مشاوره مدیریت و کسب و کار

تقویت شادکاری از طریق اعتمادسازی

تقویت شادکاری از طریق اعتمادسازی چگونه ممکن است ؟ اعتماد چگونه باعث احساس شادی در کارکنان می شود ؟ رهبران سازمان ها چگونه می توانند بین خود و کارمندان یک اعتماد متقابل ایجاد کنند ؟ چه راه هایی برای جلب اعتماد کارکنان وجود دارد ؟ چگونه می توان اولویت‌های فردی و شرکتی را به اهداف و استراتژی‌های شرکت پیوند زد ؟

منابع انسانی

تقویت شادکاری از طریق اعتمادسازی

تقویت شادکاری از طریق اعتمادسازی در درون سازمان‌ها و میان اعضای تیم‌های کاری، فرآیندی پیچیده و حساس است که در راستای انجام آن باید به نکاتی چند توجه داشت که به چند مورد از آنها در اینجا اشاره خواهد شد.

۱) به افرادتان اعتماد کنید تا آنها هم به شما اعتماد کنند: اگر شما هم جزو آن دسته از مدیرانی هستید که به هر دلیل به کارکنانشان اعتماد ندارند بدانید که ادامه این رویه نمی‌تواند به اعتمادسازی بین شما و کارکنانتان کمکی کند و در عین حال احساس شادی در محل کار را از میان می‌برد. بنابراین برای حل این مشکل از خودتان شروع کنید و با اعتماد کردن به کارکنانتان در عمل شرایط را به گونه‌ای تغییر دهید که آنها هم به شما اعتماد کنند و بدانید که همیشه این اعتماد است که اعتماد می‌آورد.

۲) اولویت‌های فردی و شرکتی خود و افرادتان را به اهداف و استراتژی‌های شرکت پیوند بزنید: کارکنان یک سازمان و اعضای یک تیم هنگامی به یک مدیر و رهبر اعتماد می‌کنند و از کار کردن با او و برای او احساس شادی می‌کنند که مطمئن شوند او صرفا در راستای اهداف و اولویت‌های فردی‌اش گام برنمی‌دارد و منافع و خواسته‌های افرادش را نیز مدنظر دارد.

تنها در صورت به اثبات رسیدن وجود یک تصویر بزرگ‌تر و جامع است که کارکنان و اعضای یک گروه با تمام وجود و احساس خرسندی درونی به دستورات و فرامین رهبر گروه گردن می‌نهند.

۳) کارکنانتان را در جریان نتایج و وضعیت مالی شرکت قرار دهید: بسیاری از مدیران خواسته یا ناخواسته بسیاری از واقعیات مالی شرکت را از دیدگان کارکنان پنهان می‌کنند و دوست ندارند کارکنان را در جریان مسائل مالی شرکت قرار بگیرند در حالی که چه بخواهیم و چه نخواهیم کارکنان خیلی زود و از راه‌های مختلف در جریان مسائل قرار خواهند گرفت و در این حالت است که کارکنان فکر می‌کنند مدیریت شرکت یا رهبر تیم با آنها صادق نیست و خیلی چیزها را از آنها پنهان می‌کند که این مساله از شکل‌گیری و تقویت احساس شادی در کار خواهد کاست.

۴) زحمات کارکنانتان را قدر بدانید و به هر بهانه‌ای از آنها ستایش کنید: هیچ چیزی برای یک کارمند، دلپذیرتر از شنیدن این جمله که «من قدر زحمت‌های تو را می‌دانم» نیست. با شنیدن این جمله از زبان مدیر یک شرکت تمام کارکنان به او اعتماد پیدا می‌کنند، چرا که مطمئن می‌شوند او برای آنها ارزش قائل است و به کمکی که آنها به تحقق اهداف شرکت می‌کنند واقف است و همین ارتباط صمیمانه می‌تواند اعتماد عمیقی بین مدیر و کارکنان ایجاد کند.

ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند  و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.

 

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

منابع:

 

وب نویسنده: کن رابینسون

مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی

کتاب Finding Your Element

سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت