پنج توصیه برای برخورد بهینه و عاقلانه با اشتباهات چه هستند ؟ چگونه باید اشتباهات کاری را پذیرفت و با آنها کنار آمد ؟ چگونه با اشتباهات برخورد عاقلانه داشته باشیم ؟ چگونه از اشتباهات درس بگیریم ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع می پردازد.
پنج توصیه برای برخورد بهینه و عاقلانه با اشتباهات
۱-اشتباهتان را بپذیرید قبل از آنکه همه از آن مطلع شوند: دیل کارنگی در کتاب مشهورش تحت عنوان «چگونه با دیگران دوست شوید و در آنها نفوذ کنید» پیشنهاد میکند که بهترین راه برای مدیریت و برخورد با اشتباهاتمان این است که باید قبل از اینکه دیگران از اشتباه ما آگاه شوند و نسبت به آن واکنش نشان دهند آن اشتباهات را بپذیریم و در اسرع وقت نسبت به اصلاح امور اقدام کنیم.
۲- تلاش نکنید که اشتباهاتتان را پنهان کنید: یکی از چیزهایی که روسا و مدیران مافوق را بسیار عصبانی میکند انکار و عدم پذیرفتن اشتباهات افراد و تلاش آنها برای پنهان کردن اشتباهاتشان است. واقعیت این است که یک اشتباه هر چقدر هم پنهان بماند روزی افشا خواهد شد و حتی پیش از آن نیز فردی که مرتکب اشتباه شده است دچار استرس و ترس از افشا شدن آن خواهد بود پس چه بهتر که به جای پنهان کاری در جهت حل مساله گام برداشت.
۳-به اعضای تیمتان اجازه دهید برای جبران اشتباهاتتان به شما کمک کنند: هنگامی که پذیرفتید اشتباه کردهاید بهطور حتم به کمک نیاز خواهید داشت و طبیعی است که اعضای تیمتان و زیردستان شما درصدد کمک کردن به شما برآیند. حتما کمک آنها را بپذیرید. بعضی از ما نسبت به اینکه دیگران بخواهند به ما کمک کنند خشمگین میشویم و موضع منفی میگیریم اما در واقع کسانی را که داوطلبانه به کمک ما شتافتهاند، میرنجانیم. در این زمان باید به یاد داشته باشیم که زیردستان و اعضای تیممان برای کمک کردن به ما در رسیدن به اهداف مقرر استخدام شدهاند و باید از پتانسیلهای آنها به بهترین نحو استفاده کرد.
۴-خیلی سریع سراغ حل مساله بروید: آنچه کسانی را که از اشتباه ما مطلع شدهاند عصبانیتر میکند تعلل ما و عدم اقدام فوری برای حل مشکلات ناشی از اشتباه است. پس مهمترین اولویت کاری پس از پذیرفتن اشتباهمان اقدام فوری در جهت حل مساله است تا از وخامت اوضاع کاسته شود. هنگامی که افراد خیلی سریع در جهت جبران مافات اقدام میکنند این اطمینان در دیگران ایجاد میشود که مساله بهزودی حل خواهد شد و وضعیت به حالت عادی باز خواهد گشت.
۵- در راستای بازگشت و تقویت اعتماد و اعتبار از دست رفتهتان گام بردارید: این کاملا طبیعی است که زیردستانتان پس از علنی شدن اشتباهی که از شما سر زده است تا حدی اعتماد خود را به شما از دست بدهند. پس لازم است با یک بازگشت مقتدرانه و موفق هرگونه بیاعتمادی و تزلزل را در میان اعضای تیمتان از بین ببرید و همه را برای موفقیتها و پیروزیهای پی در پی آینده آماده سازید.
با استفاده از منوی آموزش وب سایت دناکو (دلیران دنا) می توانید به بانک مقالات آموزشی با هزاران مقاله رایگان در زمینه مدیریت ، کسب و کار ، فروش ، موفقیت ، کارآفرینی و سایر زمینه های کسب و کار دسترسی داشته باشید. مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت ، مشاوره سرمایه گزاری ، تحقیق و توسعه ، طرح کسب و کار و کارآفرینی را می توانید در دناکو دنبال نمایید.
حرکت خود و شرکتتان را به سمت موفقیت و بزرگی آغاز کنید. با دلیران همراه شوید .
- بزرگترین پایگاه مقالات مدیریت و کسب و کار در دلیران دنا
- بزرگترین شبکه مشاوره کسب و کار و فروش در دلیران دنا
- سامانه های تخصصی فروش و توسعه تجارت در دلیران دنا
انتشار مجدد مقالات وب سایت دلیران دنا برای گسترش علم مدیریت و کسب و کار با ذکر منبع (توسعه تجارت دلیران دنا) مجاز است. فروش این مقالات به هر طریقی اکیدا ممنوع است و صرفا انتشار رایگان مقالات دلیران دنا مجاز است.
منابع این مقاله :
نویسنده: کارل استایب
مترجم: سیدحسین علوی لنگرودی
کتاب Work Happy Now
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
پاسخ دهید