افزایش مشتری وب سایت کسب و کار آنلاین از چه روش هایی میسر است ؟ اگر قصد افزایش مشتری وب سایت خود برای فروش بیشتر را درید مطالعه این مقاله برای شما مفید است. در بخش آموزش تجارت الکترونیک و طراحی سایت وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا می توانید بیشتر در این زمینه مطالعه کنید.
افزایش مشتری وب سایت
تبلیغات در فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین
فیسبوک، تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و بسیاری دیگر از ابزارهای ارتباطی، این امکان را برای ما فراهم میکنند تا بتوانیم مشتریان بالقوه جدیدی برای محصولات و کالاهای خود پیدا کرده و تبلیغات خود را متمرکز بر آنها کنیم. البته ویژگیهای هر کدام از این ابزارها و بسترهای ارتباطی، با یکدیگر تفاوت دارند و نمیتوان یک نسخه واحد برای تمام آنها پیچید. بهعنوان مثال، فضای لینکدین بسیار رسمی و بیشتر حول فعالیتهای حرفهای، شغلی و تحقیقاتی شکل گرفته است. از این رو، این محیط را بیشتر میتوان برای پیدا کردن افرادی استفاده کرد که علاقهمند و خواستار محصولات و خدمات حرفهای باشند. بهعنوان مثال، جذب مخاطبانی برای یک کتاب مدیریت مالی یا پیدا کردن سرمایهگذارانی برای ساخت یک محصول جدید در بازار، در لینکدین امکانپذیر است. در همین زمان، به دلیل آنکه کاربران این وبسایت، علایق شخصی خود یا اطلاعات خصوصی چندانی را با حلقه اطرافیان خود در میان نمیگذارند، معمولا نمیتوان از آن برای پیدا کردن مشتریان بالقوه محصولات مصرفی یا یک سفر تفریحی خاص استفاده کرد. این ویژگیها در فیسبوک، تقریبا برعکس هستند و بهطور معمول، قابلیت یافتن بازار برای محصولات و خدمات مصرفی در آن، سادهتر است.
موضوع کسبوکار شما
البته ابزارهایی که میتوانید مورد استفاده قرار دهید، محدود به همین چند مورد نمیشوند و علاوه بر دهها وبسایت و اپلیکیشن عمومی، انجمنها، وبسایتها و گروههای مختلفی میتوان در اینترنت پیدا کرد که حول یک حرفه یا علاقهمندی یا نیاز شکل گرفتهاند. بهعنوان مثال، وبسایتهای خاصی وجود دارند که برای تبادل نظر و معرفی خدمات معماران ایجاد شدهاند. در همین زمان، گروههای مشابهی را هم در تلگرام یا لینکدین میتوان مشاهده کرد که موضوعی مشابه دارند و در صورتی که موضوع کسبوکار شما در این زمینه است، میتوانید از این بسترها برای معرفی کسبوکار خود استفاده کنید.در هر صورت، به دلیل تفاوتهای قابل توجهی که ابزارها و بسترهای ارتباطی با یکدیگر دارند، باید دقت زیادی در انتخاب ابزار اصلی مورد استفاده خود به خرج داد. نوع محصولات و خدماتی که قرار است در وبسایت خود ارائه دهید، تعیینکننده آن است که جذب مخاطبان و بازاریابی معطوف به آنها، در چه محیطی بیشترین نتیجه را خواهد داشت. پس از آنکه ابزار ارتباطاتی اولویتدار خود را تعیین کردید، زمان آن است که تمرکز خود را بر آنها معطوف کرده و تلاشها و تحقیقات خود را پیرامون آن شکل دهید.
افزایش مخاطبان اولیه
البته هیچ کس نمیتواند ادعا کند که در استفاده بهینه از این ابزارها استاد شده و میتواند اهداف خود را بهطور کامل با یکی از آنها به پیش ببرد. از طرفی، با آنکه معمولا هر کدام از ابزارهای آنلاین، بهترین بازگشت تلاشها و هزینهها را خواهد داشت، آنها ظرفیتهایی اندک دارند. از این رو میتوان بیان کرد که بهترین راه برای استفاده از ابزارهای ارتباطی آنلاین، آن است که ترکیبی از چند مورد از آنها استفاده شود. در هر کدام از این محیطها، بدون شک شما دوستان و آشنایانی دارید که میدانید ممکن است نسبت به محصولات و خدمات شما علاقهمند باشند. شما با پیدا کردن آنها و افزایش مخاطبان اولیه خود، بازاریابی و اطلاعرسانیهای خود را بر آنها متمرکز خواهید کرد. البته واضح است که در اطلاعرسانی نباید از مسیر اعتدال خارج شد و اصول حرفهای ما را وادار میکند تا تعداد پیامها و اطلاعرسانیهای خود را کوتاه و محدود حفظ کنیم.
بازارهای هدف
در هر صورت، با توجه به تفاوت کسبوکارهای مختلف و بازارهای هدف آنها به علاوه تفاوت ذاتی افراد و توانایی خاص هر مجری، ممکن است راهکاری که منجر به موفقیت یک کسبوکار شده است، برای شما نتیجهبخش نباشد. شما پس از آنکه چند راه را تا حدی انجام دادید و نتایج آن را آزمایش کردید، احتمالا روشی را پیدا خواهید کرد که برای شما و شرایط خاص شما بهترین نتیجه را به همراه دارد. با پیدا کردن این روش، بخش قابل توجهی از تلاشهای خود را روی آن بگذارید تا بتوانید بهطور کامل بر آن مسلط شوید. طبیعی است که در کنار این روش اصلی، احتمال دارد که چند روش دیگر هم مورد استفاده قرار بگیرد؛ هر چند در برخی موارد، نیازی به استفاده از راهحلهای دیگر نخواهد بود (مگر آنکه آن راهحل قدیمی شده و دیگر نتیجهبخش نباشد).
شروع به راهاندازی کسبوکار آنلاین
با این حال باید به یک نکته توجه کرد. ایجاد فهرستی از افراد علاقهمند به کسب و کار شما، نیاز به زمان و انرژی فراوانی دارد. به دلیل این زمانبر بودن است که بسیاری از افرادی که شروع به راهاندازی کسبوکار آنلاین خود میکنند، دلسرد شده و از ادامه کار منصرف میشوند. باید به یاد داشته باشید که یک وبسایت، مانند یک کسبوکار حقیقی نیست که پس از اتمام آن، جریانهای درآمدی شروع شوند. کسب درآمد، آخرین مرحله کار است و پیش از آن اقدامات فراوانی باید به درستی انجام شوند. یکی از این اقدامات، ایجاد فهرستی از افراد علاقهمند به محصولات و خدمات شما است.
توسعه تجارت دلیران دنا برای شما این فرصت را فراهم می کند تا با استفاده از مقالات رایگان آموزشی در زمینه های بازاریابی و فروش ، تحقیق و توسعه ، مدیریت کارمندان ، نوآوری و خلاقیت ، تجارت الکترونیک وطراحی سایت به افزایش بهره وری و کارآمدی سیستم های شرکت خود کمک نمایید. شما می توانید از بخش آموزش های رایگان وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا به بخش عظیمی از این مقالات به صورت دسته بندی شده دست پیدا کنید.
شما همچنین می توانید از بخش خدمات ما ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی وب سایت وتجارت الکترونیک ، مدیریت بهره وری شرکت ، توسعه ایده ها و ایده پردازی و تحقیق و توسعه استفاده نمایید.
برای باز نشر این مقالات ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجات دلیران دنا) الزامی است.
منابع :
نویسنده: ساندرا می
برگرفته از کتاب: شروع یک کسبوکار آنلاین
مترجم: مهدی نیکوئیnikoueimahdi@gmail.com
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
One Response to افزایش مشتری وب سایت