بازی قدرت مدیران را چگونه باید اجرا کرد ؟ آیا راه های افزایش نفوذ مدیریت را می دانید ؟ فرهنگ جامعه ممکن است کارمندان و مدیران دیگر ار به سمت نافرمانی و رفتار های خارج از عرف سازمانی بکشاند و دانستن راه های نفوذ موثر و قدرتمند برای مدیریت بهتر نیروی کار و کارمندان می تواند بسیار مفید باشد. مقالات مدیریت و منابع انسانی را در بخش ا»وزش های وب سایت دلیران دنا مطالعه بفرمایید.
بازی قدرت مدیران
نشانههای قدرت
نیک مورگان نویسنده کتاب نشانههای قدرت میگوید «به دست آوردن قدرت نفوذ بر دیگران در محل کار مدرن و امروزی بسیار دشوار است. وجود حجم بسیار بالای اطلاعات در دسترس همگان و سرعت زندگی دیجیتالی (منجر به کوتاهی فاصلهها) شده است. با این حال فشار موجود در محل کسبوکار برای گرفتن نتیجه، اهمیت داشتن توانایی نفوذ بر دیگران را دو چندان میکند.
در اینجا لازم است به چند نکته پرداخته شود:
ایجاد ارتباطات
• ایجاد ارتباطات: کلارک میگوید در یک سطح اساسی یکی از دلایلی که مردم برای شما کاری انجام میدهند یا ایده شما را پشتیبانی میکنند یا با بودجه مورد نظرتان موافقت میکنند این است که شما را دوست دارند. برای رسیدن به این نقطه شما نیاز دارید که یک ارتباط کاری خوب با همکارانتان برقرار کنید، بنابراین با ترویج ارتباطات صمیمیتر و اجازه دادن به همکاران برای گفتن آنچه که بهنظرشان درست است شما در این بخش موفق میشوید.
قبل از تلاش برای متقاعد کردن گوش دهید
• قبل از تلاش برای متقاعد کردن گوش دهید: بهترین راه برای اینکه همکاران از شما و موضوعات مورد نظرتان پشتیبانی کنند این است که آنها احساس کنند شما شنونده نظرات آنها هستید، کلارک معتقد است بخش بزرگی از ناراحتیهای موجود در محل کار مربوط به کارکنانی است که احساس بیاحترامی میکنند و اینکه حرفشان شنیده نمیشود. پس از همکارانتان درخواست کنید که دیدگاهها و توصیهها خود را با شما در میان بگذارند.
مراقبت از زبان بدن
• مراقبت از زبان بدن: مورگان میگوید مردم بهطور مداوم در حال ارزیابی این هستند که آیا به شما اعتماد کنند یانه ؟ ما سخت تلاش میکنیم که تا جواب این سوال را پیدا کنیم که افراد دوست ما هستند یا مخالف ما ؟ زبان بدن شما در درستی شکل انتقال پیام مدنظر شما، نقش بسیار مهمی دارد. همان اندازه که درست ایستادن، عقب دادن شانهها و با مخاطب خود با سر بالا گفتوگو کردن نشانه اعتماد به نفس، فرماندهی و احاطه شما بر موضوع مورد گفتوگو است، برعکس با سر پایین وبا چشمهای دوخته شده به پاهای خود صحبت کردن در جلسات کاری پیام متضادی را به مخاطب انتقال میدهد.
توسعه تخصص
• توسعه تخصص: کلارک میگوید، راه دیگر برای افزایش نفوذ در محل کار این است که در صنعت یا سازمان خود بهعنوان یک متخصص شناخته شوید. این توانمندی یک شبه اتفاق نخواهد افتاد، اما شما میتوانید برای توسعه تخصص و مهارتهای حیاتی کسبوکار اقداماتی انجام دهید. او پیشنهاد میکند شرکت منظم در کنفرانسهای صنعت کاری مربوط، حضور درکلاسها و برنامههای صدور گواهینامههای تخصصی وطی کردن دورههای آموزشی مرتبط با نقش رهبری تخصصی و حرفهای را جزو اولویتهای خود قرار دهید.
نقشه راه استراتژیک
• نقشه راه استراتژیک: هنگامیکه زمان قدرت نفوذتان برای ترویج ابتکار و ایده خاصی که بهوجود آوردهاید فرا میرسد باید یک فرد استراتژیست باشید.کلارک میگوید یک نمودار سازمانی از تصمیمگیرندگان مرتبط با موضوع مد نظر خود ایجاد کنید، همانطور که از سطوح نمودار سازمانی طراحی شده بالا میروید، از خود بپرسید بر چه کسی میتوانید نفوذ داشته باشید و چه کسی بر فرد مورد نظری که شما بر او نفوذ ندارید قادر است اعمال نفوذ کند ؟ توجه داشته باشید که اینجا جنگ بازی موقعیت است، موقعیت چه کسی ممکن است بهوسیله برنامههای شما تهدید شود و چگونه میتوانید آنها را همسو و در راستای اهداف ویژهای که طراحی کردهاید به حرکت درآورید ؟
به مردم آنچه میخواهند ارائه دهید
• به مردم آنچه میخواهند ارائه دهید: شما میتوانید بهوسیله شرح صادقانه مساله بهعنوان یک مزیت برای افرادی که میخواهید در کنار شما باشند، نفوذ خود را روی یک مساله خاص افزایش دهید. نیازها، دیدگاهها و سلیقه هر ذینفع را در نظر بگیرید. مورگان میگوید کشف کنید، افراد نیاز به شنیدن چه چیزی دارند و چه چیزی توجه آنها را جلب میکند.
توسعه تجارت دلیران دنا برای شما این فرصت را فراهم می کند تا با استفاده از مقالات رایگان آموزشی در زمینه های بازاریابی و فروش ، تحقیق و توسعه ، مدیریت کارمندان ، نوآوری و خلاقیت ، تجارت الکترونیک وطراحی سایت به افزایش بهره وری و کارآمدی سیستم های شرکت خود کمک نمایید. شما می توانید از بخش آموزش های رایگان وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا به بخش عظیمی از این مقالات به صورت دسته بندی شده دست پیدا کنید.
شما همچنین می توانید از بخش خدمات ما ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی وب سایت وتجارت الکترونیک ، مدیریت بهره وری شرکت ، توسعه ایده ها و ایده پردازی و تحقیق و توسعه استفاده نمایید.
برای باز نشر این مقالات ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجات دلیران دنا) الزامی است.
منابع :
نویسنده: Rebecca Knight – Harvard Business Review
ترجمه: محسن عزیزی
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
پاسخ دهید