مشاوره مدیریت و کسب و کار

اصول بازاریابی محتوا

اصول بازاریابی محتوا کدامند ؟ چگونه می توان با به کارگیری اصول بازاریابی محتوا میزان فروش و درآمد شرکت را افزایش داد ؟ در این مقاله به بررسی اصول بازاریابی محتوا و کاربرد آن برای توسعه فروش و شناخت مصرف کنندگان می  پردازیم. مقالات دیگر در بخش آموزش های وب سایت دلیران دنا موجود است.

 

اصول بازاریابی محتوا

اصول بازاریابی محتوا

 

1. تمرکز روی مکالمه

حقیقت این است که مخاطبان شما علاقه‌ای به خواندن اینکه محصول یا خدمت شما چقدر فوق‌العاده است، ندارند. آنها می‌خواهند بدانند که شما چه راه‌حل‌هایی برای مشکلات روزمره آنها دارید و چگونه می‌توانید با اطلاعات و تکنیک‌های خود زندگی آنها را راحت‌تر کنید. ما باید به دنبال راهی باشیم که محتوایی به مخاطب‌مان بدهیم که با خود ببرد و در زندگی روزمره خود از آن استفاده کند و نتایجش را ببیند.

اگر بتوانیم با محتوایی که تولید می‌کنیم به دوست قابل اعتماد مخاطب خود تبدیل شویم آنها دید بهتری نسبت به محصول یا خدمت ما پیدا می‌کنند و در بلندمدت ما را به رقیب‌مان ترجیح خواهند داد.

 

2. ایجاد مشارکت

با تکنیک‌هایی که باعث شوند مخاطبان درباره مشکلات کوچک و بزرگ خود از ما سؤال بپرسند می‌توانیم آنها را با محتوایی که تولید می‌کنیم درگیر کنیم. راه دیگر این است که کاری کنیم مخاطبان‌مان فهرست اهداف و علایق خود را بنویسند و به این فکر کنند که چگونه محصول یا خدمت ما می‌تواند در تحقق آن اهداف و رسیدن به آن علایق به آنها کمک کند.

مهم نیست که در چه صنعت یا بازاری فعالیت می‌کنیم. نکته مهم در بازاریابی محتوایی این است که محتوایی ارزشمند به مخاطبان خود بدهیم که تا مدت‌ها در ذهن‌شان باقی بماند.

سالامون، استاد شناخته‌شده رفتار مصرف‌کننده، معتقد است که رابطه بین بازاریاب و مصرف‌کننده از رابطه‌ای عمودی که در بازاریاب در بالای آن و مصرف‌کننده در پایین آن قرار دارد خارج و به رابطه‌ای افقی تبدیل شده است که در آن بازاریاب و مصرف‌کننده از جایگاه یکسانی برخوردار هستند. بنابراین همواره در فعالیت‌های بازاریابی خود باید مخاطب را مشارکت دهیم و در یک جاده یک‌طرفه حرکت نکنیم.

 

3. بازنمایی برند

یکی از جنبه‌های مهم در تولید محتوای بازاریابی موفق این است که هر بخشی از محتوا ویژگی منحصر به فردی داشته باشد که به بخشی از برند مشریانی که با آنها کار می‌کنید اشاره داشته باشد. حتماً صفحه “درباره ما” را در وبسایت مشتریان خود مطالعه کنید و با لحن و رنگ و بوی سازمان آنها آشنا شوید. سپس با توجه به اطلاعاتی که به دست می‌آورید محتوای موردنظر مخاطب را به او ارائه دهید. محتوای ما همواره باید رنگ و بویی داشته باشد که برای مخاطب از جذابیت برخوردار باشد.

علاوه بر این، همواره به محتوایی که رقیب شما تولید می‌کند توجه کنید. این کار با هدف کپی‌برداری صورت نمی‌گیرد بلکه نیاز است که همواره حرکات رقیب خود را رصد کنیم و درباره او اطلاعات به‌روزی داشته باشیم. یکی از بهترین راه‌های کسب اطلاعات درباره رقیب از روی محتوایی است که برای بازاریابی خود تولید می‌کند.

 

با مدنظر قرار دادن این نکات و نکات دیگری که خود شما با تجربه به آنها می‌رسید، قادر خواهید بود که محتوایی منحصر به فرد تولید کنید که توجه مخاطبان را به برند شما جلب و آنها را به دنبال کردن شما علاقه‌مند می‌کند.

 

 

روشهای نوین بازاریابی ، فروش و تبلیغات در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا آموزش داده شده است. شما می توانید از بخش دوره های آموزشی آنلاین رایگان در زمینه های بازاریابی و فروش ، تبلیغات ، تجارت الکترونیک ، ارز دیجیتال ، سرمایه گذاری و مدیریت شرکت نمایید. همچنین می توانید در کلاس های حضوری و حرفه ای ما در زمینه های فروش و بازاریابی و توسعه کسب و کار شرکت نمایید.

در صورتی که برای گسترش کسب و کارتان با مشکل موجه هستید و نیاز به مشاوره دارید می توانید از بخش سفارش ایده های ما را برای توسعه کسب و کارتان بشنوید و یا برای سفارش خدمات تحقیقات بازاریابی و و فروش یا خدمات تحقیق و توسعه محصولات جدید اقدام نمایید.

 

منابع :

وب سایت پرویز درگی

واحد آموزش فروش و بازاریابی توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

One Response to اصول بازاریابی محتوا

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت