مشاوره مدیریت و کسب و کار

آموزش بازاریابی حضوری

آموزش بازاریابی حضوری و شیوه فعالیت به عنوان یک یازاریاب حضوری حرفه ای و موفق را همراه با نکات و اصول آموزشی مرتبط با آن را در این پست از سلسله مقالات آموزشی وب سایت دلیران دنا برای شما آماده کردیم. مقالات آموزشی فروش و بازاریابی را می توانید در بخش آموزش همین وب سایت پیدا کنید.

آموزش بازاریابی حضوری

آموزش بازاریابی حضوری

بازاریابی حضوری چیست ؟

  1. بازاریابی حضوری یک نوع بازاریابی مستقیم است که بیشتر به منظور معرفی یک محصول و یا موارد وابسته به آنها، توسط یک فرد انسانی با هدف جلب سفارش و یا معرفی صرف، صورت می پذیرد.
  2. حرفۀ بازاریابی حضوری یکی از زیربخشهای ترویج فروشتلقی می شود و بیشتر در خصوص محصولات که نیاز به توزیع مویرگی و جلب سفارشات پرحجم دارند به کار گرفته می شود. بنابراین ممکن است که یک شرکت به تناسب نوع محصول و خدماتی که ارائه می کند، هیچگاه نیاز به عمل بازاریابی حضوری نداشته باشد.
  3. امروزه در بسیاری از شرکتها به علت رواج ابزارهای ارتباطی سریع و آسان، حرفۀ بازاریابی حضوری کاربرد بسیار اندکی دارد ولیکن در ایران ما بنا به دلایل متعدد، حرفۀ بازاریابی حضوری همچنان جزو مشاغل پر کاربرد است.
  4. بازاریابی حضوری، حرفه ای است که می تواند شروع خوبی برای گام نهادن به دنیای بازاریابی تلقی شود. در حرفۀ بازاریابی حضوری بیشتر از افرادی استفاده می شود که انرژی، قدرت انتقالی، قدرت ایجاد اعتماد، بیان مناسب و از سخت کوشی بالا برخوردار باشند.
  5. براساس آنچه که گفته شد، بازاریابی حضوری دو هدف کلی را تعقیب می کند:1. معرفی 2. جلب سفارش
  6. یک کارشناس فروش  در واقع یک کاتالوگ انسانی است. او یک معرف هوشمند و صاحب توانایی است. او کسی است که می داند چه چیزی را به چه کسانی بگوید تا بتواند در امر فروش محصول  سازمان خود، نقش خود را ایفاء کند.
  7. کارشناسان فروش خلاق از قدرت فعالیت فکری و جسمی بیشتری برخوردارند، سؤالهای بیشتری را می پرسند، کنجکاوترند، مطلع ترند و همیشه راههایی را می یابند تا قدرت کاری خود را فراتر از چارچوبهای تعیین شده، به انجام برسانند و نتایج بیشتر و بهتری از سطح معمولی عاید خود کنند. این نوع بازاریابی حضوری، بازاریابی حضوری خلاق و ساختار شکن هستند.

 

نکات کلیدی بازاریابی حضوری

دانستن این نکات برای هر فروشنده و بازاریاب حضوری لازم است. با رعایت این نکات می توانید به یک بازاریاب حصوری موفق تبدیل شوید.

  • هر کسی در طول زندگی خویش همواره از سه قانون اساسی تبعیت می کند؛ قانون اساسی کشورش، قانون اساسی کارش و قانون اساسی خودش. در اینجا می خواهیم به بررسی قوانین کاری و حرفه ای در شغل بازاریابی حضوری بپردازم.
  •  یک کارشناس فروش  باید بداند که چرا این حرفه را انتخاب کرده است.
  •  یک کارشناس فروش باید یک الگوی کامل بازاریابی حضوری پیدا کند و تا می تواند خود را شبیه به او کند. در این بین، نباید قدرتها، توانایی ها و خلاقیتهای فردی خود را نادیده بگیرد.
  •  یک کارشناس فروش   باید از قدرت اجرایی بالایی برخوردار باشد و همواره در حرکت باشد.
  •  یک کارشناس فروش باید یک یادگیرندۀ به تمام معنی باشد و همواره و همیشه چیزی بیاموزد.
  •  یک کارشناس فروش باید سازمان پذیر باشد.
  •  یک کارشناس فروش باید مثل یک راه حل دهنده برای عبور از موانع عمل کند.
  •  یک کارشناس فروشباید همواره تعداد ملاقاتهای روزانۀ خود را افزایش دهد.
  •  یک کارشناس فروش هر روز در کنار ورزشهای بدنی باید به تمرین و ورزش توانایی های بیانی، رفتاری، فکری و انگیزه ای خود بپردازد.
  •  یک کارشناس فروش باید از قدرت تغییر و انعطاف پذیری آگاهانه برخوردار باشد.
  •  یک کارشناس فروش باید شجاع و جسور باشد.
  •  یک کارشناس فروش باید بداند که مشتری همه چیز او در کار و حرفه اش قلمداد می گردد.
  •  یک کارشناس فروش باید فردی منظم، اهل برنامه ریزی و آراسته باشد.

 

مقاله زیر ممکن است در این زمینه برای شما مفید باشد.

 

چگونه می توان با پرسش های هدف مند فروش میزان واقعی فروش را افزایش داد ؟ چه سوالی بپرسیم و چگونه بپرسیم و چگونه جواب دهیم. نکاتی که برای هر فروشنده ای لازم است. در این مقاله می توانید این تکنیک را فرابگیرید. مقالات کامل در زمینه بازاریابی و فروش را می توانید در بخش مقالات آموزشی وب سایت دلیران دنا (دناکو) پیدا کنید. پرسش‌های هدفمند و روش یافتن محتوای آن‌ها

پرسش‌های هدفمند فروش
پرسش‌های هدفمند فروش

پرسش‌‌های هدفمند ، گفتگو با مشتری را به یک مصاحبه‌ی مشاوره‌ای تبدیل نموده و می‌توان آنها را در بسیاری از موقعیت‌های متنوع به‌کار برد. پرسیدن سؤال، یکی از متداول‌ترین روش‌های آغاز گفتگو در ملاقات با مشتری است. فروشنده‌های با تجربه می‌دانند با سؤال کردن و تشویق مشتری به شرکت در مکالمه، فرصتی برای ارزیابی و قلق‌یابی او به دست می‌آورند.

 

مقالات فروش را می توانید به طور رایگان در وبسایت توسعه تجارت دلیران دنا مشاهده نمایید. اگر برای فروش محصولات و یا خدمات خود نیاز به مشاوره دارید از بخشدرخواست مشاوره فروش در وب سایت دلیران دنا اقدام نمایید. دوره های آموزش فروش نیز به صورت فصلی توسط موسسه دلیران دنا (دناکو) در شهر های تهران ، اصفهان ، شیراز ، مشهد و تبریز و اهواز بر گزار می شود که با شرکت در این دوره ها می توانید به تکنیک های پشرفته تر فروش و مهندسی فروش آشنا شوید.

سایر مقالات آموزش فروش حضوری :

لطفا دیدگاه خود را درباره این مقاله در بخش نظرات بیان نمایید.

 

منابع :

وب سایت کانون تبلیغات طلیعه

واحد توسعه تجارت دلیران دنا (دناکو)

One Response to آموزش بازاریابی حضوری

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مقالات وب سایت