نقش مهم مشاور نوآوری در دنیای کسبوکار چیست ؟ ارزش یک مشاور نوآوری در چیست ؟ مشاوران نوآوری چه نقشی در توسعه ایده ها دارند ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع بررسی می شود.
نقش مهم مشاور نوآوری در دنیای کسبوکار
حقیقت این است که فضای بسیار زیادی برای بحث و تغییرپذیری در تصویر بالا وجود دارد (آیا قهوه واقعا برای خلاقیت خوب است؟ آیا نوآوران جغدهای شب هستند؟)، اما ایدهای که به نظر میرسد در این دیدگاه سفسطهآمیز باشد، این است که یک نوآور به تنهایی عمل میکند. این یکی از معمولترین تصورات غلط است. استیون جانسون در کتابش «ایدههای خوب از کجا ناشی میشوند» در مورد این موضوع بحث میکند و میگوید که چگونه ایدههای شبکهای (ایدههایی با مشارکتکنندهها و ایدههای مرتبط متعدد) واقعا باارزشترین و مخربترین ایدهها هستند.
مشاور نقش مهمی ایفا کرده است. در حقیقت، ۸۸ درصد مالکان کسبوکار که یک مشاور دارند، اذعان میکنند که وجود مشاور بسیار ارزشمند است که منجر به کسبوکارهایی با شبکههای بزرگتر و مدلهای کسبوکار موفقتر میشوند و مدت طولانیتری باقی میمانند. مشاوران نوآوری نقش مشابهی ایفا میکنند. آنها برای پرورش افراد و هم ایدهها حضور دارند.
آنها بازخورد ارزشمندی برای ایجاد ایدهها، ارتباط آن ایدهها و ایدهپردازان با مفاهیم و افراد مشابه و مرتبط فراهم میکنند و متفکران را تشویق میکنند تا بدیع و نوآورانه فکر کنند. نوآورانی که با این نوع مشاوران مرتبط هستند به احتمال بیشتری مفاهیم شبکهای میسازند، تجربه مثبتی با فرآیند خلاقانه دارند ( حتی اگر در نهایت موثر واقع نشوند) و سریعتر ایدههای خود را ارسال میکنند.
این امر به طور خاص در یک برنامه مدیریت ایده مهم است. زمانی که شما ایدههای بسیار زیادی دارید و تلاش میکنید تا بهترین آنها را پرورش دهید، بستگی به یک برنامه نوآوری یا بخش تحقیق و توسعه ندارد تا ایدهها را مطرح کند؛ اما به ارائه مشاوران و راهنمایی همزمان با توسعه این ایدهها بستگی خواهد داشت. بهترین برنامههای مدیریت ایده، آموزش و راهنمایی را نهتنها برای ایدهپردازان آنها، بلکه برای مشاوران نوآوریشان فراهم میکنند.
از منوی آموزش وب سایت دناکو (دلیران دنا) می توانید به بانک مقالات آموزشی با هزاران مقاله رایگان در زمینه مدیریت ، کسب و کار ، فروش ، موفقیت ، کارآفرینی و سایر زمینه های کسب و کار دسترسی داشته باشید.
ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت. مشاوره بازاریابی و فروش و مشاوره شرکت های بزرگ و مشاوره سرمایه گزاری و تحقیق و توسعه و طرح کسب و کار و سایر بخش را ببینید
انتشار مجدد مقالات وب سایت دلیران دنا برای گسترش علم مدیریت و کسب و کار با ذکر منبع (توسعه تجارت دلیران دنا) مجاز است. فروش این مقالات به هر طریقی اکیدا ممنوع است و صرفا انتشار رایگان مقالات دلیران دنا مجاز است.
منابع:
نویسنده: Rob Hoehn
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)