مشاوره مدیریت و کسب و کار

راهکار افزایش مشتری

راهکار افزایش مشتری خصوصا برای شرکت های نو پا کدام است ؟ از چه روش هایی می توان برای افزایش مشتریان شرکت های و استارتاپ ها استفاده کرد. دراین مقاله به این سوالات پاسخ داده می شود. روش های دیگر جذب مشتری را می توانید در بخش آموزش های دناکو مطالعه بفرمایید.

راهکار افزایش مشتری

برای افزایش تعداد مشتریان خود و یافتن مشتری جدید می توانید از نکات زیر استفاده کنید:

  • ۱- استراتژی رسانه خود را بازبینی کنید:
  • ۲-اهداف مفید اجتماعی را در نظر بگیرید:
  • ۳-به بخش های بازار که تاکنون رسیدگی نمی کردید نگاه کنید:
  • ۴- سرویس و تجربه خرید خود را متحول کنید:
  • ۵-قسمت های جدید از بازار را هدف قرار دهید:
  • ۶-اعتبار آنلاین خود را حفظ کنید:

 

 

۱- استراتژی رسانه خود را بازبینی کنید:

در سال های اخیر گرایش کاربران به استفاده از موبایل افزایش یافته است، وبسایت خود را بازنویسی کنید تا با موبایل و مرورگر آن همخوانی داشته باشد، رابط کاربری راحتی داشته باشد و حتما یک بلاگ و سامانه بازخورد برای مشتری درنظر بگیرید. از استفاده از نرم افزارهای موبایلی غافل نشوید و رسانه های جدید (مثلا در کشور خودمان کانال های تلگرام!) را به سرعت دریابید. باید بتوانید در فضای مجازی مشتریان را به خود علاقه مند کنید.

۲-اهداف مفید اجتماعی را در نظر بگیرید:

اگر بتوانید در برنامه بازاریابی خود یک هدف عالی تر اجتماعی و فرهنگی مانند ارتقای سطح دانش جامعه، خدمت رسانی به بیماران، کاهش مصر ف سوخت و آلودگی هوا و … را مد نظر قرار دهید حتما شاهد این خواهید بود که مشتریان جدیدی به شما روی خواهند آورد. پیشنهاد خود را به جای یک مصرف گرایی بی دلیل به یک روش ارتقای سبک زندگی تغییر دهید. با این کار می توانید احساس مشتری را نسبت به خود بهبود دهید

۳-به بخش های بازار که تاکنون رسیدگی نمی کردید نگاه کنید:

با مشاوران صنعت خود و کارشناسان صحبت کنید و گروه های مصرف کننده ای که تا کنون به آنها توجه نمی کردید را مورد توجه قرار دهید؛ با استفاده از شبکه های اجتماعی و بحث های گروهی نیازهای آنها را پیدا کنید و ویژگی های محصول خود را به طریقی اصلاح کنید تا نیازهای آنها را نیز پوشش دهد. آپشن ها و حالت های جدیدی به محصول و خدمت خود اضافه کنید تا نظر گروه های دیگر را نیز جلب کند.

۴- سرویس و تجربه خرید خود را متحول کنید:

تا کنون راجع به اهمیت رضایت مشتری و تاثیر آن بر افزایش جامعه مشتریان زیاد گفته ایم. مشتریان جدید همواره به دنبال بهترین تجربه خرید و سرویس هستند. آنها به دنبال بهترین نظرات در فضای مجازی و وبسایت شما می گردند و از دیگر مشتریان نیز نظرشان راجع به تجربه محصول خود را می پرسند. برای پیدا کردن و حفظ مشتریان جدید باید بهترین تجربه خرید را به مشتری ارائه دهید؛ اولویت تجربه مشتری به مراتب از قیمت بالاتر است.

۵-قسمت های جدید از بازار را هدف قرار دهید:

حتما برای موفق تر کردن تلاش های بازاریابی خود باید روی یک بخش از بازار و مشتریان تمرکز نمایید. پس از کسب سهم مناسب از بازار در هر بخش باید به دنبال بخش های دیگر حرکت کنید. به جای انجام بازاریابی با حوزه گسترده و بدون تمرکز روی یک بخش از بازار، تلاش های خود را روی یک حوزه مخصوص از مشتریان متمرکز کنید. کانال های ارتباطی آنها را بدانید (به طور مثال جوانان در شبکه های اجتماعی و زنان خانه دار در برنامه های تلویزیونی) و برنامه های بازاریابی خود را به طور دقیق برای یک گروه خاص برنامه ریزی کنید. برنامه بازاریابی که تمام بازار را هدف قرار دهد اثرگذاری بالایی ندارد.

۶-اعتبار آنلاین خود را حفظ کنید:

با گسترش استفاده از اینترنت توسط عموم مردم و تاثیر زیاد آن بر کسب و کار شما باید اعتبار برند خود را در فضای مجازی ارتقا دهید؛ نظرات منفی را به سرعت شناسایی کنید و مشکل آنها را رفع کنید. اگر یک مشتری ناراضی در اینترنت داشته باشید ۱۰ مشتری جدید بالقوه را از دست داده اید. از مشتریان راضی خود بخواهید در سایت شما و دیگر سایت های مربوط به کسب و کار نظرات مثبت خود را ثبت کنند. مدام به نظرات مشتریان پاسخ دهید. با این کار می توانید هر مشتری بالقوه در فضای مجازی را به یک مشتری دائمی تبدیل کنید.

بسیاری از مدیران و مشاوران کسب و کار مدام بر تمرکز بر روی یک حوزه از مشتریان هدف تاکید دارند. گرچه تمرکز بر روی یک گروه از مشتریان برای شروع کار کاملا ضروری است اما باید توجه داشت برای زنده ماندن در فضای رقابت و توسعه بیشتر کسب و کار باید به حوزه های جدید نیز توجه کنید.

البته باید توجه کنید پس از کسب سهمی قابل توجه از هر بخش از بازار می توانید به یک حوزه دیگر حرکت کنید. مادامی که تلاش های شما در یک بخش نتیجه نداده حرکت به یک بخش دیگر فقط اتلاف منابع را به همراه خواهد داشت. باید در نظر داشت توسعه حساب شده و به دور از شتاب زدگی لازمه گسترده شدن و رشد پایدار یک استارتاپ و کسب و کار تازه است.

 

 

مقاله زیر در زمینه کار آفرینی ممکن است برای شما مفید باشد

موانع کارآفرینی جه هستند و چگونه می توان بر موانع کار آفرینی برای موفقیت در بازار ایران غلبه کرد ؟ راه کار های موفقیت در کارآفرینی چیست ؟ در این مقاله به بررسی این موضوع می پردازیم. مقالات بیشتر در زمینه موفقیت در کارآفرینی ، طرح های توجیهی ، یازاریابی و فروش شرکت های نوپا را می توانید در بخش آموزش های وب سایت دلیران دنا (دناکو) مطالعه کنید.

موانع کارآفرینی

موانع کارآفرینی

با نگاهی به روزهای اول کسب و کار، بسیاری از کسب و کارها از مشکلات فراوان پیش روی خود سخن می گویند. برخی در یافتن جامعه هدف خریدار کالا مشکل داشتند. برخی نیز نمی توانستند با مشتری خود ارتباط بر قرار کنند (این مشکل به ویژه در مورد کسب و کارهایی که مشتریان محدود و خص دارند صادق است). برخی در معرفی ویژگی های شاخص محصول خود مشکل داشتند و دیگران نیز نمی توانستند به خوبی از مشتریان اطلاعات کسب کنند و از این داده ها بهره ببرند.

 

 

توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) در زمینه خدمات بازاریابی و فروش ، آموزش و پژوهشی ، تحقیق و توسعه ، مشاوره مدیریت و تحقیقات بازار ، ایده پردازی برای خدمات و محصولات جدید و مدیریت تکنولوژی به شرکت های ایرانی خدمات ارائه می کند. شما می توانید از بخش آموزش های رایگان وب سایت دلیران دنا (دناکو) به مقالاتبازاریابی و فروش ، خلاقیت و نوآوری ، مشاوره مدیریت ، تحقیق و توسعه ، تجارت الکترونیک و طراحی سایت دسترسی پیدا کنید.

 

منابع :

آکادمی یادگیری مجازی (VLA)

دانشکده مدیریت دانشگاه تهران

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت