مشاوره مدیریت و کسب و کار

مد لباس اسلامی : بازار جهانی رو به رشد

چه عاملی باعث شده است که بازار لباس اسلامی مورد توجه قرار بگیرد ؟ کدام برندهای مطرح دنیا روی این بازار سرمایه گذاری کرده اند ؟ بازارهای بین المللی مد لباس اسلامی کدامند ؟ دلیل فروش بالای این بازار چیست ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد ؟

تبلیغات

مد لباس اسلامی: بازاری رو به رشد

تحلیلگران جهانی می‌گویند جمعیت ۸/ ۱ میلیاردی مسلمانان دنیا، جوان‌ترین گروه مصرفی است که به سرعت هم در حال رشد است. در سال ۲۰۱۷ مسلمانان ۲۷۰ میلیارد دلار صرف خرید لباس کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۲۳ این رقم به ۳۶۱ میلیارد دلار افزایش یابد.
این گزارش‌ها در رویکرد برندهای مطرح غربی تغییر قابل توجهی به وجود آورده تا به تولید لباس‌های پوشیده‌تر هم فکر کنند. مثلا برند عطر و لوازم آرایش فرانسوی لانکوم، یک بازیگر معروف مالزیایی را به‌عنوان اولین نماینده محجبه خودش معرفی کرد یا شرکت نایک در سال ۲۰۱۷ لباس‌های ورزشی حجاب را وارد بازار کرد. همچنین سال گذشته برند لوکسی مثل دولچه‌گابانا و برند لباس H&M از راه‌اندازی خط تولید لباس‌هایی مختص زنان مسلمان خبر دادند.

شرکت مودانیسا (Modanisa) یک خرده‌فروشی آنلاین لباس پوشیده برای زنان مسلمان است که در سال ۲۰۱۱ تاسیس شده و از تاریخچه ترکیه در تولید پارچه و همکاری با ۶۵۰ طراح و عرضه‌کننده که عمدتا زن هستند، بهره می‌برد. در حالی که بیشتر استارت‌آپ‌های خرده‌فروشی آنلاین در ترکیه نیازی ندیده‌اند کسب‌وکار خود را از بازار داخلی ۸۰ میلیونی این کشور فراتر ببرند، مودانیسا توانسته در توسعه جهانی موفق عمل کند و صادرات ۸۰ درصد کسب‌وکاراین شرکت را تشکیل می‌دهد.

بزرگ‌ترین بازارهای بین‌المللی مودانیسا عبارتند از: عربستان سعودی، امارات، اردن، آلمان، انگلستان و آمریکا. سایت این شرکت به ۲ میلیون مشتری در ۱۳۰ کشور محصول می‌فروشد و تحلیلگران، فروش آن را بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ میلیون دلار ارزیابی می‌کنند. فروش بالای این شرکت توجه سرمایه‌گذاران بزرگی مثل صندوق سرمایه‌گذاری شرکتی «سعودی تله‌کام» را جلب کرده است. آنها می‌گویند کسب‌وکارهایی مثل مودانیسا جای رشد زیادی دارند و این شرکت قرار است پول این سرمایه‌گذاری‌ها رابرای توسعه بین‌المللی بیشتر خود استفاده کند.

بعد از راه‌اندازی دفاتری در آمستردام و امارات، قرار است مودانیسا امسال دفتری در لندن هم افتتاح کند.

ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند  و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.

 

شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.

 

برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.

منابع:

IEB.today

وب سایت دنیای اقتصاد

وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت