چشمانداز کسبوکار ها در آینده به کدام سمت می رود ؟ کسبوکارها در آینده به کدام سمت میروند ؟ نقش هدف در سازمان چیست ؟ هدف با ساختار سازمانی چه مزایایی به همراه دارد ؟ چه راه هایی برای شناسایی و تعیین هدف در یک سازمان وجود دارد ؟ در این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) این موضوع بررسی می شود.
چشمانداز کسبوکار ها در آینده
نقش هدف این است که مفاهیم و معانی بالاتری را بیان کند که به سادگی با مجموعهای از اهداف عینی یا اهداف مالی بهدست نمیآید. بعد از تعریف واضح و ایجاد آن در فرهنگ سازمانی، هدف میتواند تجربه و تعامل یک کارمند با کارش را متحول کند. سازمانهایی که این بخش مهم یعنی هدف را با یک چشمانداز روشن ترکیب میکنند، ارزشهای خوب، یک راهبرد استراتژیک ملموس و یک داستان جذاب را از درون به بیرون سازمان ارائه میکنند. این کار باعث برقراری ارتباط بهتر و وفاداری مشتری میشود. در بلندمدت پتانسیل رشد، بهرهوری و بازده بیشتر برای سازمان به دنبال دارد. در نتیجه هدف با ساختار سازمانی میتواند انعطافپذیری، تمایز واقعی و مزیت رقابتی پایدار ایجاد کند.
شناسایی و تعیین هدف در یک سازمان طرح تاکتیک محور سادهای نیست و باید به یک مدیر ارشد واگذار شود و برای مدت زمان طولانی نیاز به حمایت اجرایی دارد. اگر این اقدام با تعهد و پایبندی همراه نباشد قطعا یکی از طرحهای شکست خورده سازمان خواهد بود و باعث شک و تردید در توانایی رهبری سازمان میشود. اما درصورتیکه به خوبی انجام شود، این پتانسیل را دارد که تجربه هر شخص مرتبط با کسبوکار را به شیوهای مثبت و معنیدار تبدیل کند. چگونه سازمانها این کار را انجام میدهند؟
تعهد:
تنها مدیرعامل دارای اختیار، اعتبار و نفوذ برای حمایت از هدف در یک سازمان است. ضروری است که مدیرعامل از طرف تیم اجرایی خود حمایت شود، بهطور کامل روی هدف سرمایهگذاری کند و متعهد به رهبری در هر مرحله از سفر باشد. این تعهد به رهبری عامل کلیدی موفقیت است و بهدست آوردن آن زمان میبرد. اگر این تعهد قابل دستیابی نیست، بهتر است کار را شروع نکنیم. سرمایهگذاریهایی که در پیشبرد اهداف و تعهدات انجام میدهید برای سالهای زیادی سودآور خواهد بود.
مشارکت:
هنگامی که اهداف سازمان خود را تعریف میکنید، باید کارکنان را بهعنوان طرفدار درگیر کنید. راههای خلاقانه مانند شرکت در بحث و گفتوگوها، کنفرانس، جلسات تیمی و انجمنهای گروهی را برای مشارکت کارکنان و سهامداران خود بیابید. گفتوگو و خلاقیت در اینجا بسیار مهم هستند. راههایی برای نفوذ به هر گوشه و کنار سازمان خود پیدا کنید تا همه افراد احساس کنند که این داستان آنها نیز هست.
بهکار بستن/ جا انداختن:
اینجاست که کار «واقعی» آغاز میشود. سالها طول میکشد تا هدف در سازمان جا بیفتد و نیازمند تداوم و تعهد و حمایت مدیر اجرایی و رهبر سازمان است. طرحها و پروژههایی در تمام سطوح سازمان ایجاد کنید بهصورتی که همه را به مشارکت و بحث و گفتوگو تشویق کند. هدف را در ساختارها، فرآیندها و چارچوب تصمیمگیری کسبوکار خود قرار دهید.
شما باید هدفی را انتخاب کنید که تصمیمات استراتژیک سازمان را شکل دهد، در فعالیتهای بازاریابی و استخدامی سازمان بهطور صریح بیان شود و بخشی از گفتوگوهای روزمره در کسبوکار شما باشد.
از منوی آموزش وب سایت دناکو (دلیران دنا) می توانید به بانک مقالات آموزشی با هزاران مقاله رایگان در زمینه مدیریت ، کسب و کار ، فروش ، موفقیت ، کارآفرینی و سایر زمینه های کسب و کار دسترسی داشته باشید.
ما در وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. به دنبال آباد سازی ایران عزیز ، توسعه اقتصاد کشور ، افزایش فروش شرکت های تولیدی و خدماتی داخلی ، افزایش سطح سواد عمومی مدیریت و دانش تجارت و کسب و کار مردم عزیزمان ، توسعه تجارت الکترونیک ، بهبود محیط کسب وکار ، گسترش تحقیق و توسعه ، افزایش کار آفرینی و سطح خلاقیت و نوآوری در سازمان های ایرانی هستیم. مقالاتی که توسط ما نوشته شده اند یا گردآوری شده اند با دقت و وسواس انتخاب شده اند و موارد کلیدی در توسعه شرکت های ایرانی و ابادنی کشور در نظر گرفته شده اند. شما می توانید تمام این مقالات مطالعه کنید و در نهایت فقط این احساس خوب آموختن علوم مفید را خواهید داشت. مشاوره بازاریابی و فروش و مشاوره شرکت های بزرگ و مشاوره سرمایه گزاری و تحقیق و توسعه و طرح کسب و کار و سایر بخش را ببینید
انتشار مجدد مقالات وب سایت دلیران دنا برای گسترش علم مدیریت و کسب و کار با ذکر منبع (توسعه تجارت دلیران دنا) مجاز است. فروش این مقالات به هر طریقی اکیدا ممنوع است و صرفا انتشار رایگان مقالات دلیران دنا مجاز است.
منابع:
نویسنده: Dr Rodney Howard
مترجم: بهناز پذیرائی
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
پاسخ دهید