مشاوره مدیریت و کسب و کار

روش های بازاریابی نوین : بهترین روش ها و تکنیک ها

روش های بازاریابی نوین : بهترین روش ها و تکنیک ها در این بخش دناکو آورده شده است. روش های نوین بازاریابی و فروش را می توانید در بخش آموزش مشاهده نمایید. معرفی اجمالی این روش ها بویژه برای زمان رکود شرکت ها و کمبود فروش نوشته شده  اند. بازاریابی حضوری ، بازاریابی تلفنی ، بازاریابی صنعتی و … در این بخش دناکو آورده شده اند. بازاریابی حضوری: فرآیند بازاریابی حضوری مجموعه‌ای از عملیات منطقی است که فروشنده هنگام ارتباط با مشتری انجام می‌دهد. مثبت بودن این فرآیند به اقدام مطلوب از طرف مشتری منجر می‌شود و با اطمینان یافتن به رضایت مشتری خاتمه می‌یابد.

 

روش های بازاریابی نوین

بازاریابی حضوری

بازاریابی حضوری: فرآیند بازاریابی حضوری مجموعه‌ای از عملیات منطقی است که فروشنده هنگام ارتباط با مشتری انجام می‌دهد. مثبت بودن این فرآیند به اقدام مطلوب از طرف مشتری منجر می‌شود و با اطمینان یافتن به رضایت مشتری خاتمه می‌یابد.

بازاریابی تلفنی

بازاریابی تلفنی: هدف اساسی آن برقراری ارتباط است که مخاطب را علاقه مند و متقاعد سازد تا یک جلسه حضوری برگزار شود. تنها ابزار بازاریاب در بازاریابی تلفنی صدای اوست.

بازاریابی صنعتی

بازاریابی صنعتی: بازاریابی صنعتی که از آن تحت عنوان B2B هم نام ‌برده می‌شود، شامل فروش محصول یا خدمات یک بنگاه به بنگاه دیگر می‌شود. تکنیک‌های بازاریابی بنگاه به بنگاه بر اساس تکنیک‌های مشابه بازاریابی مصرفی شکل‌ گرفته‌اند، اما به شیوه‌ای منحصربه‌فرد اجرا می‌شوند. درحالی‌که یک مصرف‌کننده، محصولات مختلف را نه‌ تنها بر اساس قیمت آنها بلکه بر اساس محبوبیت، موقعیت آن در بازار و دیگر محرک‌های احساسی خریداری می‌کند، خریداران صنعتی تنها بر اساس قیمت و سود بالقوه آنها اقدام به خرید محصول می‌کنند.

بازاریابی چند بخشی (شبکه ای)

بازاریابی چند بخشی (شبکه ای):‌ بازاریابی چند بخشی که افراد با مشارکت هم محصول یا محصولاتی را به‌فروش می‌رسانند و در قبال فروش این محصولات سودی را که طبق برنامه‌ درآمدی سازمان تنظیم شده دریافت می‌کنند و به‌دلیل اینکه با فعالیت کل مجموعه همه افراد به سوددهی می‌رسند مجموعه برای فروش بیشتر و سود بیشتر با هم همکاری و مشارکت می‌کنند تا در راستای‌ کمک به یکدیگر سود بیشتری دریافت کنند. این نوع بازاریابی نیز در نوع خود بسیار خوب و قوی است؛ چرا که با شبکه‌ای از انسان‌ها روبه‌رو است که برای دریافت مزایای بیشتر همه با هم تلاش می‌کنند.

بازاریابی ویروسی

بازاریابی ویروسی: بازاریابان‌ مدام در حال ایجاد ایده‌های‌ جدید در ‌کسب‌وکار‌ هستند که محصولاتشان را در قلب و ذهن مشتریان ماندگار کنند. هر بار یک‌ محصول جدید خلق می‌شود، باید به مشتریان دلیلی برای رویاپردازی درباره خرید آتی‌شان داده شود. اینکه کاری کنید مشتریان‌تان درباره‌ محصولات و خدمات‌تان صحبت کنند برای رشد آگاهی درباره‌ ‌کسب‌وکارتان بسیار حائز اهمیت است و مانند ویروس به همه جا سرایت می‌کند.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی ایمیلی: به محض آنکه مشتریان به دنیای آنلاین کوچ می‌کنند، بازاریابان اینترنتی هم سعی می‌کنند ایمیل‌ها را برای مشتریان بالقوه جمع‌آوری و سازماندهی کنند.

بازاریابی خیریه‌ای

بازاریابی خیریه‌ای: یعنی دست یافتن به آنچه هم برای شما مهم است و هم برای مشتریان‌تان. این امر یعنی داخل سازمان خود چیزی برای ارائه کردن داشته باشید که هم خود سازمان به آن اهمیت می‌دهد و هم مهم باشد که در جهان به چه کسانی می‌خواهد کمک کند.

بازاریابی تراکنشی

بازاریابی تراکنشی: برای خرده‌فروشانی که مجبورند دائما محصولاتی در حجم بالا به فروش برسانند، رونق در فروش می‌تواند چالش برانگیز باشد. این خرده‌فروش‌ها برای برآورده کردن خواسته‌های سرمایه‌گذاران، مجبورند مشتریان را به خرید با استفاده از کوپن‌ها، تخفیف‌ها، نقدشوندگی‌ها و رویدادهای فروش تشویق کنند.

بازاریابی کمیابی

بازاریابی کمیابی: در بعضی از بازارها مهم است که میزان در دسترس بودن محصول را محدود کنیم. در بسیاری از موارد این کار به خاطر دشواری تحصیل مواد خام یا کیفیت بالاترِ محصول انجام می‌شود. یک شرکت ممکن است انتخاب کند که محصولاتش را فقط در دسترس چند مشتری قرار دهد.

بازاریابی دهان به دهان

بازاریابی دهان به دهان: بازاریابی‌ دهان به دهان انتقال اطلاعات از شخصی به شخص دیگر با استفاده از ارتباط کلامی است. مشتریان از اینکه برند مورد علاقه‌شان را با افراد به اشتراک بگذارند بسیار هیجان زده می‌شوند. بسیاری از مشتریان به اشتراک گذاشتن داستان‌های محصولات و خدمات محبوب‌شان را مهم می‌دانند.

بازاریابی مخفی‌کاری

بازاریابی مخفی‌کاری: بعضی وقت‌ها نفروختن همه چیز به همه کس می‌تواند منبع بزرگ شایعه شود. به تریلر یک فیلم سینمایی فکر کنید که از دیدن آن فیلم سینمایی بسیار هیجان زده شده‌اید. درحالی‌که تبلیغ‌کننده تمام جنبه‌های فیلم سینمایی را نشان نمی‌دهد، اما می‌تواند به اندازه کافی محرک برای تشویق بینندگان به بیشتر دیدن ایجاد کند.

بازاریابی انبوه

بازاریابی انبوه: شرکت‌های سهامی بزرگ برای بقا و رشد به ایجاد تعداد زیادی خرید از محصولات‌شان نیاز دارند.‌ والمارت مثالی از یک خرده‌فروشی بازار انبوه موثر است. به عنوان خرده‌فروش شماره یک دنیا، آنها درباره تلاش‌های بازاریابی انبوه‌شان بسیار فعال هستند و اغلب به‌ مشتریان‌شان احساس خودمانی بودن و گرمی می‌بخشند.

بازاریابی نمایشگاه‌های تجاری

بازاریابی نمایشگاه‌های تجاری: بسیاری از محصولات برای آنکه خریداری شوند باید امتحان شوند. مشتریان بسیار کمی هستند که یک خودرو جدید را بدون انجامِ مقدار زیادی تحقیق و تستِ ابتدایی ماشین، خریداری کنند. نمایشگاه‌های تجاری گردهم‌آیی‌های صنعتی هستند که در آنها از مشتریان دعوت می‌شود تا نمونه‌ای از تمام آنچه یک صنعت قرار است ارائه دهد بیاورند. صنعت بازاریابی بسیار گسترده است و به همین موارد محدود نمی‌شود در آینده به موارد دیگر در این حوزه بیشترخواهیم پرداخت، سه‌شنبه‌ها با ما باشید.

 

کامل ترین مقالات فروش و بازاریابی را در دناکو مطالعه نمایید. بخش آموزش های دناکو جدید ترین و بروز ترین مقالات را در زمینه های بازاریابی ، فروش ، مدیریت تکنولوژی ، مدیریت کسب و کار ، مدیریت نوآوری  منابع انسانی و تحقیق و توسعه را فراهم کرده است. شما می توانید این مقالات را رایگان مطالعه نمایید یا در دوره های تخصصی دناکو شرکت نمایید.

لیست تمامی مقالات بازاریابی و فروش دناکو را می توانید در بخش زیر پیدا کنید. در لیست زیر تمامی مقالات بازاریابی و فروش دناکو بصورت هفتگی به روز رسانی می شود.

 

منابع :

  • دنیای اقتصاد
  • پرویز نصرتی کردکندی – عضو انجمن ایرانیان فارغ‌التحصیل ژاپن
  • واحد فروش دناکو

 

One Response to روش های بازاریابی نوین : بهترین روش ها و تکنیک ها

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت