مشاوره مدیریت و کسب و کار

تغییرات مدیریتی در شرکت های محصولات مصرفی

دلایل تغییرات مدیریتی در شرکت های محصولات مصرفی چیست ؟ آیا مدیران فعلی مهارت های لازم را برای این سمت ندارند ؟ چرا فروش این محصولات کم شده است ؟ آیا ذائقه نسل جدید تغییر کرده است ؟ دلایل این رکود چه می تواند باشد ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد ؟

منابع انسانی

تغییرات مدیریتی در شرکت های محصولات مصرفی

تنها در ۶ ماه گذشته، مدیران شرکت‌های بزرگی مثل یونیلور و پپسی جایگاه خود را ترک کرده‌اند و قبل از آن هم تغییرات مدیریتی درشرکت‌های نستله و کمپبل سوپ رخ داده بود. کارشناسان می‌گویند نسل بعدی مدیران باید نخبگان دیجیتال باشند؛ چیزی که ظاهرا مدیران فعلی از پس آن برنمی‌آیند.

برخی از این مدیران، مثل مدیر عامل پپسی، ایندرانویی و مدیر عامل یونیلور، پائول پولمن، یک دهه یا بیشتر شرکت‌های خود را به خوبی مدیریت کرده‌‌ بودند. اما واضح است که این‌ غول‌هایی که محصولات‌شان در کل سوپرمارکت‌های دنیا پیدا می‌شود با چالش‌های بزرگی مواجه هستند و دستورالعمل‌ها واستراتژی‌های قدیمی بازاریابی آنها دیگر در این دوره جواب نمی‌دهد.

رشد فروش در این صنعت سالانه ۲ تا ۳ درصد کاهش یافته است. هزینه‌ کالاها از بسته‌بندی پلاستیکی گرفته تا مواد اولیه در حال افزایش است و شرکت‌ها را وادار به افزایش قیمت محصول می‌کند. برندهای مصرفی بزرگ دیگر قدرت سابق را ندارند و موانع ورود به این صنعت، به‌ویژه در کالاهای مصرفی بسته‌بندی شده کمتر شده است.

بخشی از این رکود به دلیل تغییر عادت خرید وخوراک مصرف‌کنندگان نسل هزاره در آمریکا و اروپا است. شرکت‌هایی که کالاهای مصرفی تولید می‌کنند دیگر نمی‌توانند استراتژی‌های قدیمی توسعه و به‌روز رسانی محصول را برای بالا بردن قیمت به‌کار ببرند و از طرف دیگر غول‌هایی مثل آمازون و علی‌بابا خرید آنلاین را به یک جریان اصلی تبدیل کرده‌اند.

شاهد این واقعیت تازه بستنی «هالو‌تاپ»(HaloTop) است که از بازاریابی تهاجمی با تاکید بر سلامتی در اینستاگرام استفاده کرد و ظرف سه سال به ششمین برند محبوب بستنی در آمریکا تبدیل شد.

صنعت کالاهای مصرفی برای مقابله با این مشکلات، تحت فشار سرمایه‌گذاران فعال به کاهش هزینه و تغییرات مدیریتی روی آورده است.

ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند  و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.

 

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

منابع:

www.IEB.today

وب سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت