مشاوره مدیریت و کسب و کار

مذاکره فروش محصول

برای فروش محصول نیاز به مذاکره ای که اعتراضات مشتری را پوشش دهد و مزایای محصول را بیان کند وجود دارد. اصول مذاکره فروش محصول برای هر چه بهتر شدن این ارتباط در این بخش آموزش داده شده است. برای هر چه بهتر کردن واخد فروش و بازاریابی خود توصیه می شود علاوه بر این مقاله ، سایر مقاله های واحد آموزش بازاریابی و فروش توسعه تجارت دلیران دنا را مطالعه بفرمایید.

مذاکره فروش محصول

مذاکره فروش محصول

بعد از کلی جلسه مذاکره فروش و بازاریابی برای محصول و کلی توضیح دادن برای مشتری،زمانی که از مشتری درخواست خرید می کنند ،می گوید : می خواهم فکر کنم و فروشنده مثل اینکه آب سردی رویش ریخته باشند می ماند که چکار کند.

راه حل چیست؟در جلاسات مذاکره فروش چکاری باید انجام داد؟

زمانی که مشتری می گوید می خواهد فکر کند یعنی اعتراضات پاسخ نداده شده و ترس دارد.ما باید اعتراضات بیان نشده وی را شناسایی کنیم و بعد آن ها را پاسخ بگوییم.

شما می توانید با حفظ اعتماد به نفس بگویید:

_ این حق شماست که فکر کنید و تصمیم درستی بگیرید،اما می توانم بپرسم در رابطه با چه چیزی می خواهید فکر کنید؟

بعد از پرسش این جمله در مذاکره فروش ، فقط سکوت کنید.اجازه بدهید مشتری پاسخ بگوید.او در این جا اعتراضات پاسخ نداده خود را بیان می کند و شما باید آن ها را برطرف کنید.

ترس یکی دیگر از دلایل به تعویق انداختن و تردید در خرید مشتری می باشد.مخصوصا در دوران رکود اقتصادی به دلیل محدودیت منابع این ترس و دودلی بیشتر می شود.دلیل این ترس چیست؟

تجارب منفی گذشته! همه ما خرید هایی داشتیم که از انجام آن ها پشیمان شده ایم. خرید هایی که احساس کردیم سرمان کلاه رفته! این تجارب منفی گذشته به همراه محدودیت منابع باعث می شود مشتری در خرید احساس ترس کند و احتیاط بیشتری به خرج بدهد.

اما راهکار چیست؟

۱)رزومه سازی کنید.

با شرکت های معتبر به هر نحوی که می توانید کار کنید (حتی بدون سود ) و سپس آن ها را وارد رزومه خود کنید.

۲)جنس فروخته شده را پس بگیرید.

برای دفتر می خواستم مبلمان خرید کنم.مغازه های زیادی را دیدم و بین آن ها تردید داشتم. اما در نهایت از یک مغازه خرید کردم چرا که روی درب آن نوشته شده بود جنس فروخته شده با لبخند پس گرفته می شود.در یک مدت زمان مشخص مثلا یک روز بی قید و شرط محصول را پس بگیرید.

۳)گواهینامه ها و اسناد تایید ارایه دهید.

در جلسه مذاکره فروش برای مشتری گواهینامه هایی را ارایه دهید که حاکی از توانمندی و کیفیت شما باشد مثل استاندارد،ایزو،تحقیقات مسکن و …

۴)محصول خود را گارانتی کنید.

۵)محصول خود را بیمه کنید.

۶)از مشتری های راضی خود تاییدیه کتبی بگیرید و در مذاکرات فروش خود به مشتری نشان دهید.

۷)در زمینه استفاده از محصول به او آموزش و مشاوره دهید.

۸)برای محصول خود خدمات پشتیبانی و تامین قطعات ارایه دهید.

 

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

وب سایت احسان نصیری

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

One Response to مذاکره فروش محصول

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت