کسب و کارهای مقاوم : هر کسب و کاری چالش های مربوط به خودش را دارد. چالش ها جزء ماهیت کسب و کار هستند. اما شرایط بیرونی هم به نوبه خود بر کسب و کارها تاثیر می گذارد. یکی از این شرایط بیرونی، وضعیت اقتصادی کشور است. آیا در شرایط رکود اقتصادی شروع یک کسب و کار، صحیح است ؟ چه کسب و کارهایی در برابر رکود مقاوم هستند ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا این موضوع مورد بررسی قرار می گیرد.
کسب و کارهای مقاوم در برابر رکود
غذا و نوشیدنی
صنعت غذا و نوشیدنی تا حد بسیاری زیادی در برابر رکود اقتصادی مقاوم است. اگر قصد دارید کسبوکار تازهای را شروع کنید، در مورد رویدادهای تازهای مثل غذاهای ارگانیک و بستهبندی مواد غذایی بدون نگهدارنده و امثال اینها تحقیق کنید. صنعت غذا و نوشیدنی از نظر ارزش روزانهای که بهطور میانگین ایجاد میکند، صنعت بزرگی است.
مثلا میتوانید به راهاندازی یک نانوایی یا پیتزایی کوچک، یک کافیشاپ بیرونبر یا اگر بودجه کافی دارید، یک فود کورت بزرگ فکر کنید. اگر محصولات خوشمزه با قیمتگذاری مناسب بر اساس نوع مشتریان خود داشته باشید، هیچ یک از این موارد به شکست منجر نمیشود. البته که به تحقیقات کافی برای پیش بردن درست همه اینها نیاز دارید.
خدمات بهداشت و زیبایی
یک بخش مشابه دیگر فاکتور بهداشت است. هر شرایطی که پیش بیاید، همه ما باید بهداشت شخصی و داخل خانه را حفظ کنیم تا از بیماری در امان باشیم. اگر فکر میکنید تورم اجازه نمیدهد در صنعت غذا و نوشیدنی رشد چندانی داشته باشید، وارد حوزه خدمات مربوط به بهداشت و پاکیزگی شوید. میتوانید یک مینی فروشگاه که خدمات خشکشویی ارائه میدهد تاسیس کنید و در کنار آن، محصولات بهداشتی و پاککننده بفروشید.
اگر دنبال پروژه بزرگتری هستید، کارگاه تولید صابون و شامپو راهاندازی کنید. هر چقدر شرایط اقتصادی بد باشد، نمیتوانیم بگذاریم ظاهرمان نامرتب و زشت شود. محصولات زیبایی و خدمات مرتبط به آن، همیشه تقاضای خود را دارند. بیشتر افراد دوست دارند ظاهری مرتب و تمیز داشته باشند، بنابراین علاوه بر آرایشگاه، عرضه انبوهی از محصولات و خدمات آرایشی و بهداشتی میتواند کسبوکار خوبی باشد.
مربیگری و پرستاری
سبک زندگیها تغییر کرده و با برنامههای کاری فشرده شده والدین این روزها نمیتوانند زمان زیادی برای فرزندان کوچک خود بگذارند. بنابراین، نیاز به مربی یا پرستارهای خانگی بیش از پیش احساس میشود. همچنین نیاز به موسسات آموزشی و معلمها و مربیان ماهر به سرعت در حال افزایش است. حتی اگر شرایط اقتصادی بد باشد، نمیتوانیم فرزندانمان را به مدرسه نفرستیم یا نیاز آنها را به برخورداری از بهترین آموزشها نادیده بگیریم.
خدمات بازاریابی دیجیتال
دنیا در حال تغییر به سمت اقتصاد دیجیتال است و بنابراین، کسبوکارها هم با آن همراه میشوند. هر کسبوکاری این روزها به دنبال حضور اینترنتی است، اما همه نمیدانند چطور باید محصولات و خدمات خود را بهصورت آنلاین بازاریابی کنند. بنابراین، نیاز طبیعی به آن دسته از سرویسدهندگان بازاریابی دیجیتال که به کسبوکارها امکان میدهند در نردبان فضای بازار الکترونیک ترقی کنند، وجود دارد.
بازاریابی دیجیتال کاری است که دوام زیادی دارد و به این دلیل در برابر رکود اقتصادی مقاوم است که نسبت به تکنیکهای بازاریابی معمولی هزینه کمتری دارد.
حسابداری، پژوهش، مشاوره
خوب یا بد، وضعیت اقتصادی هر چه باشد، این صنعت همیشه در حال پیشرفت است. روند رو به افزایش تقاضا برای دادههای بیشتر، تقاضا را برای ابزارها و ذهنهایی که این دادهها را تحلیل کنند، افزایش میدهد تا نتایج مستدلی به دست آید و رهبران کسبوکار بتوانند بر اساس آنها خودشان را برای اتفاقات پیش رو آماده کنند.
تا وقتی کسبوکاری وجود دارد، حسابداری مورد نیاز خواهد بود و در پی آن، پژوهش و مشاوره کسبوکار هم وجود خواهد داشت. این روزها کسبوکارهای زیادی وجود دارند که با کاوش داده، ابزارهای تجزیه و تحلیل، تصمیمگیری مبتنی بر الگوریتم و…، به کسبوکارهای دیگر کمک میکنند.
خدمات مراسم تدفین و بزرگداشت
شاید کمی بیرحمانه به نظر برسد، اما این صنعت قاطعانه در برابر رکود اقتصادی مقاوم است. چون در این نوع کار، با یک اتفاق طبیعی سروکار داریم که یعنی هیچگاه بدون مشتری نخواهیم ماند. مردم همیشه دوست دارند برای عزیزی که از دست دادهاند مراسم یادبود درخوری برگزار کنند و بنابراین، خدمات مراسم تدفین و بزرگداشت همیشه مورد نیاز است. مرگومیر هر روز اتفاق میافتد و پایانی ندارد، بنابراین کسبوکارهایی که به این موضوع ربط پیدا میکنند هم هیچگاه پایان نخواهند داشت.
ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت.
شما می توانید از بخش سفارش خدمات ، در زمینه های مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت و بهینه سازی سایت ، مشاوره نوآوری و ایده پردازی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره منابع انسانی ، مشاوره سرمایه گذاری و خدمات تجارت الکترونیک را سفارش دهید.
برای انتشار مجدد مقالات این وب سایت ذکر منابع و درج لینک به سایت ما (توسعه تجارت دلیران دنا) الزامی است.
منابع:
نویسنده: Rahis Saifi
مترجم: مریم رضایی
Influencive
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
پاسخ دهید