مشاوره مدیریت و کسب و کار

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی: دلایل اهمیت تبلیغات تلویزیونی در چیست ؟ هزینه تبلیغات در تلویزیون ملی چقدر است ؟ مزایا و معایب تبلیغات تلویزیونی کدامند ؟ یک تبلیغ تلویزیونی موثر چه ویزگی هایی دارد ؟ تبلیغات تلویزیونی چه نقشی در بازارهای مالی و تبلیغاتی دارند ؟ هزینه تبلیغات تلویزیونی چه تاثیری بر درآمد و فروش دارند ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع بررسی می شود.

تبلیغات

تبلیغات تلویزیونی

تبلیغات تلویزیونی چیست؟

تبلیغات تلویزیونی نوعی از برنامه های تلویزیونی است که در ازای دریافت مقدار مشخصی پول از سفارش دهنده ی آن و با محتوایی تبلیغاتی درمورد یک خدمت یا محصول ساخته می شود تا پیام مورد نظر را به مخاطبان آن شبکه ی تلویزیونی ارائه دهد. تبلیغات تلویزیونی بخش عمده و اصلی درآمد شبکه های تلوزیونی است و این نوع برنامه ها تقریبا از همان آغاز به وجود آمدن تلویزیون وجود داشته است. نوع تبلیغات، قیمت، نحوه ی نمایش تبلیغات و … همگی به سیاست های تلوزیون و شبکه ی نمایش دهنده بستگی دارد و با توجه به قوانین هر کشوری این شرایط هم می تواند متفاوت باشد مثلا تبلیغات سیاسی در تلویزیون در بعضی کشور ها امری ساده است در حالی که همین تبلیغات در کشور های دیگر کاملا ممنوع است یا تا حدی محدود است.

برای نمایش تبلیغات تلویزیونی باید دو مرحله اصلی طی شود. در مرحله اول باید با توجه به استاندارد ها و قوانین آگهی مورد نظر ساخته شود و در مرحله دوم نسبت به پخش این آگهی از طریق مناسب آن و در زمان صحیح اقدام شود.

تاریخچه آگهی تلوزیونی

گفته می شود اولین تبلیغ تلوزیونی که بر روی آنتن رفت مربوط است به شرکت بلووا واچ که تبلیغات مورد نظر این شرکت در شبکه NBC آمریکا در سال 1941 منتشر شد. این تبلیغات به مدت 20 ثانیه و پیش از آغاز یک مسابقه ورزشی با هزینه ای معادل 9 دلار ساخته و نمایش داده شد.

چرا تبلیغات تلویزیونی؟

تبلیغات تلویزیونی جزو تبلیغات بالاخطی رده‌‎بندی می‌‎شوند که به واسطه ارتباط بصری که با مخاطب برقرار می‎‌کنند، نرخ تاثیرگذاری بالایی را به خود اختصاص داده است. البته بحث هزینه‌‎های جاری برای رزرو تبلیغات تلویزیونی یک طرف و موضوع ساخت حرفه‎‌ای تبلیغات یک طرف دیگر است.
مخاطبان این روزها در تشخیص یک تبلیغ حرفه‌‎ای یا آماتور استاد شده‌اند که این موضوع تاثیر مستقیمی در تاثیرپذیری آن‌ها دارد. هرچند هزینه نهایی یک تبلیغ تلویزیونی با توجه به معیارهای خاصی از جمله زمان پخش تبلیغ، شبکه‎ مورد نظر برای تبلیغ، پخش در زمان‌‎های استراتژیک و… تغییر پیدا می‌‎کند اما کیفیت ساخت و طراحی همیشه زیر ذره‎‌بین بیننده قرار می‌‎گیرد.
از آنجا مخاطبان تلویزیون منحصر به قشر خاصی نیست، تبلیغ در این رسانه می‌‎تواند موتور محرک هر نوع کسب و کاری با هر متقاضی به حساب بیاید. همین گستردگی سخاوتمندانه، تلویزیون را به یک پایگاه سودمند برای تبلیغ تبدیل کرده است.

 

سفارش تبلیغات در صدا و سیما

برخلاف بسیاری از شبکه های تلویزیونی در سراسر دنیا صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بخشی برای دریافت سفارش شما و ساخت تبلیغ آگهی ندارد. درواقع اگر تمایل به پخش آگهی خود از طریق تلوزیون ایران دارید باید از طریق آژانس های تبلیغاتی مورد تایید صدا و سیما اقدام کنید. آژانس های تبلیغاتی نقش واسطه بین شما و صدا و سیما را ایفا می کنند به این شکل که پس از دریافت سفارش شما و مراحل کار بر روی آگهی را آغاز می کنند و بعد از تهیه آگهی جهت پخش آن در تلویزیون اقدام می کنند.

هزینه تبلیغات در تلویزیون ملی:

فاکتورهای متنوعی در تعیین قیمت تبلیغات در این رسانه پرطرفدار جمعی تاثیرگذار است از جمله:

زمان پخش تبلیغ در ساعات پربیننده
پخش در شبکه ملی یا استانی
پخش بین برنامه‌های جذاب مثل فینال جام جهانی
مدت زمان آگهی
و…
البته هزینه‌‎ای که یک آگهی بر دوش شما می‌‎گذارد، تنها هزینه‌‎ای نیست که برای تبلیغات تلویزیونی لازم است، بلکه حساب ساخت و تدوین آگهی توسط آژانس های تبلیغاتی یک سر دیگر ماجراست. انتخاب یک آژانس تبلیغاتی همه فن حریف و حرفه‌‎ای در سرخط اولویت‎‌های خود قرار دهید.
به طور کلی یک آژانس تبلیغاتی خوب، وظیفه مدیریت، برنامه ریزی، توسعه و اجرای برنامه تبلیغاتی کسب و کار شما را بر عهده می‌‎گیرد که استثناعا در این مقاله، تبلیغات تبویزیونی با مخاطب چند میلیونی مدنظر است.

 

مزایای تبلیغات تلویزیونی

1 – خلاقیت

تلویزیون بیشترین خلاقیت را در اختیار سازنده تبلیغ قرار می دهد، تا پیام خود را بخوبی منتقل کند. با دوربین فیلمبرداری می توانید بیننده را به هر جایی برده و تصاویر دلخواه را نمایش دهید. مثلا می توانید بیننده را به داخل کارخانه خود برده و کیفیت تولید را به او نشان دهید.

2- اعتبار

تبلیغات در تلویزیون بلافاصله به محصول یا خدمات اعتبار خاصی می بخشد. محصولی که در تلویزیون تبلیغ می شود از محصولات رقبا متمایز می شود و در ذهن مشتری از جایگاه بهتری برخوردار می شود.

3- تماشاگران علاقه مند تلویزیون

با اینکه بسیاری از بینندگان تلویزیون هیچ علاقه ای به تماشای تبلیغات تلویزیونی ندارند، ولی روزانه ساعتها در معرض این تبلیغات هستند. آیا شخصی را می شناسید که روزانه چند ساعت تلویزیون تماشا کند و تبلیغات مختلف را ندیده باشد؟
4- انتخاب آسان بازار هدف

با تبلیغات تلویزیونی در زمان مناسب، براحتی می توانید بازار هدف مورد نظر را انتخاب کنید. اگر محصول شما مختص کودکان است ، مسلما با پخش تبلیغ در برنامه کودک به مشتریان موردنظر دسترسی خواهید داشت. اگر محصول شما مربوط به آشپزخانه است، این تبلیغ می تواند در بین برنامه های مورد علاقه خانمها مانند آموزش آشپزی پخش شود.

5- نتایج سریع

تبلیغات تلوزیونی بلافاصله تاثیر خود را نشان می دهد. اگر در تبلیغ، از حراجی ویژه صحبت می کنید ، پس از یکساعت می توانید منتظر مراجعه مشتریان به فروشگاه باشید. در بازی فوتبال تیم ایران با کره ، آقای خیابانی یکساعت قبل از آغاز بازی اعلام کرد که ورزشگاه خالی است و از مردم خواست تا به ورزشگاه آزادی بیایند. در آغاز بازی ورزشگاه تقریبا پر شده بود! بله این قدرت تبلیغات تلویزیونی است.

6- ضریب نفوذ بالا

تبلیغات روزنامه و مجلات نمی توانند براحتی در دوردست ترین نقاط کشور نفوذ کنند. ولی تلویزیون ضریب نفوذ بسیار بالایی دارد و از نظر محدوده جغرافیایی، محدودیتی ندارد.

7- افزایش فروش فروشگاهی

آمار نشان داده است که مشتریان در هنگام خرید از فروشگاه ، معمولا بهترین گزینه ها را نمی خرند. بلکه آن محصولاتی را می خرند که با آنها آشنا هستند. تبلیغات تلویزیونی نقش مهمی در آشنا ساختن مشتری با محصول دارد.

تبلیغات

معایب تبلیغات تلویزیونی

تا چندی قبل و پیش از ظهور و گسترش اینترنت و شبکه های اجتماعی، تلویزیون یکه تاز این رقابت بود. اما امروزه با وجود رسانه های مختلف، معایب تبلیغ در تلویزیون بیش از پیش برجسته شده اند. در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنم.

عدم تضمین نمایش تبلیغ برای مخاطبان هدف: درست است که تبلیغات در تلویزیون برای مخاطبان بسیار زیادی نمایش داده می شود، اما آیا تمام این افراد مخاطب هدف ما هستند. آیا این افراد هنگام پخش تبلیغ کانال را تغییر نمی دهند و یا سراغ یخچال و کارهای دیگر نمی روند. در تبلیغات تلویزیونی هیچ تضمینی برای این موارد وجود ندارد.

حجم تبلیغات فراوان: معمولا تبلیغات به صورت انبوه و با زمان های کوتاه پخش می شوند. در نتیجه مخاطب نمی تواند روی تبلیغ شما تمرکز کند. در نتیجه عمر پیام کوتاه می شود.

غیرقابل اندازه گیری بودن: یکی از معیارهایی که به استراتژی های تعیین بودجه در تبلیغات به شما کمک می کند،قابل اندازه گیری و ارزیابی بودن برنامه تبلیغاتی است. اکنون شما تمام اقدامات لازم را انجام داده اید و حالا می خواهید کارایی این فعالیت را اندازه گیری کنید. تهیه چنین گزارشی در تبلیغات تلویزیونی بسیار سخت یا ناممکن است. در حالی که تبلیغات اینترنتی و شبکه های اجتماعی گزارش دقیقی به شما می دهند که به ازای هزینه ای که کرده اید، چه میزان نمایش داشته و چه تعاملاتی با پیام شما صورت گرفته است.

ویژگی‌های یک تبلیغ تلویزیونی موثر

یک تبلیغ تلویزیونی برای اثرگذاری بیشتر می‌بایست دارای ویژگی‌های زیر باشد:

-مرتبط بودن

آگهی تبلیغاتی شما می‌بایست با برند و مخاطبان شما ارتباط داشته باشد؛ در غیر این صورت یا به خاطر سپرده نمی‌شود یا به یک تبلیغ موثر برای برند شما تبدیل نخواهد شد. قبل از هرگونه اقدام، استراتژی‌های تبلیغاتی خود را مرور کنید. بررسی نتایج کمپین‌های تبلیغاتی پیشین، رصد رفتار رقبا و تحقیقات بازار، به شما در طراحی محتوای تبلیغاتی مرتبط کمک می‌کند.

-شفافیت

زمان، یکی از فاکتورهای قابل توجه در تبلیغات تلویزیونی است. شما مدت زمان کوتاهی برای معرفی برند، محصول یا خدمات خود در اختیار دارید، به همین دلیل می‌بایست پیام خود را بسیار شفاف و قابل توجه به مخاطبان منتقل کنید تا بهتر و بیشتر از سایر پیام‌ها، به خاطر سپرده شود. برای معرفی خود تا لحظات پایانی پیام، صبر نکنید. از کل مدت زمانی که در اختیار دارید، به بهترین شیوه ممکن برای تاثیرگذاری استفاده کنید.

-خط داستانی مشخص

یک آگهی تبلیغاتی خوب، تنها شامل معرفی برند و ویژگی‌های محصول نمی‌شود؛ بلکه دارای یک خط داستانی مشخص است که پیام موردنظر خود را در قالب یک داستان، روایت می‌کند. این شیوه علاوه بر اثرگذاری بیشتر بر مخاطب، منجر به برقراری ارتباط نزدیک با آنها می‌شود.

-استفاده از یک تم یا کاراکتر مشخص

آگهی‌های تبلیغاتی یک برند، لزوما جداگانه و بی ارتباط با یکدیگر نیستند. برای جلب توجه بیشتر می‌توانید از سری‌های متوالی آگهی که با یکدیگر مرتبط هستند و خط داستانی مشخصی را دنبال می‌کنند، بهره بگیرید. استفاده از کاراکترها و شخصیت‌های محبوب، ارتباط قوی‌تری را با مخاطب ایجاد می‌کند.

-کیفیت بالا

داشتن یک آگهی تلویزیونی باکیفیت، لزوما به معنای صرف هزینه هنگفت از طراحی تا اجرا نیست. با استفاده از تیم تولید حرفه‌ای و خلاق، علاوه بر داشتن کیفیت قابل قبول، در هزینه‌های تبلیغاتی خود صرفه‌جویی کنید.

-خلاقیت

این ویژگی یکی از مهم‌ترین نکاتی است که می‌بایستی به آن توجه داشته باشید. چنانچه یک آگهی تبلیغاتی، تمامی ویژگی‌های مطرح شده را دارا باشد اما خلاقیت در آن مشهود نباشد، نتیجه‌ای جز صرف زمان و هزینه برای برند شما نخواهد داشت. در طراحی یک تبلیغ تلویزیونی با زمان پخش محدود، خلاقیت، مهم‌ترین عاملی است که منجر به جلب توجه مخاطب و اثرگذاری می‌شود.

-موسیقی و صدای مناسب

فاکتور صدا در تبلیغات تلویزیونی از آن جهت حائز اهمیت است که مخاطب را حتی از فاصله‌های نسبتا دور از تلویزیون، متوجه آگهی تبلیغاتی می‌کند. در انتخاب موسیقی و صدا، به ارتباط محتوا، پیام برند و مخاطبان خود توجه نمایید.

-زمان‌بندی استراتژیک

برای نمایش آگهی تبلیغاتی خود، زمان‌بندی مناسبی را مدنظر داشته‌باشید. پخش آگهی تبلیغاتی در ساعات مختلف شبانه‌روز، تاثیرگذاری مختلفی بر مخاطبان دارد. برای مثال آگهی‌های تبلیغاتی که در ساعات ابتدایی شب یا بین دو نیمه مسابقات فوتبال پرمخاطب، پخش می‌شوند، افراد بیشتری را هدف قرار می‌دهند. در طراحی استراتژی‌های تبلیغاتی خود، زمان و تعداد دفعات پخش آگهی را به گونه‌ای تنظیم کنید که در عین صرفه‌جویی در هزینه‌ها، پیام خود را به مخابان بیشتری انتقال دهید.

از میان رسانه‌های تبلیغاتی، تلویزیون یکی از موثرترین و متداول‌ترین کانال‌های اطلاع‌رسانی است که کسب‌و‌کارهای مختلف برای انتقال پیام و محتوای تبلیغاتی خود از آن بهره می‌گیرند. همانند تمامی رسانه‌ها، در تبلیغات تلویزیونی نیز استراتژی‌های تبلیغاتی می‌بایستی با ویژگی‌ها و مخاطبان بالقوه همراستا باشد.

عناصر تبليغات تلويزيوني

براي ايجاد تأثير بصري در آگهي هاي تلويزيوني، عناصر مختلفي دست اندرکارند.عناصر ديداري و شنيداري به تنهايي عمل نمي کنند.آن ها بايد با ترتيب هاي درست و پشتيبانان پيراموني مناسب، کنار هم قرار گيرند.مجري مناسبي بايد انتخاب شود و نوع نورپردازي مناسب و سرعت ارائه، همراه با ديگر عناصر اهميتي حياتي دارند.

1- ويدئو:

وجه بصري در ادراک پيام در تلويزيون مسلط است، لذا نويسندگان متن از آن به عنوان حامل اصلي مفهوم استفاده مي کنند.عناصر ويدئويي عبارتند از هر آنچه بر روي صفحه تلويزيون ديده مي شود.نويسندگان متن از عناصر ديداري يعني سخن خاموش فيلم، براي انتقال حداکثر ممکن پيام استفاده مي کنند.عواطف، غالباً از طريق حالت هاي صورت، ايما و اشارات و ديگر حالات زبان بدن، با بيشترين تأثير متقاعدکننده ابراز مي شوند.در يک آگهي تلويزيوني موفق، تعداد فراواني عناصر تصويري بايد با يکديگر هماهنگ شوند.به دليل تعدد عناصر ديداري و شنيداري، يک تبليغ تلويزيوني، پيچيده ترين شکل تبليغات است.

2- اوديو (Audio):

ابعاد شنيداري آگهي هاي تلويزيوني و راديويي مشابهند- موسيقي، صداها، آثار يا جلوه هاي صوتي- ولي در آگهي هاي تلويزيوني به لحاظ آنکه با يک شکل بصري مرتبطند، به نحو ديگري به کار گرفته مي شوند.يکي از متداول ترين روش هايي که در روابط بين دوربين و مجري صورت مي گيرد گفتار گوينده يا صداي خارج از تصوير است و آن زماني است که صداي يک گوينده که خود ديده نمي شود، نوعي عمل يا کنش بر روي صحنه را توصيف مي کند.

3- مجري:

به افراد موجود در درون آگهي ها مجري مي گويند.در برخي آگهي ها فقط از بخشي از اجزاي فرد، مثل دستان، پاها و سر استفاده مي شود.نوع لباس و گريم نيز براساس فيلمنامه و اين که از چه فردي استفاده مي شود، مورد بهره برداري قرار مي گيرند.

4- وسايل صحنه:

در اکثر آگهي هاي تلويزيوني، مهم ترين وسيله صحنه، خود محصول است.آگهي بايد ويژگي هاي اصلي محصول را منعکس کنند.گاه وسايل صحنه براي عمل و حرکت، جنبه حياتي دارند و گاهي از آن ها فقط براي صحنه آرايي استفاده مي شود.در فيلمنامه بايد تمامي عناصر مهم صحنه مشخص شوند.

5- صحنه:

صحنه جايي است که حرکت در آن صورت مي گيرد.اين محل مي تواند در استوديو يا خارج از آن باشد.آگهي هايي را که در خارج از استوديو تهيه مي شوند، فيلمبرداري در محل (لوکيشن) مي گويند.

6- نورپردازي :

نورپردازي نيز يکي ديگر از عناصر حياتي تبليغات تلويزيوني است که معمولاً کارگردان آن را دستکاري مي کند.تأثيرات ويژه نورپردازي نيز بايد در فيلمنامه ذکر شود.

7- گرافيک:

امروزه طراحي سه بعدي و گرافيک رايانه اي براي خلق تصاوير جذاب و استفاده از حروف و نوشته ها در آگهي ها به وسيله نرم افزارهاي پيشرفته و توسط طراحان گرافيک انجام و مورداستفاده قرار مي گيرد.

8- سرعت:

سرعت رويداد، عامل مهم ديگري در يک آگهي تلويزيوني است.سرعت، تعيين مي کند که رويداد تا چه اندازه تند يا کند است.برخي از پيام ها در بهترين شکل خود، بهتر است که باسرعت آهسته نشان داده شوند، برخي ديگر وقتي که با ضرباهنگ سريع عرضه مي شوند، بهتر عمل مي کنند.اگر سرعت، جزء مهمي از پيام باشد، بايد در فيلمنامه ذکر شود.

نقش عمده تبلیغات تلویزیونی در بازارهای مالی و تبلیغاتی

همواره نگاه بزرگترین استراتژیست‌های جهان در رابطه با تبلیغات تلویزیونی مانند نگاه به یک شاه کلید است که می‌تواند هر دری را بازکرده و راه موفقیت را نشان دهد. بیاید کمی به عقب‌تر برگردیم درست در ۷۸ سال پیش یعنی در سال ۱۹۴۱ اولین تبلیغات تلویزیونی در شبکه NBC ایالات متحده آمریکا پخش شد و اکنون پس از گذشت بیش از ۷۰ سال تلویزیون توانسته ۳۷ درصد تبلیغات جهان را به خود اختصاص دهد یعنی ۳۷ درصد از هزینه‌هایی که صرف تبلیغات شرکت‌ها، محصولات و خدمات شده است به تبلیغات تلویزیونی اختصاص داده شده که البته این آمار متعلق به سال ۲۰۱۵ بوده و قطعا تاکنون بسیار افزایش پیدا کرده است.

شرکت‌های بزرگی مانند گوگل، فیسبوک و نت فلیکس بالغ بر ۶۰ درصد هزینه‌های تبلیغاتی خود را به تلویزیون اختصاص داده‌اند اما به نظر شما چگونه چنین تصمیم‌گیری‌هایی ممکن است؟ چرا چنین سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در تبلیغات تلویزیونی انجام خواهد شد؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که تبلیغات تلویزیونی باعث رشد روزافزودن برند‌ها و آشنایی مردم با آن‌ها خواهد شد! در واقع تلویزیون یکی از ابزار‌هایی است که تقریبا در ۹۰ درصد منازل وجود دارد و یکی از در دسترس‌ترین لوازم ارتباطی مردم با هر سطح درآمدی محسوب می‌شود.

همین موضوع باعث شده تا یکی از پربیننده‌ترین ابزار‌های دیجیتالی تلویزیون باشد در نتیجه تبلیغات در چنین فضایی می‌تواند موجب شود تا آگهی‌های شما در محیطی گسترش پیدا کند که چند صد میلیون تماشاگر دارد و قطعا باعث گسترش نام تجاری شما شده و موجب می‌گردد تا نام برند شما بر سر زبان‌ها باشد!

تبلیغات تلویزیونی به دلیل فراگیر بودن باعث خواهد شد تا نام تجاری شما در ذهن‌ها ماندگار شود زیرا در هر لحظه‌ای مردم آن را در تلویزیون مشاهده خواهند کرد و به خاطر می‌سپارند چرا که معمولا مردم بیشتر وقت خود را صرف تماشای تلویزیون می‌کنند و همین موضوع باعث تاثیر گذاری بیشتر تبلیغات تلویزیونی شده است!

تاثیر هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی بر درآمد و فروش

همواره می‌توان اعلام کرد که هزینه‌هایی که به تبلیغات تلویزیونی اختصاص داده می‌شوند با توجه به میزان مشخص شده آن‌ها رابطه‌ی مستقیمی با فروش و خدمات آن برند نیز خواهد داشت در نتیجه اگر هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی برندی کاهش یابد موجب کاهش درآمد و فروش آن شرکت نیز خواهد شد و برعکس اگر هزینه‌های تبلیغات تلویزیونی برندی افزایش پیدا کند در همین راستا موجب افزایش درآمد و فروش محصولات خواهد شد چرا که افراد بیشتری با محصول و خدمات این برند آشنا خواهند شد.

همین چند وقت پیش رئیس ارشد برند مطرح بازاریابی تجاری و ارتباطات جهانی آمریکایی اکسپرس اعلام کرد که علیرغم اینکه تلویزیون یک رسانه‌ی سنتی محسوب می‌شود اما به دلیل فراگیر بودن آن و در دسترس بودن آن برای عموم مردم هنوز هم از اهمیت خاصی در بازار‌های مالی برخوردار است.

به عنوان مثال زمانی که یک برنامه تلویزیونی بسیار قدرتمند اجرا خواهد شد محصولاتی که در تبلیغات تلویزیونی آن مطرح می‌شوند به طور چشم‌گیری رشد بسیاری را در سود خود مشاهده خواهند کرد و در نتیجه در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانند بهترین باز خورد را داشته باشند.

تحقیقات انجام شده در چند سال اخیر در مورد تاثیرات تبلیغات تلویزیونی بر روی فروش محصولات و خدمات مشخص نموده است که در دراز مدت تبلیغات تلویزیونی چند منظوره نه تنها باعث پیشرفت فروش و سودآوری خواهد شد بلکه موجب می‌گردد تا تبلیغات دیجیتالی نیز تاثیر گذاری بهتری داشته باشد و به نوعی قدرت دهنده این نوع تبلیغات نیز محسوب خواهد شد در نتیجه موضوع تبلیغات تلویزیونی تنها محدود به همین زمینه نبود و می‌تواند بر روی عرصه‌ها و ابزار‌های تبلیغاتی دیگری نیز موثر واقع شوند.

تبلیغات

نرخ بالای تاثیر گذاری و کارایی تبلیغات تلویزیونی در بازار‌های مالی

با توجه به تمامی موارد گفته شده نمی‌توان از اثر تبلیغات تلویزیونی بر مخاطب چشم پوشی کرد زیرا مخاطبین امروزه زمان زیادی را صرف تماشا کردن تلویزیون می کنند و همین موضوع باعث می شود تا اثر گذاری تبلیغاتی تلویزیون به طرز عجیبی افزایش پیدا کند و مخاطبین بیشتری تحت تاثیر این تبلیغات قرار گیرند.

با توجه به تحقیقات انجام شده در صنعت پیشگامان آگهی تلویزیون به عنوان ابزاری انتخاب شد که دارای بالاترین کارایی در دستیابی به فروش بالاتر است! در واقع اثر تبلیغات تلویزیونی بر مخاطب باعث شده است تا ترکیبی از تلویزیون و دیگر ابزار‌های دیجیتال به عنوان بهترین بازار تبلیغاتی شناخته شود!

در نتیجه به این نکته توجه کنید که اگر می‌خواهید در سال جاری هزینه‌هایی را صرف تبلیغات کنید و قصد افزایش هزینه‌های تبلیغاتی را دارید با توجه به اثرگذاری تبلیغاتی تلویزیونی بر روی تصمیمات مخاطبین توصیه می‌شود که این هزینه را در تلویزیون مصرف کنید زیرا باعث ماندگاری طولانی‌تری در ذهن مخاطبین خواهد شد!

اگر سعی کنید تا با استفاده از اثر تبلیغات تلویزیونی بر مخاطب احساسات و عقلانیت آن‌ها را به چالش بکشید در نتیجه می‌توانید شاهد این باشید که محتوای صوتی و تصویری در کنار هم می‌تواند به صورت اثبات شده‌ای بر روی نتایج و سود آوری تبلیغات اثر گذار باشد.

منبع:

sorooshsima

vinto

arvinadv

maat

rasanew

rozaneads

denako.ir

خدمات مشاوره مدیریت و ایده پردازی

 

 

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت