مشاوره مدیریت و کسب و کار

سئو پیشرفته

سئو پیشرفته: تکنیک های پیشرفته سئو کدامند ؟ چگونه می توان کلمات جستجو شده را طبقه بندی کرد ؟ برای بهینه سازی سایت روی چه مواردی باید متمرکز شد ؟ چه ترفندهایی برای بهبود سئو وجود دارد ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع می پردازد.

سئوی داخلی و سئوی خارجی

سئو پیشرفته

سئو سایت مهمترین نقش را در صنعت دیجیتال مارکتینگ ایفا می کند. در حال حاضر تقریبا تمام کاربران اینترنتی از موتور جستجو گوگل برای جستجوی اطلاعات محصول مورد نظرشان استفاده می کنند.
بنابراین بازاریاب ها چاره ی دیگری جز جستجو برای کشف روش های بهتر برای بازاریابی محصولات شان در اینترنت ندارند. درواقع مزیت رقابتی هر فروشگاهی و هر کسب و کاری در حال حاضر از طریق داشتن پلتفرم های آنلاین موجود در اینترنت به دست می آید.
کارآفرینان باید هنگام انتخاب بهترین استراتژی سئو سایت SEO برای استفاده در کمپین های بازاریابی آنلاین خود،زیرک باشند. اول، استراتژی ای که انتخاب میکنید باید خاص صنعت باشد. شما باید به مشتریانی دسترسی پیدا کنید که بیشتر و راحتر کشف می شوند. مشتریان را می توان بسته به نوع جمعیت و انواع محصولات مورد استفاده طبقه بندی کرد. داشتن کمپینی که ارزشی به مجموعِ کمپین های بازاریابی تان اضافه نمی کند، بی فایده است.
ابزارهای سئو زیادی وجود دارند که می توانند در کمپین های سئو SEO استفاده شوند. برخی از آنها نسخه هایی رایگان هستند در حالی که برخی دیگر پریمیوم(premium) هستند. شما باید ابزاری را انتخاب کنید که نیازهای کسب و کارتان را با دقت زیادی برآورده می کند. از خودتان بپرسید که این ابزار در ارزیابی موفقیتِ کمپین های دیجیتال مارکتینگ موثر خواهد بود؟
استفاده از کمپینی که عملکرد مورد نظر شما را دنبال نمی کند، بی معنی است. شما باید بدانید که کدام استراتژی ها خوب کار می کنند و کدام یک جواب نمی دهند تا بتوانید بهترین راه پیش رو را دنبال کنید.
اکثر ابزارهای سئو SEO همیشه یک دوره ی آزمایشی رایگان را به شما خواهند داد. این به شما کمک می کند تا کارایی ابزار را در اجرای کمپین های آنلاین خود ارزیابی کنید. به این شکل شما می توانید بفهمید که آیا آن ابزار برای استفاده آسان است یا پیچیده. مهمترین چیز این است که برای وقت و پولی که میگذارید ارزش بدست آورید. ابزارهای رایگان خوب هستند مخصوصا اگر شما کمپین های بسیار بزرگی را اجرا نمی کنید. آنها می توانند به راحتی به کسب و کارهای کوچک و متوسط خدمت کنند.
استراتژی ای که انتخاب میکنید نیز بستگی به تعداد کمپین هایی که در همان زمان اجرا میکنید، دارد. برخی از استراتژی ها به شما این امکان را می دهد تا چندین کمپین را همزمان اجرا کنید. بر اساس تعداد کمپین هایی که در آن مشارکت می کنید، یک استراتژی را انتخاب کنید. اکثر بازاریابان مایلند در چندین کمپین شرکت کنند تا میزان دسترسی شان را گسترش دهند. تنوع امری کلیدی است، چراکه شما قادر خواهید بود تا به چندین مشتری دسترسی داشته باشید. هرچه تعداد مشتریان باشد، موفقیت بیشتر خواهد بود، پس ، بی معنی است که میلیون ها نفر بازدیدکننده ای را جذب کنید که نمی توانید آنها را به سود تبدیل کنید. موفقیت هر کمپین بازاریابی اینترنتی، باید نسبت به میزان فروش تحقق یافته،( که از ابتکار استراتژی نشات گرفته) ، ارزیابی شود.
همانطور که می بینید، باید از تکنیک های سئو SEO استفاده کنید تا ترافیک و نمایش سایت در جستجوی کلمات کلیدی را به طور قابل توجهی افزایش دهید. بنابراین، این امر می تواند یک بازی هوشمندانه برای استفاده از تکنیک های بهینه سازی سایت برای موتور جستجوگر موثر، برای افزایش سریع ترافیک وب سایت شما باشد.

سرعت نمایش وب سایت و تمام صفحات تان را در تمام دستگاه ها بالا ببرید

یک سایت آهسته نه تنها برای کاربر نهایی، بلکه برای سئو SEO نیز بد است، بنابراین ما بعضی از راه های مهم که می توانید به وسیله آنها، سرعت لود شدن وب سایت را بالا ببرید، به اشتراک می گذاریم:

-اسکریپت های خارجی و تمام اطلاعات غیر ضروری را روی وب سایت تان کاهش دهید.

-عکس هایی که استفاده میکنید را مناسب اینترنت کنید.( internet friendly)
-از یک شبکه انتقال محتوا استفاده کنید. ( CDN)
-برای سایت خود ssl تهیه کنید تا بروی HTTPS بالا بیاید.
-فایل های JS و CSS را بهینه سازی و از کش ها استفاده کنید.

-یک صفحه AMP بسازید.

یک وب سایت Responsive ایجاد کنید
یک وب سایت Responsive که وبسایت تان را قادر می سازد تا با اندازه هر صفحه ای سازگار شود، می تواند بر روی گوشی، دسکتاپ یا یک لپتاب قابل مشاهده باشد. همچنین برای به روز رسانی های گوگل مانند « Mobile first index » مفید خواهد بود.

در زیر برخی از مزایای استفاده از یک وب سایت Responsive را به اشتراک می گذاریم:
-افزایش ترافیک از طریق کاربران موبایل
هزینه پایین تر و تقویت وب سایت
به راحتی به هر اندازه صفحه ای قابل تنظیم است.
-باعث بهبود تلاش های سئو SEO شما می شود.
-سایت های Responsive ، تجربه کاربری بهتری را ارائه می دهند.

از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید

کلمات کلیدی طولانی می توانند برای استراتژی سئو SEO شما، بسیار سودآور باشند.

دلایل زیادی برای اشاره به کلید واژه های طولانی وجود دارد که در زیر تعدادی از آنها ذکر شده اند:
-رقابت کمتر
-نسبت به کلمات کلیدی متداول، کلمات کلیدی طولانی تر، رتبه بهتری کسب می کند.( rank)
کاربر از یک محصول یا خدمت مطلع می شود

محتوایی منحصر به فرد و با کیفیت بالا ایجاد کنید

به تولید محتوا بیشتر اهمیت بدهید. محتوای منحصر به فرد و با کیفیت باید جنبه ی کلیدی هر استراتژی سئو سایت SEO باشد. یک محتوای منحصر به فرد، بدون خطا و دارای محتوایی قوی، ایجاد کنید و از طریق ارائه محتوا، بازدیدکننده یا مشتری خود را تحت تاثیر قرار دهید. موتور جستجو (گوگل) می خواهد سه جنبه محتوا را ببیند:
-کیفیت
-مرتبط بودن
-خاص بودن

ساخت بک لینک:حفظ کیفیت در ذهن، بجای تعداد

تنها بر ایجاد بک لینک های با کیفیت و مرتبط با بازاریابی محتوایی تمرکز کنید که به افزایش رتبه وب سایت و ترافیک در موتور جستجو کمک کند.
وبسایت خود را به https تغییر دهید
از «http» به «https» بروید تا ارتباطات، اطلاعات و جزئیات دیگر در وب سایت خود را ایمن کنید.چراکه Google، yahoo و تمام موتورهای جستجو، وب سایتهای ایمن را ترجیه می دهند.

گوگل پادشاه است، اما یاهو و بینگ را فراموش نکنید

فکر نکنید که فقط گوگل موتور جستجوگر سئو SEO شماست. مشتریان بیشتری را با استفاده از موتورهای جستجوگر دیگر مانند یاهو، بینگ و غیره برای به دست آوردن رتبه بندی بالای جستجوگرهای اینترنتی وب سایت تان ، جذب کنید.

حضور قوی ای در سایت های رسانه های اجتماعی داشته باشید

به اشتراک گذاری محتوای مفید و آموزنده در رسانه های اجتماعی کمک خواهد کرد تا توجه کاربران به وب سایت افزایش یابد، که در نهایت احتمال پیروزی در کیفیت لینک ها را افزایش می دهد.

به روزرسانی و انتشار مجدد پست های قدیمی

محتوای وب موجود خود را به منظور افزایش ترافیک ارگانیک وب سایت تان، اصلاح کنید.

تجربه کاربری، نکته مورد اهمیت جدید در سئو SEO است

تجربه مشتری را با ارائه پشتیبانی کامل افزایش دهید و رتبه بندی جستجوگرهای خود را بالا ببرید.

یک وب سایت مناسب گوشی بسازید

گوگل آن دسته از وب سایتی را می پسندد که مناسب گوشی بوده و کاربر را با یک تجربه دلپذیر همراه می سازند. امروز عصر گوشی های هوشمند است و برای دسترسی به یک سایت ، کاربران منتظر بالا آمدن یک کامپیوتر نمی مانند، آنها بلافاصله سعی می کنند لینک را در مرورگر تلفن همراه خود باز کنند. بنابراین، وب سایت شما باید دارای یک صفحه نمایش تلفن همراه باشد و گشت و گذار در سابت باید راحت باشد.

ایجاد محتوایی که ارزشمند باشد

وقتی که ما در مورد ترافیک وب سایت صحبت می کنیم، لینک بیلدینگ بسیار مهم است. هرچه بیشتر بک لینک های ورودی خوب از طریق رپورتاژ آگهی برای وب سایت خود بفرستید، احتمال حضور در رتبه های بالاتر در نتایج جستجو بیشتر می شود. ابزارهایی وجود دارند که با کمک آنها می توانید محتوای ارزشمند پیوند را تهیه کنید.  دناکو شما باید مطالب خود را تازه و به روز شده نگه دارید. اگر کیفیت محتوای شما خوب باشد، مردم به طور خودکار وب سایت شما را لینک می کنند و این باعث افزایش ترافیک وب سایت تان خواهد شد.

بهینه سازی سایت

این مهمترین وظیفه برای افزایش ترافیک وب سایت شماست. برای بهینه سازی سایت بهتر، شما باید بر روی موارد زیر تمرکز کنید:
تمام محتوای بی ربط را محصور کرده و روی محتوای مربوطه تمرکز کنید. از محتوای اسپم دوری کنید تا وب سایت شما توسط گوگل جریمه نشود.
عناوین و متا تگ های خود را به روز نگه دارید.
وب سایت شما باید از تمام مرورگرها و نرم افزارها پشتیبانی کند و تجربه فنی خوبی داشته باشد.
با استفاده از تجزیه و تحلیل(Analytics) و ابزارهای گزارش ، افزایش شدید ترافیک را مشاهده خواهید کرد. این یک روش قطعی برای به حداکثر رساندن تلاش های سئوی SEO کسب و کار شما است. نتایج را بلافاصله، (اما نه به سرعت) به شما ارائه می دهد و به محض اینکه تلاش های سئو SEO خود را شروع می کنید، ترافیک با نرخ ثابت افزایش می یابد. با استفاده از ابزارهایی برای ردیابی ترافیک سایت تان، می توانید به وضوح این تغییر را احساس کنید. زیرا افراد بیشتری از سایت شما بازدید می کنند و فروش به طرز باور نکردنی افزایش می یابد.
مردم اعتقاد دارند که اولین سایت در گوگل، یک شرکت معتبر است، با انجام سئو SEO، وبسایت شما برند شما می شود. شما کسی هستید که رقبا می خواهند شکست دهند.هرچه بیشتر شما در رتبه بندی گوگل به عقب بروید، مردم بیشتر در مورد وب سایت شما شک و تردید خواهند کرد. بخوصوص که اغلب آگهی ها می توانند آزار دهنده باشند و بسیاری از افراد آگهی را مسدود کرده اند.

سئو SEO ، زمینه ای رو به رشد است. در حال حاظر مردم بیشتر درک می کنند که سئو SEO مزایای بسیار زیادی دارد.

رقبای شما این را می دانند و شروع به استفاده از آن کرده اند. اگر رقبای شما از آن استفاده کنند، آنها قبل از شما در Google ظاهر خواهند شد و همه بازدیدکنندگانی را که می توانند به فروش تبدیل شوند را قبل از وبسایت شما دریافت می کنند. حتی اگر سایت شما خدمات و قیمت های بهتری ارائه دهد. بکارگیری بهتر سئو SEO ، شرکت یا سرمایه گذاری در کارکنان ماهرانه سئو SEO می تواند دقیقا همان چیزی باشد که شرکت شما باید برای رتبه بندی بهتر گوگل از رقبا نیاز دارد.
بیش از 250 میلیون وب سایت در اینترنت وجود دارد. می تواند خیلی سخت باشد که نام خود را با آن تعداد زیاد، نمایان کنید. به ویژه اگر محصول یا خدمات شما بسیار رقابتی باشد. با استفاده از سئو SEO، نام تجاری شما از بقیه جدا می شود و می تواند به راحتی افزایش فروشی را ایجاد کند که شما نیاز دارید.

چگونه می توان کلمات جستجو شده را طبقه بندی کرد؟

3 نوع کلمات یا عبارات جستجو شده توسط کاربران وجود دارد:

1-Navigational یا ناوبری !
2-Informational یا اطلاعاتی !
3-Transactional یا معاملاتی !

Navigational search queries

آنها نمایانگر هدف جتجو برای نام تجاری یا وب سایت خاصی هستند. برخی از مردم تمایل دارند به جای تایپ نام دامنه ها در مرورگرشان نام برند یا دامنه را در گوگل جستجو کنند. مثلا تایپ کنند newseo یا digikala و حتی google !!!

براساس مطالعات یکی از سایت های تحلیلگر معتبر که در آن 16 میلیارد کلمه کلیدی را مورد مطالعه قرار گرفته است، برندهایی مانند Facebook، Youtube و Google بیشتر از موارد مشابه جستجو شده اند.

Informational search queries

این موارد زمانی رخ می دهد که کاربران به دنبال اطلاعاتی هستند. آنها به دنبال یک وب سایت خاص نیستند بلکه به دنبال پاسخ یا راهنمایی در مورد چگونگی یک کار هستند. به عنوان مثال: نحوه پخت آبگوشت

Transactional search queries

این نوع مربوط می شود به جستجوهای خاصی که ما انجام می دهیم. معمولا با یک نام محصول (نایک) یا خدمت (سئو) همراه است.

از 3 نوع بالا جستجوهایی که براساس اطلاعات از پیش بررسی شده صورت می گیرد، یعنی در صورت نیاز جستجو می شود (Informational search queries) بهترین نوع جستجو هستند که به دقیق ترین نتیجه هم ختم می شوند.

 معرفی 10 تکنیک پیشرفته سئو

 

1. در اولویت قرار دادن نسخه موبایل سایت به خاطر Mobile-First Indexing

مطمئنا شما از هنگام مهاجرت گوگل به Mobile-First Indexing کارهایی انجام داده اید. در این رابطه سو تفاهم های زیادی برای کاربران ایجاد شده بود که ما در مطالب وبلاگ بارها به آن پرداختیم.

دقت داشته باشید که در Mobile-First Indexing نیازی به صد در صد ایده آل بودن برای رسیدن به رتبه اول گوگل در نتایج جتسجو نیست. همچنین نبایست سئو نسخه دسکتاپ سایت را به خاطر چنین تغییراتی، فراموش کنید.

در رابطع با Mobile-First Indexing نیاز است به نکات زیر توجه داشته باشید:

Mobile-First Indexing فعال شده است: این مسئله بدین معنیست که بعد از این تغییر ابتدا نسخه موبایلی صفحات در گوگل ایندکس شده و رتبه بندی صفحات بر اساس همین نسخه خواهد بود.
هیچگاه زمانی بهتر از این برای ساخت یک نسخه واکنشگرا نبوده است. اگر میدانید که غالب کاربران وب سایت شما از نسخه موبایل استفاده می کنند، وقت آنست که یک قدم رو به جلو بردارید.
محتواها را با در نظر داشتن موبایل (بدون قربانی کردن ارزش محتوا) تولید کنید. این مسئله بدین معنیست که از به کار بردن هر فرمتی که موجب اخلال در بارگذاری نسخه موبایل می شود خودداری کنید و در عین حال تمام محتوای نسخه دسکتاپ را نیز در نسخه موبایل حفظ کنید. نسخه های ساده در موبایل ها شاید بهتر به نظر برسند؛ اما این مسئله به معنای کسب رتبه بالاتر هم نیست.
یک وب سایت واکنشگرا بسازید. اگر وب سایت شما هنوز در حالت Mobile-First Indexing قرار نگرفته است، الان زمان آن است که به سمت ساخت وب سایتی واکنشگرا بروید.
از روش های متعارف در موبایل نهایت استفاده را ببرید. استفاده از منوهای همبرگری یا آکاردئونی در موبایل، مانع از ایندکس محتوای سایت نمی شود و در عین حال موجب ارتقا تجربه کاربری نیز می گردد.
در ذهن داشته باشید که هر چقدر نسخه موبایل سایت موانع کمتری برای گوگل بات داشته باشد، نتیجه کار بهتر خواهد بود. برای اطمینان از صحت عملکرد وب سایت بهتر است که هر از چند گاهی فایل های log سرور و همچنین خطاهای پایشی را چک کنید.

2. بهینه سازی سرعت وب سایت

در سال 2018 بود که سرعت وب سایت به یکی از فاکتورهای رتبه بندی تبدیل شد. اما این مسئله چگونه بر روی سئو تاثیر گذاشت؟

تیم وب سایت Link Assistant قبل و بعد از بروزرسانی الگوریتم های مرتبط با سرعت سایت آزمایش هایی را در خصوص کشف فاکتورهای تاثیر گذاری بر روی رتبه گوگل انجام داده است. نتایج این آزمایش ها نشان می دهد که سرعت وب سایت تاثیر آنچنانی بر روی رتبه نگذاشته، اما سطح بهینه سازی آن در این رتبه بندی موثر بوده است.

شما می توانید سرعت سایت را به همراه میزان بهینه سازی آن در ابزار جدید و بهینه شده PageSpeed Insights tool چک کنید.

 

ما معتقدیم که گوگل در ابعاد وسیعی در حال تست فاکتورهای متفاوتی بوده و نتایج آن را به زودی مشاهده خواهیم کرد. در حال حاظر شما بهتر است از بهینه بودن وب سایت خود در موارد زیر اطمینان حاصل کنید:

-بررسی تکنیکال سرعت سایت و رفع مشکلات
-پیروی از پیشنهادات گوگل برای بهینه سازی بهتر سایت. شما می توانید این گزارشات را در ابزار PageSpeed Insights tool مشاهده نمایید.

3. بهبود گزارش CrUX گوگل

منظور از داده های CrUX داده هاییست که گوگل از طریق نرم افزار گوگل کروم جمع آوری می کند. گوگل در سال 2018 تغییراتی را در ارزیابی سرعت سایت ارائه داد که یکی از آنها استفاده از داده های واقعی کاربران (جمع آوری شده از گوگل کروم) می باشد.

با اینکه این داده ها هنوز نقش بسیار مهمی در نتایج جستجو بازی نمی کنند، اما خیلی جای تعجب نخواهد داشت که در آینده بخش Field Data نسبت به Lab Data ارجحیت پیدا کند. بخش Field data برگرفته از داده های گوگل کروم است.

قسمت چالش بر انگیز این داده ها اینست که اگر الگوریتم های گوگل به این سمت بروند، استفاده از تست های داخلی برای کشف این داده ها، امکان پذیر نخواهد بود و این مسئله، موضوع بهینه سازی را با چالش هایی رو به رو می کند.

خبر خوب اینجاست که داده های CrUX توسط عموم قابل رویت بوده و شما می توانید به کاوش در آن بپردازید. داده هایی از قبیل دستگاه یا نوع ارتباط کاربر، زمان بارگذاری از بازدید و از این قبیل در دسترس هستند. کافیست که یک پروژه در Google Cloud Platform ایجاد کنید تا به صفحه عمومی CrUX دسترسی داشته باشید.

با داشتن کمی اطلاعات در مورد SQL قادر خواهید بود که داده های ارائه شده توسط گوگل را دریافت کرده و استراتژی های خود را با توجه به آن تغییر دهید.

4. گرفتن فضای بیشتری در نتایج جستجو

صفحه نتایج جستجوی گوگل در سال های گذشته دچار پیشرفت هایی شده و تا همین چند سال پیش عناصری مانند Local Pack، Ads، Knowledge Panel یا Answer Box در ذهن کسی خطور نمی کرد. نکته قابل اتکا در این راستا اینست که صفحه نتایج جستجو دائما در حال تغییر و تحول است.

به عنوان مثال نمایش هتل ها در گوگل همین چند وقت پیش دچار تغییراتی شده است. فیلتر نمایشی آن فرق کرده و تعداد نتایج آن از سه به چهار رسیده است.

اما چگونه در این قسمت ها جای بگیریم؟

بهره بردن از Featured Snippets

می دانیم که Featured Snippets مدت زمان زیادیست که معرفی شده است، اما غالبا دست گرفته می شود. Featured Snippets در بالای نتایج جستجو نمایش داده شده و متاسفانه کسب آنها بسیار سخت تر نیز شده است. اما با این اوصاف چگونه محتوای سایت خود را در Featured Snippets قرار دهیم؟

-تولید محتوایی که به پرسش کاربران پاسخ می دهد.
-فرمت بندی ساختار محتوا به شکل هوشمندانه (استفاده از پارگراف ها، جداول، لیست ها و غیره)
-پاسخ به سوالات پرتکرار در پاراگراف های کوتاه
طبق مطالعاتی که توسط Stone Temple انجام شده است، فرمت های مختلف شانس متفاوتی نیز برای موفقیت در رسیدن به Featured Snippets دارند. با این که این تاکتیک ها تضمینی برای رسیدن به موفقیت نیستند، اما به نظر می رسد که غالب نتایج قرار گرفته در این بخش، دارای چنین فرمت هایی هستند.

5. توجه به ویدئوها

ویدئوها در ابتدا ستاره های رادیویی را نابود کردند، حال به نظر می رسد که قربانی بعدی آنها متن ها هستند. اما این یک شوخی بود! هیچ وقت دست از نوشتن محتوا برندارید.

با این حال ما تاکنون آموخته ایم که:

کاربران تنها در سال 2018 یک بیلیون ساعت زمان را روزانه در یوتیوب سپری کرده اند.
یوتیوب دومین موتور جستجوی دنیاست.
ویدئو موجب افزایش زمان حضور کاربران در وب سایت می گردد. میزان زمان متوسط نمایش ویدئوها در یوتیوب به بیش از چهل دقیقه می رسد.
ویدئوها فضای زیادی از نتایج جستجو را به خود اختصاص می دهند. طبق آمار وب سایت Stat، تعداد ویدئوهای نمایش داده شده در گوگل در سال 2018 به دو برابر رسیده است.

همچنین ویدئوها روشی فوق العاده برای جذاب تر شدن وب سایت محسوب می شوند. اینجاست که بایستی به فکر تولید و بهینه سازی محتوای ویدئویی بروید.

-ویدئوهای کوتاه از برند و محصولاتتان تهیه کنید.
ویدئوهای آموزشی از نحوه استفاده از محصولات یا خدماتتان تولید کنید.
دست به برگذاری وبینار بزنید.
به صفحه ویدئوی خود اسکیما مارک آپ Video و مقداری متن اضافه کنید.
-از کلمات کلیدی عینا با پرسش کاربران استفاده کنید.
-ویدئوهای خود را در پلتفرم های محبوب مانند یوتیوب یا ویمئو آپلود کنید. (متاسفانه این مسئله برای کاربران ایرانی شاید خیلی صدق نکند)
-نقشه سایت ویدئویی به سایت اضافه کنید.
-به یاد داشته باشید که تنها در یوتیوب درخواست ویدئوهای آموزشی در سال 2018 هفتاد درصد افزایش یافته است.

6. بروزرسانی کسب و کار خود در Google My Business

گوگل در حال اضافه نمودن ویژگی های جدید به Google My Business است. طبق نتایج به دست آمده سیگنال های Google My Business ارتباط مستقیمی با فاکتورهای رتبه بندی کسب و کارها در نتایج محلی گوگل دارند.

بخش هایی مانند Google Posts، Images، Google Q&A و بخش reviews جز فاکتورهای اصلی رتبه بندی محسوب می شوند. همچنین برخی از کسب و کارها علاقه ای به Google My Business نشان نمی دهند و در نتیجه شما می توانید از آن به عنوان یک فرصت استفاده کنید.

برخی از نکات قابل استفاده در Google My Business عبارتند از:

تصاویر Google My Business از کسب و کار خود را متناوبا بروزرسانی کنید. همچنین به یاد داشته باشید که امکان درج ویدئو نیز در این بخش وجود دارد.
تمام کادرهای Google My Business را پر کنید. اگر مدتی به پروفایل خود در Google My Business سر نزده باشید، احتمالا از مشاهده فیلدهای جدید و خالی متعجب می شوید. بنابراین هر از چند گاهی به پروفایل خود سری بزنید.
از بخش نقدها نهایت استفاده را ببرید. بخش Reviews همواره یکی از فاکتورهای مهم در اعتبار کسب و کارها بوده است و این فاکتورها به زودی نیز دست خوش تغییر نمی شود. از مشتریان خود بخواهید که نقدی برای خدمات و محصولات شما نوشته و شما نیز متعاقبا به آنها پاسخ دهید.

7. برندسازی با نقل قول های بدون لینک

طبق نظر گوگل میزان اعتبار برندها در فرایند رتبه بندی امری مهم محسوب می شود. بنابراین لینک ها از اهمیت بالایی برخوردارند، اما امروزه موتورهای جستحو به نقل قول های بدون لینک نیز توجه کرده و از آنها در رتبه بندی استفاده می کنند.

شما می توانید با استفاده از چند روش زیر اقدام به برندسازی کنید (برخی از این روش های نسبت به مابقی طبیعی تر هستند):

-ذکر نام بندتان در زمانی که استفاده از آن یک فرصت محسوب می شود. (به عنوان مثال زمانی که کاربران اقدام به طرح پرسشی کرده و شما در عوض می توانید با نام برند خود به آنها پاسخ دهید)
-پاسخ به کاربرانتان در شبکه های اجتماعی، زمانی که آنها نام برند شما را خطاب قرار می دهند.
-یافتن صفحات یا پست هایی که نام برند شما در آنها ذکر شده است. (و در ادامه پاسخ به تمجید ها و شکایات)
-یافتن نقل قول های رقبا و استفاده از تاکتیک های مهندسی معکوس برای افزایش قدرت برند خودتان.

8. یادگیری گوگل سرچ کنسول جدید

گوگل سرچ کنسول در حال اضافه کردن ویژگی های جدید و تبدیل آن به یکی ضروری ترین ابزارهای سئو در وب است. حتی اگر دیگر ابزارها را ترجیج می دهید، نگاه کردن به این ابزار هیچگاه خالی از لطف نیست.

برخی از مهمترین ویژگی های آن عبارتند از:

URL Inspection

لینک ها را در لحظه تست کرده و وجود هر گونه مشکل از دید گوگل را گزارش می دهد. پس از حل مشکل نیز می توانید مجددا از طریق این ابزار به گوگل درخواست دهید تا آن صفحه را مجددا پایش کند.

گزارش Index Coverage

این گزارش تمامی یو آر ال ها را در چهار دسته Errors، Valid، Valid With Warnings و Excluded تقسیم بندی می کند. برای هر بخش توضیحی وجود دارد که چرا این یو آر ال ها در این بخش قرار گرفته اند. همچنین راهکارهایی برای حل مشکل نیز قید شده است.

گزارش Performance

در این بخش شما به گزارشات 16 ماه اخیر گوگل سرچ کنسول در مورد عملکرد سایت در نتایج جستجو دسترسی خواهید داشت.

ویژگی Reports Share

با استفاده از این ویژگی کاربران گوگل سرچ کنسول می توانند بخش از گزارشات را بین دیگر کاربران بدون اکانت به اشتراک بگذارند. به عنوان مثال اگر قصد ارائه قسمتی از گزارشات را به برنامه نویس وب سایت داشته باشید، این ویژگی کارامد خواهد بود.

فیلترهای گزارشات

این فیلترها در گوگل سرچ کنسول جدید دارای پیچیدگی بیشتری شده و کمی شبیه به اکسل شده اند.

9. لینک سازی خلاقانه

لینک سازی همچنان یکی از روش های موثر سئو محسوب می شود. در حالت کلی ایجاد شبکه ای از بک لینک ها موجب رشد کسب و کار شما و هر چه بیشتر دیده شدن آن در نتایج جستجو می گردد. در این بین استفاده از خلاقیت در لینک سازی سرعت رسیدن به موفقیت را افزایش می دهد.

یکی از این روش ها ایجاد محتوا برای موضوعاتیست که هنوز محبوب نشده، اما حدس می زنید که در آینده به موضع داغی تبدیل شوند. با رسیدن آن روز احتمالا می توانید بک لینک های بسیاری از آن محتوا به دست آورید.

یکی دیگر از این روش ها یافتن وب سایت هاییست که از محتوای ویدئویی یا تصویری شما استفاده کرده اند. با جستجوی این موارد و تماس صاحبین این وب سایت ها می توانید از آنها بخواهید که در عوض لینکی به سایت شما دهند.

اینها تنها مثال هایی از روش های خلاقانه لینک سازی محسوب می شوند. با کمی فکر کردن و بررسی بک لینک های رقبا می توانید به روش های دیگری نیز پی ببرید.

10. نوشتن محتوای بلند

مدت زمان زیادیست که متخصصین سئو نگران موضوع کیفیت محتوا هستند. هیچ شکی در آن نیست که این مسئله یکی از مهمترین فاکتورهای کسب رتبه محسوب می شود. با این حال نمی توان در بسیاری از مواقع طول محتوا را نادیده گرفت.

پست هایی که با هدف بررسی جامع یک موضوع ایجاد می شوند، غالبا شانس بیشتری برای کسب رتبه دارند. برای درک رابطه بین طول محتوا و رتبه آن، وب سایت معروف Backlinko مطالعه ای انجام داده و در آن یک میلیون صفحه را آنالیز کرده است. آنها از این مطالعه فهمیدند که پست های صفحه اول نتایج جستجو، به طور متوسط دارای طول 1890 کلمه هستند.

این تکنیک سئو نمی تواند تضمینی برای رتبه بالاتر باشد. انتظار نداشته باشید که همه پست های بلند شما به طور معجزه آسایی در رتبه یک گوگل قرار گیرند. برای عملی شدن این تکنیک ها لازم است که توازنی بین کیفیت و کمیت محتوا برقرار کنید.

11. بروزرسانی محتوای قدیمی

برای مشاهده حداکثر نتیجه از محتوای سایت، بد نیست که بعضا سری به محتواهای قدیمی سایت بزنید. آیا تمام محتوای سایت شما در بهترین حالت ممکن نوشته شده اند؟

به عنوان مثال ممکن است که شما دو سال پیش مطلبی درباره تکنیک های سئو نوشته اید. اما از آن زمان تا به حال گوگل تغییرات زیادی را در الگوریتم های خود اعمال کرده است. بنابراین نیاز است که شما نیز اقدام به بروزرسانی این محتوا کنید.

به جای ایجاد صفحه جدید پیشنهاد می شود که اطلاعات صفحات قدیم را بروزرسانی کنید و ممکن است که نیاز باشد دست به تغیر عنوان صفحه یا تیترهای آن نیز بزنید. همچنین اضافه نمودن محتوای جدید به متن نیز امری ضروریست. این تکنیک سئو روشی آسان برای رسیدن به صدر نتایج در حداقل زمان است.

12. یافتن لینک های بدون محتوا در ویکیپدیا

ویکیپدیا منبع فوق العاده ای برای کسب بک لینک است که غالبا نادیده گرفته می شود. مطالب زیادی در این وب سایت وجود دارند که دارای محتوایی بدون منبع هستند. برخی از این منابع نیز لینک معتبری ندارند.

شما می توانید از این امتیاز استفاده کنید. محتوایی حول این گونه موضوعات در وب سایت خود منتشر کرده و سپس در متن ویکیپدیا به وب سایت خود به عنوان منبع لینک دهید. در صورتی که محتوای شما منبع ارزشمندی از اطلاعات باشد، شانس زیادی برای کسب ترافیک از ویکیپدیا به دست می آورید. به علاوه شما بک لینک بسیار با کیفیتی نیز از طریق این تکنیک سئو به دست آورده اید.

مطالعات موردی و تحقیقات واقعی

در مورد چگونگی انجام کارها با تمام دنیا حرف بزنید! داده های جالب و ارزشمند را جمع آوری کرده و به اشتراک بگذارید، نشان دهید استراتژی رضایت مشتری شما چیست و یا حتی بگویید چگونه در هنگام راه اندازی یک محصول جدید شکست خورده اید.

احتمالا بهترین نکته در نتایج مطالعات موردی این است که همیشه یکتا و جذااااب هستند و اطلاعات جدیدی را در اختیار بازدیدکنندگان می گذارند.

نکات مهم:

وقت کافی بگذارید، تحقیقات قوی انجام دهید، داده های اصلی یاکیفیت تهیه کنید و در ارائه آن ها کاملا صداقت داشته باشید.
اگر در مورد شغل خود می نویسید، اسرار را حتی به دشمنان سایت خود نشان دهید.
خجالتی نباشید، مردم علاقه مند به داستانهای الکی موفق نیستند و به دنبال واقعیت می گردند.

۷ ترفند پیشرفته برای بهبود سئو در ۵ دقیقه

1-بهبود سئو با یافتن کلمات کلیدی با روش های مناسب

بدون تحقیق کلمه ی کلیدی مناسب، هر کمپین سئو به شکست می انجامد. تحقیق برای کلمات کلیدی در سئو راه را برای ادامه ی مرحله باز می کند و زمینه را برای بهبود سئو فراهم می سازد. کلمه ی کلیدی مانند ” آموزش سئو ” را در نظر بگیرید. این کلمه ممکن است توسط همه ی افرادی که می خواهند سئو را یاد بگیرند استفاده شود. اما کلمه ی “آموزش سئو در تهران” را اکثرا کسانی که در تهران می خواهند سئو را یاد بگیرند، سرچ می کنند. پس این مورد برای افرادی که می خواهد سئو محلی کنند، بهتر است و سریعتر به جواب می رسند. بنابراین برای بهبود سئو سایت خود، کلمات کلیدی حتی از انتخاب جملات موجود در محتوا نیز مهم تر است.

تلاش برای بالا بردن رتبه سایت خود در گوگل با کلمه ی کلیدی مورد نظر بسیار تقریبا زمان بر و دشوار است که لازمه ی این موفقیت صبر و پشتکار است که در طولانی مدت تحقق می یابد. پس لطفا صبور باشید!

2-برای بهبود سئو به شدت به اصل قانون گوگل پایبند باشید.

در سئو سایت مهم ترین قانون گوگل، اجتناب از محتوای تکراری یا همان متن موجود در دو آدرس مختلف می باشد. بازنویسی مقالات از سایت های دیگر نه تنها کپی رایت محسوب می شود بلکه باعث ایجاد محتوای تکراری می شود که می تواند رتبه سایت شما را خراب کند.

شما می توانید با ابزارهایی مانند SiteLiner ،CopyScape و Screaming Frog بررسی کنید که سایت شما دارای محتوای تکراری نباشد.

 

3-بهبود سئو با تنظیم لینک های داخلی و منوها

نحوه ی ساختار منوهای شناور و لینک های داخلی نقش مهمی در نتایج موتورهای جستجو و بهبود سایت شما دارد. معمولا بیشتر صفحاتی که در سایت شما به صفحات دیگر سایت لینک شده اند، از نظر موتورهای جستجو رتبه و پیج رنک بالاتری دارد. برای بررسی سئو داخلی و کارهایی که در داخل سایت انجام می شود شما باید از ابزارهای مدیریت محتوا استفاده کنید. به طور مثال اگر با وردپرس کار می کنید از افزونه Yoast SEO می توانید استفاده نمایید تا این کار را راحت انجام دهید. با این حال مراقب این مراحل باشید. استفاده ی نادرست و نداشتن دقت کافی می تواند به شدت رتبه بندی سایت شما را کاهش دهد.

4-بهبود سئو با بهینه سازی عناصر سایت خود

هنوز هم انتخاب عنوان و توضیحات متا برای سئو اهمیت دارد. تگ های عنوان و توضیحات متا در هر صفحه از سایت شما باید مرتبط و بهینه باشد. عناوین و توضیحات خیلی کوتاه یا خیلی طولانی می تواند به سئو شما آسیب برساند. بنابراین بهتر است که در انتخاب عنوان و متا سایت خود توجه بیشتری کنید. دیگر عناصری که در رتبه بندی و بهبود سئو تاثیر می گذارد شامل تگ های H، تعداد کلمات محتوا، گرفتن بک لینک داخلی و خارجی، تصاویر و قالب متن می باشند.

5-سرعت بارگذاری سایت خود را بهینه کنید

سرعت سایت یک عامل در رتبه بندی موتورهای جستجو است و همچنین بازدیدکنندگان بیشتری را به مشتری تبدیل می کند. آمازون محاسبه کرد که افزایش یک ثانیه سرعت لود صفحه موجب افزایش ۱.۶ میلیارد دلار فروش بیشتر خواهد رسید. مطالعات دیگر نشان داده است که ۴۰ درصد از بازدیدکنندگان وب سایت اگر زمان لود صفحه بیش از سه ثانیه طول بکشد از سایت خارج می شوند. با این حال، اکثر صاحبان کسب و کارها و یا وب مسترها تلاشی برای بهینه سازی سرعت سایت خود نمی کنند. با بررسی سرعت سایت خود با استفاده از ابزار GTmetrix، شروع به تجزیه و تحلیل هر عنصر و مدت زمان لود صفحات سایت کنید. از اطلاعات به دست آمده تصاویر یا کدهای اضافه که موجب کند شدن سرعت سایت می شود را بهینه کنید.

6-برای بهبود سئو سعی کنید بک لینک نخرید

از آنجا که کمیت و کیفیت لینک های ورودی تاثیر قابل توجهی در رتبه بندی و بهبود سئو سایت شما دارد، وسوسه خرید بک لینک در سایت ها بالاست. موتورهای جستجو در حال حاضر لینک های مشکوک را به خوبی شناسایی می کند. اگر لینک غیر طبیعی بفروشید یا بخرید، رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو می تواند به شدت کاهش یابد. پول خود را صرفه جویی کنید و به جای آن صرف ایجاد محتوای خوب کنید.

7-طبیعی باشید.

اگر احساس می کنید که هرجه کلمه ی کلیدی در جملات محتوای شما بیشتر باشد به بهبود سئو سایت خود کمک کرده اید، سخت در اشتباهید. تراکم کلمه کلیدی در گذشته یک مفهوم محبوب بود، در حال حاضر بی اهمیت است. در عوض تمرکز خود را روی تولید محتوایی بگذارید که برای خوانندگان شما ارزشمند خواهد بود.

 

منبع:

وب سایت نمناک

وب سایت رادزاد

وب سایت نیوسئو

فن آوران پیشرو ارتباط

وب سایت دناکو

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت