین کاری اقدام کنید.

روش های دیگر کارآفرینی در منزل

مربی شخصی، تعمیرکار تلفن همراه و تبلت، عکاس، کاهنده‌ هزینه کسب و کار، حسابداری و طراحی گرافیکی می تواند به عنوان اشکال این کار در منزل مورد توجه قرار گیرد و شما را به درآمد کافی و لازم برساند.

با اینحال کارآفرینی در منزل شامل ایده کسب و کار خدمات مشاوره تغذیه، خدمات تزیین اتومبیل، نگهداری از کودکان، دکوراسیون داخلی، راهنمای شغلی، رزومه نویسی، کلوپ سلامتی، خدمات برنامه‌ریزی مالی، صنعت آکواریوم، ایده کسب و کار درمان زیبایی و اسپا، سالن بازی و فروش لوازم عتیقه نیز می شود.

ایجاد فروشگاه کتاب‌های دست‌دوم، شمع‌سازی و کارهای هنری، انجام کارهای تایپی، انتشار کتاب‌های رایانه‌ای، بازاریابی اینترنتی، راه اندازی مزون لباس خانگی، ساختن زیورآلات تزیینی، معلم تقویتی دروس مدرسه، طراحی گرافیکی و صفحه آرایی، فروشندگی مستقیم، ویرایش و نمونه خوانی، تدریس خصوصی زبان انگلیسی از منزل، آرایشگری و خدمات زیبایی، خیاطی و دوخت و دوز و نقاشی از اشکال دیگر این نوع فعالیت در منزل است.

بنابراین این نتیجه حاصل می شود که حتی در منزل نیز می توان کارآفرین و شاغل بود و درآمد کسب کرد و همه اینها به انگیزه، همت، پشتکار، پیگیری کارها، برنامه ریزی درست، تاحدودی ریسک پذیری، مهارت آموزی و استفاده از تجارت ارزنده و کاربردی دیگران وابسته است.

کارآفرینی با سرمایه کم

1. تشخیص یک ایده کسب‌وکار پرسود
2. اعتبار ایده خود را بسنجید
3. یک شریک پیدا کنید
4. برای آغاز یک کسب‌وکار، سرمایه جذب کنید
شما هرگز نمی‌توانید بدون اینکه ایده‌ای داشته باشید یک کسب‌وکار ایجاد کنید. در اینجا به شما چند تکنیک خلاقانه برای پیدا کردن ایده کسب‌وکار یاد می‌دهیم.

-تشخیص یک ایده کسب‌وکار پرسود

1- از دوستان خود بپرسید که چه چیزی آن‌‌ها را آزار می‌دهد.
کارآفرینان همواره از مشکلات الهام می‌گیرند. برای مثال تراویس کالانیک و گرت کمپ بعد از اینکه در تاکسی گرفتن مشکلاتی داشتند، شرکت مشهور اوبر را تاسیس کردند. تمام داروها، تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی گران‌قیمت و شغل پزشکی به خاطر حل مشکل بیماری افراد ایجاد شده است!

پس این مسئله را در ذهن خود نگه دارید، از دوستانتان بپرسید و هر روز پیگیر این باشید که چه چیزهایی برایشان دردسرساز شده است.

نگاهی به لیست مشکلات بیندازید و دنبال آن‌هایی بگیردید که احتمالا توانایی حلشان را دارید.

2- برای آینده آماده باشید.
با توجه به تغییرات دنیا، مردم محصولات متفاوتی نیاز دارند. مطالعه شما در مورد صنعت و بازاری که در آن پا می‌گذارید باید زیاد باشد و پیش‌بینی‌ها در مورد آینده را بررسی کنید. سپس از خود بپرسید که اگر این پیش‌بینی ها صحت داشته باشد، چه نیازهایی ایجاد می‌شود؟

3- چیزی را که از قبل وجود دارد، ارزان‌تر و بهتر بسازید.
لازم نیست که همیشه چیز جدیدی اختراع کنید. اگر بتوانید که محصولی را که هم‌اکنون موجود است با مبلغی کمتر یا کیفیتی بهتر ارائه دهید، مشتریان زیادی بدست می‌آورید. نکته مثبت این استراتژی این است که از قبل به وضوح می‌دانید که محصول شما مشتری دارد.

4- روی یک موضوع رو به رشد تمرکز کنید.
سراغ صنعت یا بازاری بروید که در حال رشد است. بعد از اینکه انتخاب کردید، حتما تمامی محصولات آن صنعت را مطالعه کنید. بدانید که فواید هر محصول چیست و چه تفاوتی با همدیگر دارند. استراتژی‌های بسته بندی و بازاریابی را بهتر بشناسید و نظرات افراد را در مورد این محصولات بپرسید.

5- نیازی را که چندان خوب به آن پرداخته نشده برطرف کنید.
حتما لازم نیست که چیزی را اختراع کنید! گاهی اوقات ورود به بازار از طریق دلالی بهترین راه حل است. بسیاری از کارخانه‌ها ظرفیت خالی تولید دارند یا انبارشان پر است، آن‌ها نیازمند افرادی هستند که محصولاتشان را برایشان بفروشند.

اگر این توانایی را دارید، حتما لازم نیست به فکر تولید یک محصول باشید.

دیگر پیشنهادات

با دیگر کارآفرینان شبکه‌سازی کنید: دنبال دیگر کارآفرینان اطراف خود بگردید. از طریق نمایشگاه‌‌ها یا رویدادهایی که برگزار می‌شود، می‌توان به آن‌ها دسترسی پیدا کرد. ارتباط با صنعت‌گران نه تنها باعث ایجاد رابطه‌ای ارزشمند می‌شود، بلکه ایده‌های زیادی نیز سراغتان می‌آید.
سراغ پتنت‌ها بروید: بسیاری از طرح‌های تولید صنعتی که شکست خورده‌اند، بعد از ۱۸ ماه در فضای مجازی از جمله گوگل پتنت منتشر می شوند. توصیه نمی‌کنیم که از یک طرح شکست‌خورده استفاده کنید، ولی مرور این مطالب می‌تواند به شما نشان بدهد که دیگران به دنبال اختراع چه چیزهایی بوده‌اند.
یک جلسه طوفان ذهنی تجربه کنید: اگر می‌خواهید خلاقیتتان اوج بگیرد، بین ۳ تا ۵ نفر از کسانی که می‌دانید روحیه یا افکاری کارآفرینانه دارند را به یک جلسه طوفان ذهنی دعوت کنید. از همه بخواهید که در مورد یک محصول خاص مطالعه کرده در جلسه حاضر شوند.

-اعتبار ایده کسب‌وکار خود را بسنجید

احتمالا هنگام مطالعه همین مطلب یا از قبل ایده‌هایی به ذهنتان رسیده باشد. قبل از اینکه ایده را عملی کنید باید بدانید که مردم واقعا محصول شما را می‌خواهند. (لطفا از دوستان و اعضای خانواده خود فاکتور بگیرید.)

ایده ای به نام MVP وجود دارد که مخفف لاتین “حداقل محصول قابل اعتماد” است. MVP ساده ترین و نمونه اولیه محصول یا خدمتی است که ارائه می‌دهید.

بگذارید توضیح دهیم. فرض کنید که اپلیکیشنی می‌خواهید طراحی کنید که دانش‌آموزان را به معلمان مجازی متصل می‌کند. ممکن است که یک نسخه اولیه طراحی کنید.

خودتان ۱۵۰ معلم مجازی را پیدا کنید و لینک برنامه خود را در کانال تلگرام دانشگاه‌تان بگذارید. اگر افراد زیادی ثبت‌نام کردند، نشان می‌دهد که باید جلو بروید. اگر نه، باید دوباره در مورد ایده خود فکر کنید یا از اول شروع کنید.

مصاحبه با مشتریان احتمالی یک گزینه دیگر است. به آن‌‌ها نسخه آزمایشی محصول خود را نشان دهید، از آن‌ها بپرسید که چه چیزی را در موردش پسندیده اند و چه چیزی را نه، بپرسید که حاضرند چقدر برایش بپردازند و هر چند وقت یک بار از آن استفاده می‌کنند و همینطور ادامه دهید.

اگر می‌خواهید قبل از اینکه چیزی را بسازید ببینید که بازار چقدر به آن علاقه دارد، یک صفحه آنلاین بسازید و محصول یا خدمتی که ارائه می‌دهید را توصیف کنید.

از مردم بخواهید که آدرس ایمیل خود را در ازای عضویت رایگان، تخفیف یا یک محصول مجانی و … وارد کنند. سپس از طریق تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و دیگر راه های بازاریابی ادامه دهید و ببینید که چه تعدادی از افراد ثبت‌نام می‌کنند.

-یک شریک پیدا کنید.

مرسوم است که هنگام ایجاد یک کسب‌و‌کار جدید،‌ دنبال یک شریک بگردید. سه مزیت در انجام این‌ کار وجود دارد.

جذب سرمایه راحت‌تر می شود. بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند از شرکتی که تنها یک موسس دارد حمایت نکنند.

پل گراهام که یک کارآفرین موفق است در لیست دلایل شکست کسب‌وکار، تک نفره بودن را درج کرده است. او معتقد است: “آیا تا به حال متوجه شده اید که تعداد استارتاپ‌هایی که تنها توسط یک نفر بنا شده‌اند و موفقند چقدر کم است؟ به نظر نمی‌رسد که این اتفاقی باشد.”

اگر شریک داشته باشید، از نظر احساسی حمایت می‌شوید. راه‌اندازی یک کسب‌وکار تنش‌زا، هیجان‌انگیز و تجربه‌ای منحصر به فرد است. اگر خودتان همه چیز را به دوش خودتان بیندازید، هنگام موفقیت کسی را ندارید که با او شادی کنید یا هنگام شکست، کسی را ندارید که به او تکیه کنید. یک شریک دقیقا می‌فهمد که در دلتان چه خبر است و کمتر اجازه می‌دهد که حس تنهایی بر شما چیره شود.

همچنین آن‌ها می‌توانند مهارت‌ها، دانش و ارتباطات متفاوتی را ارائه دهند. شاید شما در فروش عالی باشید، در حالی که شریک شما فنی‌تر است. ممکن است شما ارتباطات زیادی داشته باشید و آن ها در عوض تجربه خوبی در کسب‌وکار داشته باشند. انتخاب یک شریک با رزومه‌ای خوب، راهی عالی برای افزایش شانس موفقیتتان است.

با این حال، معایبی هم در شریک شدن وجود دارد. شما و شریکتان قطعا در مواردی با همدیگر موافق نخواهید بود. اندکی عدم توافق سالم سازنده هم هست، ولی اگر زود به نتیجه نرسید، وقت و انرژی شما تلف شده است. به علاوه ممکن است حال دیگر اعضای مجموعه شما هم بد شود.

در نهایت باید گفت که پیدا کردن یک شریک هم مشکل است. سخت است که کسی را پیدا کنید که اندازه شما نگران کسب و کار باشد و روحیه کارآفرینی داشته باشد. به علاوه شریکتان هم باید قبول کند و به شما باور داشته باشد.

-چگونه برای آغاز یک کسب‌و‌کار سرمایه جذب کنیم

۱. از دوستان و آشنایان خود بخواهید که روی کسب‌وکارتان سرمایه‌گذاری کنند.
۲. وام کارآفرینی بگیرید.
۳. سرمایه‌گذار پیدا کنید.

نمونه هایی از کارآفرینی با سرمایه کم

غالبا افرادی که می خواهند درآمدی از راه کارآفرینی بدست آورند، از نظر مالی در شرایط خوبی نیستند از این رو در صدد هستند فعالیتی با سرمایه کم را شروع کنند.

اکنون فناوری و پیشرفت به نقطه ای رسیده است که فرصت های کارزیادی فراهم شده است. شروع این فعالیت ها معمولا با هزینه های زیادی همراه نیست و ممکن است خیلی از این فعالیت ها با مبلغ خیلی ناچیز که باور کردنی هم نیست به عنوان شکلی از کارآفرینی با سرمایه کم مورد توجه قرار گیرد.

فعالیت ها به کمک اینترنت و همچنین مهارت های کامپیوتری می تواند جز دسته کار با سرمایه کم باشد، البته همه اینها، کم یا زیاد به آموزش و مهارت آموزی نیاز دارد و هرچه این آموزش ها کاربردی تر باشد به همین نسبت موفقیت در کار نیز بیشتر خواهد شد.

مشاوره اینترنتی یکی از راه های کارآفرینی با سرمایه کم است که شما می توانید با راه اندازی مشاور (مانند الو مشاور) در مورد تخصصی که دارید به مخاطبان خود که از طریق تلفن با شما تماس می گیرند مشاوره بدهید و نرخ تماس دقیقه ای خود را مشخص کنید.

تولید محتوا از جمله ایده های خوب است که می توانید این کار را درمنزل انجام دهید و امروزه با گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، فرصت های کار در این عرصه ها به عنوان کارآفرینی با سرمایه کم بیش از پیش فراهم شده است.

طراحی سایت نیز ایده منحصر به فرد کار با سرمایه کم است. کسانی که مهارت طراحی سایت را دارند می توانند از این طریق به درآمد خوب و پولسازی برسند.

کارآفرینی با سرمایه کم می تواند فعالیت هایی مانند تمیز کردن و نگهداری آکواریوم، نگهداری از کودکان، تعمیر کامپیوتر، خدمات جابجایی، برنامه ریز مراسم ها و تعمیرکار باشد.

البته هریک از این فعالیت ها نیاز به تجربه و آموزش دارد برای مثال تعمیر کامپیوتر و تعمیرکار وسایل دیگر نیازمند طی دوره های آموزشی است هرچند تمیز کردن و نگهداری اکواریوم، نگهداری از کودکان و برنامه ریز مراسم ها به آموزش و تجربه کمتری نیازدارد.

ایده های کسب و کار با سرمایه کم

آموزش و مهارت آموزی، شانس افراد را برای راه اندازی فعالیتی در منزل افزون تر می کند در حالی که پیوند تجربه با آموزش نیز حفظ کار و فعالیت را بیشتر تضمین می کند.

خیلی از افراد سرمایه چندانی ندارند که برای مثال یک کامیون یا خودرو بخرند. رانندگی کامیون درآمد خوبی دارد اما شاید برخی از افراد نتوانند آن را بخرند اما می توانند فنون رانندگی آن را یاد بگیرند و گواهینامه و مجوز رانندگی را از دستگاه های ذیربط دریافت کنند.

در زمان حاضر ممکن است خیلی از شرکت های حمل و نقل چنین رانندگانی احتیاج داشته باشند و آگهی های روزنامه ها و سایت ها موید این مطلب است. بنابر این می توان با سرمایه اندک برای خودمان کارآفرینی کنیم و پس از مدتی کار و کسب درآمد، بتوانیم وسیله ای برای امرار معاش تهیه کنیم و کارفرمای خود باشیم.

۲۰ ایده برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی با سرمایه کم

۱. مشاوره اینترنتی
کسب درآمد از اینترنت با مشاوره. در زمینه‌ای تخصص دارید؟ اگر جواب‌تان مثبت است پس می‌توانید از این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم کسب درآمد کنید. در سایت‌های مربوط به یافتن مشاور (مانند الو مشاور) ثبت نام کنید و برای کسانی که با شما تماس می‌گیرند تا با شما صحبت کنند نرخ تماس دقیقه‌ای خود را مشخص کنید. ایده کسب و کار با سرمایه کم

۲. تولید محتوا
یکی از ایده های عالی کار در منزل می تواند تولید محتوا باشد. فرقی نمی‌کند آگهی می‌نویسید یا مقاله یا کتاب الکترونیکی، محتوا باید توسط فردی نوشته شود. یکی از جاهایی‌که بیشترین تقاضا برای خلق محتوا وجود دارد، در بخش شبکه‌های اجتماعی است.

تولید محتوا یک فرآیند کم‌هزینه است، زیرا تنها چیزی که نیاز دارید یک کامپیوتر است و یک ارتباط اینترنتی سرعت بالا، و همچنین یک برنامه‌ی خاص گرافیکی (یا دیگر نیازهای نرم‌افزاری) که ممکن است هزینه‌ی راه‌اندازی داشته‌باشد. به‌هرحال، جدای از این‌ها، تنها چیزی که باید برای تولید محتوا صرف کنید زمان است. می‌توانید از خدماتی مانند ویکی محتوا برای جا افتادن در بازار و ایجاد حلقه‌ی مشتریان خود استفاده کنید.

افزایش خلاقیت در ابتدای روز

۳. طراحی گرافیکی
این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم این است که اگر توانایی‌های گرافیکی دارید، باید بدانید مشتریان بسیاری برای کسب و کارشان به‌دنبال لوگو، طراح‌های گرافیکی و کارهای هنری هستند. به دنبال سایت‌هایی مانند دیزاینو بگردید تا بتوانید کسب و کار خودتان را راه‌بیاندازید و حلقه‌ی مشتریان‌تان را گسترش دهید. ایده کسب و کار با سرمایه کم

۴. اختراع
پیشترها، مخترع بودن یک هدف دست‌نیافتنی بود، و گاها افراد برای توجیه روانی بودنشان از این اصطلاح استفاده می‌کردند. ولی دیگر این‌چنین نیست! با پلتفرم‌هایی مانند مرکز ایده و اختراعات تجاری ایران،‌ تأمین سرمایه‌ی مالی برای ایده‌ها و اختراع‌ها ممکن است. مزیت این مدل این است که اگر پول موردنیازتان فراهم شود و به‌اصطلاح از لحاظ مالی تأمین شوید، نشان‌دهنده‌ی موفیقت شما در یافتن بازار است. اگر ایده‌ی شما مورد استقبال قرار نگیرد، به این معنی است که لازم است مسیر آمده را برگردید و دوباره طرح‌ریزی کنید.

۵. سازنده‌ی طلا و جواهر
کم نیستند بانوانی که دوست دارند خودشان را با زیورآلات زیبا بیارایند. این مورد را با علاقه‌ی روزافزون به زیور آلات دست‌ساز ترکیب کنید و خواهید دید که نسخه‌ی موفقیت در دستان شما است. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۶. فروش اجناس دست دوم
عموما در بازارهای محلی مانند جمعه‌بازارها و سمساری‌ها و هرجای دیگری، می‌توانید اجناس جالب و ارزشمندی پیدا کنید. شما ارزش واقعی آن‌ها را درمی‌یابید و آن‌ها را در فهرست اقلام فروشی قرار می‌دهید. سایت‌هایی مانند دیوار و شیپور بازار خوبی برای ارائه‌ی کالاها هستند. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم عالی است. ایده کسب و کار با سرمایه کم

۷. موسیقی‌
این ایده به آن‌چه در ذهن شماست شباهتی ندارد. ما درباره‌ی این صحبت نمی کنیم که ستاره‌ی موسیقی بشوید،‌بلکه فقط قرار است چرخ زندگی‌تان را از این طریق بچرخانید. از ضبط موسیقی در استودیو گرفته تا نوشتن ریتم و شعر برای کسب و کارها. اگر این مهارت را داشته‌باشید مطمئن باشید می‌توانید از این طریق امرار معاش کنید. با نرم‌افزارهایی مانند Reaper (که بسیار ارزان است) می‌توانید درست روی کامپیوترتان، استودیوی تولید موسیقی خودتان را داشته‌باشید.

کسب درآمد از اینستاگرام

۸. مدیریت شبکه‌های اجتماعی
ارتباط برقرار کردن با افراد یک هنر است. برخی در این هنر خوب عمل می‌کنند و برخی عالی هستند و برخی …..! خودتان متوجه منظورم شدید. ارتباط برقرار کردن با مشتریان کاری است که بسیاری از کسب و کارها وقت انجام آن را ندارند. خبر خوب این است که، علیرغم این‌که وقت ارتباط با مشتریان را ندارند ولی به کسی نیاز دارند که بتواند این بخش از کسب و کارشان را مدیریت کند و آن‌ها هم هزینه‌اش را پرداخت می‌کنند. مهارت‌های ارتباطی خوب و به روز بودن در شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، اسنپ‌چت، واین، پریسکوپ و غیره بسیار مهم هستند. باید بدانید که هر پلتفرم برای چه گروهی از افراد جذابیت دارد و در هر یک از این جوامع ارتباطی چگونه باید حاضر شوید.

۹. آموزش/ مربی‌گری
قابل توجه مربیان مشتاق آموزش: این کسب و کار به هزینه‌ی بسیار کمی از نظر راه‌اندازی یک محیط یادگیری مجازی و/ یا محیط آموزشی نیاز دارد. در آغاز فرآیند مربوط به استارت‌آپ، علاوه بر اینترنت سرعت بالا، به زمان و تلاش نیاز دارید. درمجموع، هزینه‌ی استارت‌آپ راه‌اندازی و هدایت یک سرویس آموزش/ یادگیری مجازی، هزینه‌ی بسیار کمی دارد. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید. ایده کسب و کار با سرمایه کم

۱۰. مشاور فنی
یادگرفتن امور مرتبط با کامپیوتر همیشه مورد تقاضا است. درنتیجه، یک راه برای کمک به این مسئله این است که آموزش‌هایی بر مبنای برنامه‌های کامپیوتری خاص (یا چندگانه) آماده‌کنید که جزئیات مربوط به استفاده از آن برنامه و تکمیل پروژه را به ارباب رجوع بدهد. بنابراین، بهترین راه برای کاهش هزینه‌های استارت‌آپ در این ایده این است که هم برنامه را در اختیار داشته‌باشید و هم برنامه‌های مرتبط با آن را، تا بتوانید دستورالعمل یا ویدیوی “چگونه می‌توانم” درست کنید. به‌علاوه، اگر می‌خواهید یک وب‌سایت به اینکار اختصاص دهید که تمامی فعالیت‌های انجام شده در آن قابل دسترسی و پیگیری باشند، پس باید هزینه‌ی راه‌اندازی وب‌سایت را نیز در هزینه‌های اولیه‌ی استارت‌آپ‌تان لحاظ کنید. در نهایت، در این راستا، خدمات‌رسانی اینترنتی/ تلفنی نیز بسیار سودمند خواهد بود.

۱۱. پیاده‌سازی فایل‌های صوتی
پیاده‌ساز کسی است که یک فایل صوتی را به نوشتار تبدیل می‌کند. این کار به‌نظر روبه‌زوال می‌آید، ولی حقیقت این است که به‌خاطر افزایش ویدیوهای اینترنتی این شغل نیز رو به گسترش است. حقیقت این است: کامپیوترها هنوز هم در شناسایی کلام با مشکل مواجه هستند. صاحبان کسب و کار و کارآفرینان نیاز دارند فایل‌های ویدیویی‌شان به نوشتار تبدیل شوند تا هم کسانی که مشکل شنوایی دارند از آن‌ها بهره بگیرند و هم موتورهای جستجو متوجه محتوای این ویدیو شوند.

به‌علاوه، شما سفارش‌تان را از کسانی می‌گیرید که صرفا می‌خواهند فایل‌های آن‌ها پیاده شوند تا بهتر مطالعه و درک شوند. برای شروع می‌توانید از پارسکدرز سفارش کار بگیرید. این ایده برای راه اندازی کسب و کار با سرمایه کم را امتحان کنید.

۱۲. مترجم
مانند تولیدکننده‌ی محتوا، خدمات ترجمه (حداقل در این بخش) مستلزم متنی است که می‌خواهند از یک زبان به یک زبان کاملا متفاوت برگردانده شود. درحالی که این مهارت اساسا مستلزم این است که فرد در چند زبان مهارت داشته باشد، هزینه‌ی اولیه‌ی استارت‌آپ شامل هزینه‌ی اینترنت/ تلفن و نیز مخارج مربوط به سفر است. به‌علاوه، مخارج بازاریابی نیز می‌تواند در هزینه‌های استارت‌آپ اعمال شود. فقط این نکته را به‌خاطر داشته‌باشید که: اگر در هیچ زبانی تسلط یا مهارت ندارید، به‌هیچ‌وجه سراغ این کار نروید. فکر نکنید با ابزاری مانند “ مترجم گوگل” می توانید این کار را به‌درستی انجام دهید.با وجود این که مترجم گوگل بی‌نظیر است، ولی همیشه کارش را عالی انجام نمی‌دهد. ایده کسب و کار با سرمایه کم

۱۳. ستاره‌ی یوتیوب
خوب، لازم نیست که یک ستاره باشید! ولی با استفاده از دوربین یک گوشی هوشمند و یک موضوع خوب، می‌توانید از طریق یوتیوب خودتان کسب و کاری راه‌بیندازید. شما یک‌شبه میلیونر نخواهید شد، ولی با مخاطب‌یابی قطعا می‌توانید مبلغ قابل قبولی به واسطه‌ی شهرت تازه به‌دست‌آمده‌‌تان به دست آورید.

۱۴. خدمات کاریابی
می‌توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید و به سایر شرکت‌ها خدمات استخدامی ارائه دهید. فقط به اطلاعات خوبی درباره‌ی جویندگان کار نیاز دارید. تنها کافی است یک فرد جویای کار را به یک شرکت ارجاع دهید و از این طریق کسب درآمد کنید.

۱۵. خدمات رسانه‌های اجتماعی
امروزه رسانه‌های اجتماعی نقش بزرگی در کسب و کار بازی می‌کنند. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال متخصص و تهیه‌کننده‌ی خدمات رسانه‌های اجتماعی هستند. می-توانید شرکت خودتان را تاسیس کنید که برای کسب و کارها سایه‌نویسی انجام دهد، و در وبلاگ‌ها، لینکدین و صفحات فیسبوک و حساب‌های توئیتر محتوا بارگذاری کند.

۱۶. دستیار انجام امور مجازی
استفاده از سرویسی مانند دستیار مجازی پونیشا به شما اجازه می‌دهد تا دستیار دیگران باشید. پروفایل شخصی‌تان را در این سایت همراه با وظایفی که به‌خوبی می‌توانید انجام دهید ارسال می‌کنید و افراد می‌توانند برای انجام آن وظایف مشخص شده، شما را در اختیار بگیرند.

سئو جامع

۱۷. ایده کسب و کار مشاور سئو
با افزایش تب اینترنت، نیاز به یک مشاور سئو افزایش یافته است. هر صاحب وب‌سایتی برای بهینه‌سازی وب‌سایت خود در موتور جستجو به دنبال یک مشاور سئوی خوب است.

۱۸. ایده کسب و کار ساخت تبلیغات
اگر ذهن‌تان خلاق است می‌توانید به یک غول تبلیغات تبدیل شوید. شرکت‌ها اغلب دنبال کسی هستند که خلاق باشد و به تبلیغات‌شان ارزش بدهد.

۱۹. انیمیشن‌ساز
امروزه کسب و کار انیمیشن و بازی به سرعت جت در حال رشد است. اگر دانش ساخت کارتون و انیمیشن‌سازی را دارید می‌توانید در این دنیا موفق شوید.

۲۰. بازاریابی شبکه‌ای
امروزه شرکت‌های بازاریابی چندسطحی، فرصت‌های کسب و کار خوبی فراهم می-کنند. اگر در بازاریابی و فروش خبره هستید، می‌توانید این کسب و کار را با هزینه‌ی بسیار اندک شروع کنید. ایده کسب و کار با سرمایه کم

منبع:

bizinoos

khanesarmaye

baneshan

tavangarbash

denako.ir

خدمات مشاوره مدیریت و ایده پردازی

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت