مشاوره مدیریت و کسب و کار

راه کار های آموزش فروشندگان تازه کار

فروشندگان تازه کار شرکت را چگونه می توان با نکات کلیدی موفقیت در فروش آشنا کرد ؟ راه کار های آموزش فروشندگان تازه کار در شرکت کدامند ؟ در این مقاله روش هایی برای آموزش فروشندگان تازه کار شرکت ها آموزش داده می شود که به کمک این درس ها می توانید نیروی فروش ماهر تر و زبل تر داشته باشید. درس های بیشتر را در بخش آموزش های وب سایت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.

 

راه کار های آموزش فروشندگان تازه کار

راه کار های آموزش فروشندگان تازه کار

  • 1. ارزشی را که کاروکسب شما برای مشتری ایجاد می‌کند، برای فروشنده توصیف کنید.
  • 2. مشتریان داخلی و خارجی را برای او مشخص کنید.
  • 3. آموزش در مسیر را در برنامه آموزشی خود داشته باشید.
  • 4. از روز اول برای فروشنده هدف قرار دهید.

 

1. ارزشی را که کاروکسب شما برای مشتری ایجاد می‌کند، برای فروشنده توصیف کنید.

ایجاد ذهنیت درست در فروشنده در مورد ارزشی که کار او برای مشتریان ایجاد می‌کند، شاید خیلی مهم‌تر از آموزش‌های مهارتی باشد. یکی از وظایف مهم سرپرستان و مدیران فروش در سازمان‌ها این است که این ذهنیت را در فروشندگان تازه‌کار ایجاد کنند که آنها برای گول زدن مشتری سراغ او نمی‌روند بلکه با کار خود برای او و البته شرکت و خودشان ارزش‌آفرینی می‌کنند.

در کنار ایجاد ذهنیت مثبت نسبت به فروش، لازم است مزیت‌های رقابتی شرکت‌مان را نیز برای فروشنده تازه‌کار مشخص و آنها را دائماً به او یادآوری کنیم.

معمولاً آموزش‌هایی که به فروشندگان داده می‌شود روی دو سؤال “چه چیز باید فروخته شود؟” و “چگونه باید فروخته شود؟” تمرکز دارند. اما در کنار این دو سؤال اساسی، به این سؤال مهم نیز باید پاسخ داده شود که “چرا فروشنده محصول یا خدمتی را می‌فروشد؟” پاسخ به این سؤال همان ارزش‌هایی هستند که شرکت از طریق نیروهای فروش خود برای مشتری ایجاد می‌کند.

 

2. مشتریان داخلی و خارجی را برای او مشخص کنید.

لازم است مشتریان داخلی و خارجی شرکت برای فروشنده تازه‌کار کاملاً مشخص شوند. در مورد مشتریان خارجی معمولاً اطلاعات کافی در اختیار فروشنده قرار می‌گیرد اما اغلب در مورد مشتریان داخلی او که همان مدیران و سرپرستانش هستند، اطلاعاتی به فروشنده داده نمی‌شود. مدیران و سرپرستان فروش در حقیقت مشتریان داخلی فروشنده هستند و فروشنده باید بتواند علاوه بر رضایت مشتریان خارجی، رضایت این افراد را نیز جلب کند.

 

3. آموزش در مسیر را در برنامه آموزشی خود داشته باشید.

لازم است که سازمان‌های فروش در کنار سایر برنامه‌های آموزشی که برای فروشندگان در نظر می‌گیرند، آموزش در مسیر را حتماً در برنامه‌ی‌شان بگنجانند. در شرکت‌هایی که این کار را به درستی انجام می‌دهند، فروشنده در ابتدا به عنوان دستیار فروشنده کار خود را در مسیر شروع می‌کند و وظیفه اصلی او حمل بار است و فقط در کنار فروشنده، رفتار او را مشاهده می‌کند و یاد می‌گیرد. این آموزش عملی فروشنده را از نزدیک با محیط کاری و رفتار مشتریان آشنا می‌کند. پس از مدتی که دستیار فروشنده به حد موردنظر آمادگی مهارتی و روانی رسید، می‌تواند به صورت مستقل کار خود را به عنوان فروشنده شروع کند.

 

4. از روز اول برای فروشنده هدف قرار دهید.

از زمانی که فروشنده وارد سازمان می‌شود حتی یک روز هم نباید بدون هدف باشد. البته همانطور که عنوان شد قبل از آنکه فروشنده آموزش‌های لازم را ببیند نباید او را وارد بازار کرد. اما باید از روز اول اهدافی غیر از اهداف فروش برای او در نظر گرفت. برای مثال اینکه فرم‌های مربوط به بازخورد آموزش‌هایی را که دیده در مدت مشخصی تحویل دهید یا اینکه خلاصه کتابی را که درباره بازاریابی و فروش به او داده شده در مدت زمان معینی آماده کند و تحویل دهد.

این نوع اهداف باعث می‌شوند که فروشنده از ابتدا که وارد شرکت می‌شود بداند که این شرکت هدفمند و منظم است و رسیدن به اهداف موردنظر بیش از هر چیزی اهمیت دارد. همچنین اینگونه فروشنده را عادت می‌دهید که متعهد بودن به هدف را همیشه مورد توجه قرار دهد.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت