چرا گاهی اهداف کسب و کار تحقق نمییابند؟ دلایل عدم دستیابی به اهداف کسب و کار کدامند ؟ چه موانعی بر سر راه کارآفرینان برای رسیدن به اهداف وجود دارد ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضع را بررسی می کند.
چرا گاهی اهداف کسب و کار تحقق نمییابند؟
۱. داشتن رویا از تلاش آسانتر است: دست از رویا و خیالپردازی بردارید و در زمان حال زندگی کنید و لذت ببرید. اغلب افراد در دنیای فانتزی گرفتار شدهاند و آن را جایگزین اهداف خود کردهاند و مرتبا فرصتهای موجود را از دست میدهند و روزها و هفتهها را بدون اینکه کاری در جهت تحقق رویاها انجام دهند، سپری میکنند. برای موفقیت یک کسبوکار، حفظ تمرکز در تمام فراز و نشیبها و شکستهایی که بدون برنامهریزی اتفاق میافتند بسیار سخت است.
ایجاد هرگونه تغییراتی، نیاز به از خود گذشتگی دارد. برای دستیابی به اصول و اهداف کسبوکار باید ایثار کرد. از انجام کارهایی که از آنها لذت میبرید مانند تماشای تلویزیون دست بکشید و کارهای در ارتباط با دستیابی به اهداف را دنبال کنید همچنین با پرهیز از خوردن غذاهای ناسالم و انجام تمرینهای ورزشی، زندگی سالم و شادتری داشته باشید در ضمن، زمان اضافی که معمولا با دوستان میگذرانید را صرف رونق و بهبود کسبوکار کنید. نگران نباشید، انجام کارهایی از این قبیل همیشگی و دائمی نیستند، بلکه موقتی اند و فقط تا زمان دستیابی به اهداف باید کار را ادامه داد.
۲. گوش دادن به باورهای محدود کننده: افراد با یادآوری موارد بازدارنده بسیاری، مانع موفقیت در زندگی میشوند. بسیاری از مردم، درگیر احساسات، افکار و تجارب گذشته هستند که همگی مانع ایجاد تغییرات و دستیابی به اهداف میشوند. عدهای بر این باورند که به اندازه کافی باهوش، خوش شانس، قوی و بدون عیب و نقص نیستند تا بتوانند به آنچه که لازمه موفقیت در زندگی است، دست یابند. شما یک کارآفرین خاص، منحصربهفرد و تک هستید و شباهتی به کارآفرینان دیگر ندارید که رفتارهایشان مورد پسند و تحسین شما است اما این بدان معنا نیست که هرگز نمیتوانید کارهایی که دوست دارید را در زمینه کسبوکار انجام دهید. مطمئنا سزاوار موفقیت و زندگی دلخواهتان هستید.
۳. ترس از شکست و واکنش عمومی: انسانها از شکست و عدم موفقیت واهمه دارند اما بیشتر از وجهه نامناسب خود در میان اطرافیان میترسند. در واقع، از اینکه دیگران آنها را شکست خورده ببینند بیشتر از شکست نگران هستند. شکست بخشی از هر کسبوکار به شمار میرود و گاهی اوقات تجربه کردن شکست در زندگی لازم و حیاتی است. شکست نباید یک رویداد نهایی باشد، بلکه فرصتی است برای یادگیری و رشد در زندگی. در نهایت، چه کسی به نظرات مردم اهمیت میدهد؟ بدانید که بیش از اندازه، اهمیت دادن به نظرات دیگران هیچ منفعتی نخواهد داشت و به ضرر شما خواهد بود.
با استفاده از منوی آموزش وب سایت دناکو (دلیران دنا) می توانید به بانک مقالات آموزشی با هزاران مقاله رایگان در زمینه مدیریت ، کسب و کار ، فروش ، موفقیت ، کارآفرینی و سایر زمینه های کسب و کار دسترسی داشته باشید. مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت ، مشاوره سرمایه گزاری ، تحقیق و توسعه ، طرح کسب و کار و کارآفرینی را می توانید در دناکو دنبال نمایید. ما در دلیران دنا این امکان را برای شما فراهم کردیم تا به کامل ترین علوم روز در زمینه کسب و کار خودتان به آسانی و کاملا رایگان دسترسی داشته باشید.
حرکت خود و شرکتتان را به سمت موفقیت و بزرگی آغاز کنید. با دلیران همراه شوید .
- بزرگترین پایگاه مقالات مدیریت و کسب و کار در دلیران دنا
- بزرگترین شبکه مشاوره کسب و کار و فروش در دلیران دنا
- سامانه های تخصصی فروش و توسعه تجارت در دلیران دنا
انتشار مجدد مقالات وب سایت دلیران دنا برای گسترش علم مدیریت و کسب و کار با ذکر منبع (توسعه تجارت دلیران دنا) مجاز است. فروش این مقالات به هر طریقی اکیدا ممنوع است و صرفا انتشار رایگان مقالات دلیران دنا مجاز است.
منابع این مقاله :
مترجم: هوتسا عسکری نسب
Entrepreneur
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
پاسخ دهید