مشاوره مدیریت و کسب و کار

پنج اصل ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ از شیوه های نسبتا ارزان قیمت تبلیغات و بازاریابی است که برای بهینه تر شدن فرآیند جذب مشتری از این روش ، 5 اصل ایمیل مارکتینگ را در این پست برایتان آماده کردیم. بهره وری و کارایی همواره در بحث تبلیغات و بازاریابی مطرح است و استفاده از نکات وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا به شما کمک می کند به بالاترین سطوح بهره وری برسید.

پنج اصل ایمیل مارکتینگ

پنج اصل ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از مهم ترین شاخه های علم نوظهور دیجیتال مارکتینگ است. اگر مدیر یک کسب و کار آنلاین باشید، احتمالاً با ایمیل مارکتینگ و مبانی اولیه آن آشنا هستید. این شاخه از بازاریابی آنلاین علاوه بر برندینگ و افزایش نرخ تعامل با کاربران، به صورت مستقیم سبب افزایش فروش در کسب و کار می شود.

در حوزه ایمیل مارکتینگ، افزایش نرخ بازشوندگی ایمیل ها (Open Rate)، افزایش نرخ کلیک روی لینک های داخل ایمیل (Click-Through Rate)، کاهش نرخ گزارش اسپم (Report Spam) و همچنین کاهش نرخ لغو عضویت (Unsubscribe)، از موارد بهبود بازخورد ایمیل مارکتینگ محسوب می شوند.

بازبینی منظم لیست ایمیل

زمانی که کاربر ایمیل خود را در لیست ایمیل شما ثبت می کند، این امکان وجود دارد که ثبت ایمیل اشتباه و یا غیر واقعی انجام شود. اگر ایمیل به هیچ کجا ارسال نشده یا اشتباه ارسال شود، نرخ تحویل و نرخ بازشوندگی ایمیل کاهش پیدا کرده و اگر به اشتباه برای شخص دیگری ارسال شود، در این مورد نرخ گزارش اسپم افزایش پیدا خواهد کرد. به همین دلیل، لازم است که در بازه های زمانی معین نسبت به مرتب کردن و بررسی لیست ایمیل کسب و کارتان اقدام کنید.

شخصی سازی ایمیل

اگر ایمیل هایی که ارسال می کنید مشخصه ویژه و جلب کننده ای نداشته باشند، بدون مطالعه کامل حذف می شوند. شخصی سازی ایمیل کار بسیار ساده ای است. شما می توانید با اضافه کردن نام گیرنده در ابتدای متن، توجه کاربر را به ایمیل ارسالی جلب کنید. اینکار به صورت مستقیم سبب بهبود بازخورد ایمیل مارکتینگ می شود.

دسته بندی لیست ایمیل

دسته بندی لیست ایمیل نیز تاثیر مستقیمی در افزایش نرخ بازشوندگی و کلیک روی لینک ایمیل دارد. با اینکار، کاربران ایمیل مورد علاقه خود که توسط شما برایشان ارسال شده را دریافت می کنند و این امر موجب بهبود نتایج می شود. هر لیست، گیرندگان خاصی دارد که علاقمند به مدل ویژه ای از پیشنهادها و مطالب هستند.

واکنش گرایی ایمیل

امروزه بالغ بر ۷۰ درصد ایمیل ها با تلفن همراه چک می شوند؛ بنابراین لازم است که ایمیل را برای مشاهده در تلفن های همراه بهینه سازی کنید. به عبارت دیگر، از قالب های ایمیل واکنش گرا یا Responsive استفاده کنید. اینکار باعث می شود تا ایمیل شما طبق سایز صفحه نمایش کاربر بهینه شود. عدم انجام اینکار روی بازخورد شما تاثیرات منفی خواهد داشت.

شفاف سازی هدف ایمیل

اگر در ایمیل یک دعوت به عمل یا Call to Action مشخص تعریف نکنید و یا درخواست خود از مخاطب را به صورت شفاف بیان نکنید، برای دریافت نتایج حداقلی آماده باشید. کاربران مشغله های زیادی دارند و عموماً فرصت مطالعه ایمیل های طولانی را ندارند. پس لازم است با یک CTA شفاف، درخواست خود از کاربر را مطرح کنید. CTA می تواند پُر کردن یک فرم، دانلود یک کتاب الکترونیکی یا چیزی شبیه به اینها باشد.

 

مقاله زیر می تواند در این رابطه برای شما مفید باشد

تا چه حد با تکنیک بازاریابی تلفنی آشنایی دارید ؟ آیا می توان با به کارگیری نکات کلیدی در امر بازاریابی تلفنی موفق تر عمل کرد ؟ دستورالعمل ویژه ای که بازاریابیتلفنی و جذب مشتری جدید با به کار بگیریم کدامند ؟ در این مقاله که بخشی از سلسله مقالات آموزشی بازاریابی تلفنی وب سایت توسعه تحارت دلیران دنا است به بررسی 12 نکته کلیدی در امر بازاریابی تلفنی می پردازیم.

۱۲ تکنیک بازاریابی تلفنی

۱۲ تکنیک بازاریابی تلفنی

۱) در بازاریابی تلفنی بر روی هدف خود متمرکز شوید.

تازه کار ها فکر می کنند مکالمه تلفنی فقط در رابطه با فروش کردن است،‌نه این گونه نیست. بازاریابی تلفنی در رابطه با بدست آوردن شانس فروش است.مخصوصا مقصود از تماس سرد قرار گذاشتن برای ترغیب مشتری های بالقوه است.

 

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

وب سایت باقر ناصری

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت