افزایش فروش کافی شاپ: چه راهکارهایی برای افزایش مشتریان یک کافه وجود دارد ؟ چه ایده های منحصر به فردی برای اداره یک کافی شاپ وجود دارد ؟ چالش های رایج در مدیریت یک کافی شاپ کدامند ؟ چگونه می توان این چالش ها را شناسایی کرد ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع بررسی می شود.
افزایش فروش کافی شاپ
با چند راهکار ساده، مشتریان کافه خود را افزایش دهید
1.نگاهی به منوی خود بیاندازید
- قهوه منحصر به فرد سرو کنید.
منوی خود را منحصربه فرد و پر از هیجان و انرژی کنید و چیزی به مشتری پیشنهاد دهید که نتواند هیچ جای دیگر آن را پیدا کند. مشتریان هدفتان را به خوبی بشناسید و براساس نیاز و خواستهی آنها محصولات خود را انتخاب کنید.
- در ترکیب منوی خود بازنگری کنید
یکی ار ترفندهاب قدیمی در بازاریابی این است که گرانترین نوشیدنی خود را در اول منو قرارد دهید.
معمولا مشتری علاقهای به خواندن همهی منو ندارد و اولین نوشیدنی که باب میلشان باشد را انتخاب میکند. این روش میتواند باعث افزایش فروش شود.
- از مزایای پیشنهادهای فصلی بهره ببرید.
افزودن نوشیدنیهای طعمدار فروش شما را بیشتر میکند، تا جایی که میتواند حتی تا 50 درصد فروش شما از مایعات را شامل شود. پیشنهاد طعمهای فصلی برای یک مدت زمان محدود مشتریان شما را ترغیب میکند تا آن را از دست ندهند.
- از اسامی خاص استفاده کنید.
آیا نوشیدنی مخصوصی داریدکه فقط در کافهی شما سرو میشود؟ یک نام که بتواند کنجکاوی مشتری را برانگیزد، میتواند منجر به فروش بیشتر شود. اگر از یک نام جالب برای نوشیدنی مخصوص خود انتخاب کنید که مشتری جای جای دیگری آن را نشنیده باشد، علاقمند به امتحان کردن آن خواهد شد.
2.از نمونههای رایگانِ (هدایای) هدفمند استفاده کنید.
همه عاشق هدیه گرفتن هستند، اما بین هدیه دادن و خرج کردن تمام درآمدتان برای دیگران تفاوت وجود دارد. اگر هرازگاهی در استراتژی تبلیغاتی خود برای هدیه دادن قهوهی رایگان نیز جایی در نظر بیرید، میتوانید مطمئن باشید که به زودی سود خوبی از این کار نصیبتان خواهد شد.
- همسایه خوبی باشید.
شما میتوانید به همسایگان خود نیز قهوه رایگان بدهید. این کار نه تنها باعث میشودکه آنهها شما را بشناسند، بلکه میتواند بعضی از همسایگانتان را به مشتریان وفادار تبدیل کند. برقراری چنین روابطی بسیار ارزشمند است و باعث بازگشت سرمایهی صرف شده میشود. به علاوه، اگر هریک از همسایهها و کسب وکارهای اطراف شما به دنبال یک کافه در نزدیکیشان باشد. شما ولین گزینه برای آنها خواهید بود.
3.مجموعهای از خدمات را به مشتری ارائه دهید.
امروزه کافهها گوشهای دنج برای افرادی هستند که کار خود را از راه دور انجام میدهند. کافهی شما چه از نزدیکی یک دانشگاه، چه در مرکز یک کلانشهر و چه در حومهی یک شهر واقع شده باشد، همواره پاتوق چنین مشتریانی خواهد بود. از این جهت اگر کافهی شما دسترسی به اینترنت بیسیم برای مشتریان فراهمنمیکند، در این زمینه تجدیدنظر کنید. همچنین مطمئن شوید که تعداد پریز برق کافی برای استفاده مراجعین وجود دارد.
برخی از کافهدارها، با این مشکل دست و پنجه نرم میکنند که تعدادی از مشتریانشان یک فنجان قهوه سفارش داده و ساعتها قسمتی از فضای کافه را اشغال میکنند، در حالی که مشتریان عادی مکانی برای نشستنن پیدا نمکنند و گاهی مجبور میشوند کافهها را ترک کنند. یک راهحل برای این مشکل میتواند تدارک دیدن بخشی در کافه برای مشتریان عادی میباشد که در آن افرادی که قصد کار کردن یا مطالعه ندارند، مدتی نشسته و با دوستان خود گپ میزنند. این راه حل به ویژه برای مناطقی که نزدیک دانشگاههاست، بسیار مناسب است. در این مناطق معمولا اکثر صندلیهای کافه در طول روز توسط دانشجویان اشغال میشوند.
4. مشتریان را به کافهتان وفادار کنید.
تجربهای که مشتری از برند و کافه شما کسب میکند، مهمترین و موثرترین عامل در ایجاد حس وفاداری در مشتری است. عالی بودن خدماتی که به مشتری ارائه میدهید نیز مولفه بسیار مهمی از این تجربه است. بنابراین همیشه سعی کنید خدماتی که مشتری خواهان آن است را به بهترین شکل برای او فراهم کنید.
همچنین یکی از موثرترین راهها برای اینکه مشتریان را ترغیب کنید تا دوباره به کافه شما برگردند، این است که آنها را راضی و وفادار نگه دارید و به این منظور از طرحهای خاصی استفاده کنید. شاید بسیاری از شما به فکر طرحهایی مانند یک قهوه رایگان در ازای چند قهوه، بیافتید. بله درست است، چنین برنامههایی همچنان میتواند مفید باشند، اما با کمی تغییر میتوانید فواید بیشتری از آنها به دست آورید. یکپارچه کردن سیستم نطقه فروش شما با طرحهای وفاداریتان میتواند سود بیشتری عاید شما کند. شما هرچه دادههای بیشتری دربارهی عادتهای رفتاری مشتری خود داشته باشید، بهتر میتوانید خدمات مورد نیاز آنها را برایشان فراهم کنید و کسب و کار خود را رشد دهید.
روش های جذب مشتریان بیشتر برای کافی شاپ های تازه راه اندازی شده
به طور قطع جذب مشتری و مخاطبان بیشتر یکی از اهداف شما نیز می باشد، اما آیا تا به حال نسبت به این مورد دقیق و عمیق اندیشیده اید که چگونه می توان آمار مشتریان و مخاطبان را افزایش داد؟ البته به یاد داشته باشید که این دغدغه در تمامی کسب و کار ها وجود دارد و همچنین در هر کاری که فعالیت داشته باشید، ایده ها و روش های مختلفی را برای جلب توجه مخاطب وجود دارد. تبدیل یک مراجعه کننده به مشتری ثابت، همیشگی و وفا دار به کافی شاپ شما مقوله ی بسیار مهمی است که اکثر صاحبان کسب و کار ها از آن بی خبر هستند و این طور فکر می کنند که جذب مشتری فرایند بسیار سختی بوده و نیازمند پرداخت هزینه های تبلیغاتی است.
در حالی که شما می توانید با پرداخت هزینه های کم تر ولی پیاده سازی ایده های نو هزاران مشتری جدید به دست آورید. گروه مشاوران برتر مجری تخصصی راه اندازی کافی شاپ در این مقاله به بررسی روش هایی می پردازد که یک کافی شاپ می تواند با به کارگیری آن ها مشتریان و مخاطبان بیشتری را جذب کرده و در نهایت سود آوری بالاتری داشته باشد.
جذب جوانان خوش خوراک و خوش ذوق به کافی شاپ اختصاصی شما
شما به عنوان مدیریت یک کافی شاپ شیک و فوق العاده که بهترین نوشیدنی ها و غذا ها را ارائه می دهد، چه وظیفه ای دارید؟
اگر از هر آن چه که لایق مشتری مجموعه ی شما باشد، بهره مند هستید ولی باز هم مشتریان کمی به کافه ی شما مراجعه می کنند و این موضوع باعث شده است که انگیزه ی کافی برای ادامه کار را نداشته باشید، باید برای کشف مشکل وقت بگذارید. اگر بخواهیم به صورت ساده دلیل این مشکل را توضیح بدهیم، لازم است اشاره کنیم که مخاطب شما از نیاز هایی برخوردار است و همچنین هر فردی یک غذای به خصوصی را بیشتر از سایر غذا ها دوست دارد، تصور کنید که این فرد به کافی شاپ شما مراجعه می کند، به احتمال زیاد خوراکی دلخواه خودش را سفارش خواهد داد؛ بنابراین یکی از نکته هایی که می تواند منجر به جذب مشتریان بیشتر شود، این است که پر فروش ترین و پر طرفدار ترین غذا ها و نوشیدنی ها را طبق یک بررسی دقیق در بازه ی زمانی مشخص یک ماهه شناسایی نمایید و سپس آن ها را با دیزاین و یا قیمتی مناسب تر در اختیار مخاطبان کافی شاپ خود قرار دهید.
در این بررسی به رده ی سنی و جنسیت مخاطبان نیز توجه داشته باشید که چه تمایلاتی دارند؛ به طور مثال شما توانسته اید تخمین بزنید که در طول یک ماه، موس شکلاتی بیشترین میزان سفارش و فروش را داشته است و به احتمال زیاد افراد سفارش دهنده جوان بوده اند، چرا؟ چون این خوراکی محبوب جوانان و البته خانم های شیرینی دوست می باشد. حال چه ایرادی خواهد داشت که حتی برای امتحان هم که شده به مدت یک هفته در کافی شاپ خود، موس شکلاتی را با قیمتی ارزان تر به مشتریان خود ارائه دهید؟ مطمئن باشید که آن ها در این باره با دوستان و اشنایان خود صحبت خواهند کرد و چه تبلیغاتی بهتر از این نوع تبلیغ و اطلاع رسانی؟
به یاد داشته باشید که اگر بتوانید بین کسب و کارتان و بیزینس های رقیب تمایز ایجاد کنید، نه تنها توانسته اید مشتریان جدیدی به دست بیاورید بلکه به یک برند بی رقیب تبدیل خواهید شد.
توجه به نکات مهم و تاثیر گذار برای افزایش مشتریان کافی شاپ
به این نکته ی مهم در کارتان توجه باشید که چگونگی نحوه ی ارائه ی یک غذا یا نوشیدنی بسیار مهم تر از این است که آن محصول را در لیست منو کافی شاپ داشته باشید. برای ایینکه بتوانید نظر و توجه ی مخاطبان را جلب کنید، باید از بازار هدف و تمایلات مشتریانتان اطلاعاتی داشته باشید و بدانید که آن ها دقیقا به دنبال چه غذایی و چه طعمی هستند و چه کیفیتی از نظر آن ها قابل قبول می باشد. اگر بتوانید این اطلاعات مهم را به دست بیاورید، بر اساس آگاهی های جدید خود شیوه های بهتری را برای دستیابی به فروش بیشتر به کار خواهید گرفت.
علاوه بر این، توجه به یک نکته ی مهم دیگر هم ضروری می باشد که به سلیقه ی افراد جوان تر و مراجعه کنندگانی که سن کمتری دارند، بیشتر توجه کنید؛ زیرا این افراد بیشتر به کافی شاپ شما خواهند آمد و دوست دارند زمان طولانی تری را به همراه دوستان خود در مکان هایی مانند رستوران و کافی شاپ سپری کنند؛ بنابراین تحقیق و بررسی در مورد اینکه آن ها به دنبال چه غذا ها و نوشیدنی هایی هستند به شما کمک می کند که یک نگاه کلی به امکانات، ویژگی ها و منوی کافی شاپ خود بیندازید و این اولین و مهم ترین و تاثیر گذار ترین اقدامی است که باید برای افزایش دادن مشتریان و مخاطبان خود پیاده سازی نمایید.
ایدههایی منحصر به فرد برای اداره کافیشاپ
ایدههایی منحصر به فرد برای اداره کافیشاپ: کافیشاپ میتواند مکانی برای یک تجربه فرهنگی–اجتماعی جذاب در یک جامعه باشد. علاوه بر گرفتن یک فنجان قهوه داغ، کافیشاپ میتواند دفتر کوچکی باشد برای افرادی که به دنبال یک فضای کاری به همراه دریافت خدماتی مثل قهوه، میان وعدههای کوچک و دسترسی آسان به اینترنت هستند. کافیشاپهای زیادی که چنین خدماتی را ارائه میدهند، جایگزین مناسبی برای فضاهای کاری سنتی هستند و معمولا مشتریان منظم و همیشگی دارند.
-منو
اولین و شاید مهمترین نکتهای که باید مدنظر قرار دهید اینست که مشتریان در ابتدا برای صرفه قهوه به کافیشاپ میآیند. پس توجه داشته باشید که قهوه و تجهیزات کافه خود را از برندهای تجاری معتبر خریداری کنید. اینکار باعث تجربهی قهوهای خوش طعم و اصیل برای مشتریانی میشود که از تکنینکهای سنتی دم کردن قهوه استفاده میکنند. اطمینان حاصل کنید که قهوههای سنتی ( و شیرینیها، کوکیها، کیکها) در بالاترین نقطه فروش قرار دارند. قدم بعدی اینست که مشتریان ناهار را با منویی از شیرینیها، ساندویچها، سوپها، آبمیوهها و دیگر نوشیدنیهای غیر الکلی جذب کنید. این بهترین شانس فروش چندگانه است.
از نظر من بالا بودن سطح کیفیت خدمات، بهترین تصمیم تجاریست و بیشترین درصد مشتری را برای شما به ارمغان میآورد. مثلا اسپرسو قهوه ایست که باعث ایجاد رقابت درمیان کافهها میشود. کیفیت آن به طور ۱۰۰% در جذب مشتری تاثیر گذار است. اما نیازی نیست گران ترین نوع اسپرسو را خریداری کنید فقط توجه داشته باشید که برای دم کردن آن حتما از تجهیزات مناسب و آب تصفیه شده استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر فنجان قهوه توسط یک باریستا کاملا آموزش دیده تهیه شده که دائما به دنبال بهتر شدن است.
از طعم های منحصر به فرد چای و انواع دمنوشها بهره بگیرید. سعی کنید از برندهایی استفاده کنید که میان مردم محبوب هستند. این باعث جذب مشتریهای بیشتر میشود.
درنهایت درنظر داشته باشید اضافه کردن آیتمهای جدید به منو برابر با صرف هزینه برای شماست. پس مواردی را انتخاب کنید که تجربه جذب مشتری را داشته باشد.
-نمایشها و اجراهای زنده
اجرای زنده محیط کافیشاپ را به یک مکان فرهنگی تبدیل میکند. زمانهای خاصی را جهت برنامههای سرگرم کننده درنظر بگیرید. یک شب میتواند یک گیتاریست مردمی داشته باشد. در حالی که شبی دیگر میزبان یک گروه نوازنده موسیقی محلی باشد. اینها گزینههایی هستند که به مشتریان فرصت میدهد در برنامههای سرگرم کننده شرکت کنند، به این ترتیب شهرت کافه به عنوان محلی جهت فعالیتهای اجتماعی-فرهنگی بالا میرود. همچنین میتوانید از کتابها کمک بگیرید. مکانی را جهت یک کتابخانه کوچک با کتابهای مفید با عناوین مختلف درنظر بگیرید. میتوانید روزهای شنبه را جهت شعر خوانی در نظر بگیرید.
-نمایشگاه هنر یا نمایش هنر
از فضای دیوارهای کافیشاپ برای میزبانی کارهای هنری استفاده کنید. کافیشاپ شما میتواند یک گالری هنری باشد. این یک فرصت عالی برای هنرمندان محلی است که آثار خود را به نمایش بگذارند. از هنرمندان برجسته اطراف خود حمایت کنید. تابلوهای نقاشی، مجسمههای سفالی و … میتوانند فضای کافیشاپ را زیباتر و مشتریان علاقه مند به هنر را به سوی کافه سوق دهند.
کافیشاپ را به عنوان نمایشگاه محلی و رسانهای برای انتقال رویدادهای فرهنگی- هنری تبدیل کنید. قسمتی از یک دیوار را به تابلو اعلانات اختصاص دهید. همچنین میتوانید از فروش آثار هنری که در کافیشاپ عرضه میشوند حق کمسیون بردارید.
-نام تجاری و بازاریابی
برای کافیشاپ خود لوگو طراحی کنید و آن را بر روی لیوانهای قهوه سرامیکی و لیوانهای فلزی ضد زنگ چاپ کنید و به عنوان هدیه به مشتریان خود عرضه کنید. به علاوه میتوانید تی شرتها و کیفهایی با لوگوی کافیشاپ طراحی کرده و یک خورده فروشی کوچک راه بیندازید. این فعالیتها سبب تبلیغ رایگان کافیشاپ میشوند.
علاوه بر این، کارتهای تخفیف فروشگاه ابزار بازاریابی و تبلیغاتی مناسبی برای کافی شاپها هستند. این کارتها دارای امتیاز مشتریان وفادار است و به مشتریان انگیزه خرید بیشتر میدهد؛ به این صورت که با تعداد مشخصی خرید میتوانند یک فنجان قهوه رایگان هدیه بگیرند.
درنهایت همیشه از مشتری های خود بخواهید تا در هرچه بهتر شدن خدمات کافی شاپ به شما کمک کنند. فرم هایی جهت نظرسنجی مشتریان در نظر بگیرید. این یکی از بهترین روش ها برای ارتقا کافیشاپ شماست.
4 چالش رایج در مدیریت کافی شاپ و چگونگی شناسایی آنها
راه اندازی و اداره کردن کافی شاپی برای خودتان هرگز کار راحتی نخواهد بود. ما کاملا به این نکته آگاه هستیم. در کنار تمامی کارهای مرتبط با علامت تجاری و کارهای ناتمام کاغذی که مجبور به پیشرفت در انجام آن هستید، چالش های دیگری نیز وجود دارد که با آنها روبه رو خواهید شد، که شمار بسیاری از آنها وجود دارد که موجب شکست خوردن یک کافه می شود، و یا حداقل موفقیتی را که مالک کافی شاپ در نظر داشته به حداقل می رساند.
ما نمیخواهیم شاهد دست و پنجه نرم کردن کافه ی دوست داشتنی شما با مشکلات باشیم بنابراین اینجا بهترین راهنمایی های خود را که می توانید به وسیله ی آن بزرگترین چالش هایی را که یک کافی شاپ تازه احداث شده با آن رو به رو می شود بشناسید و بدانید چگونه با آنها رو به رو شوید.
بیایید با رایج ترین آنها شروع کنیم:
خدمات به مشتریان کافه آماده سازی سرویس فوق العاده برای مشتریان
بخاطر داشته باشید مشتریان تنها بر اساس اینکه کافه داران چگونه قهوه درست می کنند و گوشت ها و تخم مرغ ها تا چه اندازه خوب پخته شده اند به کافه ی شما امتیاز نمیدهند. در رقابت با تعداد زیادی از کافه های رقیب شما که آنها میتوانند به آنجا بروند، مشتریان شما به سرویس کلی تاسیسات شما نیز توجه خواهند کرد. بنابراین این به معنای این است که شما باید اطمینان حاصل کنید که نیاز به تجربه های زیادی در کافه ی خود دارید-از محل صندلی ها گرفته تا روند رزرو میزها، غذاها با چه سرعتی سر میزها برده میشوند، خدمه ی شما تا چه میزای مودب و کمک کننده عستند، تا نحوه ی پرداخت. هیچ چیزی بدتر از آن نیست که وارد کافه ای شده و شما برای سفارش دادن پانزده دقیقه منتظر بمانید، که در آن صورت آوردن غذا به طول خواهد انجامید.
راه حل ما:
مسائل را برای مشتریان خود ساده سازی کنید. وارد شدن، پیدا کردن میز، سفارش دادن و پرداخت را برای آنها سریع و آسان کنید. این مسئله تنها شامل سرویس دهی دوستانه نمی باشد- بلکه تمامی مسائلی را که ممکن است برای آنچه آنها می خواهد دشوار کند از سر راه بردارید.
با افزایش سفارش دهی آنلاین و ابزارهای سفارش دهی برای کافی شاپ ها و رستوارن ها دیگر بهانه ای وجود ندارد که این روند را آسان نکنید. فراموش نکنید که از یک وبسایت پاسخگو، و کاربردی برای کاربران جهت تجربه ی جستجو استفاده کنید و این موارد را هنگام سفارش دهی حض.ری نیز استفاده کنید: اطمینان حاصل کنید که چیزی سد راه روند سفارشی دهی آسان، ساده و سریع نمی شود.
ارائه ی منوی صحیح
منوی کافی شاپبا وجود رستوران های معروف و کافی شاپ های پر متقاضی، چرا مشتریان باید ترجیح دهند کافه ی شما را انتخاب کنند؟
مکان کافه ی شما ممکن است یک فاکتر مهم باشد، اما تنها فاکتور نیست، بلکه غذاهایی که در رستوارن شما سرو می شود نیز بسیار مهم میباشند. به بیان ساده تر، شما باید منویی بسیار خوب برای مشتریان خود تدارک ببینید. اگرچه، این کار آنطور که به نظر می رسد ساده نمی باشد.
در حقیقت، این کار بسیار دشوار می باشد. اگر به آنها پیشنهادهای کمی بدهید احساس رضایت نخواهند کرد. اگر به آنها پیشنهادات زیادی بدهید انتخاب برای آنها دشوار خواهد شد. انتخاب تعادل صحیح ممکن است به نظر غیر ممکن برسد.
پیشنهاد ما:
به جستجو بپردازید. صحبت کردن با مشتریان مورد نظر شما و سوال کردن راجع به بازخورد آنها بسیار کمک کننده خواهد بود. یک مکالمه ی غیر رسمی و سریع با آنها داشته باشید بنابراین شما متوجه ذائقه و ترجیح آنها خواهید شد. شما همچنین میتوانید از طریق صفحه های شبکه ی اجتماعی نظرات آنها را جویا شوید. و یا شاید کارتهایی جهت نظر سنجی برای آنها بفرستید. حتی از روی نرم افزار کافی شاپ نیز متوجه شوید گزینه از منوها بیشتر مورد علاقه مشتریان شما است. بنابراین در نهایت شما می توانید منوی عالی را که در نظر دارید طراحی کنید.
سفارش تجهیزات برای کالاهایتان
تا اینجا شما توانسته اید منوی خود را درست کنید و کافی شاپ شما یک سرویس عالی برای مشتریان خود ارائه خواهد داد. اما به خاطر داشته باشید که تمامی اینها بدون داشتن مواد کافی در انبار بلا استفاده خواهد بود. راه حل چیست؟ هر چیزی را که لازم دارید از قبل از فروشنده مواد خود بگیرید. اگرچه، این کار نیز یکی دیگر از جنبه های کافه داری است که می تواند سخت تر از آنچه به نظر می رسد باشد:
تعدادی زیادی از تهیه کنندگان مواد وجود دارند که شما باید با آنها تماس بگیرید؛روند تهیه ی سفارش آنها بسیار پیچیده می باشد؛و سر شما به شدت شلوغ است
پیشنهاد ما:
بر روی یک سیستم مدیریت سرمایه گذاری کنید. تکنولوژی در حال پیشرفت است، پس چرا از آن استفاده نکنیم؟ پایگاه داده های مدیریتی روند سفارش دهی را آسان می کنند و به شما این قدرت را می دهند که سفارش های خود را از طریق تلفن های هوشمند و یا تبلت، در عرض یک دقیقه به ثبت برسانید.حتی پایگاه های سفارش دهی وجود دارند که به شما امکان می دهند سفارش های خود را به آسانی به روز رسانی کنید و یا سفارش دهی سر میزها را بصورت خودکار انجام دهید. حالا اگر سر شما شلوغ است یا خیر، میتوانید چیزهای مختلفی را از تهیه کنندگان مناسب شما، از یک مکان مشخص و یک زمان مشخص دریافت کنید.
بازاریابی کافی شاپ بازاریابی برای کافه ی شما
به وجود آوردن یک برند میتواند آسان باشد، اما ارتقا دادن آن چطور؟ ما اینطور فکر نمیکنیم. بخصوص اگر شما تجربه ی کافی، ابزار مناسب و یا بودجه ی کافی برای بازاریابی نداشته باشید. بدون داشتن یک استراتژی هوشمندانه شما پول خود را هدر داده اید و یا بر سود تجارت خود تاثیر گذاشته اید چرا که توجه مشتریان جدید خود را جلب نکرده اید.
پیشنهاد ما:
در سایت های سفارش آنلاین غذا حضور داشته باشید. امروزه بازاریابی اینترنتی یکی از باید میباشد و یکی از ارزانترین راه های ارتقا تجارت شما میباشد. کمپین های شبکه اجتماعی ایجاد کنید تا در فضای اینترنتی شهرت پیدا کنید، یا یک وبسایت خوب داشته باشید که مشتریان بتوانند به منو و تمام پیشرفت های شما دسترسی داشته باشند. داشتن بلاگر ها و افراد موثر در شبکه های اجتماعی که رستوران شما را معرفی کنند تفاوت بسیاری ایجاد خواهد کرد- برخی اوقات تنها با یک غذای ارزان و رایگان. صحبت کردن در مورد ارتقا شغلی شما، پیشنهاد تخفیف، پیشرفت ها، و برنامه های وفاداری استراتژی های بازاریابی موثر میباشند.
به دست آوردن موفقیت شغلی نیاز به کار بسیار سخت و دانش دارد. زمانی که شما این چالش ها را به خوبی درک کنید و به هدف خود بیاندیشید، مطمئنا به مقصد خود خواهید رسید.
ایدههای پرطرفدار برای جذب کافهنشینها
Alfred Coffee & Kitchen
این کافیشاپ با سرعت رشد بالا حالا دیگر در منطقه شهری لس آنجلس پنج شعبه دارد. این کافی شاپ خود را با عصر تبلیغات تطابق داده است. شعار«But first, coffee» ضمن حک شدن روی کالاها، از یک هشتگ مخصوص به خود در رسانههای اجتماعی نیز سود میبرد. هشتگ #butfirstcoffee روی بیش از ۱۳۶ هزار پست اینستاگرام تگ میشود که البته بسیاری از آنها شامل عکسهایی از محصولات و شعبههای Alfred Coffee هستند. قابلیتهای بازاریابی این کافی شاپ از طریق یکسری محصولات مد روز منقش به حرف جسورانه «A» خود را نشان میدهند. به گزارش دریک، این کافی شاپ در ادامه با همکاری یک خرده فروش با آیندهای درخشان به نام «Apolis » یک کیسه بازار شخصی را به وجود آورده است. کالای آن با دیزاین خوب، قابلیت تشخیص آسان و به اشتراکگذاری فراوان در رسانههای اجتماعی راهی عجیب برای بازاریابی شرکت را خلق کرده است.
Elm Coffee Roasters
کافی شاپی واقع در سیاتل که نسبتا جدید به شمار میرود که پیش از این جایگاه قدرتمند خاص خود را در میان جامعه مشتاقان قهوه در شمال غربی اقیانوس آرام کسب کرده است. این کافیشاپ قهوه مخصوص به خود را تفت میدهد که همه افراد خبره در زمینه نوشیدن قهوه با برندهای جدید را به سوی خود جذب کرده است. به هر حال، محبوبیت و موفقیت کلی Elm در زمینه بازاریابی را میتوان با حضور آن در رسانههای اجتماعی مرتبط دانست. Elm بعضی از بهترین عکاسان سیاتل را برای حضور موفق در شبکههای اجتماعی به خدمت گرفته است. محتوای عکس و ویدئو در صفحه اینستاگرام این کافی شاپ و وبسایت شرکتش با کالیبر بالا تاثیر گستردهای را برای نخستین بار روی بیننده میگذارد. صفحه اینستاگرام این کافی شاپ هر روز بهطور مرتب تصاویری از محصولات مختلف و بیوگرافیهای کارمندان را منتشر میکند. کیفیت محتوا بهعنوان یک عنصر جادویی منجر به موفقیت Elm Coffee Roasters در زمینه بازاریابی شده است.
Blue Bottle Coffee
ریشه این کافی شاپ ساحلی از Bay Area شروع شد. تخصص این کافی شاپ در زمینه بازاریابی از طریق تعامل با جامعه خود را نشان میدهد که شامل آموزش گسترده در زمینه تهیه یک فنجان قهوه مطبوع است. Blue Bottle یکسری نکات راهنما درباره دم کردن قهوه را بهطور آنلاین برای همه دوستداران قهوه از جمله aeropress, bialetti moka pot, chemex, cold brew, drip, espresso, French press و milk art را منتشر کرده است. این رهنمودهای فراوان دم کردن قهوه به وبسایت شرکت اجازه میدهد تا بهعنوان منبعی برای علاقهمندان به قهوه مورد استفاده قرار گیرد. این پدیده خود حجم ترافیک آن را بالا میبرد. کافیشاپهای آن نیز ضمن برگزاری کلاسهای دم کردن قهوه و بحثهای آزاد رایگان، از مراجعهکنندگان خود با فنجانهای قهوه پذیرایی میکنند. این کلاسها به عموم مردم فرصت تعامل با یکی از سفرای برند شرکت و کسب اطلاع درباره فرآیند خرید، تفت دادن، دم کردن و چشیدن قهوه را میدهد.
Stumptown Coffee Roasters
این کافیشاپ از طریق همکاری با دیگر شرکتهای محبوب مرتبط با برند در زمینه بازاریابی نسبت به دیگران برتری یافته است. گروه هتلهای عالی Ace با هتل بوتیکهای خود در شهرهای بزرگ آمریکا، در پی مشارکت با Stumptown Each Ace Hotel به عرضه قهوه Stumptown یا اداره یک کافی شاپ Stumptown متصل به لابی هتل میپردازد. مشارکت با یک هتل که همواره مشتریان جدید از سرتاسر جهان را به سوی خود جذب میکند، به برند Stumptown فرصت رشد و افزایش تعداد شعبهها را داده است. سرویس اشتراک آن شرایط مناسبی را برای دریافت قهوه ماهانه از سوی آن دسته از مشتریانی فراهم میکند که امکان دسترسی به یکی از شعبههای کافی شاپ Stumptown را ندارند. در وبسایت آن، نمونهای رایگان برای عرضه به مشتریان جدید علاقهمند به آشنایی با محصول این برند وجود دارد. به ازای پرداخت هزینه اشتراک حملونقل ۱۶ دلاری نیز هر دوشنبه قهوه تفت داده محبوب شما به دستتان میرسد.
توصیه هایی برای راه اندازی کافی شاپ
راه اندازی کافی شاپ کوچک یا بزرگ مانند هر کار دیگری نیازمند صرف وقت، بودجه و داشتن یک برنامه کاری کامل است. بدون برنامه امکان دارد در همان آغاز راه شکست را پایه ریزی کنید. مشورت گرفتن از افراد خبره و با تجربه میتواند شما را در مسیر درست قرار دهد.
بهتر است که از تجربه های افراد موفق و شکست خورده در این کسب و کار استفاده کنید. در ادامه چندین توصیه برای تازه کارها را بیان می کنیم تا مسیر درست راه اندازی کافی شاپ را دریابند!
-تمام بودجه خود را خرج نکنید
قبل از اینکه یک برنامه مدون درباره کار خود ندارید شروع به خریدن لوازم و وسایل نکنید. برخی اوقات شما به راحتی می توانید برخی وسایل کافی شاپ را از بازار دست دوم تهیه کنید. بخاطر داشته باشید که دست به جیب شدن همیشه آسان است، اما داشتن نقشه مشخص سبب صرفه جویی در صرف هزینه ها خواهد شد.
-افزایش دانش در زمینه صنعت قهوه
بعد از نفت، می توان گفت که قهوه، بیشترین کالایی است که در جهان معامله می شود. از کشورهای مختلف بومی تا رسیدن به دست مشتری، این کالا سبب ایجاد شغل برای میلیون ها نفر گردیده است. اینکه شما چگونه این محصول شگفت انگیز را برای مشتریان خود سرو می کنید تنها قسمت کوچکی از این بازار عظیم است.
یادگیری درباره صنعت عظیم زنجیره وار قهوه به پیشرفت و توسعه، مدیریت کسب و کار شما کمک می کند. منظور از یادگیری در این موضوع بدین معنی است که کارهایی که دیگران و در این زنجیره انجام می گیرد و تاثیرات آنها بر مشتریان نهایی چیست.
-بازدید از کافه های مختلف در شهر
قهوه می تواند شگفت انگیز باشد. اما تجربه نوشیدن آن در مکانهای مختلف می تواند متفاوت باشد. لذت بردن از قهوه در کافه های متفاوت، کافی شاپ ها در منطقه و محله زندگی شما می تواند سبب سرگرمی و قسمت آموزشی برنامه ریزی کسب و کار تان باشد. برای اینکه بدانید بیرون چه اتفاقاتی می افتد، تا آنجایی که می توانید از کافی شاپ های مختلف در شهرتان دیدن فرماید.
بهتر است تمام نکته هایی بد یا خوبی که مشتریان درباره کافی شاپ هایی که می بینید را در جایی یادادشت نماید. دانستن این موضوع که مشتریان در جامعه از چه مواردی لذت می برند و یا از آنها بیزارند می تواند دید بهتری به شما بدهد که چگونه کسب و کار خود را منطبق با آنها توسعه دهید.
-آشنایی با کافی من های محلی
زمانیکه تصمیم گرفتید چه نوع قهوه هایی را در کافی شاپ خود سرو کنید، بهترین توصیه این است که به جستجو تعداد زیادی کافی من ها در منطقه زندگی خود بروید. شما می توانید بصورت آنلاین جستتجو کنید یا از اطرافیان که در این کسب و کار هستند نظیر صاحبان کافی شاپ ها، باریستا ها بپرسید.
یک لیست کوچک برای خود تهیه کنید و شروع به دیدار از کافی من ها نماید. ممکن است از آنها خوشتان بیاید و از آنها بخواهید قهوه شان را برای شما سرو کنند.
-تصمیم درباره انتخاب های منو
معمولا منو کافی شاپ نشئت گرفته از محصولاتی است که مطابق با خواست و علاقه مشتری و رقبای موجود می باشد. برای مثال، اگر شما تصمیم به سرو ساندویچ ها در کافی شاپ خود را داردید، امکان دارد در خیابانی که کافی شاپ شما قرار دارد یک ساندویچی یا کبابی وجود داشته باشد. شما باید ساندویچ های خاص را در منوی خود بگنجانید تا از رقابت مستقیم با دیگر رقبا جلوگیری کنید.
نکته دیکر این است که انتخاب های منو کافی شاپ اثر مستقیم بر روی تجهیزاتی که باید خریداری کنید، فضای مورد نیاز، و صد البته بر روی سرمایه اولیه برای شروع کسب و کارتان دارد.
-تمرکز بر مزایای بازار رقابتی
مزایای رقابتی بسیار برای موفقیت کسب و کار شما حیاتی می باشد. درست مانند دیگر کسب و کارها، در کار شما نیز یک محصول تولید می گردد یا خط تولید آن وجود دارد. محصول شما هر چه که باشد، شما باید تصمیم بگیرید که چه مواردی هستند که می توانید خاص تر و بهتر به مشتریان خود ارائه دهید. توجه به مزیت های رقابتی برای رسیدن به موفقیت در بازار عمومی به شما کمک خواهد کرد.
-بازدید از فروشندگان مواد غذایی محلی
همزمان با مشاهده کافی من ها و یادگیری درست کردن قهوه، بهتر است بازدید فروشندگان محلی مواد غذایی را در نظر داشته باشید. فروش غذا یا اسنیک ها ممکن است پایه اصلی کسب و کار کافی شاپ شما نباشد، اما همین موضوع سه اثر مهم دارد:
ــ سبب ایجاد یک یا چندین درآمد می شود
ــ گزینه های بیشتری در اختیار مشتریان تان قرار میدهید.
ــ مشتریان جدید برایتان می آورد
واقعیت این است که شما می توانید خوراکی های زیادی در کنار قهوه سرو نماید که شامل: کلوچه ها، انواع کیک ها، مافین ها، و غیره می شود. البته که نیازی به پخت کیک و کلوچه ها در کافی شاپ خودتان نیست.
-نوشتن برنامه کسب و کار کافی شاپ
نوشتن برنامه کسب و کار کافی شاپ شما را از یک سخنگوی صرف به یک عملگرا واقعی تبدیل می کند و برنامه نوشته شده شما محسوس تر و قابل لمس تر خواهد شد.
بسیاری از مردم بر این باورند که بسادگی می توان به یک ایده بدون طرح مشخص و فقط داشتن ذهنی مسیر کافی شاپ خود یا هر کسب و کار دیگری را راه اندازی نمایند. این موضوع ممکن است تا حدی درست باشد، اما مطمئن ما همه موارد و شانس ها را نمی توانیم در ذهن مان داشته باشیم. و همین امر ریسک و خطر زیادی برای کسب و کار شما به همراه خواهد داشت.
-انتخاب یک نام و راه اندازی وب سایت
یکی از بهترین روش هایی که انگیزه ای بیشتری به شما در شروع کافی شاپ میدهد، انتخاب یک نام برای وب سایت می باشد. شما می توانید طرح کلی خود را با یک طراح وب سایت در میان گذاشته و از او برای طراحی وب سایت حرفه ای مشاوره بگیرید. برای شروع کار خود بصورت آنلاین نیاز به نام دارید که از آن برای نام دامین استفاده شود.
-صحبت با مشاور کافی شاپ
آخرین توصیه این است که از یک مشاور کافی شاپ مشاوره بگیرید. یا صاحبان کافی شاپ های مختلف دیدار کنید و از آنها سوالاتی در این زمینه بپرسید، مانند: اینکه آنها چگونه کار خود را شروع کردند؟ یا چه اشتباهاتی در شغل خود داشته اند؟
منبع:
blog.bamaro
chefamirsalem
sepidz
mag.fidilio
khabaronline
xeer
denako.ir
باید اولین خصوصیتی که یه داشته باشه دنج بودن اون هست و نوع و کیفیت نوشیدنی هایی که سرو میشه