اینفلوئنسر : چه عواملی باعث رونق گرفتن بازاریابی از طریق اینفلوئنسر ها شده است ؟ چرا برندها ترجیح میدهند برای بازاریابی محصولات خود از اینفلوئنسرها استفاده کنند ؟ بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها چه چالش هایی را به همراه دارد ؟ پلت فرم های رایج در این نوع بازاریابی کدامند ؟ چه قوانینی در این مورد به تصویب رسیده اند ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به این موضوع پرداخته می شود.
بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها
تیکتوک (TikTok)، اسنپچت و اینستاگرام که تحت مالکیت فیسبوک هستند، از جمله پلتفرمهای رسانههای اجتماعی هستند که ارتشهای در حال رشدی از «اینفلوئنسرها» را که افراد زیادی آنها را دنبال میکنند، جذب کردهاند.
این افراد یا از صاحبان کسبوکارها بهطور مستقیم پول میگیرند یا اسپانسر برندها میشوند تا محصولات آنها را که عمدتا در حوزه مد و لباس یا لوازم آرایشی و بهداشتی است، تبلیغ کنند. تحقیقات تخصصی پیشبینی میکنند پولی که امسال در سطح دنیا صرف بازاریابی از طریق اینفلوئنسرها میشود، ۵/ ۶ میلیارد دلار خواهد بود که در سال ۲۰۱۶ این رقم ۷/ ۱ میلیارد دلار بوده است.
در ضمن، تعداد آژانسها و پلتفرمهای موجود در این بازار تقریبا دوبرابر شده و از ۳۳۵ عدد در سال ۲۰۱۶ به ۷۴۰ عدد در پایان سال ۲۰۱۸ رسیده است. اپلیکیشنهای رسانههای اجتماعی حتی جایی برای تبلیغات پولی سنتی هم دارند. اما برندها ترجیح میدهند برای بازاریابی محصولات خود از اینفلوئنسرها استفاده کنند، چون میتوانند محتوای دلخواه خود را با قیمتی بسیار کمتر از رسانههای عمومی تبلیغ کنند؛
درحالیکه مخاطب قابلتوجهی هم دارند. حالا آژانسهای تبلیغاتی که این فرصت را شناسایی کردهاند، برای ورود به این بخش سر و دست میشکنند. آنها با ابرسلبریتیهایی که بین ۱۰ هزار تا ۵۰ هزار طرفدار دارند، وارد همکاری میشوند. اما این تحول، برای آژانسهای تبلیغاتی بزرگی که میخواهند در این فضا کار کنند، چالشهایی بهدنبال دارد. آنها باید دنیایی بدون هیچگونه استاندارد خاص، معیارهای متقلبانه در جذب فالوور و ستارههایی که گاهی رفتارهای نادرستی دارند را هدایت کنند.
قانونگذاران هم وارد معرکه شدهاند. هم «کمیسیون تجارت فدرال آمریکا» و هم «مرجع رقابت و بازارهای» بریتانیا دستورالعملهایی صادر کردهاند که به اینفلوئنسرها میگوید روابط آشکارتری با برندها داشته باشند.
ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.
شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.
برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.
منابع:
IEB.today
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
مقالات دیگری که برای شما مفید است :
- بازاریابی با موبایل از طریق تاکتیکهای فشاری
- بازاریابی برند ، فروش محصول از طریق پیوندهای عاطفی
- چهار تحلیل کلیدی در استراتژی بازاریابی دیجیتال
- راههای هدف گذاری مشتریان از طریق موبایل
- نکته های بازاریابی اجتماعی
- افزایش عملکرد مالی از طریق متنوعسازی نیروی کار
- تقویت شادکاری از طریق اعتمادسازی
- نقش بازاریابی محتوا در کسبوکارهای B۲B
- مشتریان اصلی بازاریابی موبایلی
- تاکتیکهای بازاریابی کششی
پاسخ دهید