۱۰ نکتهای که هر کارمند باید درباره رئیسش بداند، چه هستند ؟ چرا کارکنان باید رئیس خود را خوب بشناسند ؟ کارمندان چگونه می توانند ارتباط نزدیکی با رئیس خود داشته باشند ؟ این مقاله از وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو) به بررسی این موضوع می پردازد.
۱۰ نکتهای که هر کارمند باید درباره رئیسش بداند
۱۰ نکتهای که هر کارمند باید درباره رئیسش بداند، از این قرارند:
۱. نقش رئیس شما در سازمان چیست؟
۲. چرا نقش او مهم است و نقش واحد شما در محقق ساختن اهداف سازمان چیست؟
۳. سه اولویت اصلی رئیس شما در سال جاری چیست؟ چرا این سه مورد را به عنوان اولویتهایش انتخاب کرده؟
۴. عملکرد رئیس شما در پایان سال چگونه ارزیابی میشود؟
۵. اگر رئیس شما واجد شرایط دریافت پاداش باشد، این پاداش بر چه اساسی به او تعلق میگیرد؟
۶. چه چیزی رئیس شما را به وجد میآورد؟ چه عواملی باعث خوشحالی یا ناراحتی او میشوند؟
۷. آیا رئیس شما مورد احترام است؟ آیا رهبران ارشد و سایر اعضای تیم به او احترام میگذارند؟
۸. موثرترین راه برای ارتباط با رئیستان چیست؟ بهترین زمان برای برقراری ارتباط با او چه زمانی است؟
۹. داستان رئیس شما چیست؟ (منظور از داستان، پیشینه شغلی و اتفاقاتی است که او طی این سالها در دنیای کسبوکار تجربه کرده است)
۱۰. چرا رئیستان از میان آن همه متقاضی، شما را استخدام کرده؟
اما چگونه به این سوالات پاسخ دهیم؟ وقتی به رفتار اعضای تیم، سخنان، سوالات و دغدغههای رئیست و وضعیت فعلی سازمان دقت کنی، به مرور پاسخ این سوالات بر تو آشکار خواهد شد. تو با گوش دادن به صحبتهای اعضای تیم میتوانی پاسخ بعضی از سوالات را پیدا کنی. برای آنکه به سایر سوالات پاسخ دهی، باید از میز خود فاصله بگیری، از واحد خود خارج شوی یا حتی از صنعت یا حوزه فعالیت خود فراتر بروی.
وقتی این سوالات را در ذهن خود مرور میکنی، سرانجام به نکات جالبی دست خواهی یافت و از اینکه تنها با دقت و تمرکز، توانستهای به این سوالات پاسخ دهی، شگفتزده خواهی شد.
تمرکز بر این سوالات کمک میکند تا ببینی رئیس تو چگونه ارزیابی میشود و اهداف اصلی او چیستند. حتی میتوانی درباره رئیس رئیست اطلاعات کسب کنی و از اولویتهای او باخبر شوی. این روزها همه ما تا حد زیادی با تحلیل کسبوکار و رفتار مردم آشنا هستیم. در گذشته به این موضوعات توجه نمیکردیم اما حالا باید دقت کنیم. باید زاویه دید خود را گسترش دهیم تا حرفه و سازمان خود را بهتر بشناسیم. در یکی از جلسات کارکنان، این لیست را به رئیست نشان بده و از او بپرس: «آیا موضوعی از قلم افتاده است که بخواهید درباره آن توضیح دهید؟» اگر احساس میکنی که رئیست با دیدن این سوال که «آیا رئیس شما مورد احترام است» حالت تدافعی به خود خواهد گرفت یا احساساتش جریحهدار خواهد شد، آن را از لیست حذف کن.
رهبران همیشه از هماهنگی میان تیمها صحبت میکنند تا همه مسافران این قایق بزرگ، یعنی کارکنان، بتوانند در یک جهت پارو بزنند.
و بهترین راه برای همسوسازی تیمها، درک پاسخ این سوال است: «رئیس من به دنبال چه اهدافی است؟ چرا؟ و چگونه به این اهداف خواهد رسید؟»
با استفاده از منوی آموزش وب سایت دناکو (دلیران دنا) می توانید به بانک مقالات آموزشی با هزاران مقاله رایگان در زمینه مدیریت ، کسب و کار ، فروش ، موفقیت ، کارآفرینی و سایر زمینه های کسب و کار دسترسی داشته باشید. مشاوره بازاریابی و فروش ، طراحی سایت ، مشاوره سرمایه گزاری ، تحقیق و توسعه ، طرح کسب و کار و کارآفرینی را می توانید در دناکو دنبال نمایید. ما در دلیران دنا این امکان را برای شما فراهم کردیم تا به کامل ترین علوم روز در زمینه کسب و کار خودتان به آسانی و کاملا رایگان دسترسی داشته باشید.
حرکت خود و شرکتتان را به سمت موفقیت و بزرگی آغاز کنید. با دلیران همراه شوید .
- بزرگترین پایگاه مقالات مدیریت و کسب و کار در دلیران دنا
- بزرگترین شبکه مشاوره کسب و کار و فروش در دلیران دنا
- سامانه های تخصصی فروش و توسعه تجارت در دلیران دنا
انتشار مجدد مقالات وب سایت دلیران دنا برای گسترش علم مدیریت و کسب و کار با ذکر منبع (توسعه تجارت دلیران دنا) مجاز است. فروش این مقالات به هر طریقی اکیدا ممنوع است و صرفا انتشار رایگان مقالات دلیران دنا مجاز است.
منابع این مقاله :
نویسنده: Liz Ryan
مترجم: مریم مرادخانی
وب سایت دنیای اقتصاد
وب سایت توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)
پاسخ دهید