مشاوره مدیریت و کسب و کار

9 استراتژی جذب مشتریان و وفاداری آنان

استراتژی جذب مشتریان از تبلیغ و بازاریابی تا شیوه های دیگر فروش و افزایش وفاداری و بازگشت مشتریان را در این پست توضیح می دهیم. 9 استراتژی کلیدی برای جذب مشتریان و وفاداری آنان به اختصار توضیح داده شده اند . شما می توانید مقالات مفید و کاربردی در زمینه آموزش بازاریابی و فروش را در بخش آموزش های وب سایت دلیران دنا مشاهده نمایید.

9 استراتژی جذب مشتریان و وفاداری آنان

 

اولین قدم برای هر کسب و کار موفق، تبلیغ و بازاریابی است و دومین قدم بعد از آن نگه داشتن مشتری است. اگر تا به حال در معرض بازاریابی و روابط عمومی قرار نگرفته اید، یادگیری آوردن و نگه داشتن مشتری می تواند چالش برانگیز باشد. اما تنها با پیروی از چند قدم ساده نه تنها خواهید توانست کسب و کار خود را سرعت ببخشید بلکه آن را پایدار و همچنین در حال رشد نگه دارید.

۱) می خواهید حتی مردمی که در حال رانندگی از نزدیکی شما رد می شوند نیز بدانند شما که هستید و کسب و کار شما چیست؟ با گذاشتن یک علامت قابل تشخیص و برجسته (قابل دیده شدن) شروع کنید.

۲) هر روز بهانه ای برای برگزاری یک رویداد داشته باشید. حراج، سالگرد یا یک جشن عمومی، با ترویج یک رویداد جشن برگزار کنید و درها را به روی عموم مردم باز کنید.

۳) یک انگیزه برای دیدن یا مراجعه کردن به کسب و کار خود ایجاد کنید.

  • یک حراج کوتاه مدت (حساس به زمان) یا آنقدر ویژه ارائه دهید تا ارزش آمدن حتی در زمان شلوغی و ترافیک را داشته باشید.
  • یک انگیزه ارجاع برای کسانی که مشتریان جدیدی را به شما ارجاع می دهند، پیشنهاد کنید.

۴) تبلیغات چاپی همانند روزنامه، مجله، تراکت و پیامک را در نظر بگیرید.

۵) زمان و انرژی خود را در یک وب سایت و برای نگهداری و برقراری یک صفحه شبکه اجتماعی برای کسب و کار خود اختصاص دهید. هر دوی این ابزار می توانند کم هزینه باشند و راه هایی را برای یادآوری نام شما در اجتماع (به صورت الکترونیکی) پیشنهاد کنند.

۶) تبلیغات تلویزیونی و رادیویی را نیز در نظر بگیرید.

رادیو برای یک ارائه و در معرض گذاری رویداد محور بطور فوق العاده ای موثر است و تلویزیون هم می تواند در به رسمیت شناساندن یک برند کمک کند.

۷) با سازمان های حرفه ای محلی برای ساختن یک سیستم ارجاعی، برای هدایت در طول سال، ارتباط برقرار کنید.

۸) برای نگه داشتن پایه مشتری مداری ای که ساخته اید، تلاش کنید.

  • با دادن سرویس با کیفیت به مشتری شروع کنید. به هر کسی که وارد مغازه شد با ادب و محترمانه برخورد کنید و همانگونه که دوست دارید با شما رفتار شود با دیگران نیز رفتار کنید.
  • نیروی کاری خود را نه تنها در داشتن رفتار مودبانه بلکه در انجام موفقیت آمیز وظایف شان تعلیم دهید. خوب بودن (با مشتری) به تنهایی، نه محصول شما را به فروش می رساند و نه به نیروی شما کمک می کند تا خطا نکنند. در عوض، با تعلیم و آموزش و تمرین زیاد میسر می شود.

۹) با اجازه مشتری، آنها را در لیست ایمیل و سیستم پیام رسانی خود ثبت نام کنید.

می توانید این کار را در مغازه یا وب سایت خود انجام دهید.

  • بهترین روش شناخته شده را راه اندازی کنید تا مانع از فروش و به اشتراک گذاشتن اطلاعات مشتریان با هر کس در خارج از کسب و کار شما شود. مطمئن شوید که این سیاست در وب سایت شما با شفافیت و وضوح کامل بیان و گذاشته شده باشد.
  • پیگیر ایمیل ها باشید تا به شبکه های اجتماعی شما بپیوندند و یک کپی از خبرنامه های آنلاین و ایمیل هایی درباره حراج ها و رویدادهای ویژه آینده، برایشان بفرستید. می خواهید مشتریان خود را در جریان اتفاقات کسب و کار خود قرار دهید اما در عین حال مراقب باشید تا آنها (در حجم زیاد ایمیل و اطلاعات) غرق نکنید.
  • اگر هزینه های چاپ و ایمیل کردن برای شما مقرون به صرفه هستند، اعلامیه ها، کوپن های چاپ شده از کامپیوتر یا خبرنامه ها را برای همه ارسال کنید.
  • همواره گزینه “لغو اشتراک” را داشته باشید تا زمانی که مشتریان دیگر نمی خواستند چیزی دریافت کنند، حس نکنند در دریافت مکاتبات شما گیر کرده اند.

افزایش فروش رستوران و کافی شاپ

نکات افزایش فروش رستوران و ایجاد محیطی دلچسب تر برای مشتری کدامند ؟ برای داشتن یک رستوران موفق و پر رونق چه چیزی لازم است ؟ چگونه می توان با استفاده از ابزار مدرن رستورانی پر فروش و مطرح را ساخت ؟ ذز این مقاله از بخش آموزش های بازاریابی و فروش توسعه تجارت دلیران دنا (دنا) به بررسی جواب این سولاات می پردازیم. مقالات کامل تر برای گسترش کسب و کار و رستوزان خود را می توانید در بخش آموزش های وب سایت ما دنبال نمایید.

بخش الف) تبلیغات در جامعه

۱. اسپانسر تیم ورزشی محلی خود شوید.

با یک لیگ تفریحی در محله خود برای فرصت های تبلیغاتی تماس بگیرید. مهم نیست چه نوع ورزشی را انتخاب می کنید، اما می توانید نام رستوران و لوگوی رستوران خود را روی لباس اعضای تیم درج کنید. این بهترین راه برای تبلیغ است که در عین حال خدمتی هم به جامعه کرده باشید.

اعضای تیم را مهمان کنید. به آنها پیشنهاد کمک هایی نظیر دادن لوازم ورزشی مجانی، غذاهای مجانی یا تخفیف، را بدهید.
۲. با کسب و کارهای محلی مشارکت داشته باشید.
ارتباط داشتن با صاحبان کسب و کارهای دیگر، بخش اساسی و ضروری در بدست آوردن شهرت و اعتبار مثبت در اجتماع است. راه های خلاقانه ای را برای پیشرفت دو طرف ارائه دهید. به علاوه، اینگونه افراد، در رستوران شما بطور مکرر رفت و آمد خواهند کرد و می توانند مشتری های جدیدی را به رستوران شما جلب کنند.

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

 

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

وب سایت باقر ناصری

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت