بازاریابی اینترنتی یا آنلاین چه مفهومی دارد ؟ بازاریابی اینترنتی چه تفاوتی با بازاریابی دیجیتال (دیجیتال مارکتینگ) دارد ؟ استراتژی های برتر برای بازاریابی اینترنتی کدامند ؟ بازاریابی اینترنتی چه مزایا و معایبی دارد ؟ نقش مشتریان در بازاریابی اینترنتی چیست ؟ دلایل رشد کم بازاریابی اینترنتی در ایران چیست ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع می پردازد.
بازاریابی اینترنتی
بازاریابی اینترنتی یا بازاریابی آنلاین چیست؟
بازاریابی آنلاین یا بازاریابی اینترنتی به هر ابزار، استراتژی و روشی گفته میشود که باعث معرفی بیشتر نام کسبوکار و برند در فضای آنلاین شود. نکته اصلی در بازاریابی آنلاین استفاده از ابزارهای اینترنتی برای معرفی کسبوکار و محصولات به مشتریان بالقوه و ترغیب آنها به خرید محصولات است.
در کسب و کارهای سنتی، بعد از راه اندازی کسب و کار، مهم ترین مسئله، جلب و حفظ مشتریان است که در قدم اول صاحبان مشاغل به آن می پردازند و به این فرآیند در اصطلاح، “بازاریابی” گفته می شود. امّا امروزه دیگر کسب و کارها کم کم جنبه سنتی خود را از دست داده اند. با حضور چشمگیر اینترنت در فضای معمولی زندگی انسان ها، کسب و کارها نیز میل به ورود در این فضاها را پیدا کرده اند و حضور کسب و کارهای اینترنتی به طبع بازاریابی اینترنتی را نیز می طلبد. در واقع همان جذب و حفظ مشتری به صورت اینترنتی را بازاریابی اینترنتی می گویند.
بازاریابی اینترنتی نیز همانند بازاریابی سنتی باید توسط بازاریابان اینترنتی صورت بگیرد. شما در راه می توانید از آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی کمک بگیرید. “امپریال” یکی از بهترین آژانس های بازاریابی دیجیتال و بازاریابی اینترنتی است که آماده خدمت رسانی به کسب و کارهای مختلف است.
بازاریابی اینترنتی ۷ زیر شاخه اصلی زیر را شامل می شود:
۱) سئو (SEO) یا بهینه سازی برای موتورهای جستجو
۲) بازاریابی موتورهای جستجو یا SEM
۳) بازاریابی محتوایی
۴) بازاریابی شبکه های اجتماعی
۵) تبلیغات کلیکی یا PPC
۶) بازاریابی وابسته یا همکاری در فروش(Affiliate Marketing)
۷) بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ
اقدامات بازاریابی آنلاین
شما اگر قصد ایجاد یک “کسب و کار اینترنتی” دارید، ناچارید برای بهتر دیده شدن و جلب اعتماد بیشتر، به سراغ طراحی وب سایت بروید. ایجاد ترافیک برای وب سایت از اهداف بازاریابی اینترنتی محسوب می شود که شامل دو روش بازاریابی درون گرا و برون گرا می باشد.
در بازاریابی درون گرا، بیشتر توجه مدیران وب سایت ها به تولید محتوای سودمند برای مخاطبان شان می باشد که البته در تولید این محتواها، توجه به کیفیت حرف اول را می زند. دقت نمایید که “بازاریابی محتوا” به علت اثر بخشی طولانی مدت و همچنین پروسه زمانی طولانی می تواند یک رابطه طولانی دو طرفه را بین سایت شما و مخاطبان تان فراهم کند. فقط برای ایجاد تنوع سعی کنید از انواع محتوا چه دیداری وچه شنیداری بهره ببرید، حتی با نشر همین محتواها در شبکه های اجتماعی یا وبلاگ شخصی خود به بالا رفتن ترافیک و سئو سایت تان کمک کنید.
وجود شبکه های اجتماعی که در زمینه های گوناگون فعالیت می کنند، زمینه را برای فعالیت گسترده تر شما در تولید انواع محتوا فراهم می کنند. شما می توانید با تولید محتواهای گوناگون و متناسب با فعالیت آن شبکه های اجتماعی، گام بلندی در بازاریابی به سبک دیجیتالی بردارید. البته این نکته هم قابل تأمل است که در تولید این محتواها، به ارزش و اعتبار”برند” خود دقت نموده و به آن پایبند باشید. همان طور که متوجه شدید، این روش هزینه چندانی را بر دوش صاحبان و مدیران سایت ها تحمیل نمی کند و آن ها را به راحتی به مقصودشان می رساند امّا در مقابل بازاریابی برون گرا همراه با صرف هزینه خواهد بود مثلأ تبلیغات کلیکی در موتورهای جستجو یا حضور در نمایشگاه های مختلف یا حتی بیلبوردها و بنرهای تبلیغاتی از این نوع هستند.
به هر حال، شما در هر دو روش سعی در جذب مشتری و تشویق آنها به خرید دارید که البته تبدیل این مشتری ها به خریداران دائمی هدف نهایی هر کسب و کار آنلاین است.
در مرحله بعد به اندازه گیری و مقایسه بپردازید و ببینید چه تعداد از این مراجعان شما جذب و عضو سایت یا شبکه های اجتماعی شما شده و یا اقدام به خرید نموده اند. شما با این کار می توانید بفهمید که آیا فعالیت هایی که برای رسیدن به هدفتان انجام داده اید، اثر بخش بوده یا نه؟ که اگر چنین نباشد، مجبورید تغییراتی را در وب سایت خود ایجاد نمایید.
تفاوت آنلاین یا اینترنت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ به معنی استفاده از ابزارها و پلتفرمهای دیجیتال(آنلاین و آفلاین) برای تهیه و انتقال پیام بازاریابی است. به بیان دیگر در دیجیتال مارکتینگ شما خود ملزم به استفاده از اینترنت نمیکنید. بنابراین دیجیتال مارکتینگ واژه کلیتری است و بازاریابی اینترنتی زیرشاخه ای از دیجیتال مارکتینگ محسوب میشود.
مثلا اگر از نرمافزارهایی برای بازاریابی استفاده میکنید، اگر در استفاده از آن نیازی به اینترنت نداشته باشیم فعالیت ما جزئی از دیجیتال مارکتینگ است ولی بازاریابی آنلاین یا اینترنتی محسوب نمیشود.
در فضای رقابتی امروز مهمترین چیز برای بالا بردن نرخ CTR و نرخ تعامل مشتریان خلاقیت در استراتژیهای بازاریابی است. اگر ایدهای خلاقانه را در یک کانال بازاریابی اجرا کردید و بازخورد خوبی دریافت کردید. میتوانید همان ایده را با شیوههای متناسب با هر کانال بازاریابی اینترنتی دیگر پیادهسازی کنید. ایدههایی که بازخورد مثبت دارند را دست کم نگیرید.
۸ استراتژی برتر برای بازاریابی اینترنتی
استراتژی خوب در مقابل استراتژی ناموفق
از بین کل کمپین های اجرایی ۱ تا ۳ درصد این استراتژی هارا به کار گرفته اند و این ها ۷۰ درصد ارزش ایجاد کرده است.
۱- افزایش CTR ارگانیک
بازاریابی آنلاین CTR در سرچ ارگانیک
آیا CTR ارگانیک مهم است؟ بله.
اگر قصد یک رقابت واقعی در سئو دارید باید نرخ کلیک (CTR) و بقیه شاخصهای تعامل مشتری را بهبود دهید.
نکات زیر در این زمینه مهم است:
مطالبی که قبلا منتشر شدهاند و CTR آنها به اندازه میانگین CTR و یا زیر میانگین است، را پیدا کنید.
برای تغییر و انتخاب عنوان مطلب بیشتر فکر کنید و عنوانی مرتبط ولی جذابتر جایگزین کنید. این عنوان را میتوانید با ایده گرفتن از CTR هایی که جذابیت بالایی دارند، انتخاب کنید.
افزایش CTR برای هر لینک از سایت باعث بالاتر قرار گرفتن آن صفحه در رتبه بندی در گوگل میشود و در بهبود سئو سایت موثر است.
۲-افزایش نرخ کلیک در تبلیغات
بازاریابی آنلاین- نرخ تبدیل مشتری
نرخ کلیک (CTR) در تبلیغات بسیار مهمتر از نرخ کلیک در سئو است. تبلیغات با تعامل بیشتر مخاطبین در گوگل ادوردز، فیسبوک، توییتر و اکثر پلتفرمهای تبلیغاتی با هزینه CPC کمتر در جایگاه بهتر قرار میگیرند.
توجه به CTR در ادامه باعث افزایش نرخ تبدیل نیز میشود.
۳- نگاهی تازه به بهینه سازی نرخ تبدیل
انجام تست A/B برای افزایش نرخ تبدیل و جذب لید راهکار خوبی است. ولی نکته مهمی که همیشه از آن غافل هستیم، کیفیت لیدهاست. هیچ کدام از ما نمیخواهیم تعداد لید بالا ولی کمکیفیت داشتهباشیم. خیلی از افرادی که جذب خبرنامهها میشوند و یا در سایت عضو میشوند، هیچگاه خریدی انجام نمیدهند و بعد از مدتی عضویت خود را لغو میکنند. بنابراین توجه به کیفیت لید مسئله امروز در بهینهسازی نرخ تبدیل مشتری است.
بعضی روشهای تهاجمی در CRO تعداد لیدها را افزایش میدهند. ولی میانگین کیفیت را کاهش میدهند.
برای برطرف کردن نیاز مخاطب، سعی کنید پیشنهادات متفاوتی داشته باشید. نیازها را بشناسید و محصولات جدیدی به بازار معرفی کنید.
آشنایی با برند بر نرخ تبدیل بسیار تاثیرگذار است. بنابراین استفاده از ریمارکتینگ گزینه مناسبی برای بالا بردن نرخ تبدیل به مشتری است.
۴- هوشمندی در بازاریابی و تبلیغات
تبلیغات ریتارگتینگ مدیااد در بازاریابی آنلاین
با افزایش رقابت در بازاریابی محتوا، به تدریج کاربران به محتوای منتشر شده کمتر توجه میکنند.
با استراتژی تبلیغات هوشمند میتوانید محتوای منتشر شده بر روی سایت خود را با هزینه کم به مخاطبین باکیفیت برسانید.
استفاده از ریتارگتینگ توجه و تعامل مخاطب را ۲ تا ۳ برابر افزایش میدهد.
در ریتارگتینگ میتوانید با استفاده از کوکیها و ثبت ویژگیهای رفتاری و علایق مخاطبین، تبلیغات را به مخاطبین علاقمند نمایش دهید.
برای آشنایی کامل با تبلیغات ریتارگتینگ کتاب الکترونیکی راهنمای کامل ریتارگتینگ را در کالج را رایگان دریافت و مطالعه کنید.
۵- دستهبندی بازدیدکنندگان برای تبلیغات ریتارگتینگ
برای تبلیغات ریتارگتینگ موثرتر، گروههای مختلفی بر روی لیست بازدیدکنندگان ایجاد کنید.
تعیین گروههای مخاطبین بر اساس ویژگیهای رفتاری آنها، باعث جذب مخاطبین باکیفیت میشود.
مدیریت صحیح دستهبندیهای بازدیدکنندگان باعث افزایش ROI در تبلیغات میشود و با جذب مخاطبین آشنا با برند، نرخ تبدیل به مشتری هم افزایش خواهد داشت.
۶- استفاده از شبکههای اجتماعی برای افزایش ترافیک
با انتشار محتوا در شبکههای اجتماعی بدون هزینه، ترافیک سایت خود را افزایش دهید.
بین شبکههای اجتماعی در ایران بیشترین فعالیت و تعامل با مخاطب را در اینستاگرام و لینکدین داشته باشید.
می توانید از تبلیغات در شبکههای اجتماعی و همچنین تبلیغات ریمارکتینگ آنها هم استفاده کنید.
با استفاده از سرویس preferred audience targeting در فیسبوک میتوانید بدون هزینه برای تبلیغات پستهای منتشر شده را به گروههای خاص مخاطبین براساس علاقه، سن و جنسیت و … نمایش دهید.
انتشار محتوای ویدئویی، در افزایش تعامل مخاطبین با پستها بسیار تاثیرگذار است.
۷-استراتژی های هوشمندانه مارکتینگ در تبلیغات رقابتی
با استفاده از تبلیغات در یوتیوب این امکان وجود دارد که تبلیغات خود را در ابتدای ویدئوی مربوط به شرکت رقیب قرار دهید که کاربرانی که در آن صنعت، شما را کمتر و رقیب را بیشتر میشناسند با محصولات شما هم آشنا شوند. البته تبلیغات یوتیوب در ایران چندان متداول نیست. ولی این ایده ای است که احتمالا در آینده در سرویسهای پخش ویدئوی ایرانی نیز اجرا خواهد شد.
با تبلیغات بر اساس کلمات کلیدی عمومی کسبوکار میتوانید مشتریان رقیب را نیز با برند خود آشنا کنید.
۸- برای موفقیت، به برندینگ توجه کنید.
برندسازی صحیح و موفق شامل برندینگ کسبوکار و پرسونال برندینگ برای اعضای تیم آن کسبوکار میشود.
نوشتن پستهای مهمان در سایتهای تخصصی و مطرح در حوزه فعالیتتان در برندینگ شما تاثیر خوبی دارد.
در هر صنعتی هستید با اینفلوئنسرهای حوزه خود در ارتباط باشید و در تبلیغات و پستهای خود از آنها کمک بگیرید و نام آنها را با هشتگ به پستها اضافه کنید.
همکاری با اینفلوئنسرها کمپینهایی با تعامل بالای مخاطبین طراحی کنید.
نقش مشتریان در بازاریابی آنلاین
بعد از به دست آوردن مشتریان، حفظ و نگهداری آن ها به وسیله برقراری رابطه ای درست، از الزامی ترین فعالیت های شما محسوب می شود که باید در برنامه ریزی های خود آن را مد نظر قرار دهید، زیرا حفظ این مشتریان بسیار راحت تر از به دست آوردن مشتریان جدید است.
در بازاریابی آنلاین ارتباط با مشتری به صورت آنلاین از اهمیت زیادی برخوردار است. شما در این نوع از انواع بازاریابی دیجیتال، به راحتی می توانید به تولید یک برند جدید پرداخته و آن را به عموم معرفی کنید، در حالی که در بازاریابی های سنتی به این مقدار دارای قدرت واختیار نبودید. انجام بازاریابی آنلاین بدون توجه به زیر شاخه های آن امری محال و نشدنی به نظر می رسد. چگونه می شود به بازاریابی دیجیتالی پرداخت امّا به سئوی سایت اهمیت نداد. توجه همزمان به تمامی ابزارهای بازاریابی آنلاین شما در مسیر رسیدن به هدف یاری می رساند.
سئو سایت در واقع راه ورود به دنیای بزرگ سایت ها در پهنای گوگل است. سایتی در این رقابت تنگاتنگ پیروز می شود که به تمام الگوریتم های گوگل چون تکرار کلمات کلیدی، لینک ها و بک لینک ها، بارگذاری مناسب و… پایبند باشد. البته این را فراموش نکنید که هدف اصلی، کاربرانی هستند که به دنبال محصول یا فعالیتی به سراغ موتورهای جستجو آمده اند؛ پس در بهینه سازی سایت و محتواهایتان، نیاز این مخاطبان را فدای تکنیک های سئو نکنید.
در بازاریابی آنلاین، خود می توانید از انواع وب سایت های مطرح کمک گرفته و از آنها بخواهید به تبلیغ کالا یا سایت شما در وب سایت شان بپردازند یا از آژانس های تبلیغاتی برای تبلیغ موبایلی کمک بگیرید. به هر حال، هر روشی را برمی گزینید، اندازه گیری را هرگز فراموش نکنید تا بتوانید بازگشت سرمایه خود را تخمین بزنید و مدام فعالیت های خود را بهبود ببخشید.
با نگاهی دقیق تر در می یابید که هر چند بازاریابی آنلاین دارای زیر مجموعه هایی می باشد امّا همه آن ها به هم وابسته و غیر قابل تفکیک می باشند. محتوا، عنصر اصلی تمام قسمت های مختلف بازاریابی آنلاین است؛ چه تولید این محتوا برای وب سایت باشد، چه برای بازاریابی ایمیلی. این موضوع فقط توان و هوش مدیر وب سایت را می رساند که با توجه به هر کدام از آن ها محتوای مناسب را انتخاب نماید.
معایب و مزایای بازاریابی آنلاین
بازاریابی آنلاین همان طور که از نامش پیداست، به معنای 24 ساعته حاضر بودن در فضای اینترنت است که شما را قادر می سازد در هر ساعت از شبانه روز به تعامل با سایت ها و مخاطبان پرداخته و پرسش و پاسخ مطرح نمایید، به انواع مختلف کالاها دسترسی پیدا کرده و قیمت آن ها را به راحتی بیابید. این ها بخشی از مزایای بازاریابی آنلاین است.
از معایب آن می توان به غیر ملموس بودن کالاهای ارائه شده در این فضاها، وابستگی شدید به اینترنت، نبود این فناوری در بسیاری از مناطق هدف و بالا بودن فضای رقابتی بین شرکت ها، برندهای بزرگ و کسب و کارهای نوپا نام برد.
بازاریابی اینترنتی در ایران کجا قرار دارد؟
موضوع بازاریابی به دلیل تأثیر غیرقابلانکاری که بر رشد اقتصادی و بالا بردن سطح درآمد شرکتها و مؤسسات دارد، همواره موردتوجه بوده است و دیگر این مفهوم به دلیل نفوذ اینترنت در جهان و تأثیر فراگیرش روی تمام جنبههای زندگی فردی و اجتماعی انسانها، دستخوش تغییرات مهمی واقعشده است و در موضوع بازاریابی اینترنتی تنیده شده.
درواقع بازاریابی در حال گذر از شیوههای قدیمی و سنتی به روشهای مدرن آن یعنی بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی اینترنتی است؛ اما در کشور ما این شیوه از بازاریابی با مشکلات بسیاری روبرو است. این مشکلات دلایل بسیاری را شامل میشود.
دلایل رشد کند بازاریابی اینترنتی در ایران
دانش ناکافی بخش عمدهای از جامعه در مورد پتانسیلهای استفاده از کامپیوتر و گوشیهای هوشمند
سرعت پائین اینترنت و فیلترینگ
پایین بودن سطح علمی مدیران و صاحبان مشاغل در زمینهٔ ی بازاریابی
نگاه هزینهبر بودن بازاریابی
شیوههای غلط بازاریابی اینترنتی
تعصب به فضای سنتی
بازاریابی یکی از نیازهای اصلی تولیدکننده برای شناساندن محصولش به بازار هست همچنین مصرفکننده همواره نیازمند شناختن تولیدات جدید و مقایسه آن با سایر محصولات مشابه است.
پس اینیک مفهوم دو سر سود برای دو طرف معامله است. نگاه درست و علمی و البته بهروز به مفهوم بازاریابی اینترنتی میتواند محدودیتهای زمانی و مکانی معرفی یک محصول را از میان برداشته و تولیدکننده را به سود بالاتری برساند و مصرفکننده بازار بزرگتر با انتخابهای بیشتری در اختیار خواهد داشت.
با سرعت رشد استفاده از اینترنت در اغلب کشورهای اروپایی و آمریکا مفهوم قدیمی تجارت و تبلیغات بهطور کامل کنار گذاشتهشده و هر روز بر تعداد صنایع و مشاغلی که صرفاً از طریق اینترنت به کسب درآمد میپردازند روبه فزونی است، چراکه این روش باصرفه جویی در زمان، هزینهها و نیروی انسانی شاخصهای بهرهوری را افزایش داده است؛ اما در ایران این نوع از بازاریابی هنوز جایگاه اصلی خود را نیافته و چنانکه باید موردتوجه مدیران نیست.
شرکتها و قطبهای اقتصادی جهان روزبهروز بر سر تصاحب بازارهای جهانی با یکدیگر در رقابتی تنگاتنگ هستند و هریک میکوشند در این عرصه سهم بیشتری از بازار تولیدی را به دست بیاورند ولی پیشرفت فنآوری باعث شده که صاحبان قدرت بر کسب موقعیتهای موجود اکتفا نکرده و سعی در خلق موقعیتهای جدید دارند.
یکی از این مهمترین موقعیتهای فعلی به وجود آمده برای تسهیل تجارت و رقابت بیشتر بین صنایع در سطح جهان استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات است. قطبهای اقتصادی و بزرگ دنیا به کمک این امکان شیوههای سنتی و قدیمی تولید و معامله را کنار گذاشته و درکنار سایر رقبای خود در حال پیشرفت و گسترش حوزهٔ فعالیت خود میباشند.
دیدگاه مردم ایران در مورد تبلیغات اینترنتی
“اعتبار حقوقی” یکی از اولین موارد این چالش است. در حقیقت به دلیل نوپا بودن این شیوه از بازاریابی و عدم نظارت دقیق بر آن، کاربران اینترنت در ایران هنوز اعتماد کافی به میزان اعتبار این نوع از تبلیغات ندارند. درواقع مشکل آنها این است که اگر این موسسه یا شرکت که امروز اقدام به فروش محصول یا ارائهٔ خدمات خود بهصورت الکترونیکی نموده است فردا دیگر نباشد چه؟
دلیل اثبات این مدعا آن است که در ایران افرادی که اینترنتی خرید میکنند در بین گزینههای موجود بهجای پرداخت آنلاین مایل به پرداخت حضوری بعد از تحویل جنس توسط پست یا پیک هستند.
مزایای بازاریابی اینترنتی جدید بودن این شیوه از فروش در ایران باعث میشود افراد کمی از میان این جمعیت حدود هشتادمیلیونی تجربهٔ خرید آنلاین را داشته باشند، ضمن آنکه به دلیل اجتماعی بودن مردم ایران اغلب توصیههای خرید و معرفی محصول توسط افراد غیر وابسته به شرکتها بهصورت زبانی انجام میشود. مثلاً در میهمانیها و مجالس در مورد یک محصول بحث میشود و افراد در مورد ویژگیهای آن ازجمله جنس و قیمت و خدمات پس از فروش صحبت میکنند و بهاینترتیب روی تصمیمگیری سایرین تأثیر میگذارند.
گرچه در سالهای اخیر رشد اینترنت در ایران بسیار چشمگیر بوده است اما هنوز قشر عظیمی از افراد جامعه سواد موردنیاز پیش از آنکه بهکارگیری کامپیوتر و گوشیهای هوشمند به شکل صحیح و کاربردی است را ندارند به همین دلیل سطح دادوستد آنلاین بسیار پایین است. البته رشد جهشی استفاده از کارتهای اعتباری قدمی کوچک اما بسیار مثبت در این زمینه است.
البته نمیتوان تمام علت کم رونق بودن این بازار را در دیدگاه و فرهنگ و سواد مردم ایران جستجو کرد. چرا که سطح آموزش در این زمینه تا به امروز بسیار پایین بوده است و هنوز در رسانههای عمومی به حد کفایت به آن پرداخته نشده. همچنین سرعت نهچندان مناسب اینترنت در ایران و در دسترس نبودن امکاناتی چون ماهوارهها و فیبر نوری و باندهای عریض انتقال اطلاعات در سراسر کشور تعداد بیشماری از مردم به این شیوه از تبلیغات و البته خرید دسترسی ندارند. ضمن آنکه سطح پایین امنیت تبادل الکترونیکی اطلاعات بانکی در ایران باعث عدم رجوع مکرر به آن میشود که حل آن هزینهٔ بالایی را متوجه دولت میکند.
مشکلات مدیریتی بازاریابی اینترنتی در ایران
بازاریابی اینترنتی میتواند مشتریان بالقوهٔ زیادی را برای شرکتها به ارمغان بیاورد اما به دلیل کمتوجهی مدیران گاهی شرکتها از کنار این بازار پرسود و کمهزینه بهسادگی عبور میکنند.
هنگامیکه از چند مدیر ارشد سؤال میشود چرا تبلیغات اینترنتی ندارید یا روی بازاریابی الکترونیکی سرمایهگذاری نمیکند اغلب چند پاسخ مشخص را بهعنوان دلایل خود ذکر میکنند:
۱) خریداران آشنایی چندانی به اینترنت ندارند.
۲) نمیتوان برروی فروش اینترنتی حساب باز کرد.
۳) هزینهٔ راهاندازی وبسایت فروش بالا است.
۴) خودشان وقت استفاده از اینترنت را ندارند.
مدیران شرکتها بهخصوص قشر قدیمیتر که سالهاست بهصورت کاملاً تجربی و نهچندان علمی صنعت خود را هدایت میکنند اغلب معتقد به استخدام نیرویی متخصص درزمینهٔ ی تبلیغات نیستند.
درواقع اگر چرخشان خوب بچرخد بیشتر مایلاند به همان صورت که تاکنون بر آن مسلط بودهاند به کار خود ادامه دهند. درحالیکه بدون شک اگر از فکرهای تازه برای تبلیغات و فروش بهره ببرند میتوانند آیندهٔ دورتری را برای حیات تولید و فروش خود تضمین کنند؛ که متأسفانه هنوز تعداد کمی از مدیران در سطح کشور به این موضوع مهم توجه دارند.
موضوع بعدی بیتوجهی به برند سازی در ایران است. برند یکی از مهرهای تأییدی بر صنایع و اعتبار آنها است اما هنوز هم تعداد کمی از شرکتها بلافاصله بعد از پا گرفتن به ثبت آن میپردازند. آنجا که گفتیم افراد از عدم اعتبار شرکتها واهمه دارند که ترجیح میدهند حضوری خرید کنند درواقع باید به ضعف مدیریت مدرن که از نمودهای آن ضعف برندینگ است اشارهکنیم.
دیدگاه هزینهبر بودن طراحی و پیادهسازی یک سایت نیز ازجمله مواردی است که مدیران از آن بهعنوان دلیلی موجه برای وارد نشدن به دیجیتال مارکتینگ یاد میکنند. باید آموزشی مبنی بر غلط بودن این طرز فکر برای مدیران قدیمیتر صورت گیرد تا بدانند گرچه راهاندازی یک سایت همهچیزتمام هزینهبر است اما میتواند بهزودی سود حاصل از فروش آنلاین را به سود فروش سنتی پیشی دهد.
چه کسانی بیشترین استفاده را از این بازار میکنند؟
آمارها نشان میدهد نوپا بودن این نوع از بازاریابی در ایران باعث شده است که قشر کم و خاصی از آن استفاده کنند. درواقع بیشترین استقبال توسط افرادی صورت میگیرد که در مورد خرید محصول دلخواهشان به نظر و اطلاعات دیگران که ممکن است چندان علمی نباشد اهمیتی نداده و خودشان به دنبال جنس موردنظر میگردند و از میان گزینههای موجود انتخاب و درنهایت خرید میکنند.
برای خلق موفقیت در بازاریابی اینترنتی چه مقدار زمان نیاز است؟
شما در هر حوزه ای برای خلق موفقیت، احتیاج به زمان دارید، هیچ موفقیتی با فشار یک دکمه بوجود نمی آید، اگر بتوانید در عرض تنها شش ماه، کسب و کار خود را به موفقیت برسانید، این موفقیت، خیلی سریع تلقی می شود.
برای ایجاد موفقیت پایدار، شما احتیاج دارید تا گام هایی را به صورت آهسته و پیوسته بردارید و فقط این موضوع می تواند شما را به موفقیت برساند، برای رسیدن به اهداف خود، سخت تلاش کنید، و همیشه سعی کنید تا در طول مسیر خود، آموزش ببینید که سایت سئو بمب برای اولین بار در ایران مطالبی برای دوره بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به شکلی متفاوت برای شما ارائه می دهد.
منبع:
وب سایت تپسل
وب سایت امپریال برند
وب سایت وان کلیک
وب سایت سئو بمب
وب سایت دناکو
وب سایت دناکو
پاسخ دهید