چگونه می توان با تمرکز روی نقاط فراز باعث افزایش شادی در کار شد ؟ چه روش هایی برای مقابله بانقاط ضعف و فرود در سازمان ها وجود دارد ؟ چگونه می توان با تقویت نقاط فراز به شادکاری رسید ؟ رهبران و مدیران سازمان ها چگونه می توانند اعتماد سازی کنند ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع بررسی می شود.
افزایش شادی در کار با تمرکز روی نقاط فراز
چگونه میتوان با نقاط ضعف و فرود در سازمانها مقابله کرد و زمینه مساعدی برای بهبود و افزایش نقاط فراز ایجاد کرد و در نهایت به شادکاری بیشتری دست یافت؟
در پاسخ به این سوال باید گفت که برای ارتقای شادی در کار از طریق افزایش و پررنگ تر کردن نقاط فراز باید فرآیند گام به گام بهبود رهبری و ارزیابی عملکرد گذشته کارکنان از طریق بررسی بردها و باختهای پیشین به درستی انجام پذیرد که این امر مهم امری چالش برانگیز و حساس است که باید به خوبی و مدبرانه صورت پذیرد. برای عملی ساختن این فرآیند اقدامات زیر را میتوانید انجام دهید:
همیشه یک هدف و نقطه عطف کاری مشخص برای خود داشته باشید
همیشه از خود بپرسید کدام حیطهها در زندگی فردی تان دارای اهمیت بیشتری هستند و به متحول شدن نیاز بیشتری دارند؟ و اینکه شما برای رسیدن به اهداف مورد نظرتان به ایجاد کدام تغییرات نیاز دارید؟
تغییرات مثبت و کوچک روی داده در فرآیند رهبری را شناسایی کنید
رهبران و مدیران یک سازمان همیشه باید ریسک تلاش و اقدام برای بهتر رهبری کردن افرادشان را به جان بخرند و با اقداماتی همچون ایجاد روابط جدید و پیادهسازی الگوهای جدید نظم و مقررات دست به اعتمادسازی بین کارکنانشان و در نهایت در تمام ارکان سازمان شان بزنند.آنها باید در این مسیر صبور و با حوصله باشند و همیشه به یاد داشته باشند که تحولات بزرگ همیشه با تغییرات کوچک و نامحسوس آغاز میشوند و با گذر زمان است که کارکرد اصلی و واقعیشان هویدا میشود.
برای این کار لازم است که مدیران بهطور مرتب فعالیتهای جاری سازمان تحت رهبریشان را رصد کنند و به هرگونه تغییر و تحول در رفتار کارکنان هر قدر هم که کوچک و بی اهمیت به نظر برسند توجه کنند و در راستای تبدیل این تغییرات کوچک به عادات و رفتارهای فردی و سازمانی گام بردارند.
به دیگران بپیوندید
هر مدیری به تشریک مساعی و تبادل اطلاعات و تجربیات با سایر مدیران نیاز دارد و از طریق همین مشارکت طلبی است که میتوان تحولات بزرگ و ماندگاری را رقم زد. در این مسیر بدترین روش و رویه همان تک روی و جزیرهای عمل کردن است که بهشدت دامنه تحولات را محدودتر میسازد.
مدیران و رهبران سازمانها همیشه و در همه حال باید به یاد داشته باشند که فرآیند متحولسازی فرهنگ کیفیت عملکرد در یک سازمان در ابتدا با ایجاد و تقویت تحول فردی در کارکنان شروع میشود و پس از وقوع چنین تحولاتی است که میتوان به شکلگیری نقاط فراز و پس از آن نقاط عطف مثبت در منحنی عملکردی سازمانها امید داشت.
ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.
شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.
برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.
منابع:
نویسنده: کن رابینسون
مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی
کتاب Finding Your Element
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
پاسخ دهید