مشاوره مدیریت و کسب و کار

برندسازی لاکچری : فروش محصولات لاکچری

برندسازی لاکچری و فروش محصولات لاکچری از چه طریقی امکان دارد ؟ هنگام برند سازی لاکچری یا فروش محصولات لاکچری یا به اصطلاح شیک و لوکس از چه روش هایی می توانیم استفاده کنیم ؟ در این مقاله درباره فروش محصولات لاکچری بحث می شود. در مقالات دیگر وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) می توانید مطالب بیشتری در این باره پیدا کنید .

برندسازی لاکچری : فروش محصولات لاکچری

 

برندسازی لاکچری : فروش محصولات لاکچری

برندها انواع متفاوتی دارند نظیر:

1- برند شخصی   2- برند محصول  3- برند خدمات  4- برند شرکتی 5- برند سرمایه‌گذار 6- برند غیرانتفاعی 7- برند عمومی یا دولتی 8- برند فعال یا عمل‌گرا  9- برند مکان  10- برند کشوری یا ملی   11- برند اخلاقی 12- برند افراد مشهور و ستاره 13- برند مؤلفه یا جزء (تشکیل دهنده) 14- برند جهانی 15- برند چالشگر 16- برند عام  17- برند کیش یا برند فرقه 18- برند بی‌بنیان و بی‌عیب  19- برند خصوصی   20- برند کارفرما 21- برند شهر 22. برند بنیانگذار 23. برند کارکنان و بالاخره برندهای لوکس. که مورد آخر در ادبیات تجاری فارسی چندان مورد توجه قرار نگرفته است.

 

بر اساس کتاب  «استراتژی لوکس‌گرایی»

دست‌یابی به مشتریان لوکس‌گرا

گام نخست، درک این مطلب است که در بازارهای به اصطلاح لوکس‌گرا، سه استراتژی محتمل وجود دارد، که عبارت است از لوکس گرا، فشن‌گرا و ممتازگرا. میان این سه، تفاوتهای آشکار و فاحشی وجود دارد که به هنگام مدیریت یک برند روشن‌تر میشود.در واقع اگر بخواهیم که یک استراتژی فشن‌گرا یا ممتازگرا را پیاده‌سازی کنیم، مدلهای کلاسیک بازاریابی کارآمد و اثربخش خواهند بود. اما برای پیاده‌سازی استراتژی لوکس‌گرایانه باید در کلیه جنبه‌های بازاریابی خود تجدید نظر کنیم.

الف) استراتژی لوکس‌گرا با اهرم قرار دادن کلیه عناصر نامحسوس متمایز بودن مثل زمان، کشور مبدا، دست‌سازه بودن، یادگاری بودن، تولید محدود و ایجاد پرستیژ سعی در خلق بیشترین ارزش برند و قیمت‌گذاری بیشینه را دارد.

ب) استراتژی فشن‌گرا از یک مدل کاملا متفاوت تجاری پیروی میکند: در این مدل مواردی نظیر زمان و یادگاری بودن اهمیتی ندارد، در مدل فشن اجناس بر اساس مد روز بودن به فروش می‌ روند، که میتوان گفت ارزشی زودگذر و فانی است.

ج) استراتژی ممتازگرا را میتوان اینگونه خلاصه‌کرد: «هرچه بیشتر پول بدهی بیشتر آش میخوری»، در واقع این مدل سعی دارد به کمک عامل مقایسه و بهینه‌یابی ثابت کند که برترین انتخاب کدام است. شعار رایج در این مدل تجاری نسبت کیفیت/قیمت است. لذا ماهیت این استراتژی بر مبنای قیاس استوار است.

هرچند استراتژی لوکس‌گرا به ظاهر تنها در بازارهای لوکس کارآمد است اما تجربه برندهایی نظیر اپل و نسپرسو نشان میدهد که این استراتژی در بازارهای حد میانه نیز کارآمد و موفقیت‌آمیز بوده است. اما در ادامه 24 ضدقانون بازاریابی محصولات لوکس مورد بررسی قرار میگیرد که میتوانید نسخه کامل آن را در کتاب «استراتژی لوکس‌گرایی» مطالعه کنید.

۲۳ ضدقانون بازاریابی

1.موقعیت‌یابی و یافتن جایگاه در بازار را فراموش کنید، لوکس‌گرایی قابل مقایسه نیست و تنها مورد مهم در استراتژی لوکس‌گرایانه، منحصر بفرد بودن و احساس یکتا بودن است.

2.آیا محصول شما دارای نواقص کافی برای روح بخشیدن به آنها هست؟

3.به خواسته‌های مشتریان‌تان دامن نزنید.

4.افراد غیرمشتاق را از حلقه مشتریان خود دور نگاه دارید.

5.به تقاضاهای رو به افزایش واکنش نشان ندهید.

6.بر مشتری مسلط شوید.

7.خرید را برای مشتری دشوار کنید.

8.مشتری را از غیرمشتری محافظت کنید، مشتریان بزرگ را از خرده‌پاها مجزا کنید.

9.نقش تبلیغات، فروش نیست.

10.با آن دسته از مخاطبانی که هدف‌گذاری نکرده‌اید ارتباط برقرار کنید.

11.بهای انگاشته شده باید همواره از قیمت واقعی بیشتر به نظر برسد.

12.لوکس‌گرایی عامل تعیین‌کننده قیمت است و نه بالعکس.

13.با گذشت زمان قیمتها را بالا ببرید تا تقاضا را افزایش دهید.

14.به شکل مستمر متوسط بهای دامنه محصولات را افزایش دهید.

15.نفروشید.

16.ستاره‌ها و چهره‌ها را از تبلیغات خود دور نگاه دارید.

17.با هنرهای ناشناخته درهم آمیزید.

18.اصالت خود را حفظ کنید و مکان تولید خود را تغییر ندهید. Bmw برندی لوکس و نشانگر روح فرهنگ آلمانی است که در آلمان تولید میشود. فرش ایرانی باید در ایران تولید شود و … .

۱۹. امتحان نکنید.

۲۰.به دنبال هم‌رایی  و اجماع نباشید.

۲۱.به دنبال هم‌افزایی‌هایی گروهی نباشید.

۲۲.به دنبال کاهش هزینه نباشید.

۲۳. آزادانه در اینترنت به دنبال فروش نباشید.

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

https://www.entrepreneur.com/article/250745

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت