مشاوره مدیریت و کسب و کار

شیوه پرزنت محصول در فروش حضوری

شیوه پرزنت محصول در فروش حضوری باید چگونه باشد ؟ چگونه می توان با به کارگیری اصول صحیح فروش محصول ، میزان فروش شرکت را بیشتر کرد ؟ اگر بازاریاب یا فروشنده حضوری هستید و نیاز به آموزش شیوه صحیح ارائه محصول دارید این مقاله را از دست ندهید. مقالات بیشتر را در بخش آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) مطالعه بفرمایید.

شیوه پرزنت محصول در فروش حضوری

شیوه پرزنت محصول در فروش حضوری

  1. وظیفۀ اصلی یک کارشناس فروش معرفی صحیح و مؤثر یک محصول است. کارشناس فروش  باید بتواند محصول مورد نظرش را به بهترین شکل ممکن و مؤثرترین شیوه به مشتری احتمالی خود معرفی کند. معرفی محصول  چنانچه بر اساس توانمندی ها و خلاقیتهای فردی یک کارشناس فروش و همچنین بکارگیری تکنیکهای علم محور، کارآمد و تجربه شده صورت پذیرد.
  2. معرفی مؤثر محصول یعنی چه؟ چه زمانی می توانیم بگوییم که محصول مورد نظر به فرد مشخص و از پیش تعیین شده به صورتی مؤثر معرفی گردیده است؟
  3. چنانچه مشتری احتمالی بتواند از راه این معرفی به اطلاعات مهم و ضروری در خصوص محصول دست یابد.
  4. مشتری احتمالی به سطح مناسبی از آگاهی در ارتباط با محصول  برسد به طوری که به مرحلۀ انتخاب و رسیدن به پاسخ بله یا خیر برسد.
  5. مشتری احتمالی نسبت به محصول  و توجیه سودآور بودن آن و ارزشهای به دست آمده از طریق مالکیت محصول برای خودش ، کنجکاو و مطمئن شود.
  6. مشتری احتمالی نسبت به احتمال برخورداری محصول  دارای احساسی خوب گردد.
  7. مشتری احتمالی یا به یک مشتری حتمی تبدیل شود و یا به یک فرد غیر مشتری آگاه.
  8. در این صورت می توانیم بگوییم محصول به صورتی مناسب و مؤثر صورت پذیرفته است.
  9. خلاصه و مفید سخن گفتن در همه جا خوب است و در طی معرفی مناسب، یک قانون به شمار می رود.
  10. برای معرفی مناسب، ابتدا اطلاعات اصلی، مفید و خلاصه شده را به مشتری احتمالی بدهید و ارائه اطلاعات بیشتر و تکمیلی تر را به پاسخهایی که در جواب پرسشهای مشتری احتمالی می دهید، مؤکول نمایید.
  11. سعی کنید سؤالات و دغدغه های احتمالی مشتری در ارتباط با محصول را از قبل پیش بینی نمایید و برای آنها به راه حلهایی برسید.
  12. مانند یک ربات عمل نکنید. در جریان معرفی محصول خلاقیت داشته باشید، با انرژی رفتار کنید و برای خودتان یک سبک مختص به خودتان طراحی کنید.
  13. دربارۀ محصول به هیچ وجه اغراق نکنید.
  14. محصول و سازمان خود را بدون عیب جلوه ندهید ولی محصول و سازمان خود را به عالی ترین شکل ممکن و با دلایل قابل فهم معرفی کنید.
  15. در هنگام معرفی محصول به لحاظ شخصیتی، اجتماعی و فرهنگی هم قد مشتری احتمالی تان شوید.
  16. معرفی محصول را برنامه ریزی کنید و آن را به چند مرحلۀ کوتاه مدت و زمان بندی شده تقسیم کنید. این برنامه را هرچه بیشتر و بیشتر تمرین کنید.
  17. یادتان باشد که مشتریان متعدد تیپهای شخصیتی متعددی دارند، بنابراین سعی نکنید یک الگوی تمرین شده را برای همۀ افراد به صورت یکسان بکار ببرید.
  18. معرفی مؤثر کار سخت و پیچیده ای نیست. گاهی تنها با نشان دادن یک کاتالوگ ساده و بدون بیان حرف خاصی می توانید قرارداد سفارش را ببندید.
  19. باهوش عمل کنید و در هر شرایطی به تناسب اقتضائات آن شرایط رفتار کنید.
  20. در جریان یک معرفی، همواره به حرکات طرف مقابل توجه کنید و به آنها اهمیت بدهید. همواره افرادی که در مقابل ما ایستاده اند به ما خواهند گفت که چگونه با آنها برخورد کنیم. تنها کافی است که کمی زبان کنایۀ آنها را بلد باشیم.
  21. اعتماد به نفس بیشتر باعث می شود که معرفی تان بهتر و مؤثرتر باشد. یادتان باشد که بیشتر محدودیتهای ما ذهنی هستند.

 

شناخت مخاطب فروش بخشی از دانشی است که فروشنده برای فروش بیشتر به ان نیاز دارد . فروش در اکثر موارد یک فرآیند دوسویه است و فروشنده نیاز به دانش وسیع در حوزه محصول ، شرکت ، شرکت خریدار ، وضعیت بازار و مخاطب دارد. در این بخش اهمین شناخت مخاطب فروش را بررسی می کنیم. مقاله های بیشتر در بخش آموزش های وب سایت دلیران دنا (دناکو) موجود است.

شناخت مخاطب فروش

شناخت مخاطب فروش

ما بر اساس شناختی که نسبت به مخاطب خود داریم، نوع رفتار و ارتباط دوجانبۀ میان خودمان را پایه ریزی می کنیم. به هر اندازه که میزان این شناخت بیشتر باشد، نوع ارتباط میان ما نیز هدفمندتر، نتیجه گراتر و مؤثرتر خواهد بود. از این رو، ارتباطی که بدون شناخت طرف مقابل صورت می گیرد، راه رفتن در تونلی تاریک بدون چراغ قوه است و هر لحظه ممکن است اتفاق غیر قابل کنترلی رخ دهد.

 

 

سایر مقالات آموزش فروش حضوری :

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

One Response to شیوه پرزنت محصول در فروش حضوری

  • سلام
    من به دنبال فیلم آموزش بازاریابی برای واحد فروش شرکت هستم
    لطفا راهنمایی بفرمایید

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت