مشاوره مدیریت و کسب و کار

وظایف کارشناس فروش و بازاریابی کدامند ؟

اگر در واحد فروش یک شرکت قصد بهینه سازی فرآیند فروش و بازاریابی را دارید باید وظایف هر بخش از جمله وظایف کارشناس فروش و بازاریابی را به درستی مشخص کرده باشید. کارشناس بازاریابی و فروش باید با درایت و سخت کوشی به جمع آوری اطلاعات ، برقراری ارتباطات موثر و تلاش برای فروش از روش های تعیین شده بپردازد. در این بخش از مقالات آموزش وب سایت توسعه تجارت دناکو به بررسی وظایف کارشناس بازاریابی و فروش می پردازیم.

وظایف کارشناس فروش و بازاریابی کدامند ؟

وظایف کارشناس فروش و بازاریابی کدامند ؟

  • – شناسایی و جمع آوری اطلاعات مشتریان فعلی،بالقوه و از دست رفته،طبقه بندی و ثبت آن ها مطابق با الگوی شرکت
  • – ایجاد رابطه (حضوری،تلفنی،مکاتبه ) با مشتریان فعلی در مورد خرید و ترغیب آن ها به افزایش خرید و کسب رضایت آن ها و – مکتوب کردن گزارشات مذاکرات صورت گرفته
  • – ایجاد رابطه (حضوری،تلفنی،مکاتبه ) با مشتریان از دست رفته و کشف علت عدم خرید آن ها و حل مسایل فی مابین و تلاش جهت بازگرداندن آن ها
  • – ایجاد رابطه (حضوری،تلفنی،مکاتبه ) با مشتریان بالقوه و مذاکره با آن ها و ترغیب آن ها به شروع همکاری و خرید از محصولات شرکت
  • – برنامه ریزی و انجام بازدید از محل فعالیت مشتریان و کنترل آن ها و ارایه گزارشات مربوط
  • – شناسایی و آنالیز رقبا (محصول،قیمت،توزیع و تبلیغات)
  • – ارایه گزارشات بازاریابی و فروش منظم و گزارشات خاص به صلاح دید مدیریت
  • – همکاری در فعالیت های ترغیبی و ترفیعی شرکت
  • – همکاری و هماهنگی با واحد مالی شرکت در امور حسابداری ،پرداخت و وصول مطالبات شرکت
  • – همکاری و هماهنگی با تامین کنندگان و باربری (در صورت لزوم ) جهت ارسال بار برای مشتریان
  • – تسلط حداکثری بر روی محصولات شرکت و همکاری در آموزش سایر نیرو ها (در صورت لزوم)
  • – رعایت شئونات اداری و همکاری همه جانبه در جهت ایجاد محیط کاری مناسب در راستای اهداف شرکت

 

در زمینه فروش و بازاریابی مطالعه مقاله زیر به شما توصیه می شود

 

فروش مشاوره ای

فروش مشاوره ای روشی جالب برای فروش محصولات و خدمات است. در تقابل با فروش مشاوره ای ، فروش محصول محور قرار دارد. در فروش محصول محور انرژی و زمان فروش صرف توضیح در مورد محصول و ویژگی های آن برای مشتری می شود در حالی که در بحث فروش مشاوره ای به دریافت اطلاعات از مشتری و قرار گرفتن در موضع مشاور مشتری برای برآورده کردن هر چه بهتر نیاز او قرار می گیریم.

 

فروش مشاوره ای

فروش مشاوره ایی

اگر شما فروش محصول محور را با فروش مشاوره ایی مقایسه کنید به نظر می رسد که دومی بهتر است.اما بیشتر فروشندگان روش فروش محصول محور را در پیش می گیرند چرا؟ برای این که آن روش ساده تری برای فروش است.

بسیاری از فروشندگان اطلاعات زیادی در رابطه با محصول دارند که باعث می شود بدون هیچ گونه فکر اضافه ایی به صحبت در رابطه با محصولشان با هر مشتری بالقوه متمایل شوند.

در حالی که فروش محصول محور به نظر آسان تر می رسد اما تاثیر کمتری دارد.یک دیدگاه فشاری در فروش اغلب مشتری را دفع می کند ،به رابطه ها آسیب می زند و باعث می شود وقت خود را روی مشتری های کم اهمیت تلف کنیم.

یک دیگاه مشاوره ای در سوی دیگر به کارشناسان فروش کمک می کند یک گفت و گوی دو نفره ایجاد کنند،در مشتری احساس خوب ایجاد کنند ، سرنخ فروش بیشتری تولید کنند و میانگین معاملات را بالا ببرند.

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

وب سایت احسان نصیری

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت